گرامیداشت چهارمین سال درگذشت آیت الله حقیقی در کرمان

 

چهارمین سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت الله عباس حقیقی از روحانیون  مبارز، انقلابی و برجسته استان کرمان و مفسر قرآن کریم ، چهارشنبه سوم اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشا ، از سوی حوره علمیه کرمان در مسجد جامع شهر کرمان برگزار خواهد شد . 


به گزارش کرمان نیوز ، آیت الله عباس حقیقی، استاد اخلاق حوزه علمیه و امام جماعت مسجد جامع کرمان، صبح  شنبه، هجدهم اسفند1386 ، مصادف با سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) در بیمارستان شفای کرمان،بر اثر عارضه قلبی  پس از چند روز بستری شدن، در اثر عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

وی از شاگردان درس خارج فقه حضرت آیت الله العظمی بروجردی (ره) ، درس خارج اصول حضرت امام خمینی (ره) و درس اسفار و تفسیر علامه طباطبایی (ره) در حوزه علمیه قم بود.

 آیت الله عباس حقیقی از سال 1361 پس از فوت آیت الله صالحی کرمانی، با نظر جامعه روحانیت، امام جماعت مسجد جامع کرمان را عهده دار شد.

ساده زیستی و اخلاق حسنه این عالم ربانی باعث شد تا علاوه بر تدریس درس خارج در حوزه علمیه کرمان، بعنوان استاد اخلاق مورد استقبال طلاب و اقشار مردمی کرمان قرار گیرد و تا کنون از بارزترین مدرسان این حوزه بود.

مرحوم آیت الله عباس حقیقی در جریان مبارزات مردم کرمان با رژیم طاغوت حضور داشت و در سالیان دفاع مقدس، محور فعالیت های انقلابی مسجد جامع کرمان بود و علاوه بر تشویق اقشار مختلف به حضور در جبهه ها، خود نیز فضیلت حضور در کنار رزمندگان دفاع مقدس را در کارنامه اعمالش رقم زد.

این عالم ربانی از مدافعان نظریه حکومت اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و از حامیان و علاقمندان رهبر معظم انقلاب بود و مردم را به پیروی از مسیر اصیل انقلاب و تبعیت از ولی فقیه دعوت می کرد.