جلالی: شکست احتمالی من در انتخابات، شکست آیت الله مصباح نیست

 

کرمان نیوز :  حجت الاسلام حسین جلالی از کاندیداهای حوزه انتخابیه کرمان و راور در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شامگاه امشب (29 دی ماه ) در نشستی با جمعی از فعالان حوزه رسانه استان کرمان به برخی از سوالات آنان و بعضی از شبهات مطرح در مورد خود   پاسخ داد. که قسمتی از این نشست 90 دقیقه ای ذیلا، و بخش تکمیلی آن در فرصت های آتی منتشر خواهد شد.


به گزارش کرمان نیوز ، وی که از سال 1378 تا کنون به عنوان مسئول دفتر آیت الله محمد تقی مصباح یزدی مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینیی (ره) مشغول فعالیت است، در پاسخ به این سوال که " آیا فکر نمی کنید اگر بنا به دلایل و شرایطی، جنابعالی در انتخابات آتی موفق به کسب آرای قاطبه مردم کرمان و راور  و راهیابی به مجلس نهم، آنهم در کرمان که از شرایط  ویژه سیاسی برخوردار است و از سالها پیش در اختیار یک جریان سیاسی خاص بوده، نشوید، این رخداد با توجه مسئولیت خطیر حقوقی شما در دفتر آیت الله مصباح یزدی که از چهره های برجسته کشور می باشد به وجهه ایشان ضربه ای بزند؟ " گفت :  شکست احتمالی من در انتخابات، شکست آیت الله مصباح یزدی نیست. 

او در تکمیل صحبت خود افزود : آیت الله مصباح یزدی بیش از 5 هزار شاگرد فارغ التحصیل دارد که هر کدام در مسئولیتهای مختلفی در سطوح مختلف مشغول فعالیت می باشند و اگر بنا باشد شکست و ناکامی هریک از آنها ، شکست ایشان تلقی شود که این یک موضوع غیر منطقی و غیر معقول است .  

او ادامه داد: شخصیت و وجهه ایشان خیلی بزرگتر از این است که با شکست یک شاگرد کوچکی چون من ، آسیب ببیند. 

جلالی در ادامه با بیان این مطلب که البته پیروزی همیشه در پیروزی ظاهری نیست گفت : همین که ما بتوانیم یک گفتمان جدید را عنوان ، سازماندهی و حاکم کنیم ،  خودش یک پیروزی است . 

 

* مشورت با آیت الله مصباح یزدی  

به گزارش کرمان نیوز ، او سپس در خصوص تصمیم برای کاندیداتوری از حوزه انتخابیه کرمان و راور که با توجه به درخواست جمعی از دوستان و دلسوزان و احساس تکلیف ،انجام شد اظهار داشت: قبل از این تصمیم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت استان کرمان به محضر آیت الله مصباح یزدی ، با ایشان مشورت کردم ، که ایشان نیز در این مورد اظهار داشت: "بر اساس گزارشهای شما ، رفتنتان به کرمان و کاندیدا شدنتان را راجح می دانم". 

جلالی افزود : ایشان نه مرا از این کار "منع" کرد و نه مرا به این کار " امر " نمود، اما برتری در انجام این کار در کلامشان بود. 

 

* می خواهم  "امید" را به کرمان برگردانم  

جلالی در ادامه پیرامون این سوال که "شعار انتخاباتی شما چیست؟ " گفت : هنوز در خصوص شعار محوری به جمع بندی نهایی نرسیده ام  و این موضوع پس از قطعیت یافتن ، اطلاع رسانی خواهد شد. 

او سپس در جواب این سوال که " در صورت انتخاب شدن به عنوان نماینده مردم ، چه اقدام خاص و بنیادی انجام خواهید داد؟ "  با اشاره مختصر به وقوع برخی مسائل در استان طی ادوار گذشته بطور کلی اظهار داشت :   " می خواهم امید را به استان کرمان بازگردانم ". 

وی افزود :باید در حوزه های اجتماعی، فرهنگی ، مدیریتی و خانواده کار های برجسته و ارزنده ای انجام شود . 

 

* پرونده من سفید است  

جلالی در ادامه گفت : با توجه به اینکه من در مقایسه با برخی کاندیداهای مطرح، تا کنون هیچ گونه مسئولیت اجرایی در استان کرمان نداشته ام ، لذا "پرونده سفیدی" در این خصوص دارم . 

او همچنین افزود : با توجه به این موضوع که اصالتا اهل رفسنجان هستم ، فلذا نگاه تعصبی و ویژه به شهر یا منطقه ای خاص از شهرستانهای کرمان و راور نداشته و همه آنها در نظر من یکسان خواهند بود . 

 

* اهل ائتلاف هستم  

جلالی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون ائتلاف با سایر کاندیداها گفت: " من اهل ائتلاف هستم اما به شرط اینکه همسنگری مناسب ، همسو و مطابق با دیدگاههایم پیدا شود، که بعید می دانم در این راستا کاندیدایی برای ائتلاف پیدا شود ". 

او  اضافه کرد : البته بحث ائتلاف منتفی نیست و  کاندیداهایی پیشنهاداتی داده اند که من فعلا  منتظر مانده ام تا گفتمان افراد مشخص تر و  فضا شفاف تر شود تا ببینم که من با آنها وجه اشتراک در مسائل مختلف دارم یا نه . 

 

* مسائل مربوط به جبهه پایداری 

جلالی در جواب به این سوال که" آیا شما کاندیدای جبهه پایداری در کرمان  خواهید بود؟" گفت : من عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در تهران هستم و جبهه پایداری در استان کرمان دبیر و کمیته های مخصوص به خود را دارد و ممکن است اصلا در کرمان از سوی این نهاد به دلایلی کاندیدایی معرفی نشود . 

او افزود : به همین دلیل من هنوز نمی دانم که کاندیدای این جبهه هستم یا نه ، ولی  گویا بنا است هفته آینده در این خصوص تصمیم گیری شود.  

 

ادامه خبر در بخشهای بعدی منعکس خواهد شد .