اختتامیه هفتمین نمایشگاه کتاب استان کرمان برگزار شد

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عزم دولت سامان بخشی فعالیت های فرهنگی است گفت: در همین راستا در 19 سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت دهم ، کارگروه های فرهنگی با حضور رییس جمهوری برگزار می شود


به گزارش ایرنا، سید' محمد حسینی' صبح امروز جمعه در آیین تقدیر از فعالان هفتمین نمایشگاه کتاب استان کرمان افزود: در همین راستا این وزارتخانه با انعقاد تفاهم نامه هایی با آموزش و پرورش و وزارت کار و امور اجتماعی و سایر وزارتخانه ها سعی دارد پویای و تحول بیشتری را در حوزه فرهنگ ایجاد نماید.
وی با بیان اینکه کشور در حال حاضر شاهد پیشرفت های علم و فناوری است، گفت: عدم رشد فرهنگی، پیشرفت های سایر بخش ها را بی تاثیر می کند و لذا بباید رشد بخش فرهنگی متناسب با رشد علم و فناوری باشد.
وی ادامه داد: مسائل فرهنگی نقش مهمی را در پیشرفت های کشور بر عهده دارد و امیدواریم فعالیت ها و برنامه ریزی های مناسبی در این زمینه صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: برای ایجاد انسجام و برنامه ریزی های مناسب در راستای اجرایی شدن فعالیت های فرهنگی در روستا ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه هایی را در دست انجام دارد.
حسینی در ادامه به بیان جایگاه کتاب و تاثیر گذاری این رسانه در میان سایر رسانه های امروز پرداخت و گفت: کتاب به عنوان اولین رسانه و پشتوانه دیگر رسانه ها همواره مطرح است از این جهت باید به توسعه فرهنگ کتابخوانی کمک نماییم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزایش سرانه کتابخوانی در هر جامعه را از شاخص ها و معیارهای توسعه کشورها عنوان کرد و گفت: با ایجاد نمایشگاه های کتاب در سطح استانی و ملی شاهد رشد و پیشرفت در این عرصه هستیم.
وی در ادامه برگزاری نمایشگاه های کتاب در سطح استان ها را هدف دولت از تمرکز زدایی در تهران دانست و گفت: نمایشگاه کرمان جز نمایشگاه های برتر کشور است و با برنامه ریزی هایی که انجام می شود ما به این مقدار اکتفا نمی کنیم و سعی می کنیم هر سال بهتر از این برگزار شود.
حسینی تاکید کرد: همه باید در معرفی کتاب و گسترش فرهنگ کتابخوانی سهیم باشند به گونه ای که هر کودک و نوجوان ایرانی با ایجاد کتابخانه ها در مدارس بتواند تا پایان سال 100 تا 200 جلد کتاب را مطالعه کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کتابخانه همانند دانشگاه عمومی است، گفت: بسیاری از بزرگان و اندیشمندان نیز اذعان دارند که بخشی از اطلاعات خود را از کتاب ها دریافت کرده اند.
وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب بیشترین تاکید بر کتابخوانی دارند و این امر نیز باید عادت شود.
وی اضافه کرد: اگر در گذشته های دور یک عده خاص کتاب می خواندند اکنون به گونه ای است کتاب در سطح عموم افراد قرار دارد و کتاب باید در دسترس همگان قرار گیرد.
وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب خواندن کتاب را به عنوان فریضه واجب دانسته اند و دوری از آن را خسران بزرگ که عنوان کرده اند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: کتاب باید دغدغه و مساله اصلی همانند اشتغال باشد و امسال 65 دستگاه را همراه کنیم در بر پایی این حرکت عظیم که این حرکت عظیم بود.
حسینی، استفاده از شیوه های هنرمندانه و ایجاد اشتیاق به مطالعه از دوران کودکی را از مهمترین وظایف مسوولان دانست.
به گزارش ایرنا، در این آیین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار کرمان از فعالان هفتمبن نمایشگاه کتاب کرمان در بخش های اطلاع رسانی، رسانه های دیجیتال، ناشران کتاب استانی و کشوری، خبرگزاریها و مطبوعات تقدیر به عمل آمد.