آشنایی با زندگینامه آیت ا... هاشمیان امام جمعه فقید رفسنجان

 

آیت الله هاشمیان از روحانیان مبارز دوران انقلاب اسلامی در فروردین ماه سال 1307 در رفسنجان به دنیا آمد، وی در سن هفت سالگی به همراه پدر بزرگوارش مرحوم حجت‌الاسلام میرزاعباس هاشمیان به بهرمان نوق رفت و پدر وی در آن منطقه مکتب خانه‌ای دایر و به تبلیغ امور دینی پرداخت.


هاشمیان در سال 1337 به همراه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی پسر عموی خود برای ادامه تحصیل به قم رفت و از محضر آیات عظامی چون مشکینی، علامه طباطبایی و نوری‌همدانی سطوح را به پایان رساند، وی همچنین از محضر آیت‌الله بروجردی و حضرت امام خمینی (ره) و دیگر علما خارج فقه اصول را آموخت.

وی بنا به توصیه آیت‌الله بروجردی و آیت‌الله اراکی برای تبلیغ دین به منطقه نوق مراجعت کرد، هاشمیان که وکیل آیت‌الله بروجردی و آیت‌الله سید عبدالهادی شیرازی بودند از همان زمان مرید و یاور حضرت امام خمینی (ره) در مبارزات خود علیه رژیم ستمشاهی بود.

وی حمایت‌های مادی و معنوی زیادی نیز از رزمندگان در دوران دفاع مقدس داشت.

هاشمیان از ابتدای انقلاب اسلامی امام جمعه رفسنجان بود و نماینده مجلس خبرگان، بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان، رئیس حوزه علمیه امام خمینی (ره)، رئیس دانشگاه آزاد رفسنجان، نماینده آیت‌الله بروجردی و امام راحل را در کارنامه خدمات خود داشت.