پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

"شوخی نیست" افتتاح شد

به مناسبت سالروز پیروزی مردم غزه در جنگ 22 روزه ، نمایشگاه عکس و کاریکاتور امروز شنبه در نگارخانه شاهرخی کرمان گشایش یافت.

ادامه مطلب ...

(شوخی نیست...!) در کرمان

 

دبیر مؤسسه فرهنگی و مطالعاتی آستانه افق در مصاحبه ای گفت: نمایشگاه عکس و کاریکاتور به مناسبت مقاومت و پیروزی مردم غزه در جنگ 22 روزه در برابر رژیم نژاد پرست صهیونیست در کرمان برگزار می شود.

ادامه مطلب ...

سکوت در شرایط کنونی خیانت به نظام است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ضمن محکوم کردن هتک حرمت به عاشورای حسینی گفت: هر کس در شرایط فعلی سکوت کند به نظام و انقلاب اسلامی خیانت کرده است.

ادامه مطلب ...

پروفسور علی اکبر حسینی درگذشت

پروفسور سید "علی اکبر حسینی" چهره ماندگار کشور در سال 82، چهارشنبه در سن 80 سالگی به دلیل کهولت سن و عارضه قلبی در گذشت.

ادامه مطلب ...

امام جمعه کرمان: آشوبگران عاشورای حسینی گور خود را حفر کردند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت: فتنه گران و آشوبگران عاشورای حسینی با حرمت شکنی و توهین به مقدسات و ارزش های مسلمانان و همچنین اصل ولایت فقیه، گور خود را حفر کردند.

ادامه مطلب ...

خروش عاشورایی مردم استان کرمان

تجمع و راهپیمایی بزرگ عاشورایی مردم کرمان با حضور مومنان ولایتمدار و حامیان اصل ولایت فقیه روز چهارشنبه در اعتراض به اقدام وقیحانه شیطان صفتان در روز عاشورای حسینی از میدان ولی عصر (عج) تا حسینیه ثارالله برگزار شد.

ادامه مطلب ...

خروش عاشوراییان در محکومیت حرمت شکنی فتنه گران

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اطلاعیه ای ضمن محکومیت حرمت شکنی عاشورای حسینی در تهران اعلام کرد تجمع بزرگ عاشوراییان در محکومیت حرمت شکنی فته گران روز چهارشنبه ساعت 15 درتهران برگزار می شود . 

ادامه مطلب ...

درس ها و عبرتهای تاریخى نهضت عاشورا

 

عـنـوانِ پـیـام تـاریـخـى عـاشـورا تـنـهـا شـامـل پـیام هاى صریح عاشورا به تاریخ آینده نمى شود، بلکه شناخت نیروى نهفته در بطن حـادثـه براى الهام گیرى در زندگى فردى واجتماعى ودرسهاى روشنگر به آیندگان را نیز در بـر مـى گـیـرد.

ادامه مطلب ...

روایت گریه حضرت آدم در عرفات برای مظلومیت امام حسین (ع)

 
در عرفات، هنگامی که آدم به عرش نگریست و نامهای مقدس پنجگانه را دید و جبرئیل آنها را بدو تلقین کرد، حضرت آدم برای امام حسین (ع) گریست.
ادامه مطلب ...

توصیه‌های آیت‌الله بهجت در مورد عزاداری و گریه بر امام حسین(ع)

 

آنچه می خوانید بیانات و توصیه‌های حکیمانه عارف واصل و فقیه عالیقدر مرحوم آیت‌الله بهجت است که در مورد عزاداری و گریه بر امام حسین(ع) ایراد شده است

ادامه مطلب ...

آداب عزادارى امام حسین (ع)

 

امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: «در روز عاشورا از کارهای لذت بخش دوری شود و آداب و سنن سوگواری بر پا گردد و تا زوال خورشید از خوردن و آشامیدن خودداری شود و بعد از آن همان غذایی خورده شود که سوگواران می خورند. »

ادامه مطلب ...

عاشورای حسینی

 

امام حسین علیه‌السلام لحظه‌ای ایستاد تا کمی استراحت کند؛ ناگهان، سنگی به پیشانی مبارکشان خورد. لباس خود را بالا زد تا خون صورتش را پاک کند، تیری سه شعبه از کمان حرمله، سینه مبارکشان را شکافت.

ادامه مطلب ...

عاشورا در نظر دیگران

 

تأثیرى که حادثه کربلا و قیام حسین بن على«ع»بر اندیشه مردم جهان،حتى غیر مسلمانان داشته،بسیار است.عظمت قیام و اوج فداکارى و ویژگیهاى دیگر امام و یارانش سبب شده که اظهار نظرهاى بسیارى درباره این نهضت و حماسه آفرینان عاشورا داشته باشند.نقل سخنان همه آن کسان کتاب قطورى مى‏شود.بویژه که برخى از نویسندگان غیر مسلمان مستقلا کتاب درباره این حادثه نوشته‏اند .در اینجا تنها تعدادى اندک از این نظرها(از مسلمانان و غیر مسلمانان)آورده مى‏شود:

ادامه مطلب ...