برترین تصویر علمی سال 2009/ سرنوشت سبز زمین در دست انسانها

 

نشریه ساینس در شماره جدید ماه فوریه خود تصاویر برگزیده رقابت تصویرسازی بین المللی علوم و مهندسی سال 2009 را منتشر خواهد کرد رقابتی که تصویر برگزیده آن تصویری به مفهوم هشدار درباره آینده زمین است.


جایزه برتر عکس علمی سال 2009 در رقابت تصویرسازی بین المللی علوم و مهندسی معرفی شده و رتبه اول آن به تصویری تعلق دارد که در راستای نجات سیاره زمین به ثبت رسیده است.

این تصویر که توسط سه تن از دانشجویان دانشگاه هاروارد به ثبت رسیده و فیبرهای پلاستیکی به باریکی تار مو را معلق در اطراف گویی سیاره مانند به رنگ سبز درخشان نمایش می دهد به عنوان تصویر برتر در این رقابت که توسط بنیاد ملی علوم و نشریه Science برگزار می شود، انتخاب شد. اسامی این برندگان در شماره جدید ماه فوریه نشریه Science منتشر می شود. 

فیبرهای پلاستیکی در این تصویر در مایعی تبخیر شده معلق قرار داشته و گوی سبز رنگ سیاره مانندی را در بر گرفته اند تا به این شکل اهمیت تلاشهای مشترک جهانی را برای سبز شدن و نجات سیاره زمین نمایش دهند.

این تصویر بیانگر این نکته حیاتی است که سرنوشت زادگاه انسانها در دست تمامی آنها قرار داشته و به همکاری مشترک تمامی آنها وابسته است.