هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب در کرمان گشایش یافت
 
هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان با عنوان 'نمایشگاه کتاب ولایت' روز شنبه با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار کرمان و مسوولان استانی در مرکز نمایشگاهی میدان بیرم آباد این شهر گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در آیین آغاز به کار این نمایشگاه گفت: نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان از امروز 29 آبان به مدت یک هفته و با حضور 500 ناشر کشوری میزبان علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است.
'احمد سعیدی' افزود: همچنین 50 ناشر و موسسه فرهنگی استان کرمان در هفتمین نمایشگاه کتاب تازه ترین آثار خود را در حوزه کتاب و نشر ارائه می کنند.
وی اضافه کرد: نمایشگاه مذکور با 16 هزار متر مربع فضای مسقف و باز و 14 سالن در ابعاد 500 متر مربع تا پنجم آذر ماه دایر است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان حضور رسانه های دیجیتال را از ویژگی های هفتمین نمایشگاه کتاب استان برشمرد و گفت: رسانه های دیجیتال در یک سالن اختصاصی سه هزار نرم افزار را در بخش های متعدد و مختلف ارائه خواهند کرد.
وی با بیان اینکه در نمایشگاه کتاب امسال بخش علمی و پژوهشی پر رنگ تر دیده شده است گفت: در این نمایشگاه سعی شده چهره های علمی و ادبی کشور و استان مباحث متعددی را در زمینه های علمی و پژوهشی ارائه کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر آن در سرای اهل قلم نمایشگاه نیز برنامه های ادبی و تخصصی با حضور نخبگان و نویسندگان شاخص اجرا خواهد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نشست های پرسش و پاسخ اصحاب فرهنگ و هنر و مسوولان حوزه های فرهنگی با خبرنگاران و چهره های موثر دانشگاهی را از دیگر ویژگی های نمایشگاه بزرگ کتاب استان برشمرد.
سعیدی افزود: در هفتمین نمایشگاه کتاب کرمان 6 میلیارد ریال بن با تخفیف 40 درصد عرضه می شود.
وی ادامه داد: در مدت برگزاری نمایشگاه کتاب در کرمان گروه های هنری شهرستان ها در این نمایشگاه به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری می پردازند.
وی افزود: آیین پایانی نمایشگاه روز پنجم آذر ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد و در این آیین از مولفین و بخش های مختلف نمایشگاهی که به گونه ای شایستگی های خود را نشان دهند تقدیر می شود.
سعدی در ادامه فعالیت های انجام شده در زمینه کتاب و نشر استان کرمان را مورد اشاره قرار داد و گفت: این استان جزء پنج استانی است که هیات چاپ و نشر در آن فعالیت دارد.
وی فعالیت 20 موسسه فرهنگی و وجود 100 چاپخانه را از ویژگی های چاپ و نشر در استان کرمان برشمرد و گفت: همچنین در حال حاضر چهار مرکز تازه های کتاب در شهرستان های جیرفت، بم، کرمان فعالیت دارند که تا پایان سال این مراکز در شهرستان های کهنوج، سیرجان و بافت نیز راه اندازی خواهند شد.
سعیدی چاپ و انتشار 100 عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس و 200 عنوان کتاب در زمینه کرمان شناسی را از دیگر ظرفیت های استان برشمرد و گفت: برگزاری 16 دوره انتخاب کتاب سال نشانه دیگری از اعتلای فرهنگی استان کرمان به شمار می رود.
وی وجود یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه های عمومی و 500 هزار جلد کتاب در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان را از دیگر ظرفیت های کتابخوانی این استان برشمرد. 
هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان با عنوان 'کتاب ولایت' از 29 آبان ماه تا 5 آذر ماه از ساعت 9 تا 12 و 15:30 تا 21 میزبان علاقه مندان به کتاب و مطالعه است.