پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

ساخت خشت منحصربفرد در بم

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بم گفت: کار ساخت بزرگترین خشت جهان در این شهرستان هم‌اینک به مرحله ظریف کاری رسیده است.

به گزارش کرمان نیوز  محمدعلی جوشایی  به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: کار ساخت این خشت از دو ماه قبل شروع شده و سعی می‌شود تا پایان امسال به اتمام برسد. وی افزود: این خشت با ابعاد سه متر در سه متر توسط هنرمندان بمی در حال ساخت است.

او گفت: این اقدام به مناسبت سال پیامبر اعظم(ص) صورت گرفته و تاکنون ‪ ۵۰‬درصد پیشرفت داشته است. وی افزود: بر روی این خشت القاب و احادیث رسول اکرم(ص) طراحی و حکاکی می‌شود و قرار است پس از ساخت، بر سر در ارگ قدیم بم نصب شود.

لیگ ورزشی جانبازان و فرزندان شهدا در کرمان برگزار می‌شود

مسوول تربیت بدنی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان گفت: لیگ ورزشی جانبازان و فرزندان شهدای این استان آذر ماه جاری برگزار می‌شود.

به گزارش کرمان نیوز  محمدرضا سیدی گفت: در این لیگ ورزشی ‪ ۹‬شهرستان استان حضور دارند. وی همچنین از کمبود امکانات ورزشی برای جانبازان گلایه کرد و افزود: بم در میان شهرستانهای استان کرمان از نظر ورزش جانبازان رتبه دهم را دارد.

او گفت: امکانات ورزشی در این شهرستان برای جانبازان در حد صفر است. با این حال وی از تحول در ورزش جانبازان استان کرمان با برنامه‌ریزی جدید در آینده نزدیک خبر داد.


آغاز ثبت نام آزمون تافل

ثبت نام در آزمون زبان تافل نوبت‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به روشIBT (آزمون شبکه ای تافل) آغاز شد.

به گزارش کرمان نیوز  به نقل از روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، علاقمندان به شرکت در این آزمون می‌توانند جهت ثبت نام به سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. لازم به ذکر است زمان برگزاری این آزمون‌ها به ترتیب 10، 17 و 24 آذر ماه سال جاری بوده و با توجه به محدودیت ظرفیت برگزاری، اولویت ثبت نام بر اساس مراجعه داوطلبان خواهد بود.

تاکید فرمانده بسیج کرمان بر حضور نخبگان بسیجی در عرصه‌های مختلف

فرمانده منطقه مقاومت بسیج سپاه کرمان بر حضور قوی نخبگان بسیجی در عرصه‌های مختلف نظام و انقلاب اسلامی به ویژه عرصه‌های علمی تاکید کرد.

به گزارش کرمان نیوز سردارغلامعلی ابوحمزه  در دیدار با متخصصین بسیجی استان کرمان خواستار خدمت صادقانه و بیش از پیش نیروهای متخصص بسیجی به مردم استان کرمان شد. وی همچنین در همایش مشترک مسوولان آموزش منطقه مقاومت بسیج و گروههای درسی آمادگی دفاعی مدارس استان، آموزشهای آمادگی دفاعی را از بنیانهای دفاع همه‌جانبه کشور دانست.

مراسم بزرگداشت آیت‌الله تبریزی در کرمان برگزار شد

به گزارش کرمان نیوز مراسم بزرگداشت مرحوم حضرت آیت‌الله میرزا جوادآقا تبریزی از مراجع تقلید روز چهارشنبه در دفتر امام جمعه کرمان برگزار شد. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم با حضور معاونین استاندار کرمان و اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه گفت: زمانی که فقیه مومنی از دنیا برود این ضایعه با هیچ چیزی دیگری جبران نمی‌شود.

زندانی مسیحی در زندان جیرفت مسلمان شد

احدی از زندانیان زندان جیرفت که تبعه کشور نیجریه و دارای دین مسیحیت می باشد پس از آشنائی با دین مبین اسلام و روشهای صحیح تربیتی در زندان جیرفت به دین اسلام روی آورد.

به گزارش کرمان نیوز  به نقل از گزارش ایسنا منطقه کویر: سنجری مدیر اداره زندان جیرفت گفت:احدی از زندانیان زندان جیرفت که تبعه کشور نیجریه و دارای دین مسیحیت می باشد پس از ورود به زندان و آشنائی با دین مبین اسلام و همچنین روشهای صحیح اصلاحی و تربیتی رسماً به دین اسلام پیوست و ایمان آورد.

همچنین مراسم تشرف نامبرده در نمازخانه زندان با حضور جمع کثیری از مددجویان، پرسنل و مددجویان با در آغوش گرفتن قرآن و گفتن اذان با صدای بلند با لهجه خود به دین اسلام ایمان آورد و رسماً مسلمان شد و به همین مناسبت نام علی را برای خود و نام حسین را برای فرزندش و نام فاطمه را برای همسرش تعیین نمود.

هشدار یک مقام مسوول نسبت به عرضه پوشاک نامناسب

مدیر نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی کرمان نسبت به تولید و عرضه پوشاک و لباسهای مغایر با شئونات اسلامی به تولیدکنندگان و فروشندگان هشدار داد.

به گزارش کرمان نیوز  سرهنگ حبیب‌الله شفیعی  به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: در راستای مبارزه جدی با ناهنجاریهای اجتماعی با اینگونه افراد به شدت برخورد خواهد شد. وی افزود: فروشندگان و تولیدکنندگان مجاز به عرضه پوشاک استاندارد از نظر قد، اندازه، رنگ، دارای شناسنامه با فاکتور خرید و فروش می‌باشند.

او گفت: اما در عین حال آنان باید از به نمایش گذاشتن پوشاک نامتعارف و استفاده از مانکنهای نامناسب در معرض دید عموم خودداری کنند. وی تولید و عرضه مانتوهای کوتاه، چسبان و بدن‌نما با چاکهای غیرمتعارف، شلوارهای تنگ و گتری و فروش لباسهای نامتعارف را در ملاء‌عام از مصادیق ناهنجاری و خلاف مقررات و ضوابط و ممنوع اعلام کرد.

او همچنین عرضه و فروش لباسهایی با تصاویر مبتذل و خلاف عفت عمومی جامعه، استفاده از مانکنهای نامتعارف با پوشش نامناسب، عرضه و فروش شالها و روسریهای نازک و بکارگیری مردان در فروشگاههای ویژه بانوان را ممنوع دانست. مدیرکل نظارت بر اماکن عمومی فرمانده انتظامی استان کرمان بر رعایت شئونات اسلامی توسط فروشندگان نیز تاکید کرد و گفت: واحدهای صنفی پوشاک حق به نمایش گذاشتن پاپیون و کراوات را در دید عموم ندارند.

موفقیت یک دانشجوی بسیجی کرمانی در مسابقات اختراعات آلمان

دانشجوی بسیجی کرمانی در مسابقات اختراعات آلمان موفق به کسب دو مدال نقره و برنز شد.

 به گزارش کرمان نیوز  هدی جلالی نژاد دانشجوی بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان و عضو هیئت علمی بسیج دانشجویی استان کرمان موفق به کسب دو مدال نقره و برنز مسابقات اختراعات و ابتکارات آلمان شد.

وی با دو طرح پژوهشی و اخترع با عنوان ساخت یخچال صوتی و سازهای بادی که به طور مشترک با امیر جلالی نژاد و محسن خرسند از دانشجویان دانشگاه پیام نور کرمان انجام داده بود، در این مسابقات حائز رتبه و مدال شدند.

قتل جوانی در شهر بافت

جوان بافتی با ضربات چاقو در مقابل منزل خود به قتل رسید.

به گزارش کرمان نیوز  به نقل از گزارش ایسنا منطقه کویر: در پی نزاع میان مقتول (ر- میرزایی) و قاتل( ج- آ) وی با ضربات چاقو به قتل رسید.این حادثه در عصر چهارشنبه و در حوالی چهارراه پیروزی این شهر اتفاق افتادو قاتل در درگیری با وارد کردن ضربه چاقو به شکم مقتول وی را به قتل رساند.
لازم به ذکر است: قاتل پس از ارتکاب جرم بلافاصله از محل متواری شده است و نیروی انتظامی برای دستگیری وی کنترل تمام خروجی های شهر بافت را در دست گرفته است.از علت درگیری هنوز اطلاعی در دست نیست.

برگزاری همایش اعضای هسته های علمی شهرستان بافت

همایش اعضای هسته های علمی بسیج دانشجویی دانشگاههای شهرستان بافت با حضور اعضای هسته های دانشگاههای این شهرستان برگزار شد .

آبادگران منتشر شد

به گزارش کرمان نیوز دومین شماره نشریه علمی - دانشجویی آبادگران وابسته به هسته علمی بسیج دانشجویی آموزشکده فنی جیرفت چاپ و منتشر شد .

اعضای شورای مرکزی آبادگران جوان کرمان با نائب رئیس مجلس دیدار کر

به گزارش کرمان نیوزبه  نقل از پایگاه اطلاع رسانی آبادگران جوان در این جلسه که در محل دفتر نمایندگان کرمان برگزار شد ابتدا انجم شعاع دبیر آبادگران جوان کرمان ضمن تاکید بر وحدت اصول گرایان همگرایی جریانهای اصواگرا در انتخابات را ضامن پپیروزی دانست وگفت: فضای عمومی کشور فضای خدمت رسانی است و نیروهای ارزشی و ولایی باید از این فرصت به دست آمده استفاده کنند .وی افزود شورای شهر تهران دردور دوم مدل بسیار موفقی از مدیرت اسلامی را ارائه کرد که در نهایت منجر به پیروزی اصولگرایان در مجلس هفتم و ریاست جمهوری شد . وی مدیریت شهری موفق در تهران را محصول درایت و مدیریت حاکم بر شورای دوم دانست و افزود مردم تهران بعد از گذشت نزدیک به چهار سال ازرای خود راضی وخشنود هستند . وی سیاست آبادگران جوان در کرمان را رسیدن به لیست واحد در بین اصولگرایان دانست و افزود تمامی اصولگرایان حامی دولت هستند . وی در پایان از همه گروهای اصولگرا خواست که فرمایشات مقام معظم رهبری را فصل الخطاب تمامی امور قراردهند .بنا براین گزارش مهندس باهنر , نایب رییس مجلس ودبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ضمن ابراز خرسندی از فعال شدن آبادگران جوان در کرمان رسیدن به لیست واحد را که نظر تمام گروهای اصولگرا درآن لحاظ شده باشد خواستار شد. وی ضمن تاکید مجدد بر همدلی گروهای اصولگرا آبادگران جوان را از گروهای موثر اصولگرا دانست که می تواند در این راستا گامهای موثری بردارد .در پایان وی خواهان برقراری ارتباط بیشتر با آبادگران جوان کرمان شد.

برگزاری جشنواره دانشجویان ممتاز و نوآور بسیجی شاهد و ایثارگر

به گزارش کرمان نیوزبه نقل از روابط عمومی جشنواره ، محمد علی خدادادپور رئیس ستاد اجرای پنجمین جشنواره دانشجویان ممتاز مبتکر و نوآور بسیجی شاهد و ایثارگر استان کرمان گفت این جشنواره با شعار «سلوک مؤمنانه جهاد و تحول علمی» برگزار خواهد شد.

 وی گفت: در این جشنواره 384 نفر در شش گروه تحصیلی فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، علوم پزشکی، کشاورزی و دامپروری شرکت کرده اند که این امر نسبت به سال گذشته دو برابر رشد داشته است. خدادادپور هدف از برگزاری این جشنواره را تجلیل از دانشجویان ممتاز مبتکر، مخترع و شناسایی نخبگان و حمایت از دستاوردهای تحقیقاتی دانشجویان اعلام کرد. لازم به ذکر است پنجمین جشنواره دانشجویان ممتاز مبتکر و نوآور بسیجی شاهد و ایثارگر استان کرمان 16 آذر امسال همزمان با روز دانشجو در تالار حافظ دانشگاه آزاد کرمان برگزار می شود

المپیاد سراسری علمی و عملی «فرش دستباف» در کرمان برگزار میشود

به گزارش کرمان نیوز  المپیاد سراسری علمی و عملی «فرش دستباف» با هدف و انگیزه رقابت و سنجش سطح دانش و مهارت هنرمندان عرصه هنر و صنعت فرش، آذرماه در کرمان برگزار می شود.

مسابقات قویترین مردان جهان در کرمان

طی چند ماه آینده مسابقات قویترین مردان جهان در کرمان برگزار خواهد شد.
به گزارش کرمان نیوز  ناصر شجاعی ، رئیس کمیته داوران قوی ترین مردان آسیا با بیان این خبر به ایسنا گفت : طی صحبت هایی که با مسوولان کمیته قویترین مردان آسیا انجام داده ایم مقرر شد تا 10 نفر از قویترین مردان جهان به همراه 2 ورزشکار ایرانی دیگر در مقابل مکانهای تاریخی و فرهنگی کرمان به برگزاری مسابقات بپردازند.

برگزاری اولین جشنواره ادبی دانشجویی دفاع مقدس "رمل‌های تشنه"

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان گفت:  اولین جشنواره ادبی دانشجویی دفاع مقدس با عنوان "رمل‌های تشنه" بهمن ماه امسال در کرمان برگزار می‌شود. سرهنگ مهدی صدفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا شناسایی استعدادهای ادبی در میان دانشجویان ،ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پایداری را از اهداف برپایی این جشنواره ذکر کرد. وی افزود: این جشنواره در بخش شعر و ادبیات داستانی پیرامون هشت سال دفاع مقدس و ابعاد معنوی و ارزشی آن برگزار خواهد شد. سرهنگ صدفی افزود: اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان، دانشگاه شهید باهنر، انجمن ادبی دفاع مقدس و مراکز علمی و دانشگاهی سراسر استان کرمان در برپایی این جشنواره مشارکت دارند. وی موضوعات پیشنهادی این جشنواره را فرهنگ ایثار و شهادت، مقاومت، ولایت، رزمندگان، آزادگان، شهدا، همسران، مادران و فرزندان شهدا، مفقودین و جانبازان، نخل، زیتون و انتفاضه ذکر کرد. صدفی گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ‪ ۲۰‬آذر ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان ارسال نمایند. وی همچنین از برگزاری اولین همایش رانندگان دوران دفاع مقدس در آذرماه امسال در کرمان خبر داد. مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان گفت: این همایش به منظور تجلیل از رانندگان دوران دفاع مقدس و جمع آوری خاطرات ارزشمند آنان برگزار می‌شود. سرهنگ صدفی افزود: رانندگان از جمله کسانی بودند که قبل از حضور نیروهای رزمی در صحنه حاضر می‌شدند و در قالب رانندگان لودر، کامیون، تانک و همچنین جا به جایی نیروها خدمت می‌کردند. وی اضافه کرد: رانندگان در جبهه سخت‌ترین کارها از جمله جاده‌سازی و احداث خاکریز را بر عهده داشتند. وی افزود: همچنین اولین یادواره شهدای فرهنگی، تبلیغی استان کرمان دی ماه امسال برگزار خواهد شد. مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان تصریح کرد: واحد تبلیغات دوران دفاع مقدس زحمات زیادی را در طول دوران دفاع مقدس در رابطه با اعزام‌ها، ایجاد فضای معنوی و روحانی جبهه‌ها و ایجاد فضای شادی و نشاط در زمان نبرد متحمل شد. صدفی گفت: بزرگداشت شهدای گرانقدر فرهنگی، تبلیغی استان گامی موثر در جهت شناساندن این عزیزان به نسل جوان است. وی به برپایی اولین یادواره ‪ ۲۰‬شهید دانشکده چمران کرمان اشاره کرد و گفت: این یادواره نیز سوم آذرماه امسال برگزار خواهد شد بهمن ماه امسال در کرمان برگزار می‌شود. سرهنگ مهدی صدفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا شناسایی استعدادهای ادبی در میان دانشجویان ،ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پایداری را از اهداف برپایی این جشنواره ذکر کرد. وی افزود: این جشنواره در بخش شعر و ادبیات داستانی پیرامون هشت سال دفاع مقدس و ابعاد معنوی و ارزشی آن برگزار خواهد شد. سرهنگ صدفی افزود: اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان، دانشگاه شهید باهنر، انجمن ادبی دفاع مقدس و مراکز علمی و دانشگاهی سراسر استان کرمان در برپایی این جشنواره مشارکت دارند. وی موضوعات پیشنهادی این جشنواره را فرهنگ ایثار و شهادت، مقاومت، ولایت، رزمندگان، آزادگان، شهدا، همسران، مادران و فرزندان شهدا، مفقودین و جانبازان، نخل، زیتون و انتفاضه ذکر کرد. صدفی گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ‪ ۲۰‬آذر ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان ارسال نمایند. وی همچنین از برگزاری اولین همایش رانندگان دوران دفاع مقدس در آذرماه امسال در کرمان خبر داد. مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان گفت: این همایش به منظور تجلیل از رانندگان دوران دفاع مقدس و جمع آوری خاطرات ارزشمند آنان برگزار می‌شود. سرهنگ صدفی افزود: رانندگان از جمله کسانی بودند که قبل از حضور نیروهای رزمی در صحنه حاضر می‌شدند و در قالب رانندگان لودر، کامیون، تانک و همچنین جا به جایی نیروها خدمت می‌کردند. وی اضافه کرد: رانندگان در جبهه سخت‌ترین کارها از جمله جاده‌سازی و احداث خاکریز را بر عهده داشتند. وی افزود: همچنین اولین یادواره شهدای فرهنگی، تبلیغی استان کرمان دی ماه امسال برگزار خواهد شد. مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان تصریح کرد: واحد تبلیغات دوران دفاع مقدس زحمات زیادی را در طول دوران دفاع مقدس در رابطه با اعزام‌ها، ایجاد فضای معنوی و روحانی جبهه‌ها و ایجاد فضای شادی و نشاط در زمان نبرد متحمل شد. صدفی گفت: بزرگداشت شهدای گرانقدر فرهنگی، تبلیغی استان گامی موثر در جهت شناساندن این عزیزان به نسل جوان است. وی به برپایی اولین یادواره ‪ ۲۰‬شهید دانشکده چمران کرمان اشاره کرد و گفت: این یادواره نیز سوم آذرماه امسال برگزار خواهد شد

برگزاری کارگاه دادرسی ویژه نوجوانان درکرمان

کارگاه دادرسی ویژه نوجوانان به همت سازمان یونیسف و فرماندهی انتظامی کرمان در این شهر دایر شد.

به گزارش کرمان نیوز  جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان در این کارگاه به شباهتهای موارد مربوط به حقوق کودکان در منشور حقوق بشر سازمان ملل و دستورات و احکام دین مبین اسلام اشاره کرد. سرهنگ حسین چناریان افزود: در ایران و بخصوص در مناطق دورافتاده به رغم نبود بسیاری از امکانات رفاهی، وسایل ارتباط با دنیا وجود دارد و کودکان بدون تربیت فرهنگی مناسب در معرض تهاجم فرهنگی قرار می‌گیرند. وی افزود: بعضی کودکان در استان کرمان در بخشی از جرایم هم دست دارند که نمی‌توان با آنها از نظر قضایی مانند بزرگسالان برخورد کرد. رییس کل دادگستری کرمان نیز گفت: برخی از جرایم کودکان و نوجوانان در کرمان با موضوع حمل و قاچاق مواد مخدر مرتبط می‌باشد. احمد تویسرکانی ایجاد مراکز خاص کانون اصلاح و تربیت برای نگهداری کودکان مجرم را از اقدامات انجام شده برشمرد. نماینده سازمان یونیسف نیز با تشریح اهداف برگزاری این کارگاه گفت: مدرسین کارگاه دوره‌های آموزشی خاص را گذرانده‌اند و تجربه خوبی در این زمینه دارند. "یان پیترکلایبرگ" هفت توصیه مهم یونیسف به همه سازمانهای مرتبط با کودکان را مورد اشاره قرار داد و آموزش برخورد با کودکان بزهکار را یکی از آنها برشمرد. این کارگاه به مدت چهار روز در کرمان ادامه دارد.

اخبار ی کوتا از شهربابک

  • به گزارش کرمان نیوز  به نقل از  پایگاه بابک زمین اخبار کوتاه شهربابک حضورتان تقدیم می گردد:
  • معاون برنامه ریزی استانداری کرمان در جمع مردم شهربابک:گسترش فضای عدالت در جامعه و حل مشکلات مردم در دستور کار دولت است.
  • از مجموع ۴۲۲ نفر نامزد انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا، ۱۹ نفر در شهربابک رد صلاحیت شدند.
  • فرماندار شهربابک: طرح توسعه ذوب مس خاتون آباد از ۸۰ هزار تن به ۱۴۰ هزار تن در سال در دستور کار می باشد.
  • دکتر غلامرضا کافی برای سومین بار برنده کتاب سال دفاع مقدس شد.
  • در پرسش مهر ۵ ریاست جمهوری، شهربابک رتبه اول را در سطح استان به خود اختصاص داد.
  • به منظور بررسی مشکلات بخش دهج صورت گرفت: بازدید مسئولین شهرستان شهربابک از دهج.
  • برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس.
  • اولین جلسه دانش پژوهان جوان شهربابک برگزار شد.
  •  در هفته کتاب و کتابخوانی از خادمان کتاب در شهربابک تجلیل شد.
  • برپایی نمایشگاه کتاب.
  • برگزاری جشنواره شعر رضوی.
  • در حادثه رانندگی در محور شهربابک ـ هرات، راننده سواری جان باخت.

امام جمعه رفسنجان شرکت پسته ایرانیان را فاجعه خواند

امام جمعه رفسنجان ایجاد شرکت پسته ایرانیان را ضرری برای صادرات این محصول خواند.

به گزارش کرمان نیوز  به نقل از  گزارش خبرنگار رجانیوز، حجت الاسلام هاشمیان در دیدار مسئولان بسیج  با توهین به استاندار کرمان گفت: استاندار که خود یک بسیجی است با آگاهی از نقش شرکت تعاونی پسته رفسنجان در زمان جنگ عده ای ضد انقلاب را دورخود جمع و شرکت پسته ایرانیان را ایجاد کرده است وی با مثبت خواندن نقش شرکت تعاونی پسته رفسنجان در زمان جنگ  تحمیلی شرکت پسته ایرانیان را ضرر به صادرات پسته و اقدام استاندار در ایجاد این شرکت را فاجعه ای برای ایرانیان دانست .

امام جمعه رفسنجان با توهین به استاندار کرمان گفت: آقای رئوفی نژاد این استان را به هم ریخته است.در این باره گفتنی است، سال گذشته هیأت مدیره تعاونی پسته‌کاران رفسنجان که پیش از این با انتقال سازمان‌دهی شده جمعی از پسته‌کاران به تهران و ترتیب دادن تجمع اعتراض‌آمیز در برابر نهاد ریاست جمهوری خواهان از سرگیری کمک‌های خارج از عرف دولتی در دولت احمدی‌نژاد شده بود پس از آنکه با مخالفت اصولی مقامات دولت جدید مواجه شد، اینک متقاضی دریافت 1000 میلیارد ریال وام دولتی شده و علت این مسئله را "ورشکستگی" عنوان کرده است!ترکیب هیأت مدیره تعاونی پسته‌کاران رفسنجان که از افراد بانفوذی تشکیل شده است، در سالهای اخیر به‌طور بی‌سابقه‌ای، ثابت و غیر قابل تغییر گردیده است.لازم به‌ذکر است چندی پیش که انتخابات هیأت مدیره این شرکت توسط وزیر تعاون ابطال شد، اعضای هیأت مدیره پسته رفسنجان توانستند با مراجعه به دیوان عدالت اداری حکم شعبه این دیوان مبنی بر ابطال بخشنامه وزیر را دریافت کنند.از احمد هاشمی  به عنوان مدیر عامل و از حجه الاسلام هاشمیان به‌عنوان رئیس هیأت مدیره شرکت پسته رفسنجان نام برده می‌شود.یک منبع آگاه در این باره به رجانیوز گفت: در آخرین سال دولت هشتم مبلغ 4000 میلیاردی ریال تسهیلات ریالی و مبلغ 50 میلیون دلار تسهیلات ارزی جهت صادرات توسط شرکت پسته رفسنجان-سرپرستی کرمان از یکی از بانک های دولتی اخذ شده است.گفتنی است، یکی از کارمندان شرکت پسته کرمان گفته بود: سران شرکت تعاونی پسته رفسنجان مدعی هستند که در زمان جنگ، 50 میلیارد به جنگ کمک کرده و حالا نیز دولت وظیفه دارد که کمکهای خارج از عرفی که در دولتهای سابق، به این شرکت پرداخت می‌شده است را ادامه دهد حال آنکه این کمکها در دولت جدید قطع شده است و در نتیجه شرکت هم اعلام کرده که موجودی ندارد.

باند سارقین حرفه‌ای در بردسیر متلاشی شد

فرمانده انتظامی بردسیر گفت: با تلاش ماموران در این شهرستان یک باند سارقین حرفه‌ای در منطقه متلاشی شد.

به گزارش کرمان نیوز  سرهنگ سیداحمد هاشمی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان بردسیر ماموران این فرماندهی تحقیقات وسیعی را جهت شناسایی و دستگیری سارقین آغاز کردند. وی افزود: پس از اقدامات اطلاعاتی، اعضای این باند شناسایی و سرانجام در عملیات تعقیب و مراقبت سه نفر از آنان در شهرستان کرمان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی بردسیر گفت: سارقین همگی غیربومی بودند و در بازرسی از مخفیگاه آنان مقدار زیادی اموال مسروقه از قبیل طلا، ضبط صوت، تلویزیون، آبمیوه‌گیری، فرش، ماهواره، تلفن همراه ومقادیر زیادی وجه نقد مسروقه از بدست آمد. وی افزود: در این خصوص سه متهم زن و دو نفر مرد دیگر از اعضای این باند نیز دستگیر شدند. او گفت: متهمین برای انجام تحقیقات لازم و تکمیل پرونده در بازداشت به سر می‌برند.

اصلاح طلبان در کرمان به لیست واحد برای انتخابات شورای شهر رسیدند

به گزارش کرمان نیوز  به نقل از سایت کرمان خبر اعضای این لیست عبارتند از: 1-مهاجری، شهردار سابق کرمان2- سیف الهی معاون سابق شهردار کرمان3- محمد سام، شهردار اسبق، رییس سابق شورای شهر و عضو فعلی شورای شهر کرمان و رییس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری 4- دکتر بدیعی استاد دانشگاه و رییس سازمان نظام مهندسی استان کرمان 5 - زهرا ایرانمنش دبیر آموزش و پرورش و عضو سابق شورای شهر کرمان6- عباس کاربخش دبیر خانه کارگر استان کرمان و عضو سابق شورای شهر کرمان7-یوسف جعفری رییس مجمع امور صنفی و تولیدی کرمان8- مهندس کامران صنعتی  9 - دکتر ویدا رضوی، روانشناس و استاد دانشگاه آزاد کرمان.

فرشاد : رای مردم را ضامن بقای نظام است

رئیس شورای هماهنگی گروه‌های اصلاح‌طلب کرمان با بیان اینکه اساس جمهوریت نظام، انتخابات است، گفت: اگر مردم اطمینان پیدا کنند که انتخابات عادلانه و منصفانه و با حضور همه گروه‌ها و سلایق برگزار می‌شود، در آن حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش کرمان نیوز  به نقل ازگزارش  (ایسنا) منطقه کویر، "محمد فرشاد" در جمع خبرنگاران، رای مردم را ضامن بقای نظام خواند و افزود: مشارکت مردم زمانی ارزش پیدا می‌کند که برای حضور آنها تمهیدات برگزاری یک انتخابات سالم اندیشیده شود. وی با اشاره به رد صلاحیت تعدادی از نامزدهای اصلاح‌طلب انتخابات شوراها، ضمن ابراز امیدواری به تایید این تعداد گفت: با توجه به شرایط موجود، اصلاح‌طلبان تصمیم گرفته‌اند لیست واحد و منسجمی برای انتخابات شوراها ارائه دهند. او با اشاره همگرایی هیاتهای اجرایی و نظارت بر اتنخابات استان گفت: امیدواری ما این است که روند انتخابات، بتواند اطمینان مردم را جلب کند. رئیس شورای هماهنگی گروه‌های اصلاح‌طلب کرمان ادامه داد: سعی کردیم از افرادی در لیست استفاده کنیم که دارای تجربه مدیریت شهری باشند و خاستگاه اجتماعی آنها گروه‌هایی مانند جوانان، اساتید دانشگاه، زنان، فرهنگیان و اصناف باشد. وی در ادامه ضمن ابراز تاسف از برخورد صورت گرفته با "مجید انصاری" گفت: آقای انصاری و خانواده ایشان به دلیل ارتباط تنگاتنگی که با بیت امام داشتند، همواره مورد وثوق حضرت امام(ره) بوده‌است، ضمن اینکه ایشان منصوب رهبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند

نمایشگاه دایمی کتاب در کرمان گشایش یافت

به مناسبت هفته کتاب روز پنجشنبه نمایشگاه دایمی کتاب با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان آموزش و پرورش کرمان گشایش یافت.

مبه گزارش کرمان نیوزدیرکل سازمان آموزش و پرورش کرمان مراسمی به همین منظور گفت: در این نمایشگاه ‪ ۱۰‬هزار جلد کتاب در زمینه‌های هنری، پرورشی، تربیتی، علمی، دینی ، بهداشتی و ورزشی در معرض دید عموم قرر داده شده است. احمد فتحی در خصوص فروش کتابهای عرضه شده هم افزود: کتابهای منتشر شده از سوی سازمان آموزش و پروش با ‪ ۵۰‬درصد تخفیف و سایر کتابها با ‪ ۲۰‬درصد تخفیف فروخته می‌شوند. مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان نیز گفت: اکنون در استان ‪۸۷‬ باب کتابخانه عمومی وجود دارد که بیش از ‪ ۱۵‬باب آنها توسط خیرین ساخته شده است. وی همچنین از گشایش یک مرکز مشاوره در شهر کرمان در آینده نزدیک نیز خبر داد.

جاعلین چکهای مسافرتی بانکی در کرمان دستگیر شدند

معاون آگاهی فرماندهی انتظامی کرمان از دستگیری جاعلین چکهای مسافرتی بانکهای ملی، ملت و تجارت در این استان خبر داد.

به گزارش کرمان نیوزسرهنگ علی قاضی‌زاده  گفت: در پی دریافت شکایات مردمی مبنی بر توزیع چکهای جعلی در سطح شهر، ماموران معاونت آگاهی تحقیقات وسیعی را در این زمینه آغاز کردند. وی افزود: با انجام اقدامات و شگردهای پلیسی دو نفر از جاعلین اسناد دستگیر شدند.

او گفت: متهمین در توزیع چکها بیشتر به مردم بی‌سواد و عموما افرادی که قادر به تشخیص جعلی یا اصلی بودن چکها نبودند، مراجعه می‌کردند. وی افزود: جاعلین، چکهای مجعول خود را با مهر جعلی بانکهای ملی، ملت و تجارت ممهور به شعب قدس کرمان و بازار بم جعل می‌کردند.

هفته بسیج گرامی باد

مقام معظم رهبری :

همه آحاد مردم عضو بسیج هستند.
شما بسیجیان زیباترین شعر تاریخ را سروده و زیباترین حماسه فداکاری را آفریدند.
شما بسیجیان سربازان امام زمان (عج ) و پشتوانه اسلام هستید.
بسجییان جوان گلهای بوستان انقلاب و مایه امید و دلگرمی ملت و رهبر هستید.
بسیج دانشگاه عظیمی است که دفاع از مستضعفان جهان را سرلوحه اهداف قرار داده است .
بسیج مستضعفین تشکل همه مردم برای دفاع از انقلاب است .
بسیج بدنه فعال ملت است .
بسیج در مقابل با ضدانقلاب معجزه آفرینی کرده است .
آمادگی رزمی و سازماندهی همه نیروهای رزمنده باید در کمال قدرت حفظ شود.
کلیه نیروهای بسیجی و سپاهی موظفند قدرت دفاعی را در کمال استحکام نگهدارند.
قدرت آمادگی و هوشیاری نیروهای رزمنده ضامن صلح پایدار است .
بسیجیان باید ارتباط خود را با یگانهایشان حفظ کنند و بر قدرت دفاعی خویش بیفزایند.
بسیجی بودن یک ارزش است و این مسئله باید بعنوان یک فرهنگ واصل در نظر گرفته شود. و این ارزش همچنان باقی بماند.
هفته بسیج نمایش عمومی قدرت بسیج و مردم است .
اکنون همه نیروهای سه گانه اعم از دریائی هوائی و زمینی بسیجی هستند.
آن انقلاب شکست خورده است که قدرت بسیج خود را از دست داده باشد.
تشکیل ارتش 20 میلیونی یک اصل واقعی انقلاب است .
شما بسیجیان باید بیش از همه به قوانین جمهوری اسلامی عمل کنید.
بسیج باید با دشمنان مقابله کند و در برابر توطئه ها بایستد.
بسیج خواهران نشان دهنده نقطه اوج ایمان است .
مساجد باید همچنان بصورت پایگاه بسیج باقی بمانند.
بسیج یک افتخار است یک ارزش است .
سعی کنید این روحیه بسیجی را برای کشور و انقلاب و اسلام حفظ کنید.