بزودی دانشکده حقوق دانشگاه شهید باهنر مجزا میشود

دانشگاه شهید باهنر کرمان به سبک دانشگاه امام صادق و بعد از آن دومین دانشگاهی است که دانشجویان پس از گذراندن 245 واحد فارغ التحصیل کارشناسی ارشد حقوق می شوند .

 

به گزارش کرمان نیوز  دکتر ناصر محسنی نیا رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان به ایسنا منطقه کویر گفت :شورای گسترش با مساعدت نمایندگان استان و وزیر علوم در تلاش است تا بزودی دانشکده حقوق این دانشگاه مجزا شود البته از مهر ماه سال جاری در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته سه گرایش حقوق خصوصی ،جزاء،و عمومی در دوره های روزانه و شبانه دانشجو پذیرفته می شود.

 

وی یاد آور شد: این دانشکده در دوره های تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا با دانشگاههای  معتبر داخلی و خارجی دانشجوی مشترک می پذیرد و امید واریم سال جاری بیست دانشجو در چهار رشته ادبیات تطبیقی ،زبان انگلیسی ،جمعیت و مردم شناسی و علوم تربیتی و روانشناسی عمومی در قالب طرح ذکر شده پذیرش شوند و علاوه بر این امکان تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه شهید باهنر کرمان و دانشگاههای دمشق و حلب فراهم شده است .

 

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر اظهار داشت :رشته ادبیات تطبیقی ،عربی ،و فارسی و ادبیات پایداری و ادبیات عامه در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشکده در حال پی گیری برای پذیرش دانشجو می باشد و اساتید دانشگاه دمشق می توانند برای تدریس به کرمان بیایند و دانشجویان دانشگاه شهید باهنر نیز می توانند برای تحقیق و کار بر روی زبان عربی تا سه ماه به دانشگاه دمشق بروند .

 

وی تصریح کرد: امسال ده دانشجو ی دکترای این دانشکده برای تکمیل مطالعات پایان نامه خود به مدت یک ماه به سمرقند و بخارا در ازبکستان اعزام خواهند شد .

 

محسنی نیا در پایان شمار دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه را 2600 نفر اعلام کرد و گفت :در حال حاضر نسبت استاد به دانشجو در این دانشکده یک به سی و دو است که نسبت استاندارد این شاخص یک به هیجده می باشد البته طی ماههای اخیر سه استاد استخدام شده و تقاضابرای استخدام هفده استاد نیز در دست بررسی است .