پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

دومین روزنامه محلی در کرمان به چاپ رسید

خبرگزاری فارس: روزنامه حدیث کرمان از این پس به عنوان دومین روزنامه محلی استان کرمان هر روز بر روی گیشه های مطبوعاتی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردبیر این روزنامه امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: نشریه حدیث کرمان نخستین نشریه‌ای است که پس از انقلاب اسلامی در استان کرمان مجوز انتشار دریافت کرده است.
محمدهادی شجاعی افزود: این نشریه تاکنون به دلیل مشکلات فراوان طی هر هفته در 4 شماره به چاپ می رسید، اما از ابتدای سال جدید هر روز چاپ شده است.
وی با بیان اینکه چاپ هر روز این روزنامه ادامه می‌یابد تصریح کرد: مشکلات مالی و محدودیت‌های فنی از یکسو و افزایش هزینه‌های چاپ و نشر از سوی دیگر حیات نشریات مستقل را در استان کرمان تهدید می‌کند، ولی ما تلاش خواهیم کرد تا مشعل این روزنامه در کرمان فروزان بماند.
روزنامه حدیث کرمان دومین روزنامه‌ای است که در استان کرمان به چاپ هر روزه می‌رسد. قبل از این نیز چاپ روزنامه واقعه از نیمه سال گذشته در این استان آغاز شده بود.
استان کرمان بزرگترین استان کشور است.

انتشار روزانه روزنامه "حدیث کرمان" از سر گرفته شد

سردبیر روزنامه حدیث کرمان گفت: انتشار روزانه این روزنامه از سر گرفته شد.

محمدهادی شجاعی روز سه‌شنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: حدیث کرمان که نخستین نشریه استان کرمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌باشد از مدتی پیش به دلیل مشکلات مالی به جای چاپ روزانه، هفته‌ای چهار شماره منتشر می‌شد.

وی افزود: این روزنامه از دو روز پیش چاپ روزانه خود را از سر گرفته است.

او گفت: مشکلات مالی و محدودیتهای فنی از یک سو و افزایش هزینه‌های چاپ و نشر از سوی دیگر به علاوه گرانی نرخ کاغذ حیات نشریات مستقل را تهدید می‌کند.

وی اضافه کرد: با این حال انتظار مردم فرهنگدوست استان که حدود ربع قرن با حدیث کرمان مانوس شده‌اند این است که با هر سختی که شده مشعل اولین روزنامه استان کرمان فروزان بماند.

او افزود: انتشار روزانه روزنامه حدیث کرمان در پاسخ به خواسته به حق مردم استان از دو روز پیش به صورت روزانه آغاز شده است.

سردبیر روزنامه حدیث کرمان با اشاره به متناسب نبودن منابع آگهی با هزینه‌های موجود گفت: به عنوان مثال برای هر کیلوگرم کاغذ چاپ حدود ‪۱۳‬ هزار ریال هزینه می‌شود که بی‌سابقه است.

حدیث کرمان با صاحب امتیازی و مدیرمسوولی مهدی شجاعی در زمینه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی سال بیست و سوم فعالیت خود را پشت سر می‌گذراند.

یاد حماسه سازان غرورآفرین فتح‌المبین گرامی باد

دوم فروردین ماه سالروز عملیات پیروزمندانه فتح المبین در منطقه غرب کرخه در شوش در شمال استان خوزستان است.

در این روز فرزندان غیور ایران اسلامی با رشادتهای خود و دفاع از کیان اسلامی زیباترین صحنه‌های نبرد را به نمایش گذاشتند و پیروزیهای درخشانی را برای مردم به ارمغان آوردند.

ساعت ‪ ۳۰‬دقیقه بامداد دوم فروردین ماه‌سال ‪ ۱۳۶۱‬بود که عملیات غرورآفرین فتح المبین با رمز " یازهرا " و با شرکت نیروهای ارتش، سپاه، بسیج و جهاد سازندگی انجام و حماسه بزرگی در تاریخ جنگهای جهان خلق شد.

در این عملیات افتخار آفرین فرزندان سلحشور ایران اسلامی با هدف آزاد سازی ‪ ۲۵۰۰‬کیلومترمربع از خاک وطن در منطقه غرب کرخه با اتکای الهی و رهنمودهای مقتدای خویش امام راحل حماسه بزرگی را به منصه ظهور گذاشتند.

ادامه مطلب ...

سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع زائران حضرت امام رضا (ع)

مقام معظم رهبری در جمع زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، تصریح کردند: مسئولین در بخش‌های گوناگون نوآوری، خلاقیت و ابتکار در روش‌ها را وظیفه خود بدانند و با پشتیبانی ملت همه طرح‌ها و کارهایی را که از مدت‌ها پیش و یا در سال‌های اخیر شروع شده، در سال 1387 به شکوفایی برسانند. ادامه مطلب ...

مقام معظم رهبری، امسال را "سال نوآوری و شکوفایی" نامیدند

حضرت آیت الله خامنه ای در این پیام تصریح کردند: امسال باید فضای نوآوری، کشور را فرابگیرد و همه مسئولان، خود را موظف بدانند با بهره گیری از امکانات مادی و معنوی، کارهای نو و ابتکاری و راه های میان بر را در سایه مدیریت صحیح، تدبیر درست و حکمت در فعالیت کشور وارد کنند تا کام مردم از ثمره این تلاش ها شیرین شود.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به عید سه گانه در طلیعه بهار امسال، میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع) و عید نوروز را به آحاد ملت ایران و همه ملت هایی که عید نوروز را گرامی می دارند، تبریک گفتند و با اشاره به چشم اندازها و امیدهای بسیار روشن در سال 1387، افزودند: امسال نظام مقدس جمهوری اسلامی، سی سالگی خود را که در راه دفاع از استقلال و عزت ملی و حرکت به سمت اعتلای علمی و عملی گذشت، پشت سر می گذارد که همه این تلاش ها در تاریخ ملت ایران برجسته و ماندگار خواهد ماند.

ایشان با اشاره به آغاز فعالیت مجلسی تازه نفس در سال جاری و همچنین فعالیت دولتی خدمتگزار، پرتلاش و خستگی ناپذیر، همکاری و برنامه ریزی این دو قوه را زمینه ساز انجام کارهای بزرگ دانستند و تأکید کردند: ما نمی توانیم آرام و معمولی حرکت کنیم، بلکه باید با تلاشی مضاعف، جدی تر و با نهایت شتاب، اما حساب شده، منظم و منضبط به جلو برویم و در عرصه داخلی و همچنین عرصه پیچیده بین المللی، از تمام ظرفیت ها برای دستیابی به پیشرفت های بزرگ استفاده کنیم.

حضرت آیت الله خامنه ای، با تأکید بر اینکه "برنامه ریزی مدبرانه، شجاعانه و عزت مدارانه در عرصه سیاست خارجی و موفقیت در این عرصه در توفیقات داخل کشور نیز تأثیرگذار است"، خاطرنشان کردند: علاج ملت ایران در کسب اقتدار است و امروز خوشبختانه مسئولان کشور، عزت ملی را کاملاً در نظر دارند و در مقابل زورگویی و زورگیری دشمن ایستاده اند.

ایشان همکاری کامل دولت و ملت و اتکاء به خداوند را زمینه ساز پیشروی در عرصه قدرت یابی ملت ایران و اقتدار روزافزون کشور به ویژه اقتدار معنوی و روحی برشمردند و تصریح کردند: یکی از دو انتظار من در سال 1387، نوآوری در بخش های مختلف و دستگاه های گوناگون اجتماعی، اقتصادی و خدماتی کشور از جمله در دیپلماسی، حرکت به سمت علم و تحقیق، گسترش فرهنگ مطلوب در ارائه خدمات به همه قشرها به خصوص قشرهای محروم، و در آبادانی کشور است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: انتظار دوم در سال جاری این است که فعالیت هایی که در سال های گذشته انجام شده و کارهایی که دولت در سال های اخیر انجام داده، به نتیجه و شکوفایی برسند و کام مردم از نتیجه این فعالیت ها و تلاش ها شیرین شود. بنابراین امسال را "سال نوآوری و شکوفایی" می نامم.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود، سال 86 را سالی مهم، پرحادثه و عزت آفرین برای ملت ایران دانستند و خاطرنشان کردند: در آغاز سال 86، ماجرای دستگیری ملوان های متجاوز بیگانه و سپس عفو و آزادی آنان، چهره ای مقتدر و عین حال بردبار و پرگذشت از ملت ایران به جهانیان ارائه کرد و در پایان این سال نیز حضور پرشکوه و با عظمت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، بار دیگر چهره پرصلابت و همراه با اقتدار ملت ایران و عزم جدی آنان برای درست اداره کردن کشور را نشان داد.

رهبر انقلاب اسلامی، کارهای با ارزش مسئولان اعم از دولت، مجلس و بخش های گوناگون و همچنین کارهای بزرگ آحاد ملت به ویژه فعالیت های علمی مجموعه های دانشجویی و کاوشگر را از دیگر نقاط مثبت در سال 86 و زمینه ساز پیشرفت کشور برشمردند و افزودند: در کنار این پیشرفت ها، ضایعات، فقدان ها و ناکامی هایی هم وجود داشت که آخرین آن، حادثه تأسف بار فقدان عزیزان دانشجو در یک سانحه دلخراش بود. اما به هر حال زندگی آمیخته از شادی ها و غم ها، شیرینی ها و تلخی هاست و مهم این است که یک ملت بتواند در میانه این حوادث گوناگون، هدف خود را در نظر داشته باشد و به سوی آن هدف، گام های بلند بردارد.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان اظهار امیدواری کردند: ملت سرافراز ایران، سال جدید را با بهره گیری از نوآوری ها و شکوفایی ها، به بهترین وجه با عزت، موفقیت، کامیابی، شادابی و با توان بیشتر به پایان برساند.