دکتر محمد رضا پور ابراهیمی:برخی خودرا "معیار الولایه" می دانند

 

متاسفانه برخی از اصولگرایان خود را "معیار الولایه" می دانند و تمامی افراد علاقمندو وفادار به نظام جمهوری اسلامی را بر مبنای نگاه فکری خود دسته بندی می کنند که این جفا به آرمانهای امام و فرامین مقام معظم رهبری است.


به گزارش کرمان نیوز دکتر پور ابراهیمی اواخر هفته گذشته در ضیافت افطار اساتید کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و نیز جمعی از نمایندگان سایر تشکل‌های اصولگرای استان کرمان که در مؤسسه آموزش عالی مهر کرمان  برگزار گردید، ضمن بر شمردن برکات ماه خدا، ماه نزول رحمت، ماه بهار قرآن این ماه را فرصتی مغتنم برای خودسازی دانست و افزود، یکی از برکات اجتماعی که این ماه با خود به همراه دارد نشست‌های صمیمی است که نمونه عالی آن نشست‌های صمیمی دانشجویان و اساتید با رهبر معظم انقلاب می باشد. نشست هایی که همیشه در تجدید بیعت دانشگاهیان با رهبر فرزانه انقلاب برگزار می شود و توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنای حرکت اساتید و دانشجویان جهت پیشبرد اهداف‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه وحدت و همدلی می گردد.

رئیس مؤسسه آموزش عالی مهر کرمان در تشریح جایگاه و فعالیت‌های دولت دهم بیان داشت دوران کاری دولت فعلی مصادف است با دهه چهارم انقلاب اسلامی یعنی دهه گفتمان اصلی انقلاب که پیشرفت و عدالت است در این دهه با حضور آقای دکتر احمدی نژاد گفتمان فراموش شده انقلاب مجدداً به عرصه اجرایی آمد و برگشت به ارزش‌های اصیل و مبانی تشکیل نظام جمهوری اسلامی که همان احیاء عدالت اجتماعی بود  مورد توجه جدی نظام قرار گرفت البته خیلی‌ها برای این پیروزی دعا کردند، احساس مسئولیت کردند که بطور جدی در عرصه کار کنند و فعالیت کنند تا این اتفاق بزرگ رخ داد.

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در ادامه افزود، بعضی از آقایان بدنبال این بودند که انقلاب را در اواخر دهه سوم از درون استحاله کنند اما خداوند باریتعالی بر این انقلاب چیز دیگری را رقم زد امروز با کمال تاسف باید بیان نمود که بعضی از سران فتنه برای مواجهه با گفتمان جدید انقلاب کار را به جایی رساندند که با وهابیون عربستان به دنبال گرفتن امکانات برای مقابله با نظام اسلامی مذاکره کردند. فضای فتنه 88 فضایی نبود که جز عنایت خداوند، مردم بتوانند از آن بگذرند، درایت و دوراندیشی مقام معظم رهبری اساس عبور از فتنه بود.

معاون سابق استاندار کرمان اظهار داشت:امروز مردم با حضور خود در صحنه های نظیر 9 دی ماه سال1388 ، 22 بهمن و روز قدس وظیفه سنگینی بردوش ما گذاشته‌اند ما باید کارها را جوری برنامه ریزی کنیم که نیروهای بسیجی و نیروهای ولایی را منسجم و با انگیزه که از روزهای گذشته در صحنه حفظ کنیم، رویکرد کار تشکیلاتی و اجرایی یک فضای همدلی می خواهد که امروز بحمدالله در بین نیروهای ولایی وجود دارد. اما متاسفانه گروههای خاص، از جریان اصول گرا به دنبال اهداف ویژه و گروهی خود هستند در یک طرف گروهی که امروز به عنوان نزدیکان ریاست جمهوری از آن نامبرده می شوند خواسته یا ناخواسته در طی ماههای اخیر شرایطی را در کشور فراهم نموده‌اند که به اختلاف در درون نیروهای اصول گرا منتهی گردیده است. انشقاق در جامعه وعاظ، دو گروه شدن جامعه اسلامی دانشجویان و زمزمه های در خصوص انفکاک در بدنه بسیج دانشجویی که خیلی خطرناک نیز می باشد نمونه‌ای از این اتفاقات ناگوار می باشد.

در طرف دیگر نیز گروه‌هایی وجود دارند که جریان اصول گرایی را متعلق به خود می دانند و
بر خلاف بیانات مقام معظم رهبری در جذب حداکثری وفاداران به انقلاب و دفع حداقلی این مجموعه به عکس عمل می نمایند به نحوی که پیامد کج فهمی آنها کنار زدن صیل عظیمی از نیروهای وفادار به انقلاب ، امام و رهبری گردیده است.

متاسفانه یکی از ویژگی های این گروه آن است که خود را "معیار الولایه" می دانند و تمامی افراد علاقمندو وفادار به نظام جمهوری اسلامی را بر مبنای نگاه فکری خود دسته بندی می کنند که این جفا به آرمانهای امام و فرامین مقام معظم رهبری است.

امروز هر کس به انقلاب و آرمانهای اصیل آن که معمار بزرگ آن امام راحل تبیین نموده‌اند به ویژه به اصل ولایت مطلقه فقیه و نیز فرامین مقام معظم رهبری پایبند باشد در حلقه جریان اصول گرایی محسوب می شود.

ویژگی دوم این گروه بی تدبیری است که به عدم استفاده از تمامی ظرفیت‌ها منجر می شود. نمونه‌ای از این بی تدبیری در جریان تشکیل و مدیریت گروه به اصطلاح پنج به اضافه شش انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در استان کرمان شاهد بودیم که به اذعان تمامی دلسوزان انقلاب  منجر به نتایج تاسف بار این دوره گردید.

دکتر پور ابراهیمی در ادامه بیان داشت امید واریم این آفت‌ها از مجموعه نیروهای ارزشی و وفادار به انقلاب اسلامی دور گردد و شاهد رشد و بالندگی در سایه اتحاد و همدلی باشیم

وی  در خاتمه استاندار جدید کرمان را فردی مدیر، شجاع و مورد علاقه مقام معظم رهبری دانست و بیان داشت امیدوارم مردم استان کرمان قدر وی را بدانند چرا که اینجانب در کردستان شاهد تلاشهای گسترده ایشان در بخش‌های مختلف به ویژه بخش‌های اقتصادی بوده ام و می دانم که مردم کردستان و حتی  علمای اهل تسنن چه علاقه‌ زیادی به این مدیر دلسوز و لایق داشتند. همه با هم کمک کنیم تا  استاندار که به عنوان نماینده دولت خدمتگذار محسوب می گردد در تمامی کارها موفق باشند.