پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

اظهارات مهم دکتر پورابراهیمی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی

نماینده مردم شهرستان های  کرمان و راور در مجلس گفت:نمایندگانی بودند که نامه استیضاح وزیر صنعت،معدن و تجارت را امضا کردند ولی سر میز نهارمدیر مسئله دار هم نشستند.

به گزارش هلیل ، دکتر محمد رضا پو ابراهیمی نماینده مردم شهرستان های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دیروز در نشست خبری خود ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران   عملکرد 6 ماهه خود را  ارائه داد.


عملکرد رسانه های  استان قابل تقدیر است
 وی افزود:تلاش و کوشش رسانه های استان در بیان مشکلات  قابل تقدیرمی باشد و این در حالی است که با توجه به متفاوت بودن فضای استان  با دیگر استان ها باید در زمینه افزایش روحیه مطالبه گری مردم تلاش شود.


پور ابراهیمی تصریح کرد:می طلبد رسانه ها با جدیت مطالبات مردم را از مسئولان  پیگیری و از همه ی مسئولان کارکرد و عملکرد بخواهند.


روحیه مطالبه گری ضعیف است

وی خاطر نشان کرد:اعتقاد همه بر این است که وضعیت موجود زیبنده استان کرمان نمی باشد  و برای ادامه ی روحیه مطالبه گری آمادگی لازم به  همه ی رسانه های استان اعلام  می کنم.


جنگ غزه نیابتی بود
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به  جنگ 8 روزه غزه با رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد:وقتی جنگ های بین اعراب و صهیونیست ها را مرور می کنیم ملاحظه می شود که جنگ 8 روزه نشان از بسیاری از توانمندیها دارد که کشور ایران در ساخت موشک ها ی با برد زیاد فلسطین را حمایت می کند.


وی افزود:قدرت اسرائل و سران استکبار دچار خدشه شده است  و با قرار گرفتن موشک هایی با فن آوری نوین  در اختیار فلسطین  همه ی معادلات  را به هم زده است.


پور ابراهمی بیان کرد:جنگ غزه با اسرائیل  یک جنگ نیابتی بوده است  و رشادت ها و مجاهدت های مردم مسلمان فلسطین امروز شاهد نقطه عطفی در تحولات سیاسی هستیم.


وی گفت:عضویت فلسطین به عنوان کشور غیر عضو ناظر با 138 عضو موافق  معادلات کشورهای اتحادیه اروپا را به هم می زند که ابراز تاسف وزیر امور خارجه آمریکا از این انتخاب  را به همراه داشته است.


عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید و اصل 44 در ادامه گفت:در بحث تحریم ها اگر چه سه مجموعه بزرگ از جمله آمریکا ،اتحادیه اروپا و سازمان ملل بر علیه ایران قطعنامه وضع می کنند  ولی علی رغم همه ی این مباحث شاهد اتفاقات خوبی در حوزه اقتصادی خواهیم بود.


فشار اقتصادی بر مردم قابل کتمان نیست

وی بیان کرد:تمرکز دشمن در حوزه اقتصادی است  و مشکلاتی را در عرصه اقتصادی می بینیم ولی نمی توانیم فشار مضاعف  که بر مردم آروده است کتمان کنیم.


پور ابراهیمی اظهارداشت:بخشی از مشکلات اقتصادی به تحریم ها و بخش دیگری به بی کفایتی و بی تدبیری مسئولان در حوزه اقتصادی بر می گردد که کاهش ارزش پول ملی نیز برای واردات و صادرات مشکلاتی را به وجود آورده است.


وی گفت:در 9 ماهه اخیز شاهد  کاهش ارزش پول ملی  به یک دوم  بوده ایم که این اتفاق پیامدهای خاص خود را نیز به همراه دارد.


عضو کمیسیون آئین نامه داخلی  مجلس خاطر نشان کرد:کاهش ارزش پول ملی یکی از مشکلات و معضلات کشور است  که بعضی از کشورها  در چنین مواقعی کاهش پول ملی را به عنوان یک سیاست دنبال می کنند.


نرخ ارزدر بودجه  ثابت بوده است

پور ابراهیمی بیان کرد:از 10 سال قبل تا کنون ارز را در بودجه کشور ثابت تصویب کردند  که نرخ تبدیل دلار به ریال عددی ثابت بوده است که بر اساس نظر کارشناسی این نرخ می بایست  هر سال در بودجه تعدیل شود.


وی افزود:وقتی که این تعدیل در نرخ ارز یک دفعه صورت گرفت باعث ایجاد مشکلات حوزه اقتصادی شد که به جای  حل مشکل بازار ، به واردات روی آوردیم.


پور ابراهیمی گفت:در 8 ماهه گذشته ،10 در صد کاهش واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل  داشته ایم  که کالا با قیمت ارز آزاد در اختیار مردم قرار گرفته است.


وی افزود:اگر چه تورم تاب مردم را بریده است ولی مردم با تمام وجود پای نظام ایستاده اند  و اگر دولت قدر این موفقیت را بداند و اجازه بدهد و با استراحت مقرراتی که بر اساس آنها مشکل ایجاد کرده  بخش های اقتصادی فعال بشوند مشکلات مرتفع تر خواهند شد .


مدرس الگوی صراحت بیان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت:دهم آذر ماه سالروز شهادت  آیت الله مدرس  بوده که به عنوان یک روحانی مبازر بر علیه استکبار مجاهدت کرد  و مجاهدت های مدرس یکی از روشن ترین الگو ها برای نمایندگان مجلس در بیان مواضع صریح می باشد.


دفتر کارم در اختیار رسانه ها

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص مشکلات فراروی اطلاع رسانی و همچنین محل نشریات گفت:دفتر کارم را در حد توانم در اختیار رسانه ها می گذارم اگر چه  این مکان استیجاری است  ولی رسانه ها می توانند در ساعاتی از روز از سالن کنفرانس  و همچنین کامپیوتر  استفاده نمایند و اگر هم راهکار دیگری داده شود پیگیری خواهیم کرد.


از آینده شرکت مس نگراینم

پور ابراهیمی بیان کرد:از آینده شرکت ملی مس  به شدت نگرانیم و اعلام خطر می کنم  و این هشدار را نیز به رئیس جمهور می دهم .


سهام عدالت رها شده است
وی گفت:سهام عدالت رها شده است  و به طوریکه سهام عدالت به نام مردم و به کام دولت است،و این سوال مطرح است کدام کپر نشین کهنوجی در سهام عدالت نقش دارد.


مدیر عامل شرکت مس مشکل دارد

پور ابراهیمی افزود:مدیر شرکت مس مشکل دارد و در کمیسیون اصل نود تخلفاتش در سایپا  رسیدگی خواهند شد.


وی با ابراز گلایه مندی از برخی از نمایندگان  استان کرمان در مجلس در خصوص طرح استیضاح وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت:از بعضی از همکارانم به شدت گلایه مند هستم و ایکاش  امضاء خود را پس  گرفته بودند .

سرسوزنی کوتاه نمی آیم
پورابراهیمی بیان کرد:استیضاح را امضاء کردند ولی باز هم رفتند سر سفره مدیر عامل نهار خوردند و مافع جزئی خود را به منافع کلان استان ترجیح داند.


وی افزود:اگر همه ی نمایندگان استان از مواضع خود کوتاه بیاند و امضاهایشان را پس بگیرند بنده یک تنه می ایستم  و به اندازه سر سوزنی  بر سر مصالح کرمان  تعارف نخواهم کرد.


اسامی آنها را به مردم اعلام می کنم

پور ابراهیمی گفت:دل ما خون است و به زودی در جمع مردم صحبت خواهم کرد و اسامی نمایندگانی که با مدیر عامل مس نهار خوردند و از منافع مردم  عقب نشینی کردند ،اعلام می کنم.


وی اظهارداشت:به مردم به صورت شفاف خواهم گفت،کدام نمایندگان کم لطفی کردند و با مدیر جدید مس به جای   پیگیری مطالبه مردم،نهار صرف کردند.


10 نفر خط شکن وجود دارد
پور ابراهیمی افزود:در مجلس 10 نفر خط شکن داریم و   و 60 در صد نمایندگان  در یک کمیسیون،24 در صد در دو کمیسیون  و مابقی در یک کمیسیون عضویت دارند.


وی افزود:کمیسیون فرهنگی متاسفانه در روز اول 7 نفر داوطلب داشت و این در حالی است باید 21 عضو داشته باشد.


تا پایان دولت صبر می کنیم

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود:حداکثر تا پایان این دولت می توانیم  به اصرار فضایی که ایجاد شده ،عمل کنیم  و آغاز دولت جدید تعیین تکلیف خواهیم کرد.


آب باید ثرت ملی شود
وی همچنین یکی از اولویت های استان کرمان را بر طرف شدم مشکل آب برشمرد و گفت:قانون استفاده از آب به روش آبیاری نوین تصویب  خواهد شد و در صورت مشاهده استفاده از آب به صورت سنتی به صورت یک تخلف برخورد می شود.


زمین خواری دزدی است

پور ابراهیمی همچنین از زمین خواری به عنوان دزدان منافع ملی و نظام یاد کرد و گفت:این افراد همواره به دنبال افراد ساده هستند و دست به فروش اراضی می کنند که علاوه بر گسترش حاشیه نشینی مشکلات دیگری را نیز در شهرها رقم می زنند.


وی گفت: شگرد  زمین خواران این است که مردم را در مقابل کار انجام شده قرار  می دهند.


کلنگ زنی  بدون پشتوانه
پور ابراهیمی  در خصوص بلاتکلیفی کلنگ زنی کک سازی راور گفت:در قبل از انتخابات مجلس نهم،شنیدم که استاندار با دو نفر از نمایندگان رفته اند و این کلنگ را به زمین زدند و بدون ایکه دیگر جوانب کار در نظر گرفته شود و این موضوع در دست پیگیری است.


وی همچنین از خارج کردن شهرستان راور از لیست مناطق محروم بر اساس گزارشات بی اساس به شدت گلایه کرد.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.