پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

انتشار نظر اصحاب رسانه استان در خبرگزاری فارس !

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان در پی انتشار اخبار مربوط به مجمع عمومی 14 آبان ماه جاری خانه مطبوعات استان کرمان، تعدادی از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای کرمان توضیحی ارسال کرده‌اند که بر اساس رسالت حرفه‌ای خود آن را منتشر می‌سازیم.

در این مطلب آمده است:

مدیریت محترم خبرگزاری فارس

با سلام و احترام

«باستحضار می‌رساند که آن خبرگزاری در تاریخ 14 و 15 آبان ماه جاری سه خبر را در مورد برگزاری مجمع عمومی خانه مطبوعات استان کرمان روی خروجی خود قرار داده است که توضیحات ذیل جهت روشن شدن ذهن مخاطبان آن رسانه ایفاد می‌گردد.

1- «در ابتدای یکی از این اخبار آمده است، با رای حدود 40 نفر از 650 عضو خانه مطبوعات کرمان اساسنامه جدید خانه مطبوعات پیشنهادی وزارت ارشاد مورد تصویب قرار نگرفت» در این زمینه لازم به ذکر است که براساس اساسنامه خانه مطبوعات مجمع عمومی چنانچه در مرحله اول به حد نصاب نرسد در مرحله بعد با هر تعداد رسمیت پیدا خواهد کرد این موضوع توسط رئیس معزول هیئت مدیره خانه مطبوعات استان مورد تایید قرار گرفته است و در تاریخ 29 مهر 91 با شماره 13910799000457 روی خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفته است. مدیرکل ارشاد کرمان نیز اعلام کرده است که نشست‌ آینده مجمع عمومی حتی اگر فقط 10 نفر هم حضور داشته باشند، تشکیل می‌شود که این خبر نیز در تاریخ 29 مهر ماه 91 با شماره 13910729000602 در خبرگزاری فارس منتشر شد».

«در خصوص بخش دیگر این خبر مبنی بر تصویب نشدن اساسنامه پیشنهادی وزارت ارشاد لازم به توضیح است که اساسنامه موصوف به اتفاق آرا تصویب شد و تنها در برخی بندهای آن مانند شرط سنی اعضای هیئت مدیره با نظر اکثریت مجمع عمومی تغییراتی انجام شد که این تغییرات مطابق قانون و اساسنامه خانه حق مجمع عمومی است و اگر قرار بر تصویب اساسنامه پیشنهادی بدون کوچک‌ترین تغییرات بود، قطعا برگزاری مجمع عمومی خانه مطبوعات معنایی نداشت».

2- در خبر دیگری نیز آمده است، «نشست مجمع عمومی خانه مطبوعات استان کرمان که روز گذشته به منظور بررسی آیین‌نامه پیشنهادی خانه مطبوعات ارسالی از وزارت ارشاد تشکیل شد به دلیل عدم حضور مطبوعات اصولگرا و میدان‌داری عناصر رسانه‌ای جریان فتنه 88 از دستور کار خارج و به میتینگ رسانه‌ای جریان فتنه و عقده‌گشایی عده‌ای انگشت‌شمار تبدیل شد.» در این خصوص لازم به توضیح است که خانه مطبوعات یک تشکل صنفی است که در آن همه گرایش‌های سیاسی معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور دارند.

«شرط عضویت در خانه مطبوعات هم همین است از طرفی چنانچه هیئت مدیره خانه مطبوعات چنین افرادی را در بین اعضا مشاهده کرده‌اند که از مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌روند، چرا عضویت آنها را لغو و از حضور آنها در مجمع عمومی جلوگیری نکردند از سوی دیگر براساس مستندات موجود کم‌ترین بحث سیاسی در این نشست صورت نگرفت و این بخش از خبر خبرگزاری فارس فاقد صحت و رعایت اصول اخلاق روزنامه‌نگاری است».

«از طرف دیگر بخش زیادی از مطبوعات اصولگرا در نشست حاضر بودند و تنها دو نفر از آنها با رای اعضا به عضویت هیئت رئیسه و چهار نفر از آنها به عضویت در هیئت اجرایی پیگیری ثبت اساسنامه درآمدند، همچنین تعداد زیادی از حاضران در نشست مجمع عمومی که برخلاف نظر مسئول خبرگزاری فارس در کرمان نظرشان را در مجمع عمومی ابراز کردند، عضو سازمان بسیج رسانه، کانون خبرنگاران دفاع مقدس و ... می‌باشند».

3- «در خصوص حضور برخی از اعضا با وکالت‌نامه نیز لازم به توضیح است چنانچه براساس مدعای خبرگزاری فارس در این زمینه تخلفی صورت گرفته است، چرا رئیس معزول هیئت مدیره رسمیت نشست را اعلام کرد.‌ اگر در این زمینه تخلفی صورت گرفته چرا موضوع از طریق نماینده ارشاد در همان نشست اعلام نگردید. حتی با فرض عدم رعایت قانون در صدور وکالت‌نامه‌ها موضوع باعث سلب اعتبار مجمع عمومی نخواهد شد زیرا تعداد حاضران در نشست برای رسمیت مجمع عمومی کفایت می‌کرد».

4- «در خبری به نقل از بازرس خانه مطبوعات آمده است، مجمع عمومی خانه مطبوعات استان کرمان تنها مانوری بی‌اثر از سوی جریان رسانه‌ای فتنه 88 و سراسر آن تخلف بود و قابل اغماض نیست. نامبرده در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر اینکه جامعه رسانه‌ای ولایی و ارزشی استان کرمان اجازه ورود عناصر فتنه و خبرنگاران رسانه‌های غربی حامی گروه‌های فتنه‌گر را به خانه مطبوعات استان کرمان نمی‌دهد تصریح کرد، فعالیت اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کرمان قانونی است و رسانه‌های فتنه‌گر نمی‌توانند با ایجاد شائبه غیر قانونی بودن آن فعالیت این مجموعه صنفی را زیر سئوال ببرند».

«در پاسخ  به اظهارات نامبرده لازم به ذکر است که ایشان بهتر است نگرانی خود از اعضای مجمع عمومی خانه مطبوعات به سبب عزل هیئت مدیره را به شکل دیگری بروز می‌دادند، چنانچه ایشان مدرکی از حضور خبرنگاران رسانه‌های غربی دارند، چرا آن را در اختیار نهادهای مسئول قرار ندادند، این موضوع آیا مشارکت در جرم از طریق اختفای ادله جرم نیست، اگر هم چنین چیزی واقعیت ندارد،‌ چگونه به خود اجازه داده جمع کثیری از چهره‌های انقلابی و متدین را مورد اهانت قرار دهد».

5- «موارد بی‌شمار دیگری در این اخبار وجود داشت که عاری از واقعیت است و به دلیل اینکه پاسخ دادن به آنها از حوصله مخاطبان خارج است و بدین جهت از ذکر آنها تا مجالی دیگر خودداری می‌کنیم در این زمینه ذکر یک نکته خالی از لطف نیست که اعتبار یک رسانه به اخلاق‌گرایی و رعایت اصل بی‌طرفی در انتشار اخبار است که خبرگزاری فارس دفتر کرمان این موارد را نقض کرده‌ و اعتبار خبرگزاری فارس را مورد خدشه قرار داد».

به هر حال روزنامه نگاران متعهد استان کرمان حق اعاده حیثت و پیگیری قضایی این موضوع را برای خود محفوظ می‌دارد.

سیدابراهیم یزدی ـ سردبیر هفته‌نامه ثارالله

غلامرضا دانشی ـ مدیر مسئول هفته نامه آرمان دانش

آذر همتی ـ مدیر سایت خبری تحلیلی هجرت نیوز و سایت خشاب (دفاع مقدس)

هادی شجاعی ـ سردبیر روزنامه حدیث

امیررضا محمودی ـ خبرگزاری مهر کرمان

طیبه رضوان ـ مدیر سایت نسیم صبا

محمدرضا شجاعی ـ مدیر مسئول هفته نامه سپهر بردسیر

 ایمان غیاثی ـ مدیر سایت کرمان فردا

حمید سالخورده ـ مدیر مسئول هفته نامه مهر ما

هادی دریجانی ـ سردبیر قلم بم

محمود مجاز ـ سردبیر هفته نامه نیایش

سیمین سنجری ـ مدیر سایت هلیل

 معصومه و زهره قادر ـ از سایت نشانه‌نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.