مردم 9 دی از بسیاری از خواص جلوتر و بهتر حرکت کردند

مسوول کانون خبرنگاران دفاع مقدس در استان کرمان گفت: مردم 9 دی از بسیاری از خواص جلوتر و بهتر حرکت کردند.


"آذر همتی" مسوول کانون خبرنگاران دفاع مقدس در استان کرمان در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، با بیان اینکه مقام معظم رهبری در جریان فتنه نقش روشنگرانه، چراغ هدایت و بصیرت دهی را به عهده داشتند، افزود: ایشان چون شمع، سوختند تا حقیقت را روشن کنند و امت، در امتداد این روشنی، راه را از بیراه تشخیص دهند. به قول معروف آن چه را امروز ما در آئینه می بینیم، حضرت آقا آن زمان در خشت خام می دیدند.

همتی ادامه داد: بی شک رسانه های ولایی که پشت سر رهبری حرکت می کنند، نقش ویژه و ممتازی در تبیین  حماسه ی نه دی داشته و دارند. البته رسانه ی ملی قدری با تاخیر وارد شد، اما نقش روشن گرایانه ای را ایفا کرد.

مسوول کانون خبرنگاران دفاع مقدس استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: بازخوانی بیانات امام(ره)پیرامون فتنه، نفاق و دشمن شناسی و تطبیق آن با مصادیق روز از جمله روشنگری هایی بود که رسانه ی ملی به آن پرداخت و در بصیرت افزایی مردم موثر بود. هر چند مردم در این ماجرا از بسیاری از خواص جلوتر حرکت کردند.

وی افزود: حماسه ی 9 دی ریشه در اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی مردم دارد، فلذا ماندنی و پایدار است.آن چه مردم را در 9 دی به صورت خودجوش به خیابان ها آورد، لزوم دفاع جانانه از ارزش های دینی، آرمان های انقلابی و اعتقادات مذهبی بود که دستاورد انقلاب اسلامی است و باید جاودانه بماند.

مسوول کانون خبرنگاران دفاع مقدس در استان کرمان اظهار داشت: دقیقا یکی از دلائل ارزش و اهمیت حماسه ی 9 دی، ریشه دار بودن آن در تاریخ اسلام و انقلاب است.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: همان گونه که امام خامنه ای فرمودند، شمری که در کربلا سر امام حسین(ع) را برید، جانباز جنگ صفین بود که در رکاب امام علی(ع) در دفاع از اهل بیت پیامبر شمشیر می زد.

همتی افزود: در ماجرای فتنه ی 88 نیز کسانی با پرچم دفاع از امام و ارزش ها به میدان آمدند ولی بعدا معلوم شد پشت پرده، امریکا؛ اسرائیل؛ انگلیس، سلطنت طلبان، منافقین و ضد انقلاب فراری از این جریان حمایت می کردند.

وی یادآور شد: یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد همین است که خدا دشمن های ما را از میان احمق ها قرار داده است. کسانی که درک و فهم آن را نداشتند که حرمت عاشورا را در دل های مردم ما ارزیابی کنند.

وی اضافه کرد: آنها به مقدسات در روز عاشورا حمله کردند و مانند یزیدیان سوت و کف زنان، حرمت عاشورا را شکستند و ننگ ابدی را برای خود به جان خریدند.این رفتارها باعث شد شور حسینی در مردم بیش از پیش خلق شود و مردم احساس کنند که در تکرار تاریخ، باید امام زمانه ی خود را دریابند و لبیک گویان، او را تنها نگذارند