تشییع پیکر پاک عالم فقید حجت‌الاسلام‌ سید جواد نیشابوری

مراسم تشییع جنازه و خاک‌سپاری مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجواد نیشابوری از علمای حوزه‌ی علمیه‌ی کرمان، صبح امروز با حضور نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ی کرمان، روحانیت کرمان، جمعی از مسئولان ارشد استان و عموم مردم ولایت‌مدار و قدرشناس شهر کرمان برگزار شد.


به گزارش کرنا، در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید یحیی جعفری نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ی کرمان با عرض تسلیت رحلت این عالم ربانی به ساحت مقدس امام زمان و  روحانیت کرمان و حوزه‌های علمیه‌ی کرمان و خانواده‌ی آن مرحوم، ضمن قرائت حدیث شریف «اذامات‌العالم‌ ثلم‌فی‌الاسلام‌ثلمه‌لایسد‌ها‌شئ» یادآور شد: رحلت هر عالم خللی وارد می‌کند که با هیچ چیز قابل‌جبران نیست.
وی با تجلیل از 70 سال خدمتگزاری مرحوم سیدجواد «نیشابوری» به حوزه‌های علمیه، از ایشان به عنوان عالمی صبور، خدوم و قاطع در تصمیم‌گیری‌ها یاد کرد و افزود: بزرگ‌داشت و تجلیل این عالم ربانی باید هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.
بر اساس این گزارش، این عالم و شخصیت روحانی استان کرمان در نخستین ساعات بامداد روز شنبه به علت نارسایی قلبی و سکته‌ی مغزی در بیمارستان شفای کرمان دار فانی را وداع گفت.
پیکر این عالم فقید ساعت 9 صبح امروز از مقابل مصلای شهر کرمان به سمت میدان بسیج تشییع گردید و سپس در گلزار شهدای این شهر در جوار مزار شهیدان گمنام به خاک سپرده شد.
گفتنی است حجت‌الاسلام والمسلمین نیشابوری از علمای بنام استان کرمان در تاریخ 1300 هجری شمسی متولد شد و  از سال 1322 با هم‌راهی آیت‌الله «علی اصغر صالحی» از شاگردان آیت‌الله «شیخ عبدالکریم حائری»، حوزه‌ی علمیه‌ی کرمان را احیا کردند. وی هم‌چنین در مدت کوتاه اقامت خود در حوزه‌ی علمیه‌ی قم هم بحث حضرت آیت‌الله «شبیری زنجانی» بود.
وی جدا از فعالیت‌های مختلف در حوزه‌ی علمیه‌ی استان کرمان تا زمان بیماری خود، امام جماعت مسجد طالبی کرمان بود.