دپوی 600 هزار تنی زغالسنگ در کرمان بدلیل کاهش قیمت جهانی

رییس سازمان  صنایع و معادن استان کرمان با اشاره به بحران جهانی در بازار زغالسنگ گفت: برخی مشکلات از جمله دپوی 600 هزار تنی زغالسنگ در کرمان به دلیل افت قیمت زغالسنگ روی داده است.


محمد عابدی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت کنونی معادن زغالسنگ کرمان اظهار داشت: معادن زغالسنگ در استان کرمان در دو بخش دولتی و خصوصی قرار دارند که اکثر مشکلات نیز در بخش خصوصی دیده می شود.

وی افزود: در راستای حمایت از معدنکاران استان کرمان زغال تولید شده در این معادن به وسیله دولت خریداری می شود هرچند که این زغال به دلیل افت شدید قیمت در سطح جهان به طور کامل فروش نمی رود و این اقدام در راستای حمایت از بخش خصوصی انجام می شود.
 
وی گفت: دپوی 600 هزار تنی ایجاد شده زغالسنگ در استان نیز به دلیل محدودیتهای جهانی در صنعت زغالسنگ به وجود آمده است.
 
* ارائه وام کم بهره برای رعایت مسائل ایمنی به بنگاه های خصوصی
 
وی در خصوص ایمنی معدنکاران و کشته شدن بیش از 20 نفر در سوانح معادن زغالسنگ کرمان طی سال گذشته گفت: مشکلات ایمنی معادن نیز به مشکلات مالی بخش خصوصی در معادن مربوط می شود به گونه ای که بخش خصوصی به دلیل محدودیت های مالی توان پرداختن به مسائل ایمنی معادن را ندارند.
 
عابدی نژاد گفت: اگر این بنگاه ها در فروش اختلال داشته باشند نمی توانند به مسائل دیگری همچون رعایت کامل مسائل ایمنی بپردازند.
 
وی افزود: دولت برای رفع این مشکل و جلوگیری از بروز سوانح در معادن اقدام به پرداخت وام کم بهره به بنگاه های خصوصی در این بخش می کند.
 
رییس سازمان  صنایع و معادن استان کرمان اضافه کرد: برای تسهیل در پرداخت این وام شرکت ضمانت و سرمایه گذاری وام را تضمین می کند و تنها با دریافت سفته این وام به صاحبان معادن پرداخت می شود.