عرضه ۶۰۰ میلیون تومان بن کارت در هفتمین نمایشگاه کتاب کرمان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: 600 میلیون تومان بن کارت در هفتمین نمایشگاه کتاب کرمان عرضه می شود


'احمد سعیدی'  در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این میزان بن در مقایسه با ششمین نمایشگاه کتاب کرمان 100 میلیون تومان افزایش داشته است.
وی ادامه داد: همه غرفه های نمایشگاه مجهز به دستگاه کارت خوان هستند و هیچ گونه مشکلی در این رابطه وجود ندارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ادامه با اشاره به استقال بی نظیر مردم کرمان از ساعات اولیه برپایی نمایشگاه گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر با سیاست های مسوولان استقبال مردم از فعالیت های فرهنگی بویژه برگزاری نمایشگاه های کتاب بیش از گذشته است.
وی با بیان اینکه کتاب از دیرباز حافظ و احیاکننده تفکر بزرگان و طالبان علم و اندیشه و حقیقت بوده است ، گفت: ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی و گسترش فرهنگ مطالعه مفید تضمین کننده آینده علمی کشور است.
سعیدی با اشاره به اینکه کتاب بهترین مونس انسان در تاریکی ها به شمار می رود افزود: با توجه به افزایش سیستم های اطلاع رسانی مانند اینترنت، تلویزیون، فضاهای ماهواره ای و دیجیتالی اما کتاب در این دنیای پیشرفته همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ادامه به برگزاری هفتمین نمایشگاه کتاب کرمان اشاره و حضور رسانه های دیجیتال را از ویژگی های هفتمین نمایشگاه کتاب استان برشمرد.
وی گفت: رسانه های دیجیتال در یک سالن اختصاصی سه هزار نرم افزار را در بخش های متعدد و مختلف ارائه خواهند کرد.
وی با بیان اینکه در نمایشگاه کتاب امسال بخش علمی و پژوهشی پر رنگ تر دیده شده است گفت: در این نمایشگاه سعی شده چهره های علمی و ادبی کشور و استان مباحث متعددی را در زمینه های علمی و پژوهشی ارائه کنند.
سعیدی، همچنین به بخش کودک و نوجوان هفتمین نمایشگاه کتاب استان کرمان اشاره کرد و گفت: در طول برگزاری این نمایشگاه قرار است چهره های شاخص ادبیات کودک و نوجوان مانند 'افشین اعلایی'، 'رضا فیاضی'، 'افسانه شعبان نژاد' و 'مصطفی رحماندوست' حضور یابند.
وی ادامه داد: همچنین در سرای اهل قلم نمایشگاه نیز برنامه های ادبی و تخصصی با حضور نخبگان و نویسندگان شاخص اجرا خواهد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نشست های پرسش و پاسخ اصحاب فرهنگ و هنر و مسوولان حوزه های فرهنگی با خبرنگاران و چهره های موثر دانشگاهی را از دیگر ویژگی های نمایشگاه بزرگ کتاب استان برشمرد.
وی طراحی غرفه مطبوعات و غرفه پاسخ به سووالات شرعی و رفع شبهات را از دیگر ویژگی های نمایشگاه کتاب کرمان عنوان کرد.
هفتمین نمایشگاه کتاب کرمان تا پنجم آذرماه ادامه دارد.