شورای عالی رفاه درباره خط فقر تصمیم‌گیری می‌کند

وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفت: شورای عالی رفاه روز دوشنبه درباره تعیین خط فقر و هشت بند مربوط به آن تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش کرمان نیوز    پرویز کاظمی دیشب در حاشیه نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان شبه خانواده بهزیستی در کرمان، در جمع خبرنگاران با اشاره به توزیع سهام عدالت افزود: در زمینه آمار و اطلاعات با مشکلاتی مواجه بودیم و در اسامی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی همپوشانی زیادی وجود داشت که در مرحله نخست باید این مشکل برطرف می‌شد. وی اضافه کرد: اقدامات لازم برای شناسایی افراد نیازمند تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی صورت گرفته بطوری که هم‌اکنون ‪ ۸۵‬درصد مشکلات برطرف شده و به زودی تعداد سهام عدالتی که باید به این افراد واگذار شود مشخص خواهد شد.

وزیر رفاه گفت: با سازمان ثبت احوال هم توافقاتی صورت گرفته و امیدواریم تا پایان شهریور ماه توزیع سهام عدالت آغاز شود. وی در مورد صندوق بیمه بیکاری هم گفت: در بسیاری از موارد منابع و مصارف با یکدیگر همخوانی ندارند بطوری که در سازمان تامین اجتماعی به ازای هر پنج نفر یک بازنشسته وجود دارد و این مشکل در صندوق بیمه بیکاری مشاهده می‌شود. کاظمی در خصوص شناسایی اقشار آسیب پذیر نیز گفت: براساس قانون برنامه و بودجه شناسایی اقشار آسیب پذیر بر عهده وزارت رفاه و تامین اجتماعی است که این کار هم‌اکنون آغاز شده و در مرحله بعد اقشار نیازمندی که تحت پوشش نیستند نیز شناسایی خواهند شد. وی افزود: بر اساس آمارهای موجود هم‌اکنون ‪ ۱/۵‬میلیون نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی بوده و از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

او در مورد بیمه خبرنگاران نیز گفت: این امر احتیاج به تامین منابع دارد لذا به محض رفع مشکل، اجرایی شدن بیمه خبرنگاران آغاز می‌شود.