حضور خبرنگاران در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمان
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با گرامی داشت روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: حرکت خبرنگاران در مسیر دفاع از جمهوری اسلامی دفاع از آرمان های الهی است و توجه خداوند در این مسیر همراه خبرنگاران است.

به گزارش ایرنا، "احمد سعیدی" یکشنبه به مناسبت روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: خبرنگاران متعهد نظام، شخصیت هایی هستند که متعهد به رسالت خویشند و چه بسا میدان داران عرصه فرهنگ جایگاه رفیع تری در نزد خداوند دارند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با گرامی داشت سالروز شهادت خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی شهید صارمی گفت: یکی از افتخارات خبرگزاری جمهوری اسلامی به داشتن چنین اسوه هایی است.
سعیدی افزود: هدف شهدای خبرنگار در دفاع از انقلاب و نظام برگرفته از مسیر ، هدف و مقاصد جمهوری اسلامی است و این هدف امروز در پیش روی خبرنگاران قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید مسیر شهدایی مانند صارمی را ترسیم نمایند و در این راه رسالت خویش را ایفا کنند، افزود: نقش خبرنگاران در انتقال به موقع ، سرعت و صحت رویداد ها منحصر به فرد است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ادامه با اشاره به وجود و فعالیت رسانه های متعدد در فضای مجازی گفت: سرعت در انتشار و انتقال اخبار باعث شده که جهان تبدیل به دهکده واحد شود.
وی اضافه کرد: حوادث بسیار متعددی در اقصی نقاط جهان قابل دیدن و شنیدن است که این امر باعث شده نقش خبرنگار در سرعت انتشار اخبار، ویژه و با اهمیت شود.
وی صحت، سرعت و دقت در خبر را از ضرورت های حرفه خبرنگاری دانست و گفت: خبرنگاران باید در این میان نهایت سعی و تلاش را داشته باشند.
سعیدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی تنها کشوری است که با مبانی آرمانی و اعتقادی خود در جهت بستر سازی اهداف خلقت که همان ظهور اما عصر(عج) برای حاکمیت بشر است گام برمی دارد، گفت: رسالتی که امروز برعهده جامعه خبری قرار گرفته بسیار سنگین است.
وی اظهار داشت: به دلیل این آرمان والای جمهوری اسلامی دشمنان، شیاطین و اهل فتنه نظام برای خاموش کردن این نور الهی همه تلاش خود را بکار گرفته اند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ادامه افزود: در دوران دفاع مقدس همه دنیا به کمک صدام آمده بودند و امروز هم در جنگ نرم و جبهه فرهنگی بسیاری از کشور ها پشتیبان این جنگ قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: فخر و مباهات امروز ملت ایران در این است که در توطئه های ناجوانمردانه صورت گرفته از سوی دشمنان در نهایت صلابت و اقتدار از کیان جمهوری اسلامی دفاع کردند.
سعیدی خبرنگاران را افسران و سربازان و میدان داران تهدید نرم با دشمنان دانست و گفت: در این میدان نبرد، خبرنگاران باید عزم و اراده خود اقدام کنند چرا که اعتقاد داریم مسیر ما در مسیر خلقت است و خداوند همیشه همراه ما است.
وی با اشاره به رسالت قلم و اهداف خبرنگاران در جامعه امروز گفت: متاسفانه در نظام جمهوری اسلامی بودند و هستند کسانی که حرکت قلم را در راستای معاندین انقلاب زدند.
وی اظهار امیدواری کرد: با تلاش های صادقانه خبرنگاران شاهد کسب افتخارات و عزتمندی بیش از پیش برای جهان بشریت باشیم.
رییس مرکز خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان نیز در این دیدار با گرامی داشت یاد شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و تبریک روز خبرنگار گفت: شهید صارمی در شهر مزار شریف افغانستان به دست گروه مرتجع طالبان در سال 1377 به درجه رفیع شهادت نایل شد.
"اکبر بهاروند" افزود: امیدواریم همه خبرنگاران در راستای ارج نهادن به ارزشهای متعالی شهدا و انقلاب اسلامی ایران تمامی تلاش خود را انجام دهند.
مسوول کانون خبرنگاران دفاع مقدس و پایداری استان کرمان نیز در این دیدار با گرامی داشت یاد 9 شهید خبرنگار استان کرمان اظهار امیدواری کرد: خبرنگاران نیز در مسیری که شهدا گام برداشته اند حرکت نمایند.
"آذر همتی" با اشاره به اینکه زمانی کشور ایران در توطئه های فیزیکی و سخت دشمنان قرار داشت گفت: جنگ امروز دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی جنگ رسانه ای است و برای مقابله با این نوع جنگ نیز سلاح خاص خود را می طلبد.
وی ادامه داد: امیدواریم خبرنگاران از سلاح خود در مسیر شهدا و انقلاب اسلامی و انتقال پیام و آرمان امام خمینی(ره) به جامعه استفاده نمایند.
وی با اشاره به اینکه امروز همه نگاه ها به شیعه و تمام فتنه ها علیه شیعه رقم می خورد افزود: خبرنگاران باید با استفاده از تعالیم روشن بخش قرآن سلاح خود را در این راه بکار ببریم.
به گزارش ایرنا، همچنین روز یکشنبه خبرنگاران و اعضای کانون خبرنگاران دفاع مقدس و پایداری استان کرمان به مناسب سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمان حضور یافتند. 

 

* تصاویر