پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

اعضای هیات اجرایی انتخابات شوراها در کرمان انتخاب شدند

اعضای هیات اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان کرمان روز دوشنبه طی نشستی در فرمانداری کرمان انتخاب شدند.

به گزارش کرمان نیوز   در این چارچوب از میان ‪ ۳۰‬نفر معتمد محلی "سیدنصرالله گنجعلیخانی، علی افشارپور، منصور دادبین، مهدی فداکار، حجت‌الاسلام میرزایی، احمد شیخ بهایی، فتح‌الله نژادزمانی و محمد تکلوزاده" حایز بیشترین رای برای حضور در هیات اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شدند.

نماینده کرمان و راور در مجلس و عضو هیات مرکزی نظارت مجلس شورای اسلامی بر انتخابات شورا در کرمان نیز در این نشست انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر وروستا را مهم، حیاتی و حساس ارزیابی کرد. غلامرضا کرمی برگزاری انتخابات به بهترین و باشکوه‌ترین شکل را مورد تاکید قرار داد و گفت: علاوه بر آن باید به مردم اطمینان دهیم که مجموعه دست‌اندرکار برگزاری انتخابات از آرا آنان صیانت خواهند کرد.

۳۴ ‬هزار ورزشکار در کرمان بیمه شدند

مدیرکل اداره تربیت بدنی کرمان شمار ورزشکاران بیمه شده در این استان را طی شش ماه نخست امسال ‪ ۳۴‬هزار و ‪ ۷۴۰‬نفر اعلام کرد.

به گزارش کرمان نیوز   فتح‌الله نژادزمانی  در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته تربیت گفت: از این تعداد ‪ ۱۰‬هزار و ‪ ۱۷۴‬نفر زن و ‪ ۲۴‬هزار و ‪ ۵۶۶‬نفر مرد هستند. وی روند بیمه‌شدن ورزشکاران را در سال جاری خوب ارزیابی کرد و افزود: پارسال ‪ ۳۶‬هزار نفر از ورزشکاران بیمه شدند. او تعداد رشته‌های فعال ورزشی استان را ‪ ۷۳‬رشته ذکر کرد و گفت: از این تعداد ‪ ۴۳‬رشته مربوط به آقایان و ‪ ۳۰‬رشته مربوط به بانوان است.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها به استانداری‌ها ملحق شد

"محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری روز دوشنبه دستور الحاق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانها به استانداری‌های سراسر کشور را صادر کرد.


به گزارش کرمان نیوز   دستورالعمل رییس جمهوری، خطاب به "پرویز داودی" معاون اول رییس جمهوری، "فرهاد رهبر" معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و "مصطفی پورمحمدی" وزیر کشور و بر اساس اصل ‪ ۱۲۶‬قانون اساسی صادر شد.

دستور رییس جمهوری، به منظور تمرکززدایی، تسریع در امور استانها، پیشرفت در امر سازندگی و عمران استانها صادر شده است.

اصل ‪ ۱۲۶‬قانون اساسی صراحت دارد که "رییس جمهوری مسئولیت امور برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور را مستقیما به عهده دارد و می‌تواند اداره آنها را به عهده دیگری بگذارد". متن کامل دستورالعمل رییس جمهوری به شرح زیر است:
جناب اقای دکتر داودی
معاون اول محترم رییس جمهوری
جناب اقای دکتر رهبر
معاون محترم رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای پورمحمدی
وزیر محترم کشور
با سلام
به منظور تمرکززدایی، تسریع در امور استانها و پیشرفت در امر سازندگی و عمران استانها و حسن اجرای امور، با استفاده از اختیارات اصل ‪ ۱۲۶‬قانون اساسی مقرر می‌دارد:
‪ - ۱‬سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هر استان، زیر مجموعه استانداری تعریف شود.

‪ - ۲‬ساختار جدید با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و با پیشنهاد مشترک وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به تصویب رییس جمهوری می‌رسد و تا آن زمان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هر استان با همه پست‌های سازمانی زیر مجموعه استانداری قرار می‌گیرد و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به عنوان معاون استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام وظیفه خواهند کرد.

امید است استانداران محترم با اغتنام فرصت تمام همت و توان خویش را نسبت به تنسیق امور و تسری در برنامه‌ریزی و اجرای آن در رفع نیازها و پیشرفت استان مطابق برنامه پنج ساله و افق چشم انداز ‪ ۲۰‬ساله به کار گیرند.

محمود احمدی نژاد
رییس جمهوری اسلامی ایران

استاد برجسته ادبیات دانشگاه و زبان شناس مطرح ایران در گذشت

دکترجواد برومند سعید استاد برجسته دانشگاههای استان کرمان و زبان شناس مطرح ایران در سن 75 ساگی براثرعارضه قلبی در گذشت.

به گزارش کرمان نیوز   به نقل از گزارش ایسنا منطقه کویر، از این استاد برجسته کتابهایی همچون تخت جمشید پرستش گاه خورشید- فرهنگ ریشه یابی و کاربرد زمانی آن - دگرگونی آوایی واژگان در زبان فارسی - ریشه شناسی و اشتقاق در زبان فارسی - فرهنگ ریشه یابی - جرعه افشانی و آیین عشق و چاپ و انتشار دهها مقاله در مجلات معتبر علمی و ادبی برجای مانده است . گفتنی است مراسم تشییع جنازه این استاد صبح امروز در زادگاهش بردسیر برگزارشد. دراین مراسم مهندس امیری دبیرمنطقه هفت دانشگاه آزاداسلامی- حجت الاسلام حسینی امام جمعه بردسیر - دکتر منظری و زینلی روسای دانشگاههای آزادکرمان و بردسیر اساتید ادبیات دانشگاههای استان و مردم و علاقمندان حضورداشتند.

ثبت نام ‪ ۱۵‬نفر به عنوان داوطلب نمایندگی در مجلس خبرگان

مدیرکل امور اجتماعی و انتخابات استانداری کرمان گفت: ‪ ۱۵‬نفر به عنوان داوطلب نمایندگی مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرده‌اند که این میزان نسبت به دوره قبل ‪ ۱۱۳‬درصد افزایش دارد.

به گزارش کرمان نیوز   حسین شمس‌الدینی  به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: در انتخابات سومین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان کرمان هفت نفر ثبت نام کرده بودند.

وی افزود: از تعداد ‪ ۱۵‬داوطلب دوره چهارم، هشت نفر در فرمانداری کرمان و هفت نفر در ستاد انتخابات وزارت کشور نام نویسی کرده‌اند.او گفت: سه نفر به عنوان نمایندگان مردم استان کرمان به مجلس خبرگان رهبری راه می‌یابند. جانشین رییس ستاد انتخابات در استان کرمان افزود: تبلیغات داوطلبان انتخابات چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری پس از تایید صلاحیت آنها آغاز می‌شود.

انتخابات مجلس خبرگان رهبری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در بم و شوراهای اسلامی شهر و روستا ‪ ۲۴‬آذر ماه همزمان با سراسر کشور در استان کرمان برگزار می‌شود.

‪ ۱۱‬نفر برای شرکت در انتخابات مجلس در بم نامنویسی کردند

مدیر کل امور اجتماعی، انتخابات و شوراهای اسلامی استانداری کرمان اعلام کرد: ‪ ۱۱‬نفر برای حضور در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در بم نامنویسی کرده‌اند.

به گزارش کرمان نیوز    حسین شمس‌الدینی  به خبرنگار ایرنا گفت: انتخابات دومین میان دوره‌ای هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی در بم روز بیست و چهارم آذرماه همزمان با انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود.


ثبت نام از داوطلبان سومین دوره شوراها از امروز آغاز می شود

به گزارش کرمان نیوز   ثبت نام از داوطلبان سومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایر کوچ رو از امروز  دوشنبه آغاز خواهد شد.

احمدی نژاد : ملت ایران با اقتدار به راه خود ادامه خواهد داد

رئیس جمهور با بیان این که فشارها و تهدیدات پرحجم و گوناگون علیه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای کشورمان ذره‌ای در اراده ملت ایران برای ادامه این مسیر خلل ایجاد نخواهد کرد،گفت: ملت ایران با اقتدار به راه خود ادامه خواهد داد.

به گزارش کرمان نیوز   به نقل از دفتر امور رسانه‌ای ریاست جمهوری، محموداحمدی‌نژاد شنبه شب در مراسم افطاری اعضای جامعه اسلامی مهندسین و گروه‌های جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای کاملاً بر اساس قوانین و معاهدات بین‌المللی عمل کرده است، گفت: فشارها و تهدیدات پرحجم و گوناگون علیه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای کشورمان ذره‌ای در اراده ملت ایران برای ادامه این مسیر خلل ایجاد نخواهد کرد و این ملت به هیچ وجه مرعوب تهدیدات نخواهد شد و با اقتدار به راه خود ادامه خواهد داد.
وی با اشاره به توطئه‌های گوناگون دشمنان برای اعمال فشار علیه ملت ایران در جهت محروم ساختن آنها از حقوق مسلم خود گفت: جمهوری اسلامی همواره اهل گفتگو و مذاکره بوده است و در طول سال‌های گذشته در چارچوب مذاکرات از مواضع اصولی و به حق خود دفاع کرده و در همین چارچوب نیز پاسخ خود به بسته پیشنهادی را ارایه داد، اما برخی کشورهای زورگو برای تحمیل خواسته‌های ظالمانه خود قصد داشتند با حمله به لبنان و تصرف این کشور و بطور همزمان صدور قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت به اهداف خود برسند که خدا آنها را ناکام گذاشت.
رئیس‌جمهور اصرار برخی کشورهای غربی برای تعلیق غنی سازی اورانیوم در ایران ولو به صورت کوتاه و مقطعی را غیر قانونی دانست و افزود: آنها در صورتی که بتوانند این خواسته غیر قانونی و غیر منطقی خود را بر ما تحمیل کنند از یک سو فشار خود را برای تحمیل درخواست‌های زیاده خواهانه دیگر افزایش خواهند داد و از سوی دیگر با استفاده از سلطه تبلیغاتی خود در جهان وانمود می‌کنند که ایران بالاخره تسلیم شده و در طول سالیان گذشته نیز حق با آنها بوده است.
احمدی‌نژاد ایستادگی ملت ایران در برابر زورگویی برخی قدرت‌ها را موجب از بین رفتن ابهت این کشورها دانست و با بیان این که صدور قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت فاقد وجاهت قانونی و مبنای حقوقی است، گفت: برخی کشورهای غربی شورای امنیت را به ابزاری برای سلطه جویی خود تبدیل کرده‌اند و با صدور قطعنامه علیه کشورهایی که با مواضع آنها مخالفند از شورای امنیت برای تهدید و ارعاب استفاده می‌کنند.
وی تاکید کرد: به لطف الهی آنها توان مقابله با ملت ایران را ندارند و ملت ایران تا رسیدن به قله‌های افتخار و پیشرفت با اقتدار به مسیر خود ادامه خواهد داد و از این تهدیدات هم هراسی ندارد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه برکات انقلاب اسلامی در جهان بسرعت در حال گسترش است و مردم به دنبال عدالت هستند تاکید کرد:باید با وحدت، انسجام و همکاری کشور را بسرعت در تمام بخشها بسازیم و جمهوری اسلامی ایران را به الگوی جهانی برای ملت‌ها تبدیل کنیم.
احمدی‌نژاد با تاکید بر این که جهان در آستانه تحولات بزرگی است و معادلات به سرعت در حال تغییر است، افزود: مردم جهان با چشیدن نتایج ناکارآمدی حکومت‌های برآمده از مکتب‌های دست ساخته بشر،تشنه الگوی جدید زندگی هستند و به همین دلیل وظیفه جمهوری اسلامی ایران به عنوان حکومتی دینی و برخاسته از تعالیم انبیای الهی در ارائه جامعه الگو و شاهد بسیار سنگین است.
وی لازمه ایجاد جامعه الگو را اجرای عدالت و ایجاد فرصت‌های برابر برای همه بخش‌های جامعه دانست و افزود: مردم و گروه‌ها و تشکل های مختلف کشور باید دست در دست هم دهند و به دور از اختلافات و با وحدت و توکل بر خدا کشور را به سمت تعالی و پیشرفت سوق دهند.
رئیس جمهور مهمترین اصل در اصولگرایی را کار برای خدا و قیام الله دانست و افزود: ایجاد جامعه شاهد و الگو ، پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و انجام ماموریت‌های سنگین نیازمند اخلاص و کار برای خداست و اگر کار برای خدا انجام شود،در هر حالی نتیجه آن پیروزی است.
احمدی‌نژاد با تاکید بر این که نباید اجازه داد عنوان مقدس اصولگرایی به تابلو و اسمی برای اهداف سیاسی تبدیل شود،گفت: جریان انقلاب اسلامی اکنون در حال پالایش و عبور از یک صافی است و نیروهای انقلاب باید یکدیگر را در نیکی و تقوا یاری دهند،زیرا این یاری و همراهی موجب پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی می‌شود نه این که کدام فرد در کدام دستگاه مسئولیت می گیرد.
وی سرشار شدن جامعه از اخلاق اسلامی و برادری را گام مهمی در راستای تحقق جامعه الگوی اسلامی ارزیابی کرد و گفت:نباید اجازه داد غفلت و فراموشی موجب از یاد بردن آرمانهای انقلاب اسلامی شود و بد اخلاقی‌های سیاسی و مرزبندی‌های مجعول از اندیشه‌های منحط غربی موجب تضعیف حرکت اصیل به سوی اهداف انقلاب اسلامی شود.
پیش از سخنان رئیس جمهور عسگر اولادی ، باهنر، غفوری فرد و شهاب الدین صدر سخنانی درباره مسائل روز بیان کردند.

عملکرد "خستگی ناپذیر" دولت احمدی نژاد را بی سابقه خواند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با پیش بینی اینکه وضعیت کشور ظرف دو تا سه سال آینده بهبود یابد، عملکرد خستگی ناپذیر دولت احمدی نژاد را بی‌سابقه خواند.
به گزارش کرمان نیوز   به نقل از رسانه ها  "محمد رضا باهنر" گفت: آنچه که در ارتباط با فعالیت عمرانی شرکتهای دولتی مطرح است، مبنی بر عملکرد سنگین و پرحجم که توان رقابت را از بخش خصوصی گرفته، کاملا حس می‌شود و برای آن باید چاره اندیشی کنیم . نایب رییس مجلس شورای اسلامی در نشست ماهانه اعضای انجمن شرکتهای ساختمانی اظهار داشت : آیا این احتمال وجود ندارد که با هر رویداد و تحولی، بخش خصوصی کشور را رها کند؟
وی افزود: چه تضمینی وجود دارد که ظرف ‪ ۱۰‬سال ‪ ۸۰‬درصد اقتصاد کشور را تحویل بخش خصوصی دهیم . باهنر اضافه کرد: چنانچه سیاستهای کلی حاکم بر اصل ‪ ۴۴‬بدرستی اجرا شود ، تاثیرگذاری زیادی در این زمینه خواهیم داشت. وی گفت : مجلس شورای اسلامی در طول دوران حیات خود در موارد خاص اقدام به تشکیل کمیسیون ویژه کرده و اکنون نیز برای همکاری ، حمایت و هدایت درست اصل ‪ ،۴۴‬کمیسیون ویژه تشکیل داده است .

نایب رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در طول ‪ ۲۷‬سال گذشته هیچ دولتی بصورت جدی در جهت کم کردن حجم دولت تلاش نکرده است . وی تصریح کرد: کارهایی که امکان اجرای آن در توان بخش خصوصی است باید به آن واگذار شود، درعین حال اصل ‪ ۴۴‬از اصول پرچالش ظرف ‪ ۲۷‬سال گذشته بوده است.

شمار داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان در کرمان ‪ ۱۱۳‬٪ افزایش یافت

مدیرکل امور اجتماعی و انتخابات استانداری کرمان گفت: ‪ ۱۵‬نفر به عنوان داوطلب نمایندگی مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرده‌اند که این میزان نسبت به دوره قبل ‪ ۱۱۳‬درصد افزایش دارد.

به گزارش کرمان نیوز   حسین شمس‌الدینی به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: در انتخابات سومین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان کرمان هفت نفر ثبت نام کرده بودند. وی افزود: از تعداد ‪ ۱۵‬داوطلب دوره چهارم، هشت نفر در فرمانداری کرمان و هفت نفر در ستاد انتخابات وزارت کشور نام نویسی کرده‌اند.

او گفت: سه نفر به عنوان نمایندگان مردم استان کرمان به مجلس خبرگان رهبری راه می‌یابند. جانشین رییس ستاد انتخابات در استان کرمان افزود: تبلیغات داوطلبان انتخابات چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری پس از تایید صلاحیت آنها آغاز می‌شود. وی همچنین گفت: تاکنون سه نفر نیز به عنوان داوطلب نمایندگی مردم شهرستان بم در مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده‌اند.انتخابات مجلس خبرگان رهبری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در بم و شوراهای اسلامی شهر و روستا ‪ ۲۴‬آذر ماه همزمان با سراسر کشور در استان کرمان برگزار می‌شود.

بسیج دانشجویی اقدام توهین آمیز تلویزیون دانمارک را محکوم کرد

بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان  طی بیانیه ای اهانت وقیح تلویزیون دولتی دانمارک را به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) محکوم کرد و این اقدام سخیف و علنی را توطئه ای دیگر در راستای اهداف شوم استبکار جهانی برشمرد.

 به گزارش کرمان نیوز   ، دراین بیانیه آمده است: دشمنان اسلام وانقلاب اسلامی ایران با مشاهده شکست خفت بار توطئه های شوم خود و مواجه شدن با موجی از خشم مردم ایران و سایر کشورهای اسلامی درپاسخ به اقدامات توهین آمیز به مقدسات اسلام درسال گذشته درس عبرت نگرفته و باز خود را بازیچه دست افکار پلید و پوچ استکبار جهانی  نموده اند.

بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان در ادامه اقدام اخیر تلویزیون دانمارک را در جسارت به ساحت پیامبر اکرم(ص) به شدت محکوم و آن را در راستای پیاده سازی طرح ننگین تقابل ادیان آسمانی اسلام و مسیحیت و برپایی جنگ صلیبی دیگری می داند، طرحی که سال گذشته با انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز در مطبوعات غربی و سخنان پاپ بندیکت شانزدهمین نیز همین هدف را دنبال می کرد .

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: دشمنان قسم خورده اسلام وایران اسلامی با نقش بر آب شدن
 توطئه های پیشین خود بار دیگر دست به تبلیغات سوء و جنگ روانی پوچ و
بی نتیجه خود بر علیه مقدسات اسلام و پیامبر اعظم (ص) زدند این بار که دانمارک در نقش عروسک خیمه شب بازی دست جنایتکاران و سردمداران کفر،  ایفای نقش می کند با توهین وقاحت آمیز و خفت بار خود به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) قصد ایجاد سوءظن در نامگذاری این سال پر برکت دارد.

در ادامه این  بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان  ضمن محکوم نمودن این اهانت وقیح و اسائه ادب به ساحت مقدس پیامبراعظم (ص) از همه رهبران دینی جهان خواستار تکفیر و برخورد با عوامل دست نشانده آمریکا و استکبار جهانی شد و همه مسلمانان و شیعیان جهان را به ویژه مردم غیرتمند و عزیز ایران اسلامی را به حفظ وحدت و یکپارچگی فرا خواند.

این بیانیه در پایان  با درخواست از دولت جمهوری اسلامی ایران برای تجدید نظر در رابطه با کشور دانمارک، آمده است: بر آن عقیده ایم که اگر دولتهای اسلامی، به ویژه عربی در روابط آشکار و مخفی خود با کشورهای غربی مصالح عالیه اسلام را در نظر گیرند، این روند پلید کنترل خواهد شد.

آزمون تولیمو در کرمان برگزار شد

 

آزمون تولیمو توسط سازمان سنجش آموزش کشور علاوه بر تهران و 7در  شهر دیگر کشور ازجمله کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان نیوز   شهرستان های شیراز، اصفهان، بابل، کرمان و اهواز از جمله شهرستان های برگزار کننده این آزمون هستند.  نتایج آزمون 20 روز آینده از طریق سایت سازمان سنجش به اطلاع داوطلبین می رسد.

ثبت نام کنکور 86 کامپیوتری شد

ثبت نام آزمون سراسری سال 1386 کامپیوتری و ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد اینترنتی خواهد بود.

 به گزارش کرمان نیوز   دکتر "حسین توکلی" - معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با  مهر افزود: طبق برنامه ریزی های سازمان سنجش ثبت نام از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در سال جاری به صورت الکترونیکی و از طریق شبکه سراسری انجام می شود.

وی گفت: همچنین ثبت نام از داوطلبان آزمون سراسری کارشناسی به صورت کامپیوتری است. سازمان سنجش با مراکز پست در سراسر کشور برای انجام ثبت نام کامپیوتری هماهنگی های لازم را انجام داده است. معاون سازمان سنجش گفت: مراکز پستی نیز می توانند فرایند ثبت نام را با همکاری دبیرستان ها انجام دهند. وی خاطر نشان کرد: سازمان سنجش با توجه به تغییر در اجرای ثبت نام داوطلبان آزمون سراسری مهلت ثبت نام را طولانی تر از سال های گذشته برنامه ریزی کرده است.

زادسر: رئیس جمهور نمره وزیر کشاورزی را اعلام کند

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا امروز متوجه چگونگی بررسی عملکرد وزیران توسط رئیس جمهور نشده ایم تصریح کرد: نمی دانیم این بررسی ها به کجا رسید. به عنوان مثال نمره آقای وزیر جهاد کشاروزی که آن را ضعیف ترین وزیر می دانم از نظر رئیس جمهور چند است؟

به گزارش کرمان نیوز   علی زادسر یکی از امضاء کنندگان طرح استیضاح وزیر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی "مهر"، با بیان اینکه از ابتدا هم معتقد به مصلحت اندیشی در رای اعتماد به وزرای کابینه احمدی نژاد بودم اظهار داشت: شناخت نمایندگان از وزرای پیشنهادی بسیار کم بود و بنده جزو کسانی بودم که اعتقاد داشتم باید براساس مصلحت رای داد و هم اکنون هم از آن نظر دفاع می کنم.

وی افزود: مجلس باید به احترام آرای ملت به رئیس جمهور منتخب به همه وزرای معرفی شده از سوی رئیس جمهور رای دهد، همچنان که پس از دوم خرداد این نظر را داشتم زیرا منتخب ملت سعی می کند بهترین یاران خود را به مجلس معرفی کند.زادسر با بیان اینکه با این منطق معتقد بودم که مجلس باید به همه وزرا رای دهد، تصریح کرد: اما مجلس با این دیدگاه عمل نکرد و حتی یه یک وزیر پس از چهار بار رای داد. برای آنکه دولت به موقع کار خود را شروع کند و کسی نتواند به مجلس این اتهام را وارد کند که مجلس قصد کارشکنی دارد معتقد بودم باید به همه وزرا رای داده می شد.

نماینده جیرفت خاطرنشان کرد: نظر دیگری به آن اعتقاد داشتم این بود که به دولت 6 ماه فرصت دهند اگر کسی ضعیف عمل کرد به رئیس جمهور اعلام کنند و اگر رئیس جمهور وارد عمل نشد آنگاه مجلس از طریق استیضاح وارد عمل شود.عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با بیان اینکه در زیر امضاء طرح استیضاح وزیر کشاورزی نوشته ام " به رغم عدم امید به استیضاح، به علت اینکه ایشان را ضعیف ترین عضو کابینه می دانم استیضاح را امضاء می کنم"، گفت: با توجه به تجربه ای که از استیضاح وزرا دارم، تا در عمل نبینم باور نمی کنم برای بهبود وضعیت و رفع مشکلات و نقاط ابهام این استیضاح به نتیجه برسد.

زادسر با اشاره به برکناری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جیرفت که از منصوبان اسکندری است، خاطرنشان کرد: وزیر کشاورزی بدون دلیل و به شکلی عجیب و غریب رئیس سازمان کشاورزی جیرفت را پس از 8 ماه برکنار کرد در حالیکه به کارآمدی وی آشنا بود، به یکباره ساعت 10 شب با وی تماس گرفته می شود و از او می خواهند ساعت 7 صبح روز بعد در مراسم تودیع خود شرکت کند.

وی این شیوه را بسیار تلخ خواند و گفت: چنین روشی در عزل یک مدیر ارشد تاکنون سابقه نداشته است و اسکندری با مدیر منصوب خود چنین برخوردی کرد.

تعداد ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس خبرگان به 143 نفر رسید

با حضور 55 کاندیدای انتخابات چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری تعداد کاندیداهای این انتخابات به 143 نفر رسید.

به گزارش کرمان نیوز   به نقل از  "مهر"، در چهارمین روز از ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان و با نام نویسی 55 نفر دیگر برای شرکت در این انتخابات مهم تعداد شرکت کنندگان در انتخابات مجلس خبرگان تاکنون به 143 نفر رسیده است.نام نویسی از نامزدهای چهارمین دوره انتخابات مجلس خبرگان تا 19 مهر ماه ادامه دارد.

سید احمد خاتمی ثبت نام کرد

حجت الاسلام سید احمد خاتمی  با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات چهارمین دوره مجلس خبرگان ثبت نام کرد.

به گزارش کرمان نیوز   سید احمد خاتمی درگفتگو با  "مهر" با اعلام این خبراظهارداشت که از حوزه انتخابیه استان کرمان در چهارمین دوره مجلس خبرگان شرکت کرده است.وی با بیان اینکه تا کنون هیچ دیدار یا رایزنی با گروههای سیاسی برای قرار گرفتن نام خود در لیست انتخاباتی آنان انجام نداده ام، تایید کرد که وی درلیست جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز قرار دارد. سید احمد خاتمی اکنون امام جمعه موقت تهران و عضو هیات رئیسه سومین دوره مجلس خبرگان رهبری است.

آغازثبت نام از داوطلبین دومین دوره انتخابات مجلس در بم

به گزارش کرمان نیوز   اعتمادی فرماندار بم گفت: ثبت نام از داوطلبین دومین دوره انتخابات میان دوره مجلس شورای اسلامی در بم از روز شنبه آغاز شده است .

فرماندار قلعه گنج: کشاورزی این منطقه پویا نیست

فرماندار شهرستان قلعه گنج از توابع استان کرمان گفت:یکی ازدلایل عقب ماندگی کشاورزی این منطقه عدم پویایی آن است.

به گزارش کرمان نیوز   به نقل از ایرنا "حسن مرادی "  در جلسه کارگروه کشاورزی این شهرستان افزود: کشاورزان این منطقه در بخش ترویج بسیار ضعیف هستند و سهم ما در صنعتی شدن بخش کشاورزی در سطح استان و کشور ناچیز است.

وی به محصولات مرکبات منطقه این منطقه اشاره کرد و افزود: این محصولات در دنیا معروف هستند ولی برای صادرات آنان هیچ اقدامی صورت نگرفته است. مرادی گفت: هم زمان با ورود مرکبات جنوب استان کرمان به بازارهای کشور واردات مرکبات از دیگر کشورها صورت می‌گیرد که موجب متضرر شدن کشاورزان این منطقه می‌شود.

او گفت: مدیران تنها به رصد کردن بخشنامه‌ها مشغول هستند و کشاورزان نیز از این همه وعده و وعید خسته شده‌اند. مرادی از مسوولین و دست اندرکاران بخش کشاورزی خواست از نیروهای متخصص بومی که در نوبت استخدام مانده‌اند، استفاده کنند. وی همچنین خواستار توجه بیشتر به شهرستانهای جدید التاسیس جنوب استان کرمان شد. منطقه جنوب کرمان با سطح زیر کشت بیش از ‪ ۲۳۰‬هزار هکتار محصولات زراعی و باغی ، سالانه قریب به چهار میلیون تن تولیدات کشاورزی دارد.

پارک کودک در رفسنجان به بهره برداری رسید

به گزارش کرمان نیوز  به مناسبت روز جهانی کودک ، یک پارک کودک روز یکشنبه در شهرستان رفسنجان به بهره برداری رسید. این پارک که ‪ ۳۵۰۰‬متر مربع مساحت دارد، مجهز به وسایل بازی کودکان است.

زمین لرزه حوالی زرند را لرزاند

زمین لرزه ‪ ۴/۹‬ریشتری ساعت ‪ ۱۱‬و ‪ ۱۳‬دقیقه و ‪ ۵۵‬ثانیه امروز حوالی شهر زرند را در استان کرمان لرزاند.

به گزارش کرمان نیوز  مهدی رضاپور رییس مرکز لرزه‌نگاری کشوری  در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی مختصات جغرافیایی مرکز زلزله را ‪ ۳۰/۷۴‬درجه عرض شمالی و ‪ ۵۶/۸۰‬درجه طول شرقی اعلام کرد. گزارشی از خسارات احتمالی این زمین لرزه دریافت نشده است.

پیام نامه امام مقاومت بود نه تسلیم دربرابر استکبار

سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران گفت:کسانی که با استناد به نامه امام(ره) می‌گویند امروز در مسائل هسته‌ای مقاومت نکنیم، خیانت می‌کنند.

به گزارش کرمان نیوز  به نقل از  خبرگزاری فارس، رحیم‌پور ازغدی سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، با اشاره به توهین پاپ به مسلمانان اظهار داشت: ایشان در اهانت‌هایی که به اسلام بستند، اعلام کردند که می‌خواستند باب گفت و گو باز شود، اما می‌گویم که باب گفت و گو باز بود، ولی طرف گفت و گو نیست. جهان اسلام آمادگی دارد در باب عقلانیت و خشونت یک سلسله گفت و گوی علنی و شفاف با پاپ و نمایندگان وی انجام دهد.
سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به نامه حضرت امام(ره) که در چند روز گذشته درباره علل پذیرش قطعنامه منتشر شده و بحث‌هایی را بوجود آورده است، گفت: آن حرفهایی که حضرت امام زدند، به طور علنی هم در پیام خود برای پذیرش قطعنامه آوردند و بخشهای آماری و مشکلاتی که مطرح شده بود، به خاطر مسائل امنیتی مطرح نشد.
وی ادامه داد: پیام امام(ره) این بود که بعد از پذیرش قطعنامه جهاد و نبرد اصلی ما تازه شروع شده ولی عده‌ای متاسفانه سوء استفاده کردند و خواستند نتایج غلط بگیرند.
سخنران پیش از نماز جمله تهران با بیان این که چیزی که باید اشاره کنم اینکه نامه امام سراسر عزت، قدرت و منطق است،گفت: کدام جمله‌ و بحث امام منتج به نتایجی است که برخی افراد مریض و خبیث از آن گرفته‌اند که امام(ره) حرفش را پس گرفت و اینکه اگر شکست خوردیم، مقابل استعمار مقاومت نکنیم.
رحیم‌پور ازغدی با بیان این که از کجای پیام امام(ره) فهمیده می‌شود که کار امام اشتباه بوده است، تاکید کرد: ما طرفدار جنگ برای جنگ و پیروزی به هر قیمت نیستیم. ما شکست نخوردیم بلکه دشمن را بیرون کردیم؛ چرا که جنگ ما با عراق جنگ با تمام دنیا بود.
وی همچنین با اشاره به مقایسه وضع امروز ایران با عراق بیان داشت: ببینید که چه کسی شکست خورد؛ نامه امام(ره) سراسر قابل دفاع است و هر کلمه‌اش منطق است. امام با این نامه نشان داد که مصالح ملت اصل است، اما عده‌ای خواستند که نتیجه بگیرند ما اشتباه کردیم، اما این‌گونه نیست؛ بلکه دفاع حق ما بود.
این استاد دانشگاه با بیان این که فرق امام با صدام این بود که برای امام(ره) انجام وظیفه مهم بود، تاکید کرد: ما مقاومت کردیم و پیروز شدیم و حق ما بود که مبارزه کنیم.
وی با اشاره به برخی عبارت حضرت امام(ره) در پیام خود برای پذیرش قطعنامه گفت: آیا از این پیام بوی تسلیم بیرون می‌آید؛ در حالی که امام(ره) در پیام خود آرزوی شهادت می‌کند.
رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: امام(ره) سازش با آمریکا و شوروی را خیانت می‌داند و سازش با ابرقدرت‌ها را پشت کردن به اصول می‌دانند.
وی در ادامه با اشاره به میلاد امام حسن (ع) گفت: یکی از سرفصل‌های مهم زندگی امام حسن (ع) مسئله حکومت مردمی و ایشان است که با خیانت افسران این امام به شهادت رسیدند.
رحیم‌پور ازغدی بیان داشت: در روایت نقل شده که بیعت مردم با امام حسن(ع) گرم‌تر از بیعت با حضرت علی(ع) بود، ولی اعضای سپاهی که حضرت علی(ع) آن را آماده کرده بود و همان مردم که با امام حسن(ع) بیعت کرده بودند، در موقع احتیاج حاضر نشدند به امام حسن (ع) کمک کنند.
این استاد دانشگاه با اشاره به خیانت فرماندهان لشکر امام حسن‌(ع) و مردم آن دوران تصریح کرد: امام حسن(ع) به مردم گفت که بیعت‌های خود را به سادگی نشکنید؛ چرا که من برای حق قیام کردم ولی شما نمی‌توانید بر بیعت‌های خود بیایستید و در مقابل متجاوزان تسلیم می‌شوید.
سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: در صلح‌نامه بین امام حسن (ع) و معاویه، همه مفاد آن به نفع امام حسن(ع) بود، ولی با خیانتی که به آن امام شد، ایشان نمی‌توانستند با گروه کوچکی جنگ کنند و شهید شدن امام حسن(ع) مطمئناً به معنای شهادت امام حسین (ع) نبود، چون شرایط آن فراهم نبود.
رحیم‌پور ازغدی با بیان این که امام حسن (ع) راجع به مسئله عقلانیت و دقت در عقاید، حساسیت معرفتی، تغذیه عقل، بهداشت در تفکر، سالم سازی در عرصه تفکر خیلی حساس بودند، گفت:ایشان می‌فرمایند که در شگفتم که شما درباره غذایی که می‌خورید توجه دارید، ولی برای چیزی که برای تغذیه فکری شما لازم است، حساس نیستید و این در حالی است که مسمویت عقل صدمه‌اش کمتر از مصمومیت غذای نیست.
وی گفت: امام فرمودند سیاست یعنی رعایت حقوق مردم و خدا، نه سلطه به محروم به هر قیمت. حقوق خدا این است که طبق ارزشها عمل کرد و حقوق انسان این است که به وظیفه خود در برابر برادرت کوتاهی نکنی و خدمت کردن به مردم را وظیفه بدانی.
این استاد دانشگاه اظهار داشت: امام حسن(ع) فرمودند سیاست اسلامی این است که وقتی حکومت، خالصانه برای مردم کاری می‌کند شما خالصانه کمک کنید، ولی اگر از آن منحرف شد، در مقابل او بایستید.

سال آینده امور اعزام به سربازی اینترنتی انجام می‌شود

به گزارش کرمان نیوز  به نقل از  رسانه ها معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: از سال آینده تمامی امور مربوط به اعزام سربازان از طریق اینترنت انجام می‌شود.

انتظامی نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات شد

حسین انتظامی برای دومین بار از سوی مدیران مسئول مطبوعات به عنوان نماینده آنها در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب شد.

به گزارش کرمان نیوز  به نقل از  فارس یازدهمین دوره انتخاب نماینده مدیران مسئول مطبوعات در هیات نظارت به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا از روز پنجشنبه 30 شهریورماه به روز گذشته (13 مهرماه) موکول شده بود که دراین دوره حسین انتظامی مدیر مسئول روزنامه همشهری با کسب 89 رای برای دومین بار به عنوان نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب شد.
مصطفی کواکبیان، مدیر مسئول روزنامه مردم سالاری در این دوره از انتخابات نماینده مدیران مسئول با کسب 73 رای دوم شد.
این انتخابات از ساعت 14 روز گذشته و با حضور 213 مدیر مسوول مطبوعات و 32 نامزد در تالار وحدت برگزار شد.
در این دور از انتخابات الیاس حضرتی، امیرعباس تقی‌پور، پرویز اسماعیلی، سیدعلی‌اصغر ملاسعیدی، سیدفرید پیمان و علی صالح‌آبادی انصراف خود را از نامزدی انتخابات اعلام کردند.
طبق ماده 31 آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ سه ماه قبل از اتمام دوره هیات نظارت بر مطبوعات، باید ضمن درج آگهی در نشریات کثیرالانتشار، دعوتنامه‌ای به‌منظور اعلام نامزدی به مدیران مسوول مطبوعات ارسال کرده و پس از تایید صلاحیت نامزدها توسط هیات سه نفره، به برگزاری این انتخابات اقدام کند.

تعداد داوطلبان ورود به مجلس خبرگان به 51 نفر رسید

با ثبت نام 26 نفر دیگر در دومین روز نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان، تعداد داوطلبان به 51 نفر رسید.

به گزارش کرمان نیوز  به نقل از  فارس در دومین روز از ثبت نام داوطلبان چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری که از روز گذشته همزمان در وزارت کشور و فرمانداری‌های مراکز استان های سراسر کشور آغاز شده است، 26 نفر با مراجعه به مراکز ثبت نام، آمادگی خود را برای نامزدی انتخابات مجلس خبرگان اعلام کردند.
این در حالی است که روز گذشته نیز در اولین روز 25 نفر ثبت نام کردند. ثبت نام از داوطلبان چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری تا پایان ساعات اداری روز 19مهرماه سال جاری ادامه خواهد داشت و پس از 30 روز شورای نگهبان پس از بررسی صلاحیتها اسامی واجدین شرایط را اعلام خواهد کرد و انتخابات مجلس خبرگان 24 آذرماه همزمان با سومین دوره انتخابات شوراها و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار می شود.

پنجمین فصل کاوش های باستان شناسی حوزه جیرفت آغاز میشود

به گزارش کرمان نیوز  از ابتدای سال جاری پنجمین فصل کاوش های علمی و باستان شناسی از تاریخ حوزه جیرفت، به سرپرستی دکتر یوسف مجید زاده در محوطه های باستانی کنار صندل شمالی و جنوبی و قلعه کوچک آغاز می شود.