پذیرش 8 دانشجوی کرمانی در هشتمین جشنواره دانشجویان مبتکر بسیجی

مسئول علمی سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان از پذیرش آثار هشت دانشجوی کرمانی در هشتمین جشنواره کشوری دانشجویان مخترع، مبتکر و نوآور بسیجی خبر داد.


محمود مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار «شبکه خبر دانشجو» در کرمان، با بیان اینکه مرحله کشوری هشتمین جشنواره دانشجویان مخترع، مبتکر و نوآور بسیجی، شاهد و ایثارگر سه شنبه، 28 اردیبهشت ماه در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تهران برگزار می‌شود، گفت: هفت دانشجوی ممتاز تحصیلی و یک دانشجوی پژوهشگر از دانشگاه های استان کرمان که حائز رتبه شده اند، در جشنواره کشوری شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به ارسال 128 اثر از سراسر دانشگاه های استان کرمان به این جشنواره افزود: پس از ارزیابی و پالایش، هشت اثر در این جشنواره پذیرفته شده است.

مسئول علمی سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان خاطرنشان کرد: آثار ارسال شده از دانشگاه های استان کرمان به مرحله کشوری در رشته های علوم پایه، علوم پزشکی، فنی - مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی و در مقاطع مختلف دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی و از تمامی دانشگاه های آزاد، پیام نور و دانشگاه های دولتی وزارت علوم بوده است.

مهدوی با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان بسیجی در این جشنواره گفت: یک غرفه به استان کرمان اختصاص داده شده که پایان نامه ها، گواهی ثبت اختراعات، نشریات دانشجویی، اختراعات و ربات ها و مقالات دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان کرمان در روز جشنواره جهت بازدید به نمایش گذاشته می شوند.

وی تصریح کرد: در این جشنواره هواپیمای عمود پرواز که توسط دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد کرمان اختراع شده، به نمایش گذاشته می شود.

لازم به ذکر است، مرحله کشوری هشتمین جشنواره دانشجویان مخترع، مبتکر و نوآور بسیج، شاهد و ایثارگر سه شنبه، 28 اردیبهشت با حضور سردار جعفری، فرمانده کل سپاه؛ سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و دکتر نسرین سلطان خواه، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و بسیاری از نخبگان، منتخبان و کانون های علمی - پژوهشی سراسر کشور برگزار می شود.