دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا افتتاح شد

 

دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا عصر امروز چهارشنبه با حضور مقامات و رسانه های دو کشور در کوالالامپور پایتخت مالزی افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر از کوالالامپور ، در این مراسم مدیر عامل خبرگزاری مهر با ارائه گزارشی از برنامه های این رسانه گفت: جایگاه ویژه مالزی در جهان اسلام و همچنین اتحادیه های منطقه ای و جهانی نظیر گروه غیر متعهدها ، گروه 77 ، منطقه اقتصادی آ سه آن و همچنین مرکزیت در منطقه ای با جمعیت حدود 400 میلیون مالایی مسلمان ضرورت ارتباط و اطلاع رسانی متقابل را برای تفاهم متقابل و حداکثر سازی منافع دو ملت اجتناب ناپذیر کرده است. 

پرویز اسماعیلی رسانه را پلی میان ملتها و زمینه ساز دیپلماسی خواند و با اشاره به اهمیت دیپلماسی عمومی در مناسبات بین المللی افزود: ظرفیت ها و فرصت های بزرگ انسانی ، اقتصادی ، علمی و فرهنگی میان ملت ایران و ملتهای منطقه جنوب شرق آسیا و بویژه مالزی وجود دارد که این فرصت ها با برقراری هر چه بیشتر ارتباطات دو سویه و مستقیم به ثمر خواهد نشست.

مدیر عامل خبرگزاری مهر همچنین ضمن تشریح برنامه های توسعه ای خبرگزاری مهر در آینده از میهمانان این مراسم تقدیر و تشکر کرد.

سفیر کرمانی الاصل جمهوری اسلامی ایران در مالزی نیز در این مراسم طی سخنانی پیامبران را بهترین خبر رسانان تاریخ خواند و بر ضرورت انعکاس حقایق در جهت تعالی انسانها تاکید کرد.

دکتر محمد مهدی زاهدی  با اشاره به جنگ نرم یاد آور شد که رسا نه ها باید با عملکرد سریع توطئه های بنگاههای خبر رسانی امپریالیستی را خنثی کنند.

وی افتتاح دفتر خبرگزاری مهر در مالزی را گامی مهم در بسط روابط دو کشور خواند و از این اقدام قدردانی نمود.

"داتو عبدالرحمن سلیمان" رئیس هیئت مدیره خبرگزاری ملی برناما مالزی سخنران دیگر این مراسم بود که با ارائه گزارشی از فعالیتهای داخلی و خارچی این خبرگزاری بر توسعه اطلاع رسانی مولتی مدیا و ویدئو نیوز تاکید کرد و همکاری های بین المللی برناما مانند عضویت فعال در اوآنا (سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه) و همکاری های دوجانبه مانند قرارداد مبادله خبر و تصویر با مهر را زمینه ساز توسعه دو ملت خواند. 

آخرین سخنران این مراسم حجت الاسلام دکتر سید مهدی خاموشی بود که با اشاره به اینکه زیرساخت تمام حوزه ها و علوم بشری فرهنگ است یادآور شد: ملت های مسلمان ظرفیت های متنوع و غنی فرهنگی دارند که در صورت شناخت و انتقال شایسته آن به یکدیگر می توانند توسعه و تنوع فرهنگی را بدون واهمه از هجوم فرهنگ های بیگانه شاهد باشند. 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ماهیت اصلی کارکرد خبرگزاری مهر را نیز بسط فرهنگ اسلامی و ملی و تبادل فرهنگی با جهان اسلام خواند و تاکید کرد که در این صورت ظرفیت های متنوع سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی ملت ها شکوفا خواهند شد.

وی همچنین از میهمانان این مراسم تشکر نمود.

یادآوری می شود در این مراسم که در مجتمع فرهنگی ناب کوالالامپور برگزار شد ، علاوه بر محمد مهدی زاهدی سفیر ، حجت الاسلام واحدی رایزن فرهنگی ، دکتر معماریان رایزن علمی و کارشناسان سفارت کشورمان ، نمایندگان دستگاهها و نهادهای ایرانی مقیم از جمله ایران ایر و بانک ملت، اساتید برجسته ایرانی دانشگاههای مالزی از جمله پروفسور مقومی ، دکتر عبادی و .... و نیز دانشجویان ، نخبگان و تجار برجسته ایرانی مقیم مالزی حضور داشتند. 

مقامات وزارت خانه های گردشگری و اطلاع رسانی مالزی ، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل و کارکنان خبرگزاری ملی مالزی (برناما) و رسانه های گروهی فعال داخلی و خارجی در این کشور از جمله واحد مرکزی خبر ، ایرنا، ایسنا و...  نیز در این مراسم حضور داشتند.

از کشورمان نیز میهمانانی چون دکتر سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ، دکتر محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان ، دکتر علی عسگری معاون سازمان ملی جوانان ، محمد رضا اسماعیلی مدیر کل امور مجامع سازمان تبلیغات اسلامی و سعید آلادپوش قائم مقام خبرگزاری مهر در این مراسم حضور داشتند. 

 

* تصاویر