عصر شاد لبنانی فلسطینی و شب تلخ صهیونیستی

  

عصر پنجشنبه کانون سخن و خبر جهان واشنگتن، مسکو، لندن، الیزه یا سازمان ملل نبود بلکه  

شهری کوچک به نام بنت جبیل در جنوب لبنان بود که ارائه پیام انقلاب اسلامی در مرز فلسطین اشغالی، عصر شادی برای لبنان و فلسطین و شب تلخی برای صهیونیسم، حامیان غربی و انفعال عربی رقم زد.


رییس جمهوری اسلامی ایران در ورزشگاه این شهر و در برابر هزاران لبنانی و فلسطینی نزدیک مرز فلسطین اشغال شده گفت 'صهیونیسم رفتنی است و عدالت می آید'.
صدها دوربین و بیشتر از این خبرنگار در ورزشگاه بنت جبیل یا پایتخت مقاومت لبنان این سخنرانی را مستقیم بر روی شبکه های مختلف خبری جهان از جمله بی بی سی صدای آمریکا و دیگر شبکه های انگلیسی و عربی برای صدها میلیون بیننده در جهان پخش کردند.
رژیم صهیونیستی در کنار آمریکا از ماه ها پیش از پیامد معنوی سفر محمود احمدی نژاد به لبنان بویژه جنوب این کشور ابراز نگرانی کرده بودند و می دانستند که بیان پیام انقلاب اسلامی از زبان رییس جمهوری ایران در کنار خاک اشغال شده فلسطین، جان مایه مقاومت در سال های آینده خواهد شد.
چهار سال پیش که نظامیان صهیونیست با پشتیبانی بمباران هوایی و تجهیزات جنگی سنگین به این منطقه از لبنان هجوم آوردند ولی در برابر چند صد مبارز مجبور به گریز و برجای گذاشتن جنازه کشته شدگان خود شدند، نمی دانستند که شاهد نماد ادامه مقاومت جدی تر در بنت جبیل خواهند بود.
خبرنگار بی بی سی در فلسطین اشغالی که مانند همکاران خود در شبکه ها ی دیگر خبری عصر پنجشنبه در منطقه مقابل بنت جبیل حضور یافته بود در حالیکه هواپیماهای رژیم صهیونیستی در منطقه مرزی فلسطین اشغالی پرواز می کردند گفت واقعه بنت جبیر برای همه مهم است.
رژیم صهیونیستی با تجربه دو شکست تمام عیار جنگی در لبنان مقابل مقاومت حزب الله و مردم و در نوار غزه در برابر رزمندگان فلسطینی، این واقعیت را درک کرده که توان جنگ افروزی دوباره در برابر این مبارزان را ندارد.
رژیم صهیونیستی در این دو جنگ با حملات کور هوایی و توپخانه ای هزاران غیر نظامی بویژه زنان و کودکان را قتل عام کرد ولی اکنون شاهد است که چگونه پدیده الگوی حزب الله لبنان یعنی 'مقاومت بدون هراس' در برابر تجاوزگری در حال گسترش است.
اما افزون بر خط مقدم و جنگی با رژیم صهیونیستی که فلسطین و لبنان را بیشتر شامل می شود جمهوری اسلامی ایران بر اتحاد معنوی جهانی برای دفاع از آرمان فلسطین و پایان ستمگری تاکید می کند که این رویکرد هر روز در حال گسترش است.
رژیم صهیونیستی برای ممانعت از بروز اتحاد بین المللی ضد صهیونیستی، از هفته ها و ماه ها پیش جنجال آفرینی را شروع و چند مقام غربی را نیز با خود همراه کرد تا بلکه از سفر احمدی نژاد به لبنان بویژه اجرای برنامه بنت جبیل جلوگیری کند که ناکام ماند.
با ورود رییس جمهوری ایران به بیروت و آغاز برنامه های سفر، این تیتر روی بیشتر رسانه های غربی قرار گرفت که لبنانی ها از مقام ایرانی مانند قهرمان ملی استقبال کردند.
در جریان سفر نیز رژیم صهیونیستی امیدوار بود بتواند با تفرقه افکنی برنامه های رییس جمهوری را ناکام بگذارد اما محور تمامی برنامه ها و سخنان احمدی نژاد تاکید بر وحدت ' ایران، لبنان، فلسطین، مسلمانان، مسیحیان و آزادیخواهان جهان علیه رژیم صهیونیستی' بود بگونه ای که عصر چهارشنبه خبرنگار بی بی سی در بیروت گفت 'حتی سران چند گرو ه مخالف این سفر به محض حضور احمدی نژاد در بیروت برای دیدن وی شتاب دارند بگونه ای که برای خبرنگاران حیرت آور شده است'.
سخنرانی رییس جمهوری ایران در بنت جبیل کانون نگرانی رژیم صهیونیستی آمریکا و چند کشور غربی بود که حتی نسبت به انجام آن هشدار جدی داده بودند اما نظامیان صهیونیست در آن سوتر شاهد حضور و انتظار چند ساعته هزاران مشتاق بودند تا به سخنان احمدی نژاد گوش دهند و خود نیزاین سخنان را شنیدند.
هر چند این نگرانی ها به کاخ سفید و دیگر کاخ های سیاست در غرب محدود نماند اما شب سران رژیم صهیونیستی تلخ تر بود.
نتانیاهو نخست وزیر و بسیاری از سران سابق و کنونی این رژیم فکر می کردند که با راه اندازی بازی صلح، مقاومت فلسطینی و لبنانی را از نفس می اندازند اما غریو ضد صهیونیستی دو روز گذشته در لبنان این فرضیه را نیز باطل کرد.
از دیگر سو، آمریکا و رژیم صهیونیستی تمامی سیاست های ضد فلسطینی خود مانند کشتار زنان و کودکان، توسعه اشغالگری، صهیونیست سازی بیت المقدس و طرح های جنگی خود را براساس رخوت و انفعال عربی انجام می دهند.
پس از دوره ای کوتاه با حضور سران مبارزی مانند جمال عبدالناصر و حافظ اسد که اعراب در برابر رژیم صهیونیستی جنگیدند، اکنون فقط سوریه در جبهه عربی خط مقاومت را ادامه می دهد.
با توجه به ادامه وضعیت انفعال عربی، جمهوری اسلامی به عنوان پیشگام تشکیل و اتحاد جبهه اسلامی و آزادیخواهی متشکل از همه ملت ها برای مبارزان با ستم و ستمگری بویژه در فلسطین را در دستور کار خود قرار داده است و این موضوع سبب شده تا سخنان عصر پنجشنبه رییس جمهوری ایران تلخ ترین شب را برای صهیونیسم، حامیان غربی و انفعال عربی رقم بزند.
از: هادی مولوی نیا - ایرنا