پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

فعالیت ۶۰۰ شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات استان کرمان

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان از وجود بیش از ۶۰۰ شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات سطح استان، ۱۰۰ شورا در مساجد و محلات و ۶۹ شورا در اصناف کرمان خبر داد.

  

علی شجاع‌حیدری امروز، ۲۶ تیرماه در نشست خبری به‌مناسبت هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: سیدالشهدا(علیه السلام) پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر است.

وی در ادامه بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در سه حوزه مردم نسبت به مردم، مردم نسبت به حاکمیت و حاکمیت نسبت به مردم انجام می‌شود و براساس قانون هیچ فرد یا نهادی حق ندارد برای این دو فریضه الهی مانع ایجاد کند زیرا هیچ نهادی از سیطره امر به معروف و نهی از منکرخارج نیست.

شجاع‌حیدری به جایگاه دینی امر به معروف و نهی از منکر نیز اشاره کرد و افزود: شرط انجام این دو فریضه قدرت و عقلانیت است. افرادی که وارد این عرصه می‌شوند باید در چهارچوب و با قدرت عمل کنند و جزء نخبگان جامعه باشند.

وی با بیان اینکه «امر به معروف و نهی از منکر، نهضت حسینی، جامعه متعالی» به عنوان شعار امسال هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر در نظر گرفته شده، تصریح کرد: در قالب نهضت حسینی باید جامعه را به تعالی رساند و وظیفه ما در این راستا شناخت موانع و راه‌های رسیدن به این جامعه است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به روز شمار این هفته اشاره کرد و گفت: برای امر به معروف و نهی از منکر ۱۸ عرصه احصا شده و ۱۵۳ گروه جهادی ثبت‌ شده در استان در این عرصه‌ها فعالیت می‌کنند. ۱۰۰ گروه جهادی دیگر نیز در حال ثبت است و برنامه ما این است که جمعیت ۱۵ هزار نفری را در قالب گروه‌های جهادی ساماندهی کنیم.

وی از وجود بیش از ۶۰۰ شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات سطح استان، ۱۰۰ شورا در مساجد و محلات و ۶۹ شورا در اصناف کرمان خبر داد و افزود: شهید مرتضی ضیاعلی و شهیده صغری مغفوری از شهدای امر به معروف و نهی از منکر استان هستند.

شجاع‌حیدری در پایان با بیان اینکه گزارشات مردمی در تمام حوزه‌های امر به معروف و نهی از منکر از طریق شماره ۰۹۰۱۸۱۳۸۷۰۹ در پیام‌رسان ایتا دریافت می‌شود، گفت: تا آخرین مرحله پیگیر این گزارشات هستیم.