تاکنون حق ولایت و رهبری به شایستگی ادا نشده است

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاکنون آنگونه که شایسته است حق ولایت و رهبری از نظر معرفی ابعاد شخصیتی ایشان ادا نشده و بسیاری از زوایای زندگی معظم له از دید افراد مخفی مانده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد حسینی روز یکشنبه در نخستین همایش 'یادمان ولایت' در دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت افزود: در زمینه معرفی ابعاد شخصیت مقام معظم رهبری بسیاری از دوستان چیزی نگفته و لب فرو بسته اند و دشمنان نیز کاری به جز تخریب ندارند.
وی با بیان اینکه زوایای گوناگون زندگی معظم له هنوز برای مردم مشخص نشده است گفت: برخی از خواص از این زوایا اطلاع دارند و در مجالس مختلف این نکات را بیان می کنند.
وی اظهار امیدواری کرد: همه هنرمندان برای تبیین زوایای زندگی رهبر معظم انقلاب به مردم ایران و سایر مردم جهان ساخت فیلم ها و برنامه هایی را در دستور کار قرار دهند.
حسینی ادامه داد: دلباختگی های مردم ایران نسبت به رهبرشان برای سایر جهانیان باید بیان شود که اگر مردم ایران نسبت به رهبر خودشان این چنین شیدا هستند بی جهت نیست زیرا آنان کمالاتی را مشاهده می کنند و از این رو دلباخته می شوند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب در تمام مسائل صاحب نظر هستند گفت: ایشان قابل مقایسه با هیچ رهبری در جهان نیستند و درست نیست که معظم له را با دیگران مقایسه کنیم.
وی افزود: هر چند که بعضی از رهبران دنیا ممکن است در مسائل سیاسی امتیازاتی داشته باشند اما رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به همه مسائل جامع الاشراف هستند و در همه ابعاد پیشگام، الگو و اسوه و نمونه به شمار می روند.
حسینی ادامه داد: رهبر انقلاب در زمینه شعر و ادب قبل از انقلاب در مجالس مختلفی حضور داشتند و اکنون نیز معظم له نسبت به این امر علاقه بسیاری دارند به گونه ای که هم اکنون در ماه مبارک رمضان و به مناسب ولادت امام حسن مجتبی(ع) شاعران در محضر ایشان حاضر می شوند.
وی ادامه داد: همه شعرا رهبر معظم انقلاب را یک شعر شناس می دانند و ایشان در اینگونه مجالس نکات ظریفی را برای شعرا بیان می کنند.
وی با تاکید بر اینکه سخنوری مقام معظم رهبری نیز بی نظیر است گفت: به تعبیر بعضی ها سخنرانی های ایشان اگر بخواهد مکتوب شود نیاز به ویرایش ندارد و این اشراف نه تنها در زبان فارسی بلکه در زبان عربی هم وجود دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و حضور رهبری در این نمایشگاه گفت: ایشان در بازدید خود از این نمایشگاه ضمن بیان سووالات دقیق از ناشران و غرفه داران نمایشگاه، اطلاعات دقیق و کاملی از بسیاری از کتاب ها بویژه کتاب هایی در زمینه های رمان و داستان بویژه رمان های خارجی داشتند.
وی گفت: این امر با وجود گرفتاری های بسیار رهبر معظم انقلاب اسلامی ،نشان دهنده عشق ایشان به کتاب است.
حسینی به شیوه مقام معظم رهبری در حاشیه نویسی کتابها اشاره کرد و افزود: اگر اینها منتشر شود گنجینه ای گرانبها و راهگشایی برای اهل ادب و فکر است.
وی ادامه داد: در بخش سینما که بسیاری از علما در این زمینه پرهیز می کنند ایشان اطلاعات کاملی را در این مورد دارند و همچنین در مورد موسیقی ایشان درس خارجشان در زمینه موسیقی بود.
وی با بیان اینکه که هرچه از ویژگی های رهبر انقلاب بگوییم کم است گفت: آرامش ایشان در مسائل مختلف مثال زدنی است.
وی اظهار اشت: به عنوان نمونه در رویدادهای سال گذشته که همه دنیا از شبکه ها، سایت ها و نشریات علیه نظام و انقلاب اسلامی متحد شده بودند اما ایشان با کمال آرامش و توکل به خداوند مسائل عادی زندگی شان را دنبال می کردند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به تحلیل های ایشان از زندگی پیامبر اسلام (ص)، ائمه اطهار (ع) و بزرگان اشاره کرد و گفت: تحلیل هایی که از سوی مقام معظم رهبری در سال گذشته بیان شد عاملی بود که مردم ایران حماسه 9 دی ماه و 22 بهمن را آفرید.
وی با بیان اینکه در ایران سلاطین و پادشاهانی حکومت کردند که از آنها به جز استبداد و دیکتاتوری چیزی در خاطره ها نمانده است گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت این انقلاب، امام (ره) در راس امور قرار گرفت که هرچه داشت در طبق اخلاص گذاشت و زمانی که با مردم وداع کرد دلی آرام و قلبی مطمئن داشت.
وی افزود: آرامش دل امام راحل(ره) به این دلیل بود که کارنامه آن بزرگوار درخشان بود، ایشان یک تنه قیام کرد و حرکتی بی نظیر را در دنیا و ایران بوجود آورد.
وی گفت: امام راحل (ره) بنای مستحکمی را پایه گذاری کرد و در دورانی که همه ابراز نگرانی می کردند، نسبت به در صحنه بودن مردم اطمینان داشت و از این جهت نگران مسائل سیاسی و حوادث روزگار نبود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوادث مختلف از جمله جنگ خلیج فارس، حمله آمریکا به عراق و 11 سپتامبر نزدیک بود برخی دچار لغزش شوند اما بصیرت مقام معظم رهبری به خوبی این انقلاب را هدایت کرد و لذا تاثیر گذاری انقلاب را در دنیا شاهد بودیم.
حسینی افزود: در مسائل داخلی نیز مشکلاتی وجود داشت اما همه این مسائل با بصیرت و هدایتگری های مقام معظم رهبری هدایت شد و خوشبختانه به مرحله ای رسیده ایم که دولت در سمت ولایت و رهبری حرکت می کند.
وی ادامه داد: با وجود همه تهدید ها و تحریم ها در خارج ایران اسلامی همه به نمایندگان و دولت جمهوری اسلامی افتخار می کنند برای اینکه می دانند ایران مردمی دارد که زیر بار ظلم نمی روند و پیام آور آزادی و آزادگی برای مردم دنیا هستند .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افتخار مردم جیرفت است که میزبان خوبی برای رهبر انقلاب زمانی که در دوران رژیم ستم شاهی در تبعید بودند، باشند و حضور ایشان در این شهر و غیرت مردم این دیار در آن دوران باعث شده که خاطرات خوبی در ذهن رهبری بر جا بگذارد.
وی با اشاره به ساخت بنای یادمان ولایت در شهر جیرفت گفت: ساخت این بنا می تواند پیوند رهبری و مردم را مستحکم تر کند و این یادمان و خانه ولایت فرصت را فراهم کرده تا هر روزه برنامه های متعددی در سطح استانی و ملی در این شهر برگزار شود.
به گزارش ایرنا، همایش یادمان ولایت به مناسبت 30 اردیبهشت ماه سالروز تبعید رهبر معظم انقلاب اسلامی توسط رژیم ستمشاهی به جیرفت برگزار شد.