پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

اظهارات کوشنر روی دیگر سیاست‌های بوش و رایس است

نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی ایران گفت: شما از تفکر ناب حسینی ملت ایران می ترسید و بحث انرژی هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست.

به گزارش کرمان نیوز علی زاد سر در گفت‌و گو با  «شبکه خبر دانشجو»، با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه مبنی بر تهدید نظامی علیه ایران تاکید کرد: این گونه سخنان روی دیگر سیاست‌های بوش و رایس است و در حقیقت هر آنچه بر کاخ سفید حاکم است، بر کاخ الیزه فرانسه و کاخ سلطنتی انگلیس نیز حاکم است.

وی عنوان کرد: اظهارات کوشنر به منظور تاثیرگذاری بر حضور قاطعانه احمدی نژاد در نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک و انحراف افکار عمومی از شکست آمریکا در عراق بیان شده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس مهمترین هدف دولت فرانسه از این اظهارات را القای ترس به ملت ایران دانست و تاکید کرد: ملت غیور و متدین ایران اسلامی پرورش یافته مکتب حسینی است و در حقیقت بیدی نیست که با این بادها بلرزد و جواب ما به آنها این است که «هیهات من الذله»./

درگذشت نماینده اسبق کهنوج

به گزارش کرمان نیوز غلامرضا معتمدی نیا نماینده مردم کهنوج در مجلس دوم ومجلس چهارم دوشنبه  گذشته در سن 70 سالگی در بیمارستان ارتش جمهوری اسلامی در تهران در گذشت.

پیکر معاون عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح چهارشنبه  گذشته بردوش جمع کثیری از مردم و مسوولان شهرستانهای کهنوج و منوجان تشییع شد.

پیکر حجت‌الاسلام و المسلمین " غلامرضا معتمدی نیا" پس از تشییع در شهر کهنوج برای خاکسپاری به زادگاهش منوجان انتقال یافت.

فرماندهی سپاه کشمیران، مسوولیت کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد شهید کهنوج، نمایندگی مردم شهرستانهای کهنوج و منوجان در دوره‌های دوم، سوم و چهارم در مجلس شورای اسلامی، مسوول عقیدتی سیاسی نیروی دریایی استان هرمزگان و معاون عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله مسوولیت های حجت السلام معتمدی نیا بوده است.

جلوگیری از توزیع یک نشریه محلی به دلیل انتشار خبر مرعشی

فرمانداری یک از شهرستانهای جنوبی استان کرمان به مسئولان هفته نامه امید کرمان اخطار داده در صورت آنچه که ادامه روند موجود خوانده شده است اجازه توزیع این نشریه در فرمانداری لغو خواهد شد.

به گزارش کرمان نیوز به نقل از کرمان ما  فرمانداری این شهر ستان اعلام کرده است در صورت چاپ اخبار اصلاح طلبان علی الخصوص اظهار نظرها سید حسین مرعشی،اجازه توزیع این نشریه در فرمانداری سلب خواهد شد.

گفته می شود برخی از دیگر فرمانداریهای دیگر کرمان به اقدامات مشابه دست زده اند.

اصولگرایان استان کرمان در وضعیت خوبی به سر می برند

حجة الاسلام عرب پور،از فعالان سیاسی اصولگرادر مورد آخرین وضعیت جبهه ائتلاف اصولگرایان استان کرمان گفت: گروه 11 نفره ائتلاف اصولگرایان استان کرمان مشخص شده اند اما دو نفر از این گروه بنا به دلایلی استعفا داده اند و اکنون ما منتظریم تا جایگزین این دو نفر نیز مشخص شود.

به گزارش کرمان نیوز حجة الاسلام مهدی عرب پور از فعالان سیاسی اصولگرای استان کرمان در گفت و گو با  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، گفت:در حال حاضر اصولگرایان استان کرمان در وضعیت خوبی به سر می برند و همه گروه های سیاسی اصولگرا در این استان به وحدت و وفاق رسیده اند.

وی اصولگرایان را در هر شرایطی معتقد به قانون دانست و ادعاهای برخی از گروه های اصلاح طلب استان کرمان مبنی بر تخریب آنها توسط اصولگرایان را یک نوع جو سازی زودرس خواند و گفت:جریان اصولگرایان به هیچ وجه معتقد به توهین و تخریب شخصیت های جناح مقابل نیست و هرگونه اظهار نظر مبنی بر اینکه اصولگرایان به دنبال تخریب حریف هستند یک جوسازی زودرس است.

کاندیدای احتمالی اصولگرایان از حوزه انتخابیه کرمان هر گونه تبلیغ زودرس از ناحیه خود را رد کرد و گفت: به عنوان اصولگرا هیچ کاری خلاف قانون و شرع انجام نمی دهیم .

عرب پور از آخرین وضعیت جبهه ائتلاف اصولگرایان استان کرمان نیز گفت: گروه 11 نفره ائتلاف اصولگرایان استان کرمان مشخص شده اند اما دو نفر از این گروه بنا به دلایلی استعفا داده اند و اکنون ما منتظریم تا جایگزین این دو نفر مشخص شود.

رییس سابق سازمان تبلیغات اسلامی کرمان دلیل استعفای دو عضو گروه 11 نفره ائتلاف اصولگرایان این استان را مشغله کاری آنها ذکر وخاطرنشان کرد:این دو نفر به لحاظ کارهای اجرایی که بر عهده آنها بود استعفا کرده اند و هیچ دلیل دیگری در کار نیست.

عرب پور در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر سخنگویی این جبهه (ائتلاف اصولگرایان) و آیا اینکه آقای تکلوزاده این سمت را برعهده دارد؟ گفت: آقای تکلوزاده سخنگوی جبهه ائتلاف اصولگرایان نیست و بزودی گروه 11 نفره اصولگرایان یک گروه 3 نفره اطلاع رسانی را برای این جبهه انتخاب خواهند کرد.

استان کرمان رتبه ششم اعزام زائر به عمره را داراست

استان کرمان در اعزام زائران به عمره مفرده، رتبه ششم در کشور را به خود اختصاص داده است.
به گزارش کرمان نیوز پورشعبان، رئیس سازمان حج و زیارت استان کرمان در گفتگو یی گفت: در سال جاری 21178 نفر زائر از استان به عمره اعزام شده اند.
وی اظهار داشت: در سال جاری 57 کارگزار در استان عملیات عمده پرواز زائران را بر عهده داشته و توانسته اند آنها را در 170 گروه منظم 120 تا 125 نفره به عمره اعزام نمایند.

وی در پایان گفت: استان کرمان بعد از استان های تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و یزد بیشترین اعزام زائران به عمره را داشته است.
ابراهیمی نژاد

طرح کریدورسبز در سال گذشته پیشرفت 98 درصدی داشته است

مهندس ایرانی کرمانی گفت: طرح کریدورسبز 4 سال در کرمان اجرا می شود و سال اول 93 درصد از محموله های کریدورسبز به اروپا وارد شد ولی سال گذشته پیشرفت 98 درصدی داشته یعنی از 75 محموله 74 تای آن به اروپا وارد شد.

به گزارش کرمان نیوز مهندس مهدی ایرانی کرمانی مدیر اجرایی کریدورسبز انجمن پسته ایران در گفتگو با  خبر گزاری دانشجویان ایران( ایسنا) منطقه کویر، گفت: هدف از اجرای این طرح این است که پسته سالم، یکدست، قابل ردیابی و عاری از آلودگی به افلاتوکسین تولید، فراوری و صادر شود.

وی افزود: این طرح داوطلبانه است و هر پایانه فراوری یا ترمینال که حداقل ظرفیتش 40 تن پسته در روز باشد می تواند در این طرح شرکت کند مشروط بر اینکه باغ ها در تعاریف کریدورسبز بگنجند (یعنی باغداری طبق اصول صحیح انجام شود و ترمینال ها مورد تائید بازرسان کریدورسبز قرار گیرند).

مدیر اجرایی کریدورسبز انجمن پسته ایران در خصوص مطلب فوق ادامه داد: قبل از اینکه کسی در طرح کریدورسبز مشارکت کند از باغ و ترمینال آن بازدید می شود و پس از تائید می تواند در این طرح شرکت کند.

مهندس ایرانی کرمانی در مورد اجرای این طرح گفت: این طرح آئین نامه اجرایی 15 صفحه ای دارد و باغدار وترمینال دار باید اصول را رعایت کنند و بازرسان کریدور سبز در ترمینال ها حضور دارند و نظارت می کنند که دستورالعمل ها رعایت شوند و پسته کارانی که بخواهند از این طرح استفاده کنند باید به این مراکز مراجعه و با پر کردن فرم هایی مشمول استفاده از این طرح شوند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح چند فایده دارد یکی تولید و فرآوری پسته سالم و دیگر فرهنگ سازی بین باغدارانی که در این طرح شرکت نکرده اند ولی دستورالعمل ها را که به نفع خودشان است ، اجرا می کنند و دیگر اینکه از یکی دو سال دیگر محدودیت های کودکس در سراسر دنیا اجرا خواهد شد و کلیه محموله های صادراتی باید عاری از افلاتوکسین باشند و یا حداقل زیر آستانه آلودگی که کودکس بین المللی تعیین می کند باشند .

مهندس ایرانی کرمانی در خصوص محدودیت های کودکس افزود: سازمان ملل دو ارگان به نام بهداشت جهانی و FAO دارد که مسئولیت امور کشاورزی را بر عهده دارند و متفقاً تشکیلاتی به نام کمیسیون امور غذایی تشکیل داده اند و کار آن تعیین کردن آستانه آلودگی برای صادرات و واردات محصولات غذایی است و برای پسته نیز تعیین آستانه افلاتوکسین می باشد.

مدیر اجرایی کریدورسبز انجمن پسته ایران گفت: از سال 2008 و 2009 پسته آلوده بیش از حد مجاز مقررات به هیچ کشوری صادر نمی شود بنابراین طرح کریدورسبز تنها برای اروپا نیست و برای صادرات ایران به خارج را نیز شامل می شود.

مردم در انتخابات آینده مسیر اصلاحات را پیش خواهند گرفت

ابراز نگرانی مسئول شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان استان کرمان از احتمال دخالت های بی قانونی برخی از نهادهای مرتبط با انتخابات در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی.

به گزارش کرمان نیوز دکتر محمد میرزایی ، رییس شورای مرکزی اصلاح طلبان استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، گفت: انتقاد اصلاح طلبان نسبت به عملکرد دولت ومجلس ، جنبه تخریبی ندارد و کسانی که این انتقادات را نوعی تخریب می دانند، برای آناست که پاسخی منطقی در برابر انتقاد ندارند.

وی افزود: آنها بهتر است به جای چنین ادعاهایی، اعتراف کنند که شعارهای بدون عملشان باعث تخریب شدنشان در افکار عمومی شده است.

دکتر میرزایی خاطرنشان کرد: بی شک مردم در انتخابات آینده به چنین گروهی اعتماد نخواهند کرد و مطمئناً دوباره مسیر اصلاحات را پیش خواهند گرفت.

رییس شورای مرکزی اصلاح طلبان کرمان با ابراز نگرانی از احتمال دخالت های بی قانونی برخی نهادهای مرتبط با انتخابات در مسیر روی کار آمدن اصلاح طلبان در انتخابات مجلس هشتم، تصریح کرد: تمام تلاش گروه های اصلاح طلب این است که از دخالت های بی قانونی برخی نهادهای مرتبط با انتخابات جلوگیری کنند و این نهادها نیز باید بدانند که اصلاح طلبان جزئی از این نظام هستند و در این مملکت سهم دارند.

دکتر میرزایی افزود: ما امیدواریم انگیزه اعمال سلیقه در مسئولان این نهادها رسوخ نکند.

رییس شورای مرکزی اصلاح طلبان کرمان از نهایی شدن اسامی کاندیداتورهای اصلاح طلب این استان برای رقابت در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی خبرداد و افزود: جبهه اصلاح طلبان استان کرمان به این نتیجه رسید که برای شهرستان های این استان ،با صلاحدید این جبهه گروه های سیاسی فعال در همان شهرستان ها کاندیدا معرفی کنند و برای حوزه انتخابیه کرمان نیز در مرحله اول 10 نفر کاندیدا مشخص شده اند .

وی افزود: در جلسات آینده از این ده نفر، دو نفر انتخاب و به عنوان کاندیداتورهای اصلاح طلبان استان کرمان از حوزه انتخابیه کرمان و راور به مردم معرفی خواهند شد.

عدم اتحاد اصولگرایان باعث ناکامی این جریان خواهد شد

هشدار یک فعال سیاسی اصولگرا در استان کرمان به جبهه ائتلاف اصولگرایان این استان از احتمال عدم اقبال عمومی در انتخابات آینده مجلس هشتم .

به گزارش کرمان نیوز مسعود مراد زاده، از فعالان سیاسی اصولگرای استان کرمان در گفت و گو با  خبر گزاری دانشجویان ایران( ایسنا) منطقه کویر، گفت: بعضی از چهره های سیاسی اصولگرا در استان کرمان خود را ازهمه اصولگرایان با لاترمی دانند و فکر می کنند اصولگرایان باید حکم اصولگرایی خود را از آنها دریافت کنند.

وی افزود: عملکرد این عده به هیچ وجه با مبانی اصولگرایی مد نظر مقام معظم رهبری منطبق نیست و آنها خود یک مبانی تعریف شده دیگری دارند.

دبیر حزب مدافعین عدالت تصریح کرد: ما بارها به آنها گفته ایم که انحصارگرایی مردم را از همه اصولگرایان دلسرد میکند اما آنها نه تنها گوش شنوایی ندارند بلکه خود را قیم اصولگرایان نیز می دانند.

مراد زاده ، شکست اصولگرایان استان کرمان در انتخابات گذشته شوراهای اسلامی را یادآور شد و گفت: قبل از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ، ما بارها به همین آقایان، متذکر شدیم، که با این عملکرد شما ، مردم از اصولگرایان دلخور شده اند و احتمال عدم پیروزی اصولگرایان در انتخابات شوراها زیاد است اما آنها هرگز این نکته را باور نمی کردند.

وی تصریح نمود:اتحاد اصولگرایان در کرمان اگر تحقق نیابد باعث ناکامی این جریان در انتخابات خواهد شد.

این فعال سیاسی اصولگرا در استان کرمان با هشدار به جبهه ائتلاف اصولگرایان این استان از احتمال عدم اقبال در انتخابات آتی مجلس هشتم گفت: اگر سخن برخی از گروه های اصولگرا نادیده گرفته شود و عملکرد برخی از مدیران اصولگرای دستگاه های اجرایی استان کرمان تصیح نگردد باید منتظر ناکامی دیگری در انتخابات باشیم .

برپایی مراسم افطاری در چهار ایستگاه صلواتی در کرمان

از شنبه در چهار ایستگاه صلواتی در شهر کرمان مراسم افطاری برپا خواهد شد.
به گزارش کرمان نیوز به نقل از کرنا، مظفری مسئول روابط عمومی سازمان کار و امور اجتماعی استان با اعلام این خبر گفت: با توجه به نزدیکی به هفته دفاع مقدس، این سازمان با همکاری مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، اقدام به برپایی چهار ایستگاه صلواتی برای صرف افطاری در سطح شهر کرده است.

وی افزود: مناطق مهدیه، رسالت، چهارراه اقبال و چهار راه شهدا به عنوان چهار پایگاه انتخابی مدنظر قرار گرفته اند که در مناطق یاد شده از شنبه شب به مدت هفت شب مراسم افطاری ادامه خواهد داشت.
گفتنی است شرکت هایی از جمله شرکت سیمان، مس شهید باهنر، لاستیک بارز، شرکت زغالسنگ، پایگاه مقاومت ثارالله و پایگاه مقاومت مرتضوی در خصوص برپایی این مراسم همکاری کرده اند.

در هفته دفاع مقدس بازدید از موزه دفاع مقدس رایگان است

به گزارش کرمان نیوز حسین قوام، مدیر موزه دفاع مقدس استان کرمان گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس، بازدید از موزه دفاع مقدس از ساعت  8 تا 12 رایگان است و علاقه مندان می توانند در این هفته جهت بازدید مراجعه نمایند.

خادمان نخبه فرهنگی استان کرمان انتخاب شدند

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کرمان از انتخاب و معرفی 3 خادم نخبه فرهنگی استان کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نیوزمهدی محبان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اعلام این خبر افزود: این 3 نفر در جلسه  اعضای شورای فرهنگی عمومی استان کرمان انتخاب شدند.
وی افزود: براساس رأی شورای فرهنگ عمومی استان سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان در بخش تفکر و برنامه‌ریزی، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در بخش مدیریت و اجرا و دکتر حمیدرضا علوی استاد دانشگاه شهید باهنر در بخش آثار فرهنگی به عنوان خادمان فرهنگی نخبه استان کرمان انتخاب شدند.
وی تصریح کرد: قبل از این 9 نفر برای این 3 انتخاب کاندیدا شده بودند که شورای فرهنگی عمومی استان پس از یکماه و نیم مطالعه 3 فرد مذکور را برگزید.

شش هزار هکتار جنگل در سیرجان بر اثر آفت نابود شد

سرپرست جهاد کشاورزی سیرجان گفت: با شیوع آفت "لورانتوس" شش هزار هکتار جنگل از درختان بادام کوهی در این شهرستان طی ماه گذشته خشک شد.

به گزارش کرمان نیوزمحمدحسین قاسمی در گفتگو با ایرنا افزود: گستره مجموع جنگلهای بادام کوهی در سیرجان ‪ ۳۰۰‬هزار هکتار می‌باشد.

وی ادامه داد: با کمک جوانان بسیج سازندگی ‪ ۳۰۰‬هکتار از مجموع این جنگلها از آفت پاکسازی شده است.

او هشدار داد در صورت عدم برآورد و تامین اعتبار مورد نیاز در جهت مبارزه با آفت "لورانتوس" طی دو سال آینده تمامی درختان بادام کوهی این منطقه نابود می‌شوند.

وی میزان خسارات وارده به این جنگلها را تاکنون پنج میلیارد ریال عنوان نمود و خواستار کمک ویژه مسوولان شد.

او گفت: این آفت به صورت انگل بوده و بر روی درختان بادام کوهی تخم‌ریزی نموده و سپس ریشه آن وارد درخت می‌شود.

وی بیان کرد: با وارد شدن ریشه این آفت بر درختان، درخت خشک شده و این انگل به صورت درختی هرز رشد می‌کند.

بی خبری استاندار از تعطیل شدن پروژه بهسازی کاروانسرای وکیل

استاندار کرمان با اشاره به اینکه از تعطیل شدن پروژه بهسازی کاروانسرای وکیل در کرمان تا دو روز پیش بی‌خبر بوده است، گفت: برای من جای سئوال و تعجب است که چرا مسئولان قبل از این اتفاق به من خبر ندادند تا از وقوع آن جلوگیری کنم.

به گزارش کرمان نیوزبه نقل ازفارس محمد رئوفی‌نژاد  در جلسه کارگروه گردشگری استان که در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه علی‌رغم حجم قابل توجه مصوبات سفر هیئت دولت به استان در بخش گردشگری و میراث فرهنگی اقدامات مربوطه و جلسات کارگروه استان با سرعت مدنظر پیش نمی‌رود، گفت: مصوبات سفر هیئت دولت به استان در بخش گردشگری بسیار گسترده‌اند و با توجه به ضرورت‌هایی که وجود دارد این مصوبات باید پیگیری شوند.
وی تصریح کرد: به همه اعضای کارگروه تأکید می‌کنم که مصوبات بخش میراث فرهنگی و گردشگری را با سرعت پیگیری کنند.
رئوفی‌نژاد ادامه داد: در این بخش کارهایی انجام شده اما به نسبت حجم کار و تصمیمات هنوز کارهای بیشتری باید انجام شود.
استاندار کرمان با اشاره به تعطیل شدن پروژه بهسازی کاروانسرای وکیل شهر کرمان بر ضرورت اجرای این پروژه تأکید کرد و گفت: تأکید می‌کنم که هیچ مشکلی نباید بر سر اجرای این پروژه وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه استانداری و شهرداری آماده هر گونه همکاری لازم با سازمان میراث فرهنگی و سازمان توسعه گردشگری برای آزادسازی زمین‌های اطراف این پروژه هستند، خاطرنشان کرد: حل مشکل بحث آزادسازی زمین مورد نیاز این پروژه و نیز گمرکی ورود مواد مقاوم‌سازی همین امروز باید در قالب دو جلسه حل و نتیجه آن نیز گزارش شود.
رئوفی‌نژاد همچنین تأکید کرد: تمامی ادارات استان موظفند مصوباتی که راجع به امور مرتبط با میراث فرهنگی هستند را حتماً اجرا کنند.

احمدی نژاد یکشنبه عازم نیویورک می‌شود

رئیس جمهور اسلامی کشورمان یکشنبه اول مهرماه برای شرکت در مجمع عمومی سالیانه سازمان ملل متحد عازم نیویورک می‌شود.

به گزارش کرمان نیوز به نقل از رسانه ها محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی کشورمان صبح روز یکشنبه اول مهر ماه برای شرکت در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد همراه با هیئت عالی رتبه عازم نیویورک خواهد شد.
رئیس جمهور کشورمان در سفر خود به نیویورک علاوه بر سخنرانی در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل با تنی چند از روسای جمهور دیگر کشورها نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.
همچنین رئیس جمهور در این سفر با ایرانیان مقیم آمریکا دیدار و گفتگو خواهد داشت.
منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز جمعه برای حضور در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در راس هئیتی عازم نیویورک شد.
متکی فردا شنبه در نشستی که از سوی سازمان ملل و دولت عراق به منظور بررسی آخرین تحولات و اوضاع جاری عراق برگزار می‌شود، ‌شرکت کرده و طی یک سخنرانی مواضع کشورمان را مطرح خواهد کرد.
این در حالی است که دولت ‌آمریکا با صدور روادید «علیرضا معیری» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس دوره‌ای نمایندگان کشورهای گروه 15 در ژنو مخالفت کرد.
علیرضا معیری قرار بود جمعه هفته آینده در اجلاس وزرای خارجه این گروه که در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار می‌گردد به عنوان رئیس این گروه گزارش فعالیت های سالیانه را ارائه کند.

انتشار روزنامه کارگزاران از یک‌شنبه به مدت یک ماه متوقف می‌شود

سردبیر روزتامه کارگزاران گفت: انتشار روزنامه کارگزاران از ‌یک‌شنبه، نخستین روز مهر به مدت یک ماه متوقف می‌شود.

به گزارش کرمان نیوز محمود صدری در گفت‌وگو با  فارس گفت: روزنامه کارگزارن بنا به دلایل مشکلات مالی بسته می‌شود و ‌انتشار مجدد آن بر اساس آخرین پیش‌بینی‌ها احتمالاً از یک ماه آینده از سر گرفته می‌شود.
وی گفت: کارکنان این روزنامه 3 ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.
صدری افزود: مسئولان حزب کارگزاران تلاش خود را برای جلوگیری از توقف انتشار این روزنامه به عمل آوردند اما هنوز موفق به جذب اسپانسرهای مالی نشده‌اند.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا روزنامه کارگزارن در انتشار جدید با تیم جدید کار خود را آغاز خواهد کرد یا نه گفت: احتمالاً تغییراتی در تیم کاری روزنامه صورت گیرد.
شنیده‌های خبرنگار فارس حاکی از آن است که تیم روزنامه هم‌میهن در دور جدید فعالیت این روزنامه اداره نشریه را دست خواهند گرفت.

برنامه ریزی جهت برگزاری باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان خواستار برگزاری باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان شد.

به گزارش کرمان نیوز "مهدی صدفی"  در نشست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان، افزود: حضور پرشور آحاد جامعه در این راهپیمایی ضمن تجدید میثاق با امام راحل، بار دیگر انزجار خود را از رژیم غاصب اسرائیل به دنیا نشان خواهند داد.

او در این نشست بر مشارکت مسوولان و کارکنان دستگاههای مرتبط در اجرای هر چه بهتر برنامه‌های گرامی داشت روز جهانی قدس در شهرهای این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست مقرر شد راهپیمایی مردم همیشه در صحنه شهر کرمان در روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور از میدان ولی عصر (عج) تا مصلی بزرگ شهر کرمان برگزار شود.

برگزاری نمایشگاه فرهنگی هنری، پخش تصاویری از سید "حسن نصرالله" و حزب الله لبنان از دیگر مصوبات نشست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در برگزاری باشکوه برنامه‌های روز جهانی قدس در شهر کرمان است.

رسوایی آمریکا پس از 11 سپتامبر

با گذشت شش سال از حملات 11 سپتامبر هنوز ابعاد این حوادث و مسائل پشت پرد ه آن در هاله ای از ابهام قراردارد و هر روز اسناد و مدارک تازه ای در زمینه چگونگی این حملات افشا می شود .
صرف نظر از چند و چون حوادث یا ادعاهای ضد و نقیض مقامات کاخ سفید اکنون کاملا مشخص شده است که 11 سپتامبر بهانه ای برای نئومحافظه کاران آمریکا شد تا با شعار ریاکارانه مبارز ه با تروریسم دو کشور افغانستان و عراق را اشغال و راه نفوذ گسترده تر را بر آسیای مرکزی و منابع نفت خاورمیانه هموارتر کنند.

افزون بر آن بوش با مشورت مشاوران نظامی از این واقعه برای حمله به مسلمانان و مخدوش کردن چهره اسلام و تحریک مسیحیان بهره برداری کرد تا با انحراف احساسات جهانی و فریب افکار عمومی مردم آمریکا اهداف سلطه طلبانه خود را در خاورمیانه جامه عمل
بپوشاند.

اما این استراتژی آمریکا پس از شش سال اکنون با رسوایی هایی روبه رو و بر بیشتر مردم جهان ثابت شده است که هدف آمریکا از اعلام آغاز مبارزه با ترویسم دستگیری بن لادن و نابودی طالبان نبود ه و این سرپوشی برای لشگرکشی به دیگر کشورها بوده است .

اکنون نه تنها آمریکا بن لادن و ملاعمر را رها کرده است که با دورویی و سیاست ریاکارانه از طریق عوامل خود با طالبان و مقامات بعثی و تروریست ها در عراق مذاکرات پنهانی داشته است.

این در حالی است که به اعتراف بیشتر مقامات جهان دنیا نیز در پی سیاست های جنگ طلبانه بوش پس از 11 سپتامبر 2001 ناامن تر شده است .

رسانه های خبری و بحران های بشری

مقدمه
- بحران ها در تمامی انواع خود جزء جدایی ناپذیر زندگی بشراند و روز به روز بر تنوع و تعدد آنها افزوده میشود.
- رسانه های جمعی نیز با توجه به نفوذ و گسترش خود در جوامع و در تمامی ابعاد حیات بشری، به جزء جدایی ناپذیر بحرانها تبدیل شده اند.

تحولات بنیادین در دنیای رسانه ها 
_ رسانه های نوین امکان دسترسی به اطلاعات را برای شهروندان، سیاستمداران و دیوانسالاران افزایش داده اند. 
_ رسانه های نوین جمع آوری، انباشت و توزیع اطلاعات را سرعت بخشیده اند و محدودیتهای زمانی و مکانی را از بین برده اند. 

_  رسانه های نوین به دریافت کنندگان اطلاعات امکان داده اند کنترل بیشتری بر آن داشته باشند. 
_ رسانه های نوین امکان قبض و بسط اطلاعات را برای فرستنده فراهم کرده اند. 
_  رسانه های نوین امکان تعامل میان فرستنده و گیرنده اطلاعات را فراهم کرده اند. 

انواع دیدگاه رسانه ها نسبت به بحران 
_ دیدگاه سکوت، ثبات و عدم تغییر و تحول در این دیدگاه رسانه ها مخالف عوامل بحران زا هستند.
_ دیدگاه پویایی، تغییر و تحرک در این دیدگاه رسانه ها بحران را بخشی از دیالکتیک اجتماعی می دانند که برای رشد و توسعه جامعه لازم و ضروری اند.

تیغ دو لبه؛ نقش دوگانه رسانه ها در بحران 

_  رسانه ها از سویی می توانند برای بحران زدایی و حفظ صلح و امنیت بکار گرفته شوند و از سویی دیگر ابزاری در خدمت جنگ و تنش بوده و به بحران زایی و بحران سازی بپردازند. 

_  دستگاه های رسانه ای با استفاده از بی اعتمادی مردم نسبت به تولیدات خبری و فرهنگی داخلی، وارد میدان شده و با تولید اخبار و اطلاعات جذاب، متنوع و جدید، بازارهای خبری کشورهای جهان سوم را تسخیر کرده و به ایجاد یا رفع بحران های مد نظر خود می پردازند. 

مراحل جنگ های نوین

در جنگ های نوین (پست مدرن)، ابزارهای جنگی ترکیبی از رسانه ها و ادوات نظامی بوده و شامل سه مرحله است؛ 

جنگ رسانه ای 

جنگ رسانه ای (Media War) استفاده از رسانه ها برای تضعیف دشمن و بهره گیری از توان وظرفیت آنها (اعم از مطبوعات، خبرگزاریها، رادیو، تلویزیون، اینترنت و اصول تبلیغات) به منظور دفاع از منافع ملی است.
جنگ رسانه ای یکی ازابعاد برجسته جنگ نرم(Soft War) و جنگ های جدید بین المللی است: جنگی است که حتی در شرایط صلح نیز به صورت غیر رسمی ادامه می یابد. 

تحولات نوین در جنگهای رسانه ای 

1. تحولات شکلی 
_  بهره گیری از تاکتیک تنها سازی دشمن 
_  بهره گیری از تاکتیک آتش تبلیغاتی قبل از شروع جنگ نظامی 
_  تصویر برداران و خبرنگاران در صفوف اول جبهه 
_  برتری یافتن تصویر برداران بر خبرنگاران رسانه های نوشتاری و گفتاری 

2. تحولات محتوایی 
_  واقیت سازی خبری با استفاده از اخبار سخت(Hard News) به جای اخبار نرم(Soft News) 
_  منطقه ای شدن رسانه ها 
_  ظهور رسانه های مخاطب محور 
_  رسانه ها مدافع منافع ملی کشورهایشان 

تاکتیک های خبری رسانه ها در جنگ های نظامی 

_  تاکتیک اطلاعات سری (Secret Information) 
_  تاکتیک موجی (Feeding Frenzy) 
_  تاکتیک تبخیر (Vapor) 
_  تاکتیک دروغ بزرگ (Big-Lie) 
_  مبالغه (To Exaggerate) 
_  دستکاری آماری (To Cheat in Statistics) 
_  واکنش زنجیره ای (Chain Reaction) 
_  تاکتیک منبع نقاب دار (Legitimizing News by Inference) 
_  توجه به کودکان (Targeting Children) 

استراتژی های رسانه ای در بحران 
_ محدود سازی اهداف طرفین در گیر در بحران 
_  مهار ابزارهای دستیابی به اهداف ( عدم اجازه بروز رفتارهای خشونت آمیز) 
_  لزوم استفاده از اطلاعات موثق و کارا 
_  برنامه ریزی شرایط اضطراری 
_  پرهیز از ایجاد زمینه های نامطلوب 

تکنیک های رسانه ای بحران 

- اطلاع رسانی و آگاهی بخشی حول موضوع بحران
- اعطای اعتبار اجتماعی رسانه به موضوع بحران ساز
- برجسته سازی بحران( بزرگنمایی بخش یا جنبه ای از بحران)
- پوشش خبری گسترده و همه جانبه
- اعلام شرایط اضطراری
- الگوی بازنمایی بحران
- سانسور خبری
- شخصیت سازی یا تخریب شخصیت


مطالعه موردی: راهبردها و تکنیکهای رسانه ای آمریکا در حمله به عراق
کنترل خبرنگاران 
استفاده از خبرنگار همراه 
آگاهی های کاذب 
کسب وجهه در جنگ روانی 
نبود تحلیل خبری در شبکه های خبری خارجی
پخش تصاویر جنگی بدون ذکر دقیق محل رویداد 
انگاره سازی 
سانسور 
کذب و دروغ 
استفاده از رادیوهای برون مرزی به منظور جنگ روانی 
تاکید بر قوانین 
انهدام تاسیسات تبلیغی و رسانه ای دشمنان و رقبا 
شعار دموکراسی در توجیه اعتراض های مردمی 

نقش رسانه ها در بحران های طبیعی 

مرحله قبل از بحران (مرحله پیش بینی، پیشگیری، آمادگی)
مرحله حی بحران (مرحله پاسخگویی سریع، امداد و نجات)
مرحله پس از بحران ( مرحله بازیابی، بهبود و توسعه مجدد) 


نقش رسانه ها در مرحله قبل از بحران 

_  آموزش پیشگیری از بحران برای شهروندان 
_  آموزش شهروندان برای مواجهه با بحران 
_  کمک به تهیه قوانین لازم برای مقابله با بحران 
_  کمک به تهیه برنامه های لازم برای مقابله با بحران 
_  نظارت بر مراکز مدیریت بحران و آمادگی انها 
_  نظارت بر مواضع آسیب پذیر در بحران ها 
_  پیگیری وعده های داده شده توسط مسئولین ومدیران بحران 


نقش رسانه ها در حین بحران
_ اعلام خطر و تخلیه سازی محیط 
_  اطلاع رسانی آنی در خصوص پراکندگی خسارات جانی و مالی 
_  اطلاع رسانی در خصوص امکانات و نحوه استفاده از آن 
_  نظارت بر توزیع امکانات و امدادها در منطقه آسیب دیده 
_ اعلام نیازهای واقعی آسیب دیده گان 
_  ترغیب و تشویق مردم برای کمکهای فوری به آسیب دیدگان 
_ کمک در ساماندهی و توزیع مناسب کمک های مردمی 
_ مقابله با غارت و چپاول اموال آسیب دیدگان 

نقش رسانه ها در مرحله پس از بحران 

_ ترغیب و کمک در جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی مردم، سازمان ها و نهادها 
_  نظارت بر تحقق وعده های مالی داده شده 
_  تعیین اولویت بازسازی و ساماندهی خسارت دیدگان 
_  نظارت بر صرف هزینه در مناطق خسارت دیده 
_  بررسی پیامدهای نامرئی ، غیر مستقیم و بلند مدت بحران 
_  بررسی نقاط ضعف نظام مدیریت بحران و رفع آنها 
_  بازنمائی مصیبت های ناگوار برای پیشگیری در وقایع بعدی 


سولات استراتژیک در زمینه بحران 

نقاط قوت شما در این شریط بحرانی چیست؟

آیا امکانی برای به حداقل رساندن اثرات وضعیت بحرانی به نظرتان می آید؟

آیا فرصتی برای اتخاذ تصمیمی مشترک به همراه دیگر گروهها وجود دارد؟

متحدین واقعی شما در شرایط بحران چه کسانی هستند و چگونه می توانند برای شما مفید باشند؟

برای راهنمایی و مشاوره در مواقع بحرانی با چه منابعی می توان ارتباط بر قرار کرد؟ 


سوالات استراتژیک در زمینه بحران (ادامه) 

آیا هیچ گونه راه حل ابداعی که بتوانید در دستور کارتان بگنجانید به ذهنتان می رسد؟

آیا امکان سخنرانی مدیران بلند پایه در شرایط بحرانی وجود دارد؟

برای بالابردن آگاهی مردم چه اقدامات ویژه ای و توسط چه کسانی باید انجام گیرد؟

برای بالا بردن درک و آگاهی خودتان از مسأله چه اقداماتی باید صورت گیرد؟
اثرات آتی بحران را چگونه تخمین می زنید؟

نکات کاربردی برای مدیران رسانه ها در بحران 

_  رسانه به لحاظ معنای لغوی آن یعنی واسطه ( Medium) این واسطه گری رسانه ها بایستی در حل بحرانهای ملی و بین المللی نیز مشاهده شود و لازمه آن بی طرفی رسانه هاست.
_ بحرانها می توانند فرصتی برای رسانه ها هم باشند؛ فرصتی برای جذب مخاطبان بیشتر. 
_  نقش رسانه ها صرفا نبایستی به مرحله حین بحران محدود شود بلکه آنها بایستی تدابیر و تمهیداتی برای مراحل قبل و بعد بحران نیز داشته باشد. 
_  در پوشش خبری بحرانها نبایستی صرفا به گزارشهای بازتابی و توصیفی اکتفا کرد بلکه مهم ارائه گزارشهای تحلیلی و پیامدی در خصوص بحران است. 
_  در برخورد با بحران ها به ریشه های اصلی آن تاکید کنید.

از :  دکتر علی اکبر فرهنگی

ضرورت شکل گیری افق جدید رسانه های اسلامی

تغییر معادلات در صحنه خاورمیانه طی یک ساله اخیر علیرغم تلاش های امریکا برای جلوگیری از موج بیداری اسلامی، اهمیت و ضرورت وحدت رسانه ای در جهان اسلام را دو چندان کرده است.
پیروزی ائتلاف یکپارچه در عراق ، حماس در انتخابات فلسطین وحزب الله لبنان و همچنین پایداری ایران در موضوع فن اوری صلح امیز هسته ای به عنوان حقوق حقه مردم این کشورموجب گردیده است که طرح خاورمیانه بزرگ و جدید امریکا در منطقه با شکست وچالش جدی روبرو شود.
این موضوع از جمله موضوعاتی است که هریک ازمقامات ودولتمردان کشور های مسلمان و غیر مسلمان در مقاطع مختلف زمانی به ان اشاره کرده اند. اما انچه که قابل توجه است عدم انعکاس پوشش خبری گسترده و رسانه ای این موضوع در رسانه های جهان اسلام به طور شایسته در قالب وحدت رویه وهمگرا در مقابل شبکه های خبری نظام سلطه است.
ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ضرورت وحدت رسانه های جهان اسلام را در مصاحبه با شبکه الجزیره مطرح کرد . اگر دیروز امریکا با دست یافتن به فن اوری هسته ای از ان سو استفاده کرد و بمب اتم ساخت و بر سر مردم بی دفاع دو شهر ژاپن ریخت ، که بعد از گذشت سالها اثرات مخرب ان هنوز هویدا می باشد ، امروز با سو استفاده از فن اوری ارتباطات ، عملیات روانی و تبلیغی ، قدرت نرم و جنگ رسانه ای جهان اسلام را نشانه گرفته است و قصد دارد با اشاعه اباحی گری و راه اندازی رسانه های مستهجن ، جوانان و بنیاد قوی نهاد مقدس خانواده های مسلمان را تخریب کند و این بار ابزار بکار گرفته امریکا فوق بمب اتم است.
بسیاری از رسانه های جهان اسلام و بعضی از رسانه های داخلی نیازمند بیدار شدن از خواب غفلت هستند چرا که به طورناخدا اگاه در دام شگرده ای حرفه ای نظیریه پردازان حوزه ارتباطات و مدیریت رسانه ای اطاق فکر رسانه های متحد غرب برای مشغول کردن رسانه های جهان اسلام و مهندسی فکر بر روی افکار عمومی دنیا هر روز سوژه ای را علیه جهان اسلام طر احی و جریان سازی می کنند. انتشار کتاب موهن آیات شیطانی و راه اندازی جریان القائی در رسانه های خود ، طرح کاریکاتور علیه پیامبر شان اسلام و بدنبال آن توجیح آزادی رسانه ای و الان اسلام این دین کامل و تکمیل کنند ادیان دیگر را در قالب سخنان سخیف و توهین آمیز مورد حمله قرار می دهند.
اگر بوش دین اسلام را دینی فاشیستی می خواند و امپریالیست رسانه ای غرب بطور یکپارچه و متحد آن را به عنوان مشی خود قرار داده ناشی از چه چیزی است؟
قرآن کریم به عنوان عامل وحدت بخش و همبستگی اجتماعی و نقطه اوج اشتراکات همه مسلمانان بسیار ظریف به این موضوع اشارت دارد . « و ذَکر و نَعمت اللهِ علیکم اذ کُنتم ادعداء فالف بَین قلوبَکم فاصبحتم بنعمته اخوانا » ( آل عمران آیه 103)
به گذشته خود بازگشت کنید و دو عرصه تاریخی از گذشته خود را به یاد آورید . عرصه ای که در آن به نزاع و کشمکش می پرداختند و به سبب این نزاع و کشمکش امکانات انسانی و غیرانسانی شما نابود می گردید.
باید به گونه ای که در پرتگاه آتش قرار می گرفتید . تا این که این مرحله تاریخی از مراحل زندگی شما در گذشت و مرحله تاریخی دیگر شروع شد. در این مرحله نعمت الهی (قرآن مجید) با همه اعتقادات ، ارزشها و قوانین الهی اش برای شما ارسال گشت و جامعه با بهره گیری از ارزشها ، عقاید و هنجارهای مشترک دینی و احساسات مذهبی حاصل از آن ، میان شما تالیف قلوب کرد و بر اثر الفت و همدلی به وجود آمده ، برادر یکدیگر گشتید . (فاصبحتم بنعمه اخوانا) و جهان اسلام گویا هم اکنون مورد خطاب این آیه از قرآن مجید است.
این نکته درستی است که امیر قطر در دیدار با ضرغامی بیداری جهان اسلام راناشی از نفوذ سخنان امام راحل (ره) در مسلمانان جهان بیان می کند و دو طرف پیشنهاد همکاری رسانه ای را می دهند.
رسانه های جهان اسلام بیدار و متحد شوند مبانی تئوری رسانه های بینایی آمریکائی با دیدگاه امپرالیستی دارند و استفاده از آنها در رسانه های وابسته به جهان اسلام راهی اشتباه و خطاب می باشد. رسانه های غرب به عنوان یک خطر سبز هوشمندانه درصدد نابودی اسلام برآمده اند و این اصل در اظهارات مستمر و متعدد آنها آشکار است . برای مثال : شیمون پرز - نخست وزیر اسبق اسرائیل بارها تکرار نموده بعد از سقوط کمونیسم ، بزرگترین خطر زمانه ، اسلام می باشد . لذا اسرائیل همواره درصدد است امریکا و اروپا را علیه مبانی اسلامی تحریک نماید و از رسانه های در اختیار بیشترین بهره برداری ممکن را به عمل آورده اند.
گامهای جدیدی در کشورهای اسلامی برداشته شد و حرکت های منسجم در این رابطه شروع شده که می توان به برگزاری کنفرانس وزرای کشورهای اسلامی که اخیرا در عربستان برگزار شده اشاره داشت . در این کنفرانس تاکید شده سرمایه داران مسلمان سرمایه خود را به جانب راه اندازی ، توسعه و گسترش رسانه های جمعی معطوف نمایند و رسانه های اسلامی بیش از پیش شبکه های انگلیسی زبان خود را علیه فشارهای روانی و رسانه ای غرب به کار گیرند . در این کنفرانس مطرح شده در مقابل این همه رسانه معاند ، کشورهای اسلامی باید شبکه های منسجم و هدفمند برای خنثی سازی توطئه های رسانه ای دشمنان داشته باشند.
برگزاری این کنفرانس و مصاحبه ریاست صدا و سیمای کشورمان با یک شبکه اسلامی طلیعه خوبی برای افق رسانه ای جهان اسلام است.
حاصل کلام این که آیا دردنیای شیشه ای و رسانه ای جدید که همه رسانه های غربی و ضد اسلامی از هزاران بمب اتم مخرب تر عمل می کنند ، سکوت تفرقه و مسامحه رسانه ای توجیهی دارد؟
پی نوشت : رئیس جمهور اندونزی - سوسیلو مامبانگ لودهویونو - اخیرا گفته رسانه های غربی افکار عمومی جهان رامنحرف می کنند و بسیار جانبدارانه اخبار کشورهای اسلامی را سانسور و تحریف می کنند.
همچنین رئیس بزرگترین شرکت نفتی دنیا - عبدالله جمعه - در عربستان اعلام کرده رسانه های غربی درخصوص نقش آسیا در افزایش قیمت نفت مبالغه می کنند.
از :الف _ زابلی زاده

نقش رسانه ها در انعکاس رخدادهای جهان

این تحلیل را  محمد حسین صوفی معاون برنامه ریزی نظارت سازمان صدا و سیما در همایش علمی شبکه خبر و افق های پیش رو که در تهران برگزار شد ارائه کرده بودند که از نظرتان می گذرد:
جریان یک سویه اخبار و اطلاعات ، واقعیتی بی پرده ، تلخ و گزنده در جهان امروز ما است.

هر یک از ما در شبانه روز ، ده ها و گاه صدها خبر مختلف را در زمینه های گوناگون سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ، هنری ، اقتصادی ، ورزشی و... دریافت می داریم و بی آن که لزوما بدانیم و بفهمیم چه کسانی ، چگونه ، چرا و در پی کدام مقصود خبر را پراکنده اند و باز بی آنکه به درستی بدانیم آنچه خوانده ، شنیده یا دیده ایم راست است یا نه و بدون آنکه حتی امکان و فرصتی برای تحقیق در این باره داشته و راهی دیگر گونه به حقیقت بیابیم، در انتخابی ناگزیر و محتوم به شنیده ها و دیده ها و خوانده های خویش تن می دهیم. 

ما می پذیریم که در کشور فیلیپین، سیل روستایی را به زیر آب برده یا چینی ها ، رشد اقتصادی بیش یا کمتر از سال پیش دارند ، فضاپیمایی در راه فضا منفجر شده ، شاخص بورس نیویورک سقوط کرده و مشت زنی چانه حریف خود را خرد کرده است و... بسیاری اوقات در این پذیرفتن ها چاره ای نداریم.

ما چگونه می توانیم خود شخصا تحقیق کنیم که آیا سیلی آمده یا نه و اگر بله مثلا تا چه حد آسیب زا بوده است ؟ و... 

در پس همه فرآیندهای پردامنه خبررسانی و اطلاع پراکنی در جهان معاصر ، بنگاه های بزرگ رسانه ای و خبرگزاری های پرتوان و قدرتمند قرار دارند.

همانها هستند که با بهره گیری از متخصصان پرشمار در امور رسانه ها ، (خبرنگاران ، خبرگزاران ، گزارشگران ، تحلیلگران ، نویسندگان ، تصویربرداران ، عکاسان ، تدوین گران بسیار و...) شبانه روز به تصویرسازی جهان و رخدادهای آن مشغولند و با کار خود جهان را همان گونه تصویر می کنند که می خواهند و می بینند و نه لزوما آن چنان که هست و دیگران شاید ببینند و دریابند. 

ما تماشاگران تلویزیون ، شنوندگان رادیو و خوانندگان صفحات مطبوعات و وب ، چگونه می توانیم دریابیم که آنچه درباره جهان پیرامون ما در رسانه های جهان بازتاب می یابد ، حقیقت است یا کذب ؟ ما با کدام ابزار قادریم به واقع دریابیم که کودتایی شده ، سیلی آمده ، اختراعی صورت گرفته ، جنگی رخ داده ؟ 

ما اگر درباره کشور خویش امکان واقع نگری و واقع نمایی داشته باشیم ، درباره تصویرسازی از خویش در جهان از سوی رسانه های بیگانه چه راهی برای مقابله داریم ؟ چگونه می توانیم حقیقت را دریابیم و چگونه می توانیم لذت درک حقیقت را به جهانیان بشناسانیم و آنان را از آرامش درک راستی و درستی بهره مند کنیم؟ 

تصویرسازی جهان ما در آینه رسانه ها ، با وجود تفاوت مشی ها ، راه گزینی ها و سلوک بنگاه های گوناگون رسانه ای ، در حد بالایی محصول اراده و اقدام سازمان های بزرگ خبری و به اصطلاح غول های خبررسانی و اطلاع پراکنی است (همچون رویترز ، آسوشیتدپرس و ...) این پدیده همان چیزی است که جریان یک سویه اطلاعات نامیده شده و سالهاست که موضوع چالش بحث و گفتگوی اندیشمندان ، روشنفکران اجتماعی ، منتقدان سیاسی و سیاستمداران آزاداندیش است. 

جریان یک سویه اخبار و اطلاعات ، همانند دیگر واقعیت های دنیای امروز ، به سختی با منافع و مصالح سیاسی و اقتصادی - و حتی فرهنگی - قدرت های مسلط پیوند خورده است و در پس - اگر نه همه که بسی از - تلاش های اطلاع رسانی رسمی و غیررسمی ، دست پنهان قدرت های بزرگ را می توان یافت. 

جهان و انسانها به گونه ای تاسف بار و در مواردی هم ناگزیر ، تسلیم جریان یک سویه ای هستند که عنان و مهار آن در دست قدرتمندان جهانخوار است. 

صاحبان مکنت و اقتدار جهان را در مشت خود گرفته و آن را هرگونه که بخواهند بازنمایی می کنند. ما به سختی اسیر بازنمایی های رسانه ها به ویژه رسانه های خبری هستیم. 

در برابر این جریان مهاجم و آسیب زا ، سال هاست که اندیشه خروج از مدار وابستگی خبری از سوی منتقدان امور رسانه ها و فرهنگ مطرح شده است. 

در همین راستا ، و از دهه هایی پیش به این سو ، بسیاری از جنبش های فکری و فرهنگی و شمار زیادی از سیاستمداران آزاده ، و حتی نهاد یونسکو ، ضرورت پرداختن و روی آوردن به چند صدایی در جهان را مطرح کرده اند. 

چند صدایی ، سالهاست که فریاد زده می شود ولی راه رسیدن به آن کدام است ؟ آیا به راستی جهان امروز را می توان چند صدایی تلقی کرد ؟ آیا به مظلومان و محرومان ، به فقیران و بی چیزان و به حاشیه رانده ها اجازه و امان ارائه فرهنگ ، فکر و اندیشه شان داده می شود ؟ آیا بدانان اجازه داده می شود که بازگوی خویش باشند و جهان را از چشم خویش بنگرند؟ آیا جهان ما را مجاز می شمارد که روایت خویش را از غم و شادی خویش، شیرینی و تلخی های زندگی و جنگ و حادثه و ... خویش داشته باشیم ؟ آیا برای مثال فلسطینیان قادرند خود روایت گر رنج و محنت خویش باشند ؟ آیا گرسنگان دارفور و بی خانمانان کنگو و ساکنان اردوگاه های مهاجران ، فرصت آن را دارند که خود سختی روزگار خویش را بیان دارند ؟ آیا شاعر آزاده ای که چهره سیاه دژخیمی را در عراق در شعر خویش به تصویر کشیده جایی برای عرضه بی پرده نظر خویش خواهد یافت؟ 

به راستی جریان یک سویه و مسلط اخبار ، اطلاعات ، فرهنگ و اندیشه تا چه اندازه در هم شکستنی است ؟ خوشبختانه رسانه ملی در این راه ، قدم گذاشته و با راه اندازی شبکه خبر ، شبکه العالم و طرح ایجاد شبکه خبر انگلیسی ، روند یک جانبه خبررسانی جهانی را دگرگون کرده است. 

افق رسانه هم تاکیدات لازم را در این باره دارد؛ به هر روی شبکه خبر شکافی است در دیوار سخت انحصار خبری ، گسستی است در تار و پود یک جانبه گرایی امروز ، و نقبی است به دنیای شیرین شنیدن از زبان آشنا ، چهره زیبای حقیقت را دیدن ، و آن را به نمایش گذاردن. 

این شبکه گامی است بزرگ در راه بیرون شدن از ظلمت ابرهای تیره ای که با دروغ جهان ما را به شومی و پلیدی آلوده اند. 

شبکه خبر برای معنا بخشیدن به رسالت سنگین خود در جهان امروز یعنی شکستن دیوارهای انحصار خبری و جلوه دادن به جامعه بالنده ایران در سطح جهان ، و رساندن پیام رسای امت مسلمان به جهانیان نیازمند، باز ساماندهی رویه ها و بازآفرینی ظرفیت های تکاپو و اقدام است. 

برخورداری از منابع انسانی توانمند ، خیر ، نیک اندیش و تحلیلگر و شیوه های نوین و کارآمد در زمره مهم ترین ضرورت هاست. 

برای بودن در جهان امروز باید حداقل این گام ها را برداشت :
1- ایجاد سازمان کاری قوی و انعطاف پذیر با قدرت فراگیری هرچه کامل تر رخدادها ، حوادث ، موضوعات و پدیده ها با قابلیت واکنش سریع .
2- ردگیری بی امان فعالیت های رسانه های رقیب و بازشناسی روندهای خبری و اطلاع رسانی و فرآیندهای پیچیده و دست کاری افکار عمومی در جهان.
3-شناسایی و ردگیری همه سازوکارهای خبری و اطلاع رسانی که در حوزه مسائل ایران ، اسلام ، منطقه خاورمیانه ، غرب آسیا ، آسیای مرکزی و همه زمینه های مرتبط با منافع ملی ما (دین اسلام ، مذهب شیعه ، زبان فارسی ، ...) فعالیت می کنند.
4- ارتقای روش های حرفه ای در حدی که با موثرترین و پیشرفته ترین ترازهای مدیریتی و تکنولوژیک در جهان معاصر همساز شوند و بیشترین امکان را برای خبررسانی فوری ، و برخوردار از دقت لازم و اعتمادآفرین فراهم آورند.

قدرت نرم و رسانه ها

قدرت نرم
======
 عبارت است از توانایی شکل دهی به ترجیهات دیگران ،به عبارت دیگر جنس قدرت نرم از نوع اقناع و در قدرت سخت از مقوله ( وادار و اجبار ) کردن می باشد. 
رهبری به صدور فرامین خلاصه نمی شود بلکه به جذب دیگران به انجام انچه شما می خواهید را شامل می شودکه اگر بتوان دیگران را به انچه که می خواهید سوق داد دیگر نیازی به استفاده از هویج و چماق برای مجبور کردن  نیست. 

قدرت نرم  چیست ؟
======
-رفتار با جذابیت قابل رویت اما غیر محسوس است.
-قدرت نرم ( نه زور است و نه پول ) در قدرت نرم ،بروی ذهنیت ها سرمایه گذاری می شوندو از جذابیت برای ایجاد اشتراک بین ارزشها و از الزام و وظیفه همکاری برای رسیدن به همه خواست ها سود می جوید.
قدرت نرم ،به آن دسته از قابلیت ها و توانایی های کشور اطلاق می شود که با به کارگیری از ابزاری چون فرهنگ ، آمان و یا ارزش های اخلاقی به صورت غیر مستقیم بر منافع یا رفتار های دیگر کشورهای اثر می گذارد. 

ژوزف نای ( Joseph Nye ) از پیشگامان طرح قدرت نرم در سال 
1989 می گوید:قدرت نرم ، توجه ویژه به اشغال فضای ذهنی کشور دیگر، از طریق ایجاد جاذبه است و نیز زمانی یک کشور به قدرت نرم دست می یابد که بتواند ( اطلاعات و دانایی ) را به منظور پایان دادن  به موضوعات مورد اختلاف به کار گیرد و اختلافات را به گونه ای ترسیم کند که از انها امتیاز بگیرد.
-مونوپولی ،، Monopoly ،، اطلاعات و دانایی مرکز دیپلماسی نیست، بلکه خود دانش و گسترش ان است که باید نقطه قوت دیپلماسی باشد.
قدرت نرم ،تبلیغات سیاسی نیست بلکه مباحث عقلانی و ارزش های عموم را شامل می شود و هدف قدرت نرم افکار عمومی خارج و سپس داخل کشور است.
وسایل ارتباط جمعی در جهان امروز ، جهان های ذهنی و غیر واقعی را به دنیا مخابره می کنند. آنها دیگر به انتقال واقعیت فکر نمی کنند، بلکه واقعیت ها را می سازند.
هدف رسانه ها از قدرت نرم در ابتدا مدیریت افکار عمومی نیست ،بلکه رسانه ای در این دنیا موفق است که بتواند با افکار عمومی حرکت کند و خود را سازگاز با آنها نشان دهد.
درعصر رسانه های نوین جهانی ، به مدد تکنولوژی های نوین ارتباطات و اطلاعات کسب قدرت نرم به مراتب راحت تر از به دست آوردن و نگهداری ( قدرت سخت ) است ودولت ها اگر بتوانند مفاهیم جدید امنیتی را برای خود ، باز تعریف کنند ، در آن صورت مجبور نیستند لشکرهای عظیم نظامی خود را تقویت کنند. 

راه کارهای رسیدن و در اختیار داشتن قدرت نرم
===========================
1- داشتن کانال های چندگانه ارتباطی داخلی و خارجی .
2- نزدیک کردن سنت ها و ایده های فرهنگی اجتماعی و سیاسی بر نرم های جهانی
3- حرکتی آرام ، پراکنده و مداوم در جهت تسخیر افکار عمومی به توسط رسانه های همراه و همگام با مردم ( نه رسانه ای که قصد مدیریت افکار را داشته باشد)
4- ایجاد گفتمان های خبری - رسانه ای در خارج و داخل به زبان های مختلف
5- پذیرش اینکه دیگر مردم مجبور به استفاده از رسانه های داخل نیستند و طراحی برنامه هایی که بتواند از مشارکت مردم در امور بالاتری استفاده نمود.
6- اعتماد به مردم حتی در صورت بیان انتقادهای تند
7- توجه به طراحی و انعکاس برنامه هایی که تفکر جهانی شدن از محلی شدن را منعکس کند(جهانی شدن برنامه ها) (باید از پنجره خارج به داخل نگریست نه از پنجره داخل به خارج)
8- توجه به وجود تنوع آراء در داخل و انعکاس آن به خارج (دیگر اینکه همه جامعه یکسان فکر کنند پایان رسیده) وجود تنوع فکری و تکثر آراء حتی در مخالفت با حکومت نقطه قوت محسوب می شود.
9- ابهام زدایی از صحنه سیاست خارجی
10- اعلام برنامه ها و اصول کلی اجرایی و تشریح دیدگاهها در مورد مسائل حساس جهانی و منطقه ای و معرفی تیم اجرایی سیاست خارجی مشخص جهت تبیین آنها
11- دادن زمینه کار به رسانه ها جهت طرح
دیدگاههای انتقادی در کلیه سطوح تصمیم گیری داخلی و حتی سیاست خارجی جهت تبیین این اصول برای افکار عمومی داخل و خارج و نشان دادن وجود تکثر و تنوع فکری . 

ایجاد تعاملات فرهنگی با استفاده از هر ابزار 
=========================
الف - رسانه های بین المللی
ب - تشویق به جذب دانشجویان و توریست ها و ... به داخل
ج - تشویق به مهاجرت های اجتماعی فرهنگی جهت انتقال فرهنگ داخل به خارج
د- تشویق به عزیمت دانشجویان به خارج
هـ - ایجاد دفاتر فرهنگی مشترک با کلیه کشورها (و ایجاد کتابخانه ها ، رستوران های فرهنگی در دیگر کشورها)
و - ایجاد دفاتر مشترک رسانه ای با دیگر کشورها
ز - استفاده از سرمایه گذاری های خارجی نه فقط برای تجارت بلکه در پروژه های زیربنایی و طولانی مدت
ح - سرمایه گذاری در پروژه های زیربنایی در دیگر کشورهای مثل انرژی - راه - تاسیسات فنی و ماندگار
ط- تشویق به آموزش زبان های دیگر در دانشگاهها و موسسات آموزشی جهت تعامل با دنیای خارج (علی الخصوص زبان انگلیسی) ی - پنهان نکردن نقاط ضعف بلکه استفاده از آنها به عنوان یک فرصت در زمینه مختلف (موضوع میدان تیان آن من )
ک - دادن اطلاعات به دنیای بیرونی ، افزایش پهنای باند اینترنتی و گسترش کانال های تلویزیونی
ل - افزایش فعالیت سیاسی در حل بحران های دیگر کشورها و ایفای نقش فعال در سطوح جهانی .

نوشتاری از دکتر سلطانی فر

آخرین انتصابات در شهرداری کرمان

در جلسه ای با حضور مهندس سیف الهی شهردار و جمعی از مدیران شهرداری، مهندس غلامحسین زیوری به عنوان معاون شهرسازی و معماری معرفی شد. گفتنی است مهندس زیوری پیش از این مدیر کل دفتر فنی استانداری بوده است.
 به گزارش کرمان نیوز به نقل از کرنا  شهردار کرمان در این جلسه با قدردانی از زحمات سید حسین محمدی معاون قبلی و اسلامی سرپرست معاونت یاد شده، بر رفع موانع و مشکلات مردم در بخش های شهرسازی، تکمیل سیستم مکانیزه شهرسازی و شفاف سازی مقررات و ضوابط ساخت و ساز تأکید کرد.

همچنین با صدور احکامی از سوی شهردار کرمان، مهندس جلال محمدی به عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک، مهندس عباس محسنی مدیر عامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات، احمد نخعی مدیر عامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد، جواد اسماعیل زاده مدیر اجرائیات و امور انتظامی شهرداری منصوب و مشغول به کار شدند.

برگزاری دومین کارگاه آموزشی بیماری هاری در کرمان

به مناسبت روز جهانی مبارزه با بیماری هاری، دومین کارگاه آموزشی این بیماری با حضور پزشکان و کارشناسان بیماری هاری از سراسر استان در سالن سلامت حوزه معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد.
به گزارش کرمان نیوز دکتر صافی زاده، معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اهداف تشکیل این کارگاه گفت: با توجه به اهمیت خاص این بیماری در شهر کرمان و با توجه به اطلاعات داده شده از طرف سازمان بهداشت جهانی مبنی بر اینکه در سال 2005، پنجاه هزار نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده و 10 میلیون نفر نیز از خدمات درمانی این بیماری استفاده کرده اند و اینکه در سال گذشته 100 مورد مرگ ناشی از بیماری هاری داشته ایم که 3 مورد آن از استان کرمان بوده اند، تصمیم گرفته شد کارگاه آموزشی تشکیل شود.

جمشید مشایخی در کرمانی

جشن روز سینما در محل موزه معاصر صنعتی کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان نیوز دراین مراسم که جمشید مشایخی هنرمند برجسته کشور و منوچهر عسکری نسب کارگردان کرمانی نیز به عنوان میهمانان ویژه حضور داشتند از محمد نواب زاده پیشکسوت کرمانی عرصه هنر و نمایش به مناسبت بازنشستگی وی تقدیر شد.
گفتنی است منوچهر عسکری نسب کارگردان کرمانی عرصه سینما کارشناس ارشد سینما از دانشگاه میشیگان، تهیه کننده و مدرس سینماست که چهار فیلم بلند سینمایی در کارنامه خود دارد

دو انتصاب در شهرداری کرمان

به گزارش کرمان نیوز مهندس ابوالقاسم سیف الهی شهردار کرمان با صدور احکامی مهندس مسعودمحمدی فرد را به سمت مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) و منصور ابراهیمی را بعنوان مدیر عامل سازمان اموال و املاک شهرداری منصوب نمود.
گفتنی است محمدی فرد پیش از این شهردار اندوهجرد بوده و ابراهیمی معاونت املاک سازمان اموال و املاک را عهده دار بوده است