پرده‌برداری از سردیس شهید ایرانمنش در کرمان

  

مراسم پرده‌برداری از سردیس شهید حاج شیخ «علی ایرانمنش» برگزار شد.


به گزارش کرنا، شهردار کرمان در این مراسم که با حضور مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و مسئولان آموزش و پرورش استان کرمان، معاون خدمات شهری شهردار و مسئولان شهرداری در چهارراه بهداری برگزار شد، گفت: ما برای تکریم و پاس‌داشت مقام و یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نمادهایی را در نقاط مختلف شهر نصب می‌کنیم.
مهندس سیف‌الهی با اشاره به این‌که نصب سردیس شهدا یکی برنامه‌هایی است که برای ارزش‌نهادن به مقام شهدا در نظر گرفته شده است، افزود: نصب سردیس شهید «ایرانمنش» اولین کار در این زمینه است.
وی خاطرنشان کرد: قبل از این نیز انجام فعالیت‌هایی مانند نام‌گذاری خیابان‌ها به‌نام شهدا و نصب تصاویر آن‌ها را در نقاط مختلف شهر در برنامه داشتیم.
سیف‌الهی تصریح کرد: راه شهدا نشأت گرفته از اندیشه‌ها و راه امام راحل است و آن‌چه که نظام ما دارد، از اسلام، شهدا و رهبر انقلاب اسلامی است که باید قدر آن را بدانیم.  

وی ادامه داد: ما موظف هستیم راه شهدا را ادامه دهیم و نگذاریم تا این گوهر ارزشمند به تاراج برود.
سیف‌الهی در ادامه با اشاره به پیروزی مردم مصر گفت: این پیروزی الهام گرفته از پیروزی انقلاب و ارزش‌های نظام مقدس اسلامی است و امیدواریم که این موج آزادی در دنیا و کشورهای اسلامی تداوم یابد.
وی گفت: امیدواریم با نصب نمادهایی از شهدا بتوانیم پیرو رهبر و راه شهدا باشیم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان نیز در این مراسم گفت: امیدواریم این اقدام گامی برای ادامه‌ی راه شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد و نصب تندیس‌ها و المان‌های شهدا، فضایی معنوی در شهرمان ایجاد کند.
محمدرضا حسنی‌سعدی افزود: این اقدامات می‌تواند در آشنا کردن نسل جوان با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب موثر باشد و از طرفی این حرکت نمادین می‌تواند مانعی در برابر توطئه و نفاق دشمنان باشد.
وی ادامه داد: ‌راه شهدا، راهی ماندگار است و تداوم و استمرار می‌یابد.
گفتنی است سردیس برنز شهید حاج شیخ «علی ایرانمنش» با اعتباری بالغ بر 17 میلیون تومان ساخته و در چهارراه بهداری شهر کرمان نصب شده است.