سیرجان اقتصادی ترین منطقه تولید فولاد کشور است

 

مدیرعامل مجتمع گل گهر سیرجان گفت: با توجه به کارشناسی های انجام شده ، سیرجان اقتصادی ترین منطقه تولید فولاد در کشور است.



"مهندس محمد جلال مآب" امروز  در آیین افتتاح کارخانه گندله سازی سیرجان افزود: زنجیره فولاد کشور نیازمند احداث کارخانه هایی نظیر گندله سازی است.
وی با بیان اینکه تولید فولاد کشور قبل از سال 1400 به 40 میلیون تن افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: تقریبا 56 میلیون تن گندله به منظور تولید فولاد باید در کشور تولید شود.
مدیرعامل مجتمع گل گهر سیرجان با اشاره به اینکه کارخانه گندله سازی گل گهر نخستین کارخانه گندله سازی در شهرستان سیرجان است، گفت: تولید گندله این واحد صنعتی تا 15 میلیون تن طبق برنامه افزایش خواهد داشت.
وی افزود: تولید گندله کشور با افتتاح کارخانه گندله سازی شهرستان سیرجان به 20 میلیون تن رسیده که تقریبا 30 درصد افزایش تولید گندله بوده است.
جلال مآب، بیان داشت: عملیات اجرایی کارخانه گندله سازی شهرستان سیرجان از اواسط سال 1383 شروع و با تلاش بی وقفه در حال حاضر به بهره برداری رسید.
وی رشد و پیشرفت عملیات اجرایی کارخانه گندله سازی شهرستان سیرجان را در مقایسه با سال های گذشته دارای رکورد متناسب و معمول دانست و گفت: این رکورد در آینده کافی نخواهد بود.
وی از وجود 19 هزار تن تجهیزات در کارخانه گندله سازی سیرجان خبر داد و گفت: بیش از 53 درصد این تجهیزات تولید داخل کشور بوده که یکی از نقاط برجسته این طرح است.
وی ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: استفاده از تجهیزات ساخت کشورمان در کارخانه های بعدی افزایش خواهد داشت.
جلال مآب با بیان اینکه، یک میلیارد و 300 میلیون تن ذخیره سنگ آهن در شهرستان سیرجان شناخته شده و قابل بهره برداری است، افزود: با این منابع ذخیره می توان 20 میلیون تن کنستانتره و پنج میلیون تن فولاد در کشور تولید کنیم.
وی اظهار داشت: با طرح های اجرا شده و در دست اجرای شرکت گل گهر سیرجان هشت و نیم میلیون تن افزایش تولید کنستانتره در بهار 1390 خواهیم داشت.
وی افزود: مجتمع جدید گل گهر با ظرفیت 10 میلیون تن کنستانتره و 10 میلیون تن گندله و پنج میلیون تن هم در حال بررسی و کارشناسی است.
مدیرعامل مجتمع گل گهر سیرجان اظهار داشت: مجتمع جدید گل گهر سیرجان به حدود چهار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه طرح مجتمع جدید گل گهر سیرجان در سه فاز چهارساله، شش ساله و هشت ساله طراحی شده افزود: در فاز اول شش میلیون تن کنستانتره و پنج میلیون تن گندله در مدت زمان چهارسال آینده تولید خواهد شد.
جلال مآب گفت: مجتمع جدید گل گهر سیرجان بیش از 15 هزار نفر اشتغالزایی به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال جاری به "همت مضاعف و کار مضاعف" ، گفت: حضور رییس جمهور در نخستین روزهای سال در بخش صنعت بیانگر توجه به تولید و اشتغال است.
وی همچنین از اجرای طرح کارخانه هماتیت در کمتر از یک ماه آینده و افتتاح خط چهار کارخانه کنستانتره در بهار سال آینده خبر داد.