برگزاری مراسم در محضر پیامبر اعظم(ص) در کرمان

مشاور رییس جمهوری در امور روحانیت گفت : با وجود همه کاستی‌ها و نقاط ضعفی که داشته‌ایم نتایج درخشانی از ترویج دین مبین اسلام به دست آورده‌ایم.

به گزارش کرمان نیوز    حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا در نخستین برنامه از سلسله برنامه‌های در محضر پیامبر اعظم(ص) در اجتماع مردم کرمان افزود: هر جا نامی از اسلام باشد بدون تردید نام حضرت امام راحل ، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی هم وجود دارد. وی انقلاب اسلامی را عامل تجدید حیات دوباره اسلام معرفی کرد و مقاومت حزب الله لبنان را نیز یکی از ثمرات این انقلاب دانست.

حجت‌الاسلام بی‌ریا شرایط فعلی جهان اسلام را حساس خواند و اظهار داشت : وعده الهی است که سرانجام "اسلام" دین غالب جهان می‌شود. وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع دعوت پیامبر اعظم(ص) با آمیزی عقل و فطرت پرداخت و رمز ماندگاری آموزه‌های پیامبر اسلام را توجه به فطرت و مطابقت با آن عنوان کرد.

مشاور رییس جمهوری افزود : توجه به عقل و تفکر در دین اسلام نیز موضوعی است که سایر ادیان از آن تهی هستند. وی با تاکید بر این که احکام اسلام با گذشت ‪ ۱۴۰۰‬سال جذابیت خود را از دست نداده‌اند، گفت : اسلام همچنان به عنوان پر رونق‌ترین و رشد یابنده‌ترین دین در دنیا جلوه گر است. وی گفت : برخی به اصطلاح نظریه پردازان ادعا می‌کنند که انسان با تغییر شرایط زندگی و پیشرفت فن‌آوری دگرگون می‌شود که در صورت اثبات این ادعا هیچ آیینی همیشگی نخواهد بود. وی افزود: اما ما معتقدیم اگر گوهر واحد و ثابتی در انسان وجود داشته و تغیرات زندگی روبنایی باشد آموزه‌ها و دستورات دین خدا براساس آن گوهر رنگ همیشگی به خود می‌گیرد.

مشاور رییس جمهوری گفت : نیاز تعلق به نیروی جاودانه و وابستگی به خدا نیازی نیست که گفته شود در زمان حاضر وجود ندارد. وی خداگرایی و خداجویی را ویژگی همه انسانها بر شمرد و افزود: توجه به خدا از عمق فطرت انسان می‌جوشد. وی از قدرت، علم، زیبایی و حیات به عنوان دیگر نیازهای کمال جویانه‌ای یاد کرد که حد و نهایت ندارند. سقای بی‌ریا افزود: عدالت طلبی چیزی نیست که کهنه شود و انسانها همه از ظلم و ستم بیزارند. وی گرایش به عفاف را نیز در زنان و مردان فطری توصیف کرد و گفت: متاسفانه ما در حجاب، نگاه و گفتار ضعف داریم.