ملت ایران در مقابل عربده زورگویان از آرمانهای خود کوتاه نمی آید

 

حضرت آیت الله خامنه ای ایستادگی ملت ایران و خانواده های معظم شهدا را در مقابل تهدیدهای سلطه گران جهانی، ناشی از احساس اقتدار و اعتماد به نفس ملی دانستند و تأکید کردند: ملت ایران در مقابل عربده های زورگویان، لحظه ای از آرمانهای خود، کوتاه نخواهد آمد.


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز چهارشنبه در دیدار پرشور خانواده های معظم شهیدان، جانبازان، و ایثارگران استان قم، اعتقاد به شهادت، و«ایمان به ایثار و معامله با خدا» را رمز اقتدار حقیقی ملت ایران خواندند و تأکید کردند: این ملت بزرگ، در پرتو این عوامل عزت آفرین، در مقابل زیاده خواهی های استکبار، همچنان مستحکم خواهد ایستاد.

رهبر انقلاب اسلامی در این اجتماع معنوی که با یاد افتخارآفرین شهیدان، معطر شده بود، «شهادت» را موضوعی بسیار عمیق دانستند و افزودند: اعتقاد به شهادت و باور به عظمت شهیدان، عمق معنویِ شخصیت و هویت یک ملت است.

ایشان، ایمان، احساسات دینی و شجاعت مردم و صبر و استقامت خانواده های والامقام شهدا را باعث حل شدن مسئله شهادت برای ملت ایران برشمردند وافزودند: باید دراین نکته اساسی بیندیشیم که ملت ایران بدون برخورداری ازابزارهای پیچیده نظامی و امکانات وسیع تبلیغاتی، چگونه و به کدام علت در چشم ملتها، اینگونه «عزیز، پرجاذبه و مقتدر» گشته و در حوادث گوناگون جهان تأثیرگذار شده است؟

حضرت آیت الله خامنه ای، استقبال پرشور و گسترده ملت لبنان را از رئیس جمهور ملت ایران، موضوعی شایسته مطالعه و تحلیل خواندند و افزودند: اینگونه حقایق، نشان دهنده جذابیت و عظمت ملت ایران در چشم دیگر ملتهاست.

ایشان در ریشه یابی علت این عظمت و اقتدار، به تشریح اهمیت شهادت پرداختند و افزودند: وقتی یک ملت و جوانانش، اینگونه به ایثار، فداکاری و شهادت درراه خدا باور پیدا می کنند، طبیعتاً، ازاقتدار وعزت وعظمتی که وعده صدق الهی است،برخوردار می شوند و به همین دلیل ملت ایران، ‌امروز از همه ملتهای دیگر قوی تر و با عظمت تر است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تأثیر بی نظیر شهیدان درعظمت ملت ایران افزودند: شهیدان، جانبازان و دیگر ایثارگران، پیشوایان و طلایه داران جبهه حقند و اعتقاد به شهادت و باور معامله با خدا را عملاً به مردم این سرزمین آموخته اند.

ایشان افزودند: صف دوم عوامل عظمت بخش ملت ایران، متعلق به پدران صبور، مادران دلسوخته، فرزندان فهیم و همسران گرانقدر شهیدان است که در مقابل حادثه به ظاهر تلخ از دست دادن عزیزانشان، احساس عزت و افتخار کردند و نشان دادند که همچون دسته گلهای شهیدشان، آنها نیز معامله با خدا را باور دارند و رهرو واقعی راه زینب کبری (س) هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای ایستادگی ملت ایران و خانواده های معظم شهدا را در مقابل تهدیدهای سلطه گران جهانی، ناشی از احساس اقتدار و اعتماد به نفس ملی دانستند و تأکید کردند: ملت ایران در مقابل عربده های زورگویان، لحظه ای از آرمانهای خود، کوتاه نخواهد آمد.

رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به ضرورت تقویت و تعمیق روزافزون ایمان به خدا در قلبهای آحاد مردم و مسئولان خاطرنشان
کردند: باید این ایمان اقتدار آفرین را قدر بشناسیم و آن را پشتوانه پیشرفتهای علمی– فناوری– سیاسی – اجتماعی و اقتصادی قرار دهیم.

حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری طرحها و اقدامات فراوانی که دشمنان و دنباله روهای آنان در داخل، در سالهای پس از رحلت امام برای تضعیف ایمان واعتقادات ملت انجام دادند، افزودند: مخالفان ملت ایران،‌از آن طرحها چیزی جز ناکامی عایدشان نشد و از این پس نیز به هیچ نتیجه ای نخواهند رسید.

ایشان، جوانان کشور را،‌ جوانانی بسیار خوب و پاک برشمردند و افزودند: این نسل جوان که در فضای ایمان و اعتقادات ملت رشد کرده، نسلی پربرکت و همچون جوانان اوایل انقلاب آماده ایثار و فداکاری است.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان، شهر قم را با 6 هزار شهید، 11 هزار جانباز و ستارگان نامدار شهیدش همچون زین الدین، حیدریان و صادقی، در مسئله شهادت نیز شهری سرآمد خواندند وانتساب به شهیدان را برای همه بازماندگان آنان بویژه فرزندان شهیدان باعث افتخار و عزت دانستند.