افتتاح اولین پیست کارتینگ بین‌المللی کشور در کرمان

 

 طی مراسمی فاز نخست دهکده‌ی فرهنگی، تفریحی و ورزشی «ماندگار» افتتاح شد


به گزارش کرنا، استاندار کرمان در مراسم افتتاحیه‌ی دهکده‌ی تفریحی ورزشی ماندگار که با حضور رییس شورای اسلامی شهر کرمان، شهردار، قائم مقام شهردار، رییس کمیسیون خدمات شهری و بهداشت شورا، سرپرست سازمان میراث فرهنگی، گردش‌گری و صنایع‌دستی، مدیرکل اداره‌ی تربیت بدنی استان کرمان، مدیر دهکده‌ی فرهنگی تفریحی ورزشی «ماندگار» و جمعی از مسئولان استان و سرمایه‌گذاران برگزار شد، گفت: گردش‌گری و صنایع‌دستی بزرگ‌ترین سهم را در اشتغال یک جامعه دارند و کشور و استان ما از ظرفیت‌های بالایی در این بخش‌ها برخوردار است.
اسماعیل نجار گفت: با کار کردن در بخش گردش‌گری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی طی چهار الی پنج سال آینده، بخش عظیمی از مشکلات اشتغال استان کرمان حل خواهد شد.
وی با اشاره به این‌که درآمد کشورهای مختلف جهان در بخش گردش‌گری در سال 2003، 600 هزار میلیارد دلار بوده است، گفت: سهم کشور ایران از این رقم بسیار ناچیز بود.
وی با بیان این‌که دولت موظف به فراهم‌کردن زیرساخت‌های مختلف در زمینه‌ی گردش‌گری است، گفت: طی سه سفر رییس جمهور و هیئت دولت به کرمان، با تصویب و اجرای مصوباتی، این زیرساخت‌ها فراهم شده است.
هادی ایرانمنش سرپرست سازمان میراث فرهنگی،  صنایع دستی و گردش‌گری استان نیز در این مراسم با بیان این‌که استان کرمان ظرفیت‌های بسیار خوب و بالایی در حوزه‌ی گردش‌گری دارد، گفت: توسعه‌ی استان کرمان با استفاده از این ظرفیت‌ها و با هم‌کاری بخش خصوصی امکان‌پذیر است.
مدیر دهکده‌ی تفریحی و ورزشی ماندگار کرمان نیز در حاشیه‌ی این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: برای افتتاح فاز نخست این دهکده 62 میلیارد ریال هزینه شده که از این میزان، 15 میلیارد ریال از طریق ارائه‌ی تسهیلات توسط بانک کشاورزی تامین شده است.
مسعود جهانگرد طول مسیر این پیست کارتینگ را 832 متر(مطابق با استاندارد جهانی) عنوان کرد و گفت: طول مسیر پیست کارتینگ مجموعه‌ی ورزشی آزادی تهران حدود 100 متر از استاندارد کم‌تر است.
وی با بیان این‌که عرض مسیر پیست کارتینگ این مجموعه 7 تا 10 متر است، گفت: در حال حاضر 20 ماشین در قالب سه دسته «مینی» «بچه‌گانه» و «بزرگ‌سال» برای استفاده‌ی عموم در این پیست وجود دارد.
وی افزود: هم‌اکنون در دریاچه‌ی تفریحی واقع در این مجموعه، دو هزار ماهی کپور وجود دارد.
جهانگرد عمق این دریاچه را شش متر عنوان کرد و گفت: ذخیره‌ی آب این دریاچه 13 هزار مترمکعب است.
وی با بیان این‌که عملیات احداث این مجموعه از سال 1385 آغاز شده است، گفت: در این مجموعه 138 ویلا آپارتمان، پیست اسکی، سالن بولینگ، 14 مکان اسکان موقت، رستوران، مسجد، ساختمان اداری، منوریل و تله کابین طراحی شده است که بخشی از آن‌ها در حال ساخت هستند.
جهانگرد گفت: فاز اول این مجموعه که امروز افتتاح شد، شامل پیست کارتینگ، دریاچه‌ی تفریحی، شهربازی مسقف و بخشی از مجموعه‌ی اقامتی این دهکده است.
وی با بیان این‌که برای احداث کامل این مجموعه 22 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، بزرگ‌ترین مشکل احداث این مجموعه را عدم ارائه‌ی تسهیلات لازم از سوی بانک‌ها عنوان کرد.
گفتنی است کلنگ مسجد و ساختمان اداری پیست اسکی این مجموعه امروز توسط استاندار به زمین زده شد.