گنجان ، اولین روستای شهید داده استان کرمان

فرماندار رابر گفت: متاسفانه تا کنون گلزار مطهر شهدای روستای نمونه گنجان ساماندهی نشده است.


علیرضا مرادی در جمع اعضای کانون خبرنگاران دفاع مقدس و پایداری در کنار تربت پاک شهدای گنجان، افزود: خوشبختانه امروز که گفتمان امام راحل احیا شده، در آینده ای نه چندان دور، با احداث یادمان ارزشمندی، گلزار مطهر شهدای گنجان به عنوان اولین روستای شهید داده استان و سومین روستای نمونه کشور در بحث ایثار و شهادت، ساماندهی می شود.


وی خاطر نشان کرد: با دعوت از مسئولین استان و سفر هیئتی از دفتر مقام معظم رهبری به این شهرستان و بازدید از این مکان مقدس، مطالعه و طراحی یادمان انجام شده و پیشنهاد خانواده معظم شهدا این است که در این مکان مجتمع زیارتی، گردشگری و فرهنگی ایجاد شود.
فرماندار رابر اضافه کرد: رابر در دوران دفاع مقدس اسناد پر افتخاری از خود بر جا گذاشت و نام این شهرستان بر بلندای ایثار و شهادت ثبت و ضبط گردید.
مرادی افزود: جای جای رابر مزین به گلزار مطهر شهداست و افتخار مردم این است که بهترین فرزندان خود را در راه اسلام فدا کرده اند. وی یادآور شد: مردم روستای گنجان بیش از 70 شهید، 350 جانباز و 12 آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی نموده اند.
فرماندار رابر با اشاره به طبیعت زیبای روستای گنجان و قرار گرفتن گلزار مطهر شهدا بر فرازروستا، گفت: شهدا به احداث یادمان ها نیاز ندارند و این ما هستیم که تلاش می کنیم با احداث یادمان، از معنویت این مکان های مقدس بهره ی بیشتری را ببریم.
وی تصریح کرد:حضور پر شور مردم شهرستان رابر در دفاع مقدس و وجود فرماندهان نام آوری از این خطه، سند افتخار مردم این منطقه و موجب سربلندی و مباهات مردم است که فرزند ولایت، سردار حاج قاسم سلیمانی از افتخارات استان و کشور نیز، پرورده ی این آب و خاک است.