شخصیت عارف شهید، محمد حسین یوسف الهی در کرمان، بازکاوی شد

 همزمان با ایام سالگرد عملیات والفجر 8 طی اقدامی ابتکاری از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمان، شخصیت شهید یوسف الهی، جانشین واحد اطلاعات عملیات لشکر 41 ثارالله بازکاوی شد.


ه گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، در ایام سالگرد عملیات والفجر 8 و همزمان با 28 بهمن، سالروز شهادت عارف شهید محمد حسین یوسف الهی، جانشین واحد اطلاعات عملیات لشکر 41 ثارالله، شخصیت این شهید والامقام، 28بهمن با حضور سرلشکر قاسم سلیمانی مورد بازکاوی قرار گرفت.


در این مراسم محمد مهدی ابوالحسنی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان، طی سخنانی هدف از طرح واکاوی شخصیت شهدا در کرمان که با پرداختن به ابعاد شخصیتی شهید یوسف الهی آغاز شده را آشنایی و انس بیشتر جامعه با شهدا خواند.


وی با اشاره به وجود 6 هزار و 500 شهید در استان کرمان، هریک از این شهدا را گنجی از معرفت دانست که شناخت آنها در محافلی مانند یادواره ها و ... که در آن به همه شهدا پرداخته می شود، کمتر میسر است.
 

این مسئول به استقبال گسترده از کتاب "نخل سوخته" خاطرات شهید یوسف الهی، اشاره و تصریح کرد: در حالیکه پیش بینی ما برای توزیع 10 هزار جلد کتاب بود اما طی 6 ماه و با تمدید چند باره مهلت شرکت در مسابقه کتابخوانی، این کتاب به چاپ سیزدهم رسید و 30 هزار جلد از آن علاوه بر کرمان در تعدادی از استان ها نیز توزیع شد و در مجموع 10 هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند.


پس از وی محمد هادی یوسف الهی، برادر شهید، طی سخنانی تأثیر خانواده در شکل گیری شخصیت شهدا را یادآور شد و افزود: انس با قرآن و نهج البلاغه و نیز مأنوس بودن با کتب شهید مطهری از ویژگی های بارز شهید یوسف الهی به شمار می رود.


در ادامه این مراسم، قرعه کشی مسابقه کتابخوانی نخل سوخته انجام شد و کمک هزینه سفر کربلای معلی، هزینه سفر راهیان نور و بسته فرهنگی هر یک به تعداد 72 نفر به شرکت کنندگان اختصاص یافت.


همچنین در این مراسم به تعدادی از شرکت کنندگان حاضر در جلسه به قید قرعه کمک هزینه ی سفر کربلای معلی اهدا شد.


گفتنی است، این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، جمعی از مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم کرمان در حسینیه ثارالله برگزار شد.