پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

قله ‪ ۳۸۵۰‬متری خبر بافت

۱۷ ‬نفر از اعضای فعال گروه کوهنوردی شهدای غدیر اندوهجرد کرمان قله ‪ ۳۸۵۰‬متری خبر بافت را فتح کردند.به گزارش کرمان نیوز این گروه‌طی مدت چهار ساعت با آمادگی کامل‌موفق به فتح قله شدند.گروه‌کوهنوردی شهدای غدیر ازفعالان عرصه کوهنوردی استان کرمان و کشور می‌باشد.

سارقین مسلح یک شعبه بانک در کرمان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری سارقین مسلح بانک صادرات شعبه شرف آباد کرمان خبر داد.به گزارش کرمان نیوز سردار سرتیپ حمید گریزان  گفت: ماموران فرماندهی انتظامی استان کرمان با انجام کار اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت موفق به شناسایی و دستگیری سه نفر از سارقین مسلح این بانک شدند. وی گفت: این افراد که دو سال قبل اقدام به سرقت مسلحانه بانک کرده بودند در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی اعتراف کرده‌اند. سردار گریزان گفت: از این افراد یک قبضه اسلحه کلاشینکف نیز کشف و ضبط شد. وی همچنین به دستگیری اعضای یک باند خرید و فروش مشروبات الکلی به وسیله ماموران معاونت اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کرمان اشاره کرد و گفت: اعضای این باند که شش نفر می‌باشند در کار حمل و توزیع مشروبات الکلی از استان اصفهان به کرمان فعالیت داشتند. فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با دستگیری اعضای باند مذکور و توقیف سه دستگاه خودرو متعلق به آنان ‪ ۱۶‬هزار و ‪ ۴۹۵‬قوطی انواع مشروبات الکلی نیز کشف و ضبط شد. سردار گریزان همچنین کشف ‪ ۱۲۰‬کیلوگرم تریاک در روز گذشته را از دیگر اقدامات ماموران انتظامی استان کرمان برشمرد. وی گفت: ماموران این فرماندهی با اطلاع از انتقال یک محموله مواد مخدراز بم به کرمان ضمن تعقیب و مراقبت و کنترل خودروهای عبوری در بازرسی از یک دستگاه خودرو ‪ ۱۲۰‬کیلوگرم تریاک را کشف و ضبط کردند. سردار گریزان اضافه کرد: در این زمینه سه نفر متهم دستگیر و دو دستگاه خودرو که یکی از آنها به عنوان راه پاک کن خودرو حامل مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گرفت، توقیف شد.

بهره برداری مجموعه ورزشی پارک لاله شهرستان سیرجان

مجموعه وسایل ورزشی پارک لاله شهرستان سیرجان نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت. به گزارش کرمان نیوز منصور آبیار شهردار سیرجان  گفت: برای خرید وسایل ورزشی ‪ ۱۱۰‬میلیون ریال هزینه شده و علاوه بر آن ‪ ۴۰‬میلیون ریال نیز صرف فضاسازی این پارک شده است.

جاده تندرستی راه اندازی شد

به گزارش کرمان نیوز جاده تندرستی برای استفاده علاقمندان و خانواده‌های ورزش دوست کرمانی راه‌اندازی شد. این مکان که در پارک جنگلی شهیدباهنر واقع شده است آماده پذیرایی از علاقمندان در تمامی ساعات روز می‌باشد.

نشستاستاندار با اساتید و دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان

استاندار کرمان در نشستی با اساتید و دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان مسایل و مشکلات آنان را مورد بررسی قرار داد.به گزارش کرمان نیوز رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در این نشست افزایش سطح کیفی آموزش را از برنامه‌های آتی این دانشگاه برشمرد. دکتراحمد امیری‌خراسانی ازتشکیل شورای فرهنگی دانشگاه خبر داد و گفت: با تشکیل این شورا از اعمال سلیقه‌ای دور می‌شویم. استاندار کرمان هم با تاکید بر تعامل میان دستگاههای اجرایی و دانشگاهیان استفاده از نظرات و دیدگاههای دانشگاهیان در مسائل استانی را باعث ایجاد تحول در استان دانست.دکترعبدالمحمد رئوفی‌نژاد در زمینه رفع مشکلات و مسائل و کمبودهای اساتید و دانشجویان این دانشگاه قول مساعد داد.

هشتمین المپیاد ورزشی دانشجویان ،امسال در کرمان برگزار می‌شود

معاون امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: هشتمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور امسال با حضور چهار هزار نفر ورزشکار در کرمان برگزار می‌شود. به گزارش کرمان نیوز دکترمنصور صاحب‌الزمانی  افزود: این رویداد ورزشی از ‪ ۲۵‬تیر تا اول مرداد ماه با حضور دانشجویان دختر و از هشتم تا شانزدهم مرداد ماه با حضور دانشجویان پسر برگزار خواهد شد. وی افزود:دراین مدت دختران در هفت رشته ورزشی و پسران در ‪ ۱۰‬رشته ورزشی به رقابت می‌پردازند. صاحب الزمانی گفت: امسال برای نخستین بار است که المپیاد دانشجویی بصورت متمرکز برگزار می‌شود.


استاندار کرمان از برنامه سفر رییس جمهور به این استان خبر داد

استاندار کرمان گفت: رییس جمهور و اعضای هیات دولت اواخر خرداد ماه یا اوایل تیر ماه امسال به این استان سفر می‌کنند. به گزارش کرمان نیوز عبدالمحمد رئوفی‌نژاد در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی علت تاخیر در انجام این سفر را گنجاندن کرمان در فهرست ‪ ۱۵‬استان برخوردار اعلام کرد. وی گفت: با آمار و ارقامی که مدیران قبلی کرمان به تهران داده‌اند این استان جزو استانهای برخوردار قرار گرفته است. او افزود: این در حالی است که ما معتقدیم کرمان جزو استانهای محروم می‌باشد و طی ماههای اخیر تلاش کرده‌ایم این موضوع را به مدیران ارشد کشور بقبولانیم. استاندار کرمان گفت: فعلا اولویت سفر رییس جمهور و هیات دولت با استانهای محروم است. وی همچنین گفت: طرحهای مربوط به سفر رییس جمهور در بخشهای اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و ورزشی تدوین شده است.

جشنواره ورزشی دانشجویان دانشگاه آزاد منطقه 7 پایان یافت

مسابقات ورزشی ویژه دانشجویان دانشگاههای آزاد استانهای کرمان، سیستان و  بلوچستان و هرمزگان در کرمان به کار خود پایان داد . به گزارش کرمان نیوز مسئول امور تربیت بدنی دانشگاه آزاد واحد کرمان در مورد مسابقات ورزشی منطقه 7 کشور گفت : مسابقات ورزشی منطقه 7 دانشجویان دانشگاه آزاد کشور در هر سال تحصیلی  بین واحدهای استانهای کرمان ،سیستان و بلوچستان و هرمزگان برگزار می شود که این مسابقات شامل 14 رشته ورزشی فوتبال ،بسکتبال ، هندبال ،کشتی ازاد و فرنگی،آمادگی جسمانی ،تکواندو ،جودو،کاراته ،بدمینتون ،فوتسال ،دو و  میدانی ، تنیس روی میز ویژه آقایان و هشت رشته ورزشی والیبال ، هند بال ، فوتسال ،بسکتبال، کاراته ، آمادگی جسمانی ، تنیس روی میز و بدمینتون ویژه بانوان برگزار شد .

تحویل 2 هزار قطعه شیء تاریخی به میراث فرهنگی استان کرمان

رئیس یگان ویژه حفاظت از میراث حفاظت از میراث فرهنگی استان کرمان گفت: بیش از 2 هزار قطعه انواع اشیای تاریخی و باستانی توسط ماموران اداره اطلاعات استان کرمان به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این استان تحویل شد.به گزارش کرمان نیوز  حسین رشیدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان افزود: اشیای مذکور از نمونه‌‌های مختلف اشیای باستانی هستند که از ارزش تاریخی و فرهنگی بسیار بالایی برخوردارند. وی اظهار داشت: این اشیاء با دستگیری تعدادی از باندهای قاچاق اشیای عتیقه در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام زمان به دست آمده‌ است. رشیدزاده تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این اشیاء، متعلق به مناطق باستانی جیرفت و تمدن کهن آن است.

آشنایی با اصطلاحات پارلمانی (۳)

انتخابات Election
فرایندی است که طی آن افرادی یک یا چند تن را از میان کسانی که برای انجام دادن کاری نامزد شده‌اند، برمی‌گزینند.
جریان رسمی انتخاب اشخاص برای احراز مقام یا منصب یا مسئولیتی در جامعه از طریق آرای عمومی.

انتخابات پارلمانیParliamentary Election
فرایند گزینش نمایندگان مجلس قانونگذاری که توسط مردم و با رای آزاد، مستقیم و مخفی آنها صورت می‌گیرد.
انتخابات نمایندگان مجلس در ایران براساس حوزه‌های انتخاباتی صورت می‌گیرد به صورتی که مردم ساکن در هر حوزه انتخاباتی بنابر جمعیت آن حوزه یک یا چند نفر را به عنوان نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی برمی‌گزینند.

انتخابات دوردوم مجلس شورای اسلامی
زمانی که در حوزه انتخابیه‌ای هیچ یک از کاندیداها نتوانستند میزان آرای لازم را برای ورود به مجلس شورای اسلامی بدست آورند، انتخابات در آن حوزه به دور دوم کشیده می‌شود. در دور دوم انتخابات ساکنین حوزه انتخابیه باید از میان دو کاندیدایی که در دور اول بیشترین آرا را کسب کرده بودند یک نفر را برای نمایندگی مجلس برگزینند. زمان و شرایط برگزاری انتخابات دور دوم با اعلام وزارت کشور و تایید شورای نگهبان مشخص می‌شود.

انتخابات غیرمستقیم (انتخابات دو درجه) Indirect Election
انتخاباتی که در آن رای دهندگان تعدادی از افراد واجد شرایط را انتخاب می‌نمایند که این چند نفر نیز از بین خود یا افراد دیگر نمایندگان پارلمان را انتخاب می‌کنند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی
انتخابات مجلس شورای اسلامی هر چهار سال یک بار و در حال حاضر برای انتخاب 290 نماینده صورت می گیرد.

انتخابات مستقیم (انتخابات یک درجه) Direct Election
انتخاباتی که در آن رای دهندگان بدون واسطه نمایندگان مجلس را انتخاب می‌کنند.

انتخابات میاندوره‌ای
هرگاه  کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه‌ای در مجلس به دلایلی از قبیل فوت یا  استعفاء نماینده یا باطل شدن نتایج انتخابات آن حوزه توسط شورای نگهبان خالی بماند، انتخاب نماینده جایگزین آن حوزه در انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی که زمان و شرایط آن با اعلام وزارت کشور و تایید شورای نگهبان مشخص می‌شود، صورت خواهد گرفت.

انتخابات هیات رییسه مجلس شورای اسلامی
فرایند گزینش افرادی از میان نمایندگان هر دوره مجلس شورای اسلامی است که به مدت یک سال اداره مجلس و کلیه امور مرتبط با آن را به عهده می‌گیرند. در انتخابات هیات رییسه مجلس شورای اسلامی  یک نفر به عنوان رییس، دو نفر به عنوان نایبان رییس، سه نفر به عنوان کارپرداز و پنج نفر به عنوان منشی هیات رییسه برگزیده می‌شوند.

انتخابات هیات رییسه‌های کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی
فرایند گزینش افرادی از میان اعضاء هر کمیسیون است که به مدت یک سال اداره آن کمیسیون را بر عهده می‌گیرند. معمولا در انتخابات هیات رییسه کمیسیون‌ها، برای هر کمیسیون یک نفر به عنوان رییس، دو نفر به عنوان نایبان رییس، یک نفر به عنوان مخبر و دو نفر  به عنوان منشی‌های کمیسیون انتخاب می‌شوند

عبدالمالک ریگی هیچ جایگاهی در میان قوم بلوچ ندارد

نماینده خاش در مجلس هرگونه نسبت فامیلی خود با عبدالمالک ریگی سرکرده اشرار تروریست در استان سیستان و بلوچستان را رد کرد و گفت: او هیچ جایگاهی در میان قوم بلوچ ندارد. به گزارش کرمان نیوز به نقل از فارس، محمد رضا پشنگ در حاشیه جلسه امروز علنی مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر نسبت فامیلی‌اش با ریگی گفت: این امر واقعیت ندارد، اما بر فرض صحت حتی اگر برادر و هم قبیله من هم باشد، ربطی به من ندارد. وی با تائید وابستگی خود به طایفه «ریگی» تصریح کرد: قوم بلوچ از وفادارترین اقوام کشور است و آنچه باید مد نظر قرار گیرد واقعیت جایگاه قوم بلوچ است. 

سفر مشاور رئیس جمهور در امور نیروی انسانی

به گزارش کرمان نیوز دیروز دکتر ذبیحی مشاور رئیس جمهور در امور نیروی انسانی وارد کرمان شد و بر  اساس برخی از گفته ها در جمع اعضای ستاد دکتر احمدی نژاد در زمان انتخابات سخنرانی کرده است .

سخنرانی رییس گروه مشاورین رییس جمهور در کرمان

مهندس بذر پاش رییس گروه مشاورین رییس جمهور  دیروز عصر به دعوت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ازاد اسلامی واحد کرمان پیرامون نقش جوانان در دولت نهم سخنرانی کرد .به گزارش کرمان نیوز وی در تالار معماری این دانشگاه حادثه ۳ تیر خیلی شگفت انگیز بود و برخی هنوز متوجه نشده اند که این پدیده چه بود .

آشنایی با اصطلاحات پارلمانی (۲)

اپوزیسیون Opposition
واژه فرانسوی به معنای مخالفت و گروه مخالفان. در معنای وسیع به کوشش احزاب و گروه‌هایی گفته می‌شود که برای دستیابی به هدف‌هایی در جهت مخالف هدف‌های دارندگان قدرت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی صورت می‌گیرد. در معنای محدود اپوزیسیون به گروهی گفته می‌شود که از حکومت حمایت نمی‌کند و با ‌آن پیوسته نیست.

اپوزیسیون پارلمانی
در حکومت‌هایی که دارای نظام پارلمانی هستند، گروه اپوزیسیون، گروهی هستند که در پارلمان در مخالفت با عملکرد دولت تشکیل می‌شوند. در این گونه نظام‌ها موجودیت گروه اپوزیسیون در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده است.
اپوزیسیون پارلمانی با شرکت در گفت ‌وگوهای مجلس، گزینه‌های دیگری را به انتخاب کنندگان ارائه می‌دهد.

اتفاق آرا Unanimity
موافقت یا رضایت کلیه اعضای یک گروه در موردی خاص در مورد مباحث پارلمانی، موافقت کلیه نمایندگان مجلس اعم از اکثریت و اقلیت با یک طرح یا لایحه قانونی.

اخطار رئیس جلسه به نمایندگان
هرگاه به نماینده‌ای دو بار تذکر داده شد و مجددا وی از حدود نظم خارج شد، رئیس جلسه به او اخطار می‌دهد.

استعفاء نماینده
هر گاه نماینده‌ای بخواهد بنابه تصمیم شخصی خود، از مقام نمایندگی کناره‌گیری کند، براساس ماده (92)، (93)، (94) و (95) آئین نامه داخلی مجلس استعفا می‌نماید.
ماده 92:
هر نماینده که اعتبارنامه او به تصویب رسیده است می‌تواند از مقام نمایندگی استعفا دهد. پذیرش استعفا موکول به تصویب مجلس است.
ماده 93:
نماینده تقاضای استعفا مدلل خود را به عنوان رئیس مجلس می‌نویسد و رئیس مجلس آن را در اولین جلسه علنی و بدون قرائت متن اعلام و در دستورکار هفته بعد می‌گذارد. نماینده می‌تواند قبل از شروع بررسی در مجلس تقاضای استعفا خویش را مسترد دارد.
ماده 94:
بررسی تقاضای استعفا بدین ترتیب خواهد بود که ابتدا تقاضای استعفا قرائت شده و سپس شخص متقاضی استعفا یا نماینده دیگر به تعیین او، تقاضای دفاع خواهد نمود. مدت قرائت تقاضای استعفا و توضیح نماینده متقاضی استعفا حداکثر نیم ساعت است. مخالف یا مخالفین نیز حداکثر نیم ساعت می‌توانند صحبت کنند و پس از آن رای‌گیری به عمل آید.
در صورت تصویب تقاضای استعفا از طریق هیات رئیسه به وزارت کشور اعلام می‌شود تا طبق قانون انتخابات اقدام نماید.
تبصره – هرگاه نماینده متقاضی استعفا برای طرح تقاضای استعفای خود در مجلس حاضر نشود و کسی را هم برای دفاع از خود تعیین ننماید، متن تقاضای قرائت و در صورت وجود مخالف حداکثر به مدت پانزده دقیقه صحبت خواهد کرد و سپس رای‌گیری به عمل می‌آید.
ماده 95:
هرگاه تقاضای استعفا تعدادی از نمایندگان به نحوی باشد که مانع از تشکیل جلسه رسمی گردد، قابل طرح در مجلس نیست.

محمد عباسی ، سرمربی تیم فوتبال گل گهرسیرجان شد

محمد عباسی مربی اسبق تیمهای برق شیراز ، مرصاد شیراز ، شاهین بوشهر ،رسما بعنوان سرمربی فوتبال گل گهر سیرجان معرفی شد و اولین تمرین خود را با این تیم آغاز کرد.به گزارش کرمان نیوز ، عباسی پیش از این توانسته بود تیم برق شیراز را به لیگ برتر کشور و تیمهای مرصاد شیراز و شاهین بوشهر را نیز به لیگ دسته اول کشور برساند. لازم به ذکر است تیم گل گهر با مربیگری اکبر رستمی به مرحله یک هشتم نهائی لیگ دسته سوم کشور صعود کرده است که از این به بعد سکان هدایت این  تیم  به دست محمد عباسی سپرده شد

آشنایی با اصطلاحات پارلمانی (1)

برای آگاهی خوانندگان از معانی اصطلاحات در مجلس از این پس تعدادی از این واژه ها به اختصار توضیح داده می شوند :

آبستراکسیون
به وضعیتی گفته می شود که تعدادی از نمایندگان که مخالف طرح موضوعی در مجلس هستند با خروج از صحن علنی، مجلس را از رسمیت می‌اندازند. در این حالت تعداد نمایندگان حاضر در صحن علنی از تعدادی که برای رسمیت یافتن جلسه لازم می‌باشد کمتر می باشد  و عملا مجلس نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.
در فارسی اصطلاح نصاب شکنی را به عنوان معادل این واژه در نظر گرفته‌اند.

آزادی سیاسی Political Freedom
حق دخالت و مشارکت افراد جامعه در اداره کشور، خواه به نحو مستقیم و خواه از راه انتخاب نمایندگان. آزادی سیاسی یکی از شرایط دموکراسی است و رژیم کشوری را رژیم دموکراتیک می‌خوانند که مردم آن کشور دارای آزادی سیاسی باشند. به نظر مونتسکیو آزادی سیاسی عبارت است از آرامش فکر هر فرد نسبت به سلامت نفس خویشتن و برای حصول این آزادی لازم است حکومت براساسی گذاشته شود که لازم نباشد کسی از دیگری خوف داشته باشد.

آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی
به مجموعه مقرراتی گفته می‌شود که چهارچوب فعالیت‌های مجلس شورای اسلامی تعیین شده است. این آیین نامه توسط نمایندگان دوره اول مجلس شورای اسلامی تدوین شد و در دوره‌های بعدی اصلاحاتی در آن صورت گرفت.

ائتلاف(هم‌پیمانی) ‍Coalition
اتحاد گذرای احزاب و گروه‌های سیاسی برای رسیدن به هدف‌های پارلمانی و انتخاباتی. در نظام های پارلمانی چند حزبی که هیچ‌یک از حزب‌ها به تنهایی آراء کافی برای به دست گرفتن قدرت ندارند، دو یا چند حزب برای این منظور باهم ائتلاف می‌کنند.

ائتلاف انتخاباتی
اتحاد دو یا چند حزب  برای جذب آراء اکثریت در انتخابات. در ائتلاف انتخاباتی احزاب مؤتلف با تهیه فهرست مشترکی از نامزدهای انتخاباتی به سود یکدیگر رای می دهند و حوزه‌ها را نسبت به قدرتشان میان خود تقسیم می‌کنند.

ائتلاف پارلمانی
اتحاد دو یا چند حزب برای نگهداشتن یا سرکار آوردن یک حکومت خاص. در این ائتلاف یک حزب بزرگ با یک یا چند حزب کوچکتر ائتلاف می کند و آنها را به نسبت قدرتشان در حکومت سهیم می‌کند.

آب و هوای کرمان

وضع هوای فعلی  

32ºC   دما


کمی ابری

پدیده جوی 
غربی   سمت باد
4 mps   سرعت باد
نامحدود   دید افقی
-8 ºC   نقطه شبنم
1014 Hpa   فشار
10.6 ºC   کمینه دما
32 ºC   بیشینه دما
0 mm   بارندگی 24 ساعته

آشنایی با زندگی نامه رییس مجلس شورای اسلامی

غلامعلی حداد عادل در سال 1324 هجری شمسی در تهران به دنیا آمد
وی دارای مدرک لیسانس فیزیک از دانشگاه تهران، فوق‌لیسانس فیزیک از دانشگاه شیراز، فوق‌لیسانس فلسفه از دانشگاه شهید بهشتی و دکترای فلسفه از دانشگاه تهران است
حداد عادل از سال 1347 تدریس در دانشگاه شهید بهشتی ملی را آغاز کرد و پس از آنکه یک دوره ساواک وی را به دلیل فعالیت‌های سیاسی از تدریس منع کرد، از سال 1351 تا 1357 به تدریس در دانشگاه صنعتی شریف پرداخت . وی در این زمان نیز به تحصیل فلسفه نزد استاد شهید مطهری مشغول و مقارن با انقلاب اسلامی عضو کمیته همبستگی دانشگاهیان با مردم بود. حداد عادل به زبان‌های انگلیسی و عربی تسلط کامل دارد و از وی 17 کتاب درسی و 5 کتاب علمی و تحلیلی در موضوعات دین، فلسفه و علوم اجتماعی و بیش از 190 مقاله به چاپ رسیده است. وی همچنین نظارت علمی بر شش جلد از دانشنامه جهان اسلام را عهده‌دار بوده است و در سال 1368 جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، در سال 1374 نشان درجه دوم تعلیم و تربیت و در سال 1376 جایزه بهترین مقاله سال را در زمینه علوم انسانی دریافت کرد
حداد عادل عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده مردم تهران در دوره ششم مجلس شورای اسلامی، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، ریاست و عضویت در فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضویت در شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همچنین ده سال معاونت وزارت آموزش و پرورش را در سابقه خود دارد .حداد عادل در انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان منتخب نخست مردم تهران برگزیده شد و از سوی نمایندگان نیز به عنوان ریاست مجلس انتخاب شد

استاندار کرمان :عهد اخوت با مدیران استان نبسته ایم

جمعی از رزمندگان و پیشکسوتان سالهای خون و شرف در آستانه سوم خرداد با دکتر رئوفی نژاد استاندار کرمان دیدار کردند .  به گزارش کرمان نیوز در این دیدار استاندار کرمان بااشاره به حماسه سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر و یادآوری رشادتها و شجاعتهای بی دلیل ملت ایران یاد و خاطره شهدای غدیرو عملیات بیت المقدس را گرامی داشتند . استاندار کرمان با تجلیل از سردار نوری فرمانده لشکر 41 ثارا... ،  یاد آور شد وی با توجه به این توان و تعهد در سپا ه پاسداران  و لشکر 41 ثارا... تحولی ایجاد خواهد کرد .استاندار کرمان متذکر شد که با یک هیچ یک از مدیران اجرایی ، فرمانداران ، عهد اخوت نبسته و هر جا احساس کنند  نیرویی کم کار ، کم توان یا ضعف مدیریت دارد مرحله اول تذکر و بعد برخورد خواهد شد .

 

برگزاری سمینار شناخت بیابان لوت در کرمان

سمینار شناخت بیابان لوت ، با هدف آغاز راهی برای فرهنگ سازی هر چه سریع تر در خصوص توسعه ی صنعت گردشگری و توریستی در  مناطق  سیرچ و شهداد استان کرمان برگزار شد .

  به گزارش کرمان نیوز ؛ در این سمینار که با حضور جمعی از اساتید ، مسئولان استان و خبرنگاران در منطقه سیرچ برگزار شد ، کمالی معاون استاندار کرمان  در سخنانی بیان کرد : برای توسعه ی فرهنگ و گردشگری و جهانگردی تنها نباید به حرف زدن و برپایی سمینار ها بسنده کرد بلکه باید هر مسئولی در هر سمتی قدمی بردارد تا شاهد رشد و شکوفایی هر چه بهتر و سریعتر صنعت گرشگری و توریستی در کشور باشیم.علی کارنما رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری  هم از چگونگی ساخت زیر بناها و فرهنگ سازی برای توسعه ی صنعت گردشگری و توریستی صحبت کرد و گفت : تمام ساختارهای  جامعه و نظام جمهوری اسلامی باید با هم همکاری داشته باشند تا شاهد توسعه ی هر چه بیشتر صنعت گردشگری و توریستی در استان کرمان و حتی کشور باشیم .

 

 

پایان دوره آموزشی تکمیل زبان فارسی ویژه دانشجویان اکراینی

 به گزارش کرمان نیوز دکتر محسنی نیا رئیس گروه آموزش بخش ادبیات فارسی دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفتگو یی اعلام کرد : دوره آموزشی تکمیل زبان فارسی ویژه دانشجویان اکراینی از تاریخ چهارم اردیبهشت ماه آغاز شده بود و این دانشجویان واحدهای درسی آموزش زبان پیشرفته زبان فارسی ، خط اسلامی ، ادبیات معاصرو آشنایی با تاریخ و فرهنگ ایران را گذراندند .

نحوه کارکرد ‪ GOOGLE EARTH‬چگونه است ؟

شرکت گوگل در سال ‪ ۲۰۰۴‬نرم افزار ‪ GOOGLE EARTH‬را با خرید کمپانی معروف ‪ KEYHOLE‬صاحب شد و با استفاده از پلات فرم عظیم سوپر رایانه اش کیفیت عالی تصویری را ارایه داد.  به گزارش کرمان نیوز به نقل از  سایت ایتالیایی ‪ ،KATAWEB‬تکنیکی که ‪ GOOGLE EART‬برای زوم کردن از بالای کره زمینه بر نقاط مختلف استفاده می‌کند بسیار ساده است. استفاده از چند ‪ SHORT CUT‬بدون هنگ کردن رایانه کاربران تنها مشکل واقعی در ایجاد تصویر سه بعدی اما انتقال داده‌ها است. اگر قرار بود که کاربران با مودمی با سرعت ‪ ۱۰‬مگابایت در ثانیه، تصویری یک متری از کل کره زمین می‌گرفتند ‪ ۶۹‬سال طول می‌کشید و با مودمی با سرعت ‪ ۵۶‬کیلومتر حدود ‪ ۱۲‬هزار و ‪ ۴۰۰‬سال طول می‌کشد. بنابراین برای کاهش حجم ‪ DATA TRANSFER‬که برای نمایش و زوم کردن بر هر نقطه لازم است ‪ GOOGLE EARTH‬ابتدا کل سطح زمین را به شکل یک چند ضلعی که هر گوشه‌اش یک سطح صاف است در اورده است . هرچه فاصله کاربران با آدرس دورتر باشد تعداد و وضح آن سطح‌ها نیز کمتر است. همانطور که به تدریج به آن نقطه بیشتر زوم شود گوگل ارت نیز ان سطوح را به زیر سطح‌های جدید با شفافیت بیشتر تبدیل می‌کند و آن چند ضلعی کم کم به یک توپ گرد تبدیل می‌شود. هرچه زوم بیشتر شود این پروسه هم بیشتر تکرار می‌شود بنابراین این نرم افزار تنها نیاز به مقدار بسیار کمی شفافیت دارد تا تصویر دلخواه را نشان بدهد.

مصوبات جدیدی در جهت سرکوب اراذل و اوباش به تصویب رسیده است

عبد المحمد رئوفی نژاد استاندار کرمان گفت : عوامل حادثه دارزین  تحت محاصره شدید قرار دارند و به زودی دستگیر خواهند شد .   به گزارش کرمان نیوز ؛ استاندار کرمان گفت :  اقدام تروریستی دارزین هیچ بار نظامی نداشت و به هیچ وجه این اقدام حساب شده نبود و به وضوح می توان دست صهیونیست ها و آمریکایی ها را در اجرای اینگونه اقدامات تروریستی در دارزین و زابل مشاهده کرد .وی گفت : این که اقدام تروریستی اخیر با حادثه تاسوکی رابطه داشته است هنوز  مشخص نیست اما محاصره عوامل این حادثه هنوز ادامه داردو طی دیروز و امروز مکانهایی که تروریستها درآنها مخفی شده بودند را مورد تهاجم قرار داده  ایم .رئوفی نژاد گفت : در زمینه امنیت استان کرمان اقدامات زیادی صورت گرفته تا بتوانیم از بروز دوباره این گونه حوادث جلوگیری کنیم . وی افزود :امروز نگاه ما به امنیت در استان  کرمان نگاهی پایدار است و باید با این قضیه ریشه ای برخورد شود و در همین راستا یک قرار گاه عمده در جنوب شرق تاسیس شده است که فرمانده ای آن با نیروی انتظامی است و نیروهای سپاه، ارتش و بسیج نیز در این زمینه با نیروی انتظامی همکاری خواهند داشت .

مسئولان امنیتی کشور باید برای برقراری امنیت در کشور تلاش کنند

حجت الاسلام و المسلمین سیدیحیی جعفری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان که با حضور گسترده مردم در مصلی  این شهربرگزار گردید با اشاره به جنایت اخیر اشرار  گفت: این عمل به حدی کثیف و پلید بود که حتی گروه‌هایی هم که در ابتدا مسئولیت آن را به عهده گرفته بودند، وقتی دیدند همه مجامع حادثه را محکوم کرده‌اند گفتند ما در این قضیه مسئله نبوده‌ایم. 
 به گزارش کرمان نیوز ،نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: مسئولان امنیتی کشور باید برای برقراری امنیت در کشور بیش‌تر تلاش کند. وی افزود: آمریکا دشمن ما بوده هست و خواهد بود زیرا یک کشور مستکبر است و مستکبر منطق ندارد.

کشف اسنادی مبنی بر ارتباط عوامل حادثه تروریستی دارزین با خارج

ابوالقاسم نصراللهی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه عملیات علیه عوامل حادثه تروریستی دارزین همچنان ادامه دارد، به گزارش کرمان نیوز  تصریح کرد: با اجرای این عملیات ظرف سه روز گذشته تا کنون، اسنادی از اشرار به دست آمده است که گویای ارتباط آنان با خارج از کشور است. وی همچنین افزود: تا این لحظه از عملیات چند تن از اشرار در منطقه عملیات کشته و زخمی شده‌اند و مقادیری سلاح و مهمات از آنان کشف شده است. وی با بیان اینکه تا کنون هیچیک از اشرار توسط نیروهای انتظامی دستگیر نشده‌اند، گفت: منطقه‌ پیرسوران که اشرار در آن در محاصره هستند بسیار پیچیده است و دستگیری و جمع کردن اشراری که زخمی شده‌اند پس از پایان عملیات و اطمینان از خلع سلاح آنان صورت خواهد گرفت.