حسن خلق باید در اولویت کار مدیران باشد
 
یکی از مراجع جهان تشیع ضمن بیان این مطلب که انقلاب اسلامی با حرکت مردم بود و مردم نیز در طول هشت سال دفاع مقدس جنگیدند و ما در برابر فداکاری این مردم مسوول هستیم، گفت: حسن خلق باید در اولویت کار مدیران قرار گیرد.

به گزارش ایرنا،آیت اله "حسین نوری همدانی" شامگاه سه شنبه گذشته در جمع مدیران دستگاه های اجرایی استان کرمان افزود: بر اساس فرموده امام صادق (ع)، با چهره گشاده ملاقات کردن اولین نشانه حسن خلق است، استفاده از عبارت و الفاظ خیلی محبت آمیز و مودبانه و تواضع و رفتار ملایم در انجام کارها باید همواره مورد توجه مدیران در رابطه با مردم باشد.
وی سنگر ها، پست ها و منصب ها را یک امانت دانست و اظهار داشت: این پست ها وسیله امرار معاش نیست و باید از دید امانت به پست ها نگاه کنید که تا در برابر همه ملت امین باشید و کار خود را انجام دهید.
این مرجع عالیقدر تصریح کرد: این پست ها موقت و برای امتحان افراد است و ما در برابر مردم مسوولیت سنگینی داریم و بنا به تاکید امام راحل باید به افراد زاغه نشین و پابرهنه گان توجه بیشتری شود برای اینکه این افراد در پیروزی انقلاب اسلامی نقش به سزایی داشته اند.
وی ادامه داد: در روایاتی از ائمه معصومین (ع) آمده که مسوولان نباید چهره از مردم پنهان کنند.
آیت اله نوری همدانی خطاب به مدیران اجرایی استان کرمان تاکید کرد: هر وقت مردم به ملاقات شما می آیند اجابت کنید و نشست ها و کمیسیون ها را برای بعد ازظهر ها بگذارید تا اشخاص بتوانند به آسانی با شما ملاقات کنند.
این مرجع عالیقدر تواضع را نعمت بزرگی برشمرد و خاطرنشان کرد: پیغمبر (ص) فرموده اند ، " هر فردی تواضع کند خداوند او را بالا می برد و هر کس تکبر نماید او را زمین گیر خواهد کرد".
وی ادامه داد: امروز میانه روی و اسراف نکردن امری بسیار مهم است و خداوند اسراف گران را دوست ندارد و فردی که اسراف کند در برابر ملتی مسوول است.
آیت اله نوری همدانی عنوان کرد: در قرآن اسراف و تبذیر عنوان شده که در معنای این دو واژه باید گفت که تبذیر یعنی مالی را بیهوده خرج کردن اما اسراف به معنای تجاوز از حد و مرز است.
وی ضمن تاکید بر این مطلب که با اخلاق خوب و ایجاد اشتغال سعی کنید این مردم را همیشه در صحنه نگه دارید، بیان کرد: مردم، اسلام ناب و ولایت فقیه سه رکن اصلی انقلاب اسلامی ایران هستند.
وی با بیان اهمیت شکر نعمت های خداوند یادآور شد: در 73 جای قرآن کریم پروردگار از شکر و سپاسگذاری نعمت ها سخن گفته است پس باید قدر نعمت ها را بشناسیم و در برابر نعمت های خداوند شکر گذار باشیم.
این مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به نقش و جایگاه ولایت در اسلام گفت: در روز قیامت سوال مهم در باره ولایت است و زیرا بافضیلت ترین نعمت پروردگار ولایت اهل بیت (ع) است.
وی با بیان این مطلب که ولایت فقیه یک شعاعی از ولایت اهل بیت (ع) است، گفت: همین ولایت فقیه بود که مردم را به حرکت در آورد تا مردم بتوانند خودشان را از استکبار نجات دهند.
وی با اشاره به قیام دکتر مصدق در سال 32 که منجر به فرار شاه شد، افزود: فردی از امام (ره) سوال کرد که آیا می شود شاه فراری همانند زمان دکتر مصدق دوباره باز گردد و ایشان جواب دادند خیر زیرا محور انقلاب ما اسلام است اما در آن زمان محور نفت بود و امام در ادامه نیز فرمودند ما امیدواریم که شاه باز گردد تا مورد محاکمه قرار گیرد.