سخنرانی سرلشکر قاسم سلیمانی در جمع مردم کرمان

 سرلشکر سلیمانی در جمع مردم کرمان، با عنوان این مطلب که جمهوری اسلامی میراث گرانقدر امام راحل است گفت: اینکه عده ای قلیل به خیابان ها می ریزند در برابر اقیانوس ملت هیچ ارزشی ندارند.


به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، سرلشکر قاسم سلیمانی، در مراسم بازکاوی شخصیت شهید محمد حسین یوسف الهی، که 28بهمن در حسینیه ثارالله برگزار شد طی سخنانی طرح ابتکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان در بازکاوی شخصیت شهدا را حرکتی جدید در واکاوی عمیق تر نسبت به شهدا دانست و گفت: این طرح می تواند قابل اجرا در دیگر نقاط استان باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به ایام سالگرد عملیات والفجر 8 این عملیات را از تأثیرگذارترین عملیات های برون مزی دانست و افزود: والفجر 8 در ریشه کن کردن دشمن از خاک جمهوری اسلامی، تأثیر اساسی داشت و در واقع ابهت دشمن را در درون او شکست.

 

فرمانده عالیرتبه سپاه پاسداران، سپس با توضیحی پیرامون جغرافیای مهمی که این عملیات در آن واقع شد و نیز اهمیت آن از لحاظ سیاسی، اقتصادی و نظامی گفت: این عملیات سرآغاز امیدی برای پیروزی در عملیات های کربلای 1، 4 و 5 بود که تأثیر جدی در پیدایش قطعنامه 598 داشت.

 

وی در بخش دوم سخنانش به ویژگی های شخصیتی عارف شهید محمد حسین یوسف الهی پرداخت و در این باره با اشاره به تأثیر خانواده به ویژه والدین شهید در شکل گیری شخصیت وی، افزود: خمیرمایه وجود محمد حسین نیازمند بستری برای بروز این جوهره بود.

 

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه اگر دفاع مقدس نبود شخصیت افرادی چون یوسف الهی در فضای عادی شهر و مدرسه و دانشگاه و .. امکان بروز نداشت، تصریح کرد: دفاع مقدس دربردارنده برکات وسیعی بود که قابل شمارش نیست؛ زیرا پس از گذشت 21 سال از پایان آن دوران، هنوز جامعه از آن فضا متنعم است.

وی اراده الهی برای بروز چنین شخصیت هایی را برای هدایت، بصیرت و اندرز آیندگان خواند و بیان کرد: این موضوع حاکی از آن است که چنین راهی بسته شده و مسدود نیست بلکه مفتوح است و صنف و سن خاصی را نمی شناسد.

 

فرمانده ارشد دوران دفاع مقدس در ادامه اظهار کرد: پرداختن به شخصیت اخلاقی و عرفانی چنین شهدایی به دلیل فراهم آمدن فرصتی برای تفکر به آن دروان در نتیجه فاصله گرفتن با آن و نیز عطش و نیاز جامعه امروز، ضروری است؛ زیرا چنین شخصیت هایی و مشابه آن امروز بیشتر جلب توجه می کند.

 

وی در بیان ویژگی هایی مدیریتی و تربیتی شهید یوسف الهی در صحنه جنگ گفت: این بخش از شخصیت وی که اتفاقاً بسیار هم ارزشمند است در کتاب نخل سوخته و بیان خاطرات آن شهید کمتر به آن توجه شده و حال اینکه محمد حسین یوسف الهی در 6 عملیات والفجر 1، 3، 4 و 8، خیبر و بدر تأثیر اساسی و بروز مدیریتی داشته است.

فرمانده عالیرتبه سپاه پاسداران در ادامه ابراز کرد: در بعد حضور یوسف الهی در جنگ با اینکه وی بسیجی داوطلب بود اما نقش جدی در طراحی و اجرای عملیات های لشکر 41 ثارالله داشت.

 

وی در بیان بعد عرفانی شخصیت شهید یوسف الهی، اشعار به جای مانده از آن شهید را گواه غوغای معرفتی وجود شهید خواند و افزود: این اشعار پرده از روح لطیف محمد حسین بر می دارد.

 

سرلشکر سلیمانی با اشاره به اینکه یوسف الهی نخستین کسی بود که تفسیر قرآن و نهج البلاغه را در واحد اطلاعات عملیات باب کرد، گفت: رسیدن او به فیوضات معنوی تنها در این امر خلاصه نمی شود.

 

وی با نقل خاطره ای از شهید یوسف الهی بیان کرد: در جریان عملیات والفجر 8 که نگرانی ها بیش از امید به پیروزی بود، شهید یوسف الهی به من گفت "حضرت زینب(س)به من فرمود ما در این عملیات پیروز می شویم."

 

فرمانده عالیرتبه سپاه پاسداران با ذکر خاطراتی دیگر از این شهید والامقام تصریح کرد: دستیابی به مقام عظیمی که یوسف الهی به آن رسیده بود تنها با بندگی و عبودیت حقیقی امکان پذیر است.

 

وی در تکمیل این بخش از سخنانش، چنین شهدایی را قله های نورانی دفاع مقدس خواند که منشأ جذابیت بوده و همه را زمین گیر می کردند.

 

این فرمانده برجسته سپاه پاسداران افزود: آنچه باعث شد تا هر کس که به جنگ می آید عاشق جبهه شود، وجود همین قله های نورانی بود که چون تصویر زیبایی همه را در برابر خود متوقف می کردند.



وی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری این موضوع که بیش از 90 درصد شهدا 2 موضوع جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را به صورت همگانی در وصیت نامه های خود مورد اشاره قرار داده اند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی و ولایت فقیه به ویژه شخص ولی فقیه دو ثقل عظیم همانند ثقلین به جامانده از نبی مکرم اسلام است.

 

سرلشکر سلیمانی در اهمیت بیشتر راجع به جایگاه این دو ثقل مهم خاطرنشان کرد: در تاریخ بیش از هزار و 400 ساله اسلام، جهان اسلام بیش از 1300 سال دارای حکومت مستقل بود گرچه اموی ها، عباسی ها و یا عثمانی ها بر آن حاکم بودند، اما صلیبی ها در این مقطع زمانی هیچگونه تصرفی بر جهان اسلام نداشتند.

 

وی ادامه داد: با جنگ جهانی اول و فروپاشی عثمانی، کشورهای اسلامی به استثنای ایران که دارای وجه مستقل بود، بقیه به چند کشور تقسیم شدند و از آن زمان تا کنون تحت سیطره صلیبی ها بودند.

 

وی با اشاره به نقش امام (ره)در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایران و سخنی از آن قائد راحل مبنی بر اینکه این قرن، قرن غلبه اسلام بر کفر است؛ گفت: در آن روز جامعه اسلامی قلب فساد بود و تحلیلی از این فرمایش امام وجود نداشت اما دیدیم که امام چگونه هنرمندانه این کشور را تابع اسلام کرد.

فرمانده عالیرتبه سپاه پاسداران تصریح کرد: انقلاب ایران اولین انقلاب در کل جهان بود که در پرتو آن، ایران وجه مستقلی در "قالب جمهوری اسلامی" پیدا کرد.

 

وی سپس با اشاره به تحولات اخیر کشورهای مسلمان به ویژه مصر، این خروش را برگرفته از احساس تحقیری دانست که در این ملت ها به وجود آمده و ادامه داد: بدون انقلاب اسلامی ایران تصور هیچیک از این اتفاقات در جهان اسلام ممکن نیست.

 

سرلشکر سلیمانی سپس رهبر معظم انقلاب را ممتازترین، حکیم ترین و برجسته ترین عالم جهان اسلام خواند و گفت: به جزء ایشان چه کسی جهان اسلام را به دفاع از مردم مصر و .. توجه می دهد؟

وی با تأکید بر ضرورت توجه به وظیفه و رسالت مهمی که کشورمان به عهده دارد، گفت: این حرکت منحصر به ملت ما و تأثیر آن محصور در ایران نیست بلکه تأثیر عظیم جهانی دارد.