اسامی روزهای هفته دولت اعلام شد

اسامی روزهای هفته دولت در سال پیامبر اعظم (ص) از سوی دبیر ستاد سیاستگذاری و بزرگداشت هفته دولت اعلام شد.

به گزارش کرمان نیوز    به نقل از  ایسنا، دبیر ستاد سیاستگذاری و بزرگداشت هفته دولت، اسامی روزهای هفته دولت (2 تا 8 شهریور 1385) را که متناسب با مناسبت‌های تقویمی روز نامگذاری شده است، اعلام کرد.

بر اساس اعلام دبیر ستاد سیاستگذاری و بزرگداشت هفته دولت، روز پنج‌شنبه دوم شهریور که با آغاز هفته دولت مصادف است، «دولت و تحقق اهداف چشم‌انداز» نامگذاری شده است و روز جمعه، سوم شهریور به مناسبت تعلق این روز به منجی موعود (عج)، روز «دولت منتظر و پاسخگویی» نام گرفته است. همچنین شنبه چهارم شهریور مصادف با روز کارمند و برگزاری جشنواره شهید رجایی، «دولت و خدمت‌رسانی» نامیده شده است. یکشنبه پنجم شهریور که با روز داروسازی و تولد زکریای رازی دانشمند بزرگ ایرانی مصادف شده، تحت عنوان «دولت و خودباوری» نامگذاری شده و دوشنبه ششم شهریور مصادف با خجسته زادروز سرور آزادگان جهان حضرت امام حسین (ع) به عنوان «دولت و فرهنگ عدالت» مزین شده است. هم‌زمانی سه‌شنبه هفتم شهریور با میلاد مبارک حضرت ابوالفضل (ع) موجب نامگذاری این روز به «دولت و تکریم فرهنگ ایثار» شده و چهارشنبه هشتم شهریور، آخرین روز هفته دولت که ضمن تقارن با ولادت حضرت سجاد (ع) با سالروز انفجار ساختمان نخست‌وزیری، شهادت رجایی و باهنر و روز مبارزه با تروریسم نیز مصادف است، روز «دولت و مبارزه با ابعاد جهانی تروریسم» نام گرفته است.

گزارش دبیرخانه دولت افزوده است: این اسامی که بر اساس سیاست‌های تصویب شده از سوی هیات وزیران در ستاد سیاستگذاری و بزرگداشت هفته دولت بررسی و مصوب شده و به تایید معاون اول رئیس‌جمهور رسیده، برای تمام دستگاه‌هایی اجرایی ارسال شده تا با توجه به مناسبت‌های تقویمی و نامگذرای روزها، نسبت به تشریح برنامه‌ها، دستاوردها و اقدامات صورت گرفته همسو با شعارهای دولت در اولین سال فعالیت دولت خدمتگزار نهم، اقدام کنند.