فردا؛ سفرر رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب به جیرفت

دومین جشنواره سراسری یادمان ولایت بعد از نماز مغرب و عشا فردا با حضور آیت الله محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و دکتر سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حسینیه شهدای شهر جیرفت برگزار خواهد شد.


به گزارش کرمان نیوز به نقل از هلیل مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان در مصاحبه ای با اعلام این خبر گفت: همایش بزرگ یادمان ولایت تبلور یک حرکت  فرهنگی در جهت ارج نهادن به جایگاه منیع ولایت می باشد.حجت الاسلام سید احمد حسینی افزود: آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری با حضور در جمع عاشقان ولایت، نوید بخش تثبیت اثر گذاری برنامه های فرهنگی ولایی  و استمرار آنها در این منطقه می باشد. وی گفت: آیت الله محمدی گلپایگانی به همراه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مقامات کشوری، استانی و محلی در بدو ورود به شهر جیرفت، با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ جان نثاران راه ولایت ادای احترام خواهند کرد.

* کتابخانه شهید دلیری، کلنگ زنی می شود

وی یادآور شد: کتابخانه شهید دلیری که به همت فرزند شهید در محل پارک شهید دلیری  احداث می شود،  نیز با حضورحضرت آیت الله محمدی گلپایگانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت همراه کلنگ زنی می شود.

* افتتاح نمایشگاه رسانه های دیجیتال 

حسینی گفت: افتتاح نمایشگاه رسانه های دیجیتال در محل تالار ولایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت از دیگر برنامه های
سفر حضرت آیت الله محمدی گلپایگانی و وزیر ارشاد به شهرستان جیرفت می باشد.

* بهره برداری مجموعه فرهنگی یادمان ولایت

او افزود: افتتاح مجموعه فرهنگی یادمان ولایت که در مدت زمان کمتر از یک سال احداث و تجهیز شده است، نیز با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری به بهره برداری می رسد. وی از آمادگی کامل مجموعه مدیران شهرستان و جنوب استان برای برگزاری هر چه باشکوهتر دومین همایش بزرگ یادمان ولایت خبرداد و گفت:همه مدیران اجرایی جنوب استان بخصوص فرمانداران و ائمه جمعه در این راستا تلاش کردند، که از زحمات و همکاری آنها تشکر می نمایم.

* همایش یادمان ولایت بین المللی می شود

وی از برگزاری همایش یادمان ولایت به عنوان  نگین فرهنگی جنوب استان یاد کرد و افزود:باتوجه به اینکه غنای فرهنگی دومین همایش ولایت نسبت به قبل بیشتر شده است،لذا جای بسی امیدواری می باشد که سومین همایش یادمان ولایت به صورت بین المللی برگزار گردد.

* توزیع10 هزار بسته فرهنگی

حسینی همچین از تهیه تعداد 10 هزار بسته فرهنگی خبرداد و افزود: این بسته ها شامل،دو سی دی  با محتوای 6 عدد کتاب به نام های غنچه های ولایی ویژه کودکان ولایی در 31 صفحه، طلوع خورشید شامل زندگی نامه، آغاز رهبری حکومت ولایی  در 74 صفحه، سروش بیداری شامل بررسی شبهات ولایت فقیه و ولایت پذیری در 103 صفحه،حدیث نور شامل مباحث اخلاق، کلمات قصاردر 95 صفحه،خورشید هدایت شامل مدیریت راهبردی و تدبیرهای مقام معظم رهبری  در بحران در 208 صفحه و همراه خورشید شامل، حکایت هایی در باره  رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله عظمی امام خامنه ای در 176 صفحه  و تعداد 6 عنوان کتاب با همین محتوا توسط مؤسسه فرهنگی یادمان ولایت تهیه شده که به شرکت کنندگان در دومین همایش بزرگ ولایت هدیه می شود.

وی تصریح کرد:تهیه تعداد یک هزار و560 قطعه  از تصاویر خاص رهبر معظم انقلاب و ارسال به 32 استان کشور و در جنوب استان همزمان با برگزاری همایش بزرگ یادمان ولایت همین تعداد از تصاویر معظم له در قالب یک نمایشگاه بزرگ عکس  به نمایش گذاشته می شوند.

* نگارخانه مجتمع ولایت مزین به تصاویر امیر دلها

حسینی در ادامه گفت:تعداد 64 قطعه عکس خاص از سفر مقام معظم رهبری به جیرفت با زیرنویس بخش هایی از سخنان  معظم له در اجتماع پر شور مردم  نیز توسط مؤسسه یادمان ولایت تهیه شده که در محل نگار خانه مجتمع فرهنگی یادمان ولایت در معرض دید عموم قرار می گیرند.

* رونمایی از تمبر

وی همچین از رونمایی تمبر  دومین همایش یادمان ولایت توسط حضرت آیت الله محمدی  گلپایگانی خبرداد. حسینی در پایان  ضمن تشکر و قدردانی از همه کسانی که زمینه  برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی را فراهم کرده اند، گفت: از همه دوستداران ولایت جهت حضور در این مراسم معنوی  دعوت بعمل می آید.