نقش خبرنگاران در بالا بردن احساس امنیت در جامعه انکارناپذیر است
 
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: نقش خبرنگاران در بالا بردن احساس امنیت ، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه به منظور پیشگیری از آسیبهای اجتماعی انکارناپذیر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار حسین چناریان روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز خبرنگار ضمن گرامیداشت خاطره شهیدان عرصه خبر و اطلاع رسانی گفت: فداکاری و اهدای خون خبرنگاران در عرصه های دوران دفاع مقدس به عنوان عزت و افتخار مملکت محسوب می شود.
وی با بیان اینکه امروز عصر رسانه و ارتباطات آنی و لحظه ای و عصر خبر و خبرنگاران است، افزود: یکی از وظایف پلیس بالا بردن احساس امنیت در جامعه است که این امر با همکاری رسانه ها و خبرنگاران محقق می شود.
سردار چناریان انتشار برخی از اخبار را در ایجاد احساس ناامنی در جامعه موثر برشمرد و از خبرنگاران خواست اخبار خود را به گونه ای تنظیم و منتشر کنند که موجب ایجاد فضای ناامنی در جامعه نشود.
فرمانده انتظامی استان کرمان با تاکید بر اینکه پلیس تمام توان خود را برای کشف جرم بکار می گیرد، گفت: مردم به امنیت ، آرامش و آسایش نیاز دارند و پلیس در این راه ثابت قدم است.
وی اظهار داشت: دامن زدن به مسایلی که موجب ایجاد احساس ناامنی می شود نه تنها کمکی به جامعه و مردم نمی کند بلکه اضطراب و استرس مردم را افزایش می دهد لذا خبرنگاران سعی کنند در انجام وظایف خود به گونه ای عمل کنند که به آرامش خانواده ها و جامعه کمک شود.
سردار چناریان با اشاره به اینکه وجود خبرنگاران باعث تحرک چرخهای بسیاری از پیشرفتها در کشور می شود گفت: برخی ها امروز به واسطه وجود خبرنگاران وادار به تحرک و کار می شوند.
فرمانده انتظامی استان کرمان گسترش پدیده هایی از جمله مسایل اجتماعی و فرهنگی و تغییر الگوی مصرف مواد مخدر را از معضلات جامعه کنونی برشمرد و افزود: همت و دست خبیثانه ای پشت قضیه مواد مخدر است تا الگوی مصرف را از مواد مخدر سنتی به مواد صنعتی و سنگین تغییر دهد که این امر خطری جدی برای جامعه محسوب می شود.
وی با ابراز تاسف از اینکه در برخی از سایتهای به ظاهر فرهنگی فرمول ساخت کراک ارایه می شود تاکید کرد: خبرنگاران مسولیت دارند خطرات موضوع تغییر الگوی مصرف مواد مخدر را به مردم گوشزد کنند.
سردار چناریان افزود: در بحث مواد مخدر باید همانند مبارزه با آنفلوانزای خوکی عزم جدی ایجاد شود و همه برای مبارزه با این بلای خانمانسوز مقابله کنند.
وی به معضلات فرهنگی و اجتماعی کنونی جامعه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه مسایل فرهنگی و اجتماعی هم خبرنگاران باید پای کار باشند و خطرات و معضلات فرهنگی جامعه کنونی را برای مردم تبیین کنند.
سردار چناریان با اشاره به برنامه های شبکه ماهواره ای فارسی 1 گفت: تمام خباثتهای استکبار پشت این شبکه نهفته است.
وی افزود: در این شبکه به غیر از مسایل سوء فرهنگی و ضد اخلاقی هیچ موضوع و مطلب دیگری وجود ندارد لذا خبرنگاران باید این خطرات و معضلات فرهنگی را به مردم اطلاع رسانی و شفاف سازی کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا در پایان این نشست از خبرنگاران رسانه های گروهی استان کرمان با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد. 

 

* تصاویر