نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان بیمه تکمیلی می شوند

 

مدیر عامل صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان گفت: جامعه هنری، اصحاب رسانه و نویسندگان از خدمات بیمه تکمیلی بهره مند می شوند.


'مهدی شجاعی' امروز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان اینکه صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان به منظور حمایت حرفه ای، صنفی و معیشتی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تاسیس شده، افزود: یکی از محورهای اساسی این صندوق، بحث بیمه تکمیلی اهل قلم، روزنامه نگاران و هنرمندان است.
وی اظهار داشت: هم اکنون حدود 35 هزار نفر از دست اندرکاران فرهنگ و هنر کشور از طریق این صندوق تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند و همه روزه متقاضیان جدید به این آمار اضافه می شوند.
نایب رییس هیات مدیره این صندوق یادآور شد: از آنجا که هزینه های دارو و درمان مشکلاتی را برای بیمه شده ها ایجاد کرده و سازمان های بیمه گر به عنوان بیمه اول، امکان پرداخت همه هزینه ها را ندارند، بنابراین به منظور رفع دغدغه مراجعان و همه دست اندرکاران فرهنگ، هنر و رسانه بیمه تکمیلی را پیش بینی کرده ایم.
به گفته وی، بیمه تکمیلی، هزینه ها و خدماتی را که بیمه گر در ابتدا نمی تواند پرداخت کند، ارائه می دهد.
شجاعی از اعضای صندوق اهل قلم، نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان در همه بخش ها اعم از هنرمندان حوزه های تجسمی، نمایش، شعر، موسیقی، اهالی سینما، اصحاب مطبوعات، خبرگزاری ها و سایت های خبری خواست تا با مراجعه به نهادهای صنفی خود از جمله خانه سینما، خانه کتاب، خانه تئاتر، خانه موسیقی و سایر نهادها نسبت به ثبت نام بیمه تکمیلی اقدام کنند.
وی اضافه کرد: اعضای صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان در تهران می توانند با مراجعه به دفتر مرکزی صندوق واقع در خیابان خالد اسلامبولی، خیابان یکم، پلاک 25 نسبت به ثبت نام بیمه تکمیلی اقدام کنند.
مدیر عامل صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان گفت: هنرمندان در شهرستان ها در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و در استان ها به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایندگی صندوق حمایت مراجعه کرده و با ارائه مدارک مشمول بیمه تکمیلی شوند.
شجاعی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا سقف 15 میلیون تومان هزینه دارو و درمان برای یکسال پیش بینی شود، افزود: هنرمندان سالیانه با پرداخت 45 هزار تومان می توانند از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کنند و مابقی حق بیمه را صندوق حمایت متحمل می شود.
وی درمورد بیمه عمر و حادثه نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان خاطر نشان کرد: همچنین اعضای این صندوق با پرداخت سالیانه حدود 15 هزار تومان می توانند از خدمات بیمه عمر و حادثه بهره مند شوند.
شجاعی توضیح داد: سالیانه تا سقف دو میلیون تومان بیمه خسارت در نظر گرفته شده، ضمن آنکه در صورت اتفاق ناگوار تا سقف چهار تا شش میلیون تومان بیمه عمر پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه کار رسانه ای و هنری با سختی ها و دغدغه های فراوانی همراه است، از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان خواست تا در صورت تمایل به استفاده از تسهیلات بیمه تکمیلی صندوق حمایت، هر چه زودتر نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.  

 

 

* گزارش تصویری مرتبط