همایش ملی مؤلفه های فرهنگ و تمدن اسلامی برگزار می شود

همایش ملی تحلیل نظری و تاریخی پیرامون «مؤلفه های فرهنگ و تمدن اسلامی» در کرمان برگزار می‌شود.



به گزارش خبرگزاری رسا، همایش ملی تحلیل نظری و تاریخی پیرامون «مؤلفه های فرهنگ و تمدن اسلامی»، 23 و 24 اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.

ضرورت توجه به مطالعات تطبیقی ومیان رشته ای در حوزه تمدن پژوهی، تحلیل و طراحی مؤلفه های تمدن اسلامی ـ ایرانی و توجه اندیشمندان به حوزه های نا کاویده مهندسی تمدن اسلامی، زمینه سازی جهت شکل گیری رشته های جدید دانشگاهی در حوزه مطالعات بنیادی فرهنگ اسلام و ایران، بومی سازی دانش های جدید و کاربرد آنها در مسیر ارتقاء و تعالی جامعه، ایجاد فضای آزاد اندیشی عقلانی و خلّاق در جامعه علمی جهت تولید نظریه های علمی و بومی در حوزه مطالعات تمدنی، تحلیل تفاوت های ساختاری تمدن اسلامی با تمدن غربی و پژوهش پیرامون پرسش هایی در خصوص امکان چگونگی وقوع تمدن اسلامی نوین در جهان معاصر از اهداف برگزاری این همایش است.

مهلت ارسال چکیده و اصل مقالات در محورهای اصلی مبادی و ضرورت شناسی، معنا و مفهوم شناسی، پیدایی و پدیدار شناسی تاریخی، ریشه ها و منبع شناسی، نظریه ها و تمدن پژوهی، چالش ها و آینده پژوهی حداکثر تا شهریورماه و دی ماه 1389 تعیین شده است.

همایش ملی مولفه های فرهنگ و تمدن اسلامی، 24 و 23 اردیبهشت ماه 1390 در تالار همایش‌های علمی پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران به نشانی کرمان ـ بزرگراه امام خمینی(ره) ـ میدان افضلی پور ـ دانشگاه شهید باهنر برگزار می شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی دبیرخانه همایش های علمی به نشانی www.ciic.ir و یا معاونت پژوهشی پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران مراجعه کنند.