پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

شعر

گناهی؛

رگِ گردنم را گروگان گرفته‌ست

زمانی، خداوند همسایه‌ام بود.

 

از : مرتضی دلاوری پاریزی

نوروز لحظه ظهور جلوه‌ای زیبا از تاریخ باستانی ایران

گویند زیر این دنیا، دریای بزرگی است که سراسر جهان را پوشانده، در وسط این دریا ماهی بزرگی است که گاوی از آن بزرگتر بر پشت او قرار گرفته است.


دنیا روی یکی از شاخ‌های این گاو قرار دارد، گاو سالی یک بار برای رفع خستگی دنیا را از شاخی به شاخی دیگر می‌اندازد و این لحظه، زمان نو شدن سال است.

لحظه تحویل سال، لحظه چرخیدن سیب توی کاسه آب، لحظه ظهور نوروز، لحظه تحول وجودی، لحظه پاکی دل، لحظه لبریز کردن وجود به عشق، نیکی، دوستی و محبت.

امروز نوروز، روز نوست روز نوزایی طبیعت، روزی که در طول بیش از سه هزار سال تبدیل به روح فرهنگ جامعه ایرانی شده است.

امروز نوروز ، طلایه دار فروردین، پیک خوش خرام سال نو و فصل سبزه و جوانه است.

این روزها صدای پای بهار و حاجی فیروز که براساس اساطیر ایران زمین نمادی از شادمانی این روز برای بازگشت الهه جنگ، باروری و آفرینندگی به روی زمین است در همه جا شنیده می‌شود.

نوروز، این میهمان اساطیری که از روزگاران کهن در فرهنگ ایرانی جای گرفته است دوباره آمده تا بازتابی از نو شدن طبیعت را در زندگانی مردمان این دیار عیان کند.

ایرانیان در هر شرایطی که باشند این روز را به دلیل ظهور نو در زندگی، روح و جان خود عزیز می‌شمارند.

این در حالی است که نوروز در ترکیب فرهنگ اسلامی، جایگاهی والاتر یافت چنانکه گفته می‌شود روز عید غدیر خم و ولایت علی ابن ابی طالب(ع) همراه و همزمان با نوروز بوده است که این خود بر ارزش و غنای مذهبی این آیین اساطیری افزوده است.

آنگونه که ایرانیان بنا بر سنت‌های دینی، نوروز را روزی مقدس و خجسته می‌دانند و آداب نوروزی را با فرهنگ ایرانی،اسلامی خود در آمیخته و به آن جلال و شکوهی خاص بخشیده‌اند.

به هر حال نوروز را با تمامی ارزشها و زیبایی‌هایش نمادی از غنای فرهنگ ایرانی باید دانست که در طول اعصار و قرون جایگاهش را در فرهنگ ایرانی و اسلامی حفظ کرده است.

خانه تکانی و در اصل دل تکانی، دید و رفتن بر مزار رفتگان و یادی از آنان و زندگانی ناپایداری که باید حداقل فرصت‌ها را در آن غنیمت شمرد، بازدید از عزیزان و فراموشی کدورتها، محبت، عشق، دوستی و نو شدن دل همراه با نوگرایی طبیعت از جمله جلوه‌های این سنت باستانی است.

هفت سین یا همان تلخ و شیرینی‌های زندگی با همه زیبایی‌هایش همه جزیی از این فرهنگ و قومیت است که اگر نبود این چشمه جوشان زندگی، عشق، حیات انسان و کائنات در این فصل شاید جلوه‌های انسانی، لطافت و ظرافت فرهنگ ایران تا این حد نمودار نمی‌شد.

هفت سینی که در هر خانه پهن می‌شود به نماد برکت، زیبایی، عشق، حیات، سلامتی، شیرینی و شادی زندگی، آرزوی سعادت و نیکبختی برای همگان در سال جدید است.

بیش از همه در این هفت سین تنگ ماهی قرمز و سبزه سبز زندگی نمود دارد.

سبزه‌ای که به یادگار از قرنها قبل دوران پادشاهی ساسانیان است زمانی که از چند روز قبل از عید در بارگاه پادشاه ‪ ۱۲‬ستون از خشت خام برپا کرده و بر بالای آنها چندین غله را از گندم و جو، ماش و عدس و مانند آن کشت می‌کردند تا بدانند از میان آنها کدام کشت برای سال جدید بهتر می‌روید.

البته همزمان با آن نیز مردم در خانه‌هایشان نیز هفت نوع سبزی را می‌رویاندند تا بهترین کشت خود را در آن سال با توجه به شرایط جوی انتخاب کنند.

وامروز این سبزه به نماد سبزی و خرمی زندگی زینت بخش سفره‌های هفت سین مردمان این خطه است مردمانی که در کنار عزیزان خود گرد این سفره‌های رنگین می‌نشینند و با بهترین و زیباترین آرزوها برای خود و اطرافیان‌شان به استقبال سال جدید می‌روند.

غذای شب عید را هم عموما سبزی پلو با ماهی می‌پزند تا سبزی آن نماد رویش و زندگی و ماهی آن هم نماد زایش و برکت باشد و سفره‌هایشان همواره پر برکت و پر و پیمان.

امروز نیز که نخستین روز از این سال است، همه با ظاهری آراسته و دلی سرشار از نیکی و خوشی و امیدهای روشن به دیدار عزیزان خود می‌روند و یا راه سفر در پیش می‌گیرند تا تعطیلات نوروزی را که براساس سنت‌های دیرین ایرانیان ‪ ۱۲‬روز است به خیر و خوشی و نشاط بگذرانند و خود را برای سالی جدید در تلاش و معاش و زندگی بهتر مهیا کنند.

این دور همواره با چرخ این روزگار تکرار می‌شود اماتکراری نامکرر همچون چرخش مدام کیهان و طلوع و غروب خورشید که هرگز زیبایی و تجلی خود را از دست نمی‌دهد ودر دیدگان مردم بی‌فروغ نمی‌شود.

زیرا تولد و حیاتی دوباره. نو شدن زندگانی و رویشی مجدد است.

امروز روز نو است، نوروز و سال جدید.باشد تا این روز و این سال به کام و نام مردمان ایران زمین باشد.

برآمد باد صبح و بوی نوروز به کام دوستان و بخت پیروز
مبارک بادت این سال و همه سال همایون بادت این روز و همه روز

ملی شدن صنعت نفت تا دانش هسته‌ای ‪ ۵۷‬سال

ملت ایران پس از سالها سختی و کش و قوس و به رغم مخالفت قدرتهای غربی بویژه انگلیس، در سال ‪ ۱۳۲۹‬هجری شمسی صنعت نفت را ملی اعلام کردند،این یک انقلاب بود که " ایران " بهای سنگینی برای آن پرداخت کرد.


نفت، یک پدیده عجیب و رویایی برای توسعه صنعت و رشد و بالندگی کشورها به‌حساب می‌آمد و کشوری مثل ایران ازجمله کشورهایی بود که‌منبع غنی وفراوان نفت و گاز در اختیار داشت.

استعمارگران هم مثل اختاپوس بر روی این منبع افتاده و به بهانه کمک و یاری دادن به کشورهای دارنده نفت، منابع آنها را به تاراج می‌برند درحالی خود این کشورها به شدت به آن نیاز داشته و بی‌بهره بودند.

در ابتدا انگلیس این باور را در مردم ایجاد کرده بود که نفت یا همان گازوت، کثیف است و ما می‌خواهیم این مواد سیاه و لجن را از کشور خارج تا کشور شما تمیز و سالم بماند و حتی بابت آن هم چیزی برای ما بدهید.

این دسیسه کم کم رو شد و آنها حاضر شدند چیزی بابت استخراج نفت به ما بدهند ولی مردم به آن اکتفا نکردند و جنبش‌های مردمی به رهبری آیت الله کاشانی و مصدق جلو ادامه تاراج را گرفتند.

انگلیس به‌رغم گرفتن امتیازهای فراوان و به یغما بردن این سرمایه مقاومت می‌کرد و حتی برنامه‌ریزی حمله به ایران از طریق جنوب کرده بود.

دولت انگلیس اقداماتی مثل مسدود کردن دارایی ایران در بانک‌های این کشور و مصادره همه محصولات اساسی و ایجاد راه بندان دریایی و وقفه در صادرات نفت ایران نمود، ولی موفق نشد.

ملی شدن صنعت نفت تا پیروزی دانش هسته‌ای بومی ‪ ۵۷‬سال طول کشید و باز هم ملت ایران کوتاه نیامد و رییس جمهوری اسلامی ایران پس کسب این موفقیت بزرگ توسط جوانان برومند ایرانی در ‪ ۲۰‬فروردین ‪ ۸۵‬را روز دستیابی به دانش هسته‌ای اعلام کرد.

پروسه داشتن دانش هسته‌ای که‌ازمدتها پیش آغاز شده بود با کارشکنی دشمنان با افت و خیزهایی مواجه بود و تا مرحله توقف فعالیتها پیش رفت، ولی ازسال ‪ ۸۴‬کار بصورت جد دنبال شد و ظرف دو سال کار اجرایی و به چرخه تولید سوخت هسته‌ای رسید.

در این میان مردم ایران با درایت، هدایت و رهبری حضرت الله خامنه‌ای و شجاعت دولتمردان کشورمان قدمی عقب نشینی نکرد و همه چیز را به‌جان خریدند.

همین کشورهای غربی بویژه آمریکا، انگلیس و فرانسه در این مدت باشیطنت‌ها و نفوذ خود سه قطعنامه کاملا سیاسی در شورای امنیت علیه ملت حق جوی ایران صادر کردند و به‌آنچه آژانس انژری هسته‌ای گزارش داد، بی‌اعتنا شدند.

واقعیت این است که این کشورها هرگز آقایی، سروری و سربلندی مردم ایران نمی‌خواهند، لذا هرگاه ملت ایران خواسته خیزشی کند، آنها با شدت برخورد کرده‌اند.

اکنون شش دهه از ملی شدن نفت و بیش از دوسال از ملی شدن فن آوری هسته‌ای می‌گذرد به این نتیجه می‌رسیم که ما می‌توانیم مستقل باشیم، اعتماد به نفس خود را از دست ندهیم و برای وحدت هرچه بیشتر گام برداریم.

ملت ایران به یک الگوی پیشرفته و مثل زدنی در بین کشورهای در حال توسعه و فقیر تبدیل شده است، ولی دشمنان از آن به عنوان یک سرکش و کشوری که تابعیت آنها را نمی‌پذیرد، یاد می‌کنند.

مهم نیست دشمنان چه فکر می‌کنند، مهم این است که ملت ایران چگونه این راه ترقی و پیشرفت و سعادت را طی می‌کند.ک/‪۴‬

سایت مهدیه شهدای کرمان با موضوع" امام زمان" راه اندازی شد

 

محمد اژدری گفت: کار ساخت مهدیه شهداء صاحب الزمان (عج) کرمان از سال 1369 به همت پدر بزرگوار شهید ضیاء عزیزی در دامنه کوه های صاحب الزمان( عج) آغاز شد و بعد از ارتحال ایشان این کار به صورت هیات امنایی اداره می گردد.

محمد اژدری ، معاون فرهنگی مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) کرمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه کویر هدف از ساخت این بنای مقدس راعدم وجود پایگاه فرهنگی و مذهبی مناسب در جوار گلزار شهداء برای جذب جوانان و آشنایی بیشتر آنها با فرهنگ مهدویت و انتظار اعلام نمود و افزود: این مهم، مرحوم ضیاء عزیزی را بر آن داشت تا به فکر برپایی بنای عظیم مهدیه شهداء مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) بیفتد و به حمدلله به همت والای مردم قدردان و زحمات آن بزرگوار و الطاف خاصه امام عصر (عج) و تلاش های اعضای هیات امنا این هدف به تحقق رسید.

اژدری مهمترین عملکردهای این موسسه را طی سال 86 اینگونه توصیف کرد: برپایی دعای ندبه با حضور 15 هزار شرکت کننده ، زیارت عاشورادر ایام محرم و صفر قبل از دعای ندبه، همچنین برپایی مراسم هفتگی دعای توسل ، زیارت آل یاسین، دعای کمیل و ... از برنامه های این مجموعه بوده است.

وی در خصوص فعالیت های این مرکز در ایام نیمه شعبان و لیالی قدر به برگزاری 500 ختم قرآن و هدیه آن به روح امام و شهداء ، برپایی اولین جشنواره فرهنگی هنری "مشق انتظار" با حضور بیش از 1600 شرکت کننده ، برپایی 14 ایستگاه جشنهای خیابانی ، توزیع بیش از200 CD پیرامون امام عصر به منظور جلوگیری از پخش موسیقی های مبتذل در ایام میلاد حضرت مهدی و برگزاری مراسم کتابخوانی بابیش از 700 شرکت کننده اشاره نمود.

معاون فرهنگی مهدیه شهداء مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) کرمان اظهار داشت : برگزاری مسابقه پیاده روی جمعه اول ماه شعبان با هماهنگی سازمان تربیت بدنی کل استان و همچنین مسابقه دوچرخه سواری در این ایام از دیگر فعالیت های صورت گرفته می باشد .

وی از برگزاری بیش از 30 ساعت سخنرانی پیرامون امام عصر و نیز برپایی سومین محفل " با کاروان اسرا از کربلا تا شام" در دهه سوم محرم با حضور حجه الاسلام شهاب مرادی به مدت پنج شب و همچنین برگزاری مراسم احیاء لیالی قدر باحضور بیش از 20 هزار نفر در هر شب و برپایی جشن ها در اعیاد و مراسم سوگواری به مناسبت شهادت ائمه ، حضرت زهرا(س) و تخریب حرمین عسکرین در سامرا(با حضور سخنرانان و مداح بنام کشور)خبرداد.

محمد اژدری خاطرنشان کرد: مسجد مذکور در اکثریت فعالیت های فرهنگی ومذهبی با سایر هیات های مذهبی سطح شهر همکاری می کند ، به علاوه راه اندازی حوزه فرهنگی مهدیه در ساختمان کارمانیا( میدان بسیج) و همچنین راه اندازی سایت مهدیه شهدای کرمان را با موضوع" امام زمان" را از منحصر به فردترین اقدامات این مجموعه خواند.

وی از ساخت سالن جدید مهدیه با نام امام حسن عسکری(ع) خبرداد وگفت: این ساختمان تقریباً رو به اتمام است و در حال حاضر مهمترین مشکل ما بودجه است که تا حدی با حمایت های مردمی برطرف شده است و با ساخت این سالن با زیربنای بالغ بر 4000 متر، به فضای موجود افزوده خواهد شد وإن شاء الله اتمام گنبدها ، گلدسته ها ونماسازی تا سال 1390 انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی مهدیه شهداء مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) برپایی دومین جشنواره " مشق انتظار" و دیگر جشنهای ولایت وانتظار و کلیه مراسمات مذهبی و فرهنگی را از جمله برنامه های سال آینده عنوان کرد.

وی اظهار داشت: باتوجه به نزدیک شدن لحظات سال جدید این مکان مراسم ویژه ای را به مناسبت متقارن شدن سال نو با آغاز ولایت حضرت صاحب الزمان(عج) تدارک دیده است که شروع آن راس ساعت 9 صبح روز پنج شنبه در محل مهدیه شهدای مسجد می باشد و امید است مورد استقبال همشهریان عزیز قرار گیرد.

محمد اژدری در پایان با تاکید بر اینکه حمایت های مردم مهمترین پشتیبان مسجد صاحب الزمان(عج) بوده است از مردم کرمان خواست همچون گذشته یاری گر و همدل این مکان مقدس و معنوی باشند .


به بهانه سالروز درگذشت فرزند برومند امام (ره)

سیزده سال پیش ، در ‪۲۶‬اسفند سال ‪۱۳۷۳‬هجری شمسی ، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی فرزند برومند حضرت امام خمینی (ره) به رحمت حق پیوست و پیکر پاکش در میان غم و اندوه وصف ناپذیر مردم داغدار ایران به آغوش خاک سپرده شد.


زندگی این سید بزرگوار را در تاریخ سیاسی ایران می‌توان به چهار دوره تقسیم کرد:
دوره نخست ، نقش ایشان در دوران مبارزه سیاسی از سال ‪۱۳۵۵‬و سفر به عراق و اقامتش در کنار امام. دوره دوم دوران اقامت ایشان در نجف و پاریس و دوره بعدی ‪۱۰‬سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آخرین دوره که پس از رحلت حضرت امام را در بر می‌گیرد.

سید احمدآقا در هر چهار دوره همراه و پشتوانه پدرش بود ، بویژه بعد ازشهادت سید مصطفی در نجف اشرف ، رسالت بزرگی برای خود احساس می‌کرد و با تلاش شبانه روزی خود با دانشجویان ، سیاستمداران و اقشار مختلف مردم ایران ارتباط برقرار کرد و ندای انقلاب را از نجف به همه دنیا رساند.

در زمان هجرت امام به فرانسه ، فرزند برومند امام با هوشیاری در کنار امام توانست انقلاب را از گزند جریانات منحرف در امان نگه دارد و آن را به ساحل نجات برساند.

وجود یادگار امام پس از رحلت ایشان برای پایداری نظام و انقلاب اسلامی غنیمت بود و بطور یقین حمایت سید احمد آقا از رهبری و نظام نقش انکار ناپذیری دراستواری انقلاب و خنثی کردن نقشه‌های دشمنان داشت.


محمدرضاامیری کهنوج از حوزه انتخابیه کهنوج به مجلس راه یافت

فرماندار شهرستان کهنوج اعلام کرد: با شمارش آرا "محمدرضا امیری کهنوج" حائز اکثریت آرا در حوزه انتخابیه کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج و رودبار شد.

"حسین مسلمی" روز شنبه در گفت و گو با ایرناافزود: با ادامه شمارش آرای انتخاباتی تاکنون محمدرضا امیری کهنوج با به دست آوردن ‪ ۵۵‬هزار رای حضورش در مجلس هشتم قطعی شد.

وی تصریح کرد: شمارش آرای انتخابی نامزدهای انتخاباتی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان همچنان ادامه دارد.

حوزه‌انتخابیه کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج و رودبار با ‪ ۱۹۱‬هزار و ‪ ۲۲۸‬نفر دارای یک کرسی در مجلس شورای اسلامی هستند

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی مشخص شد

به گفته فرماندار شهربابک، باپایان یافتن شمارش آرا در حوزه انتخاباتی این شهرستان نماینده مردم این شهرستان مشخص شد.

"منصور مکی‌آبادی"بامداد روز شنبه در گفت و گو با ایرناافزود: " مصطفی رضاحسینی"با کسب ‪ ۱۵‬هزار و ‪ ۹۴۷‬رای از مجموع ‪ ۴۳‬هزار و ‪۲۲۴‬رای صحیح شمارش شده، حایز اکثریت آرا در این شهرستان شد.

وی تصریح کرد: انتخابات هشتمین دوره مجلس در شهر بابک بدون هیچ مشکلی و با حضور گسترده مردم برگزار گردید.

در شهر بابک ‪ ۷۱‬هزار و ‪ ۲۱۱‬نفر حایز شرایط رای بودند.

نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس مشخص شد

با پایان کار شمارش آرا در شهرستانهای سیرجان و بردسیر "شهباز حسن پور" با کسب ‪ ۷۸‬هزار و ‪ ۲۴۶‬رای به عنوان نماینده مجلس انتخاب شد.

فرمانداری سیرجان روز شنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کرد: در این انتخابات حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی(نماینده فعلی) ‪ ۲۲‬هزار و ‪ ۹۳۶‬رای و محمد حسین دعاگویی ‪ ۱۳‬هزار و ‪ ۳۱۱‬رای کسب کردند.

همچنین علیرضا پورابراهیمی ‪ ۱۹۴۳‬رای، محمود نادری ‪ ۱۳۹۰‬رای، کاظم میرحسینی ‪ ۱۰۹۴‬رای، محمود آبادی ‪ ۳۰۰‬رای و ستوده ‪ ۱۵۶‬رای بدست آوردند.

در شهرستان سیرجان ‪ ۱۵۹‬هزار نفر واجد شرایط رای دادن بودند.

فرمانداری زرند نتیجه انتخابات را در زرند و کوهبنان اعلام کرد

حسین امیری خامکانی با ‪ ۲۹‬هزار و ‪ ۸۰۲‬رای به عنوان نماینده مردم شهرستانهای زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی برگزیده شد.

فرمانداری زرند روز شنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کرد: در این انتخابات سید محمدرضا جعفری ‪ ۲۲‬هزار و ‪ ۲۸۶‬رای، سید علی تهامی زرندی ‪۱۰‬ هزار و ‪ ۲۱۱‬رای، محمدجواد حبیبی‌پور کوهبنانی ‪ ۶۷۷۶‬رای، سید ابوالفضل حسینی ‪ ۹۰۳‬رای، زهرا نیک‌اندیش راوری ‪ ۷۷۹‬رای و سید مظفر منصوری ‪ ۲۷۹‬رای بدست آوردند.

تعداد کل برگهای رای رای ماخوذه( صحیح و باطله) ‪ ۷۲‬هزار و ‪ ۴۵۶‬رای و تعداد برگهای رای صحیح ‪ ۷۱‬هزار و ‪ ۳۶‬رای اعلام شده است.

در زرند و کوهبنان ‪ ۹۴‬هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند

نماینده مردم بم در مجلس هشتم شورای اسلامی مشخص شد

فرماندار بم گفت: حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی با کسب ‪ ۱۰۴‬هزار و ‪ ۴۹۶‬رای به عنوان نماینده مردم بم در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

مجید اعتمادی روز شنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی اصغر مکارم ‪ ۲۷‬هزار و ‪ ۸۹۴‬رای، یوسف امینی ‪ ۵۲۳۵‬رای، محمد جواد شهمرادزاده ‪ ۳۱۲۹‬رای، علیرضا قربانی ‪ ۵۳۸‬رای و داود پوردهقان ‪ ۱۸۵‬رای بدست آوردند.

وی مجموع آرا ماخوذه در شهرستان بم را ‪ ۱۴۲‬هزار و ‪ ۶۹۱‬رای ذکر کرد.

‪ ۱۸۰‬هزار نفر در شهرستان بم واجد شرایط رای دادن هستند

نتیجه انتخابات در بافت مشخص شد

فرماندار بافت گفت: محمدتقی بختیاری با کسب ‪ ۲۳‬هزار و ‪ ۴۴۱‬رای به عنوان نماینده مردم بافت در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

مسعود امیرزاده روز شنبه به ایرنا گفت: در این انتخابات همچنین احمد پیش‌بین ‪ ۱۶‬هزار و ‪ ۳۳۲‬رای، هدایت‌الله سلطانی ‪ ۱۴‬هزار و ‪ ۱۳۴‬رای، محمود آقاجانی ‪ ۱۳‬هزار و ‪ ۲۴۱‬رای و صلاح‌الدین شمس‌الدینی ‪ ۱۰‬هزار و ‪ ۸۸۲‬رای بدست آوردند.

انتخابات مجلس هشتم / فارغ از نتیجه

اگر چه در تمام عرصه‌های رقابتی بخش زیادی از انرژی فعالان آن عرصه برای کسب نتیجه صرف می‌شود، ولی مصادیق بسیاری می‌توان یافت که اهمیت و ارزش یک رقابت، فارغ از نتیجه آن است و انتخابات مجلس شورای اسلامی نمونه‌ای از این دست است.

این سخن به معنای تفاوت نداشتن نتیجه انتخاب فرد اصلح به جای فرد بهتر نیست بلکه نگاهی فراتر به موضوع انتخابات و اثر بخشی ملی و بین‌المللی آن است.

این که افرادی مسوولیت پذیر خود را به جامعه برای گزینش عرضه می‌کنند و انجام تکلیف را شجاعانه بر تبعات احتمالی انتخاب نشدن می‌پذیرند خود امتیازی بزرگ در این رقابت است.

مردم مسوولانه، آگاهانه و هوشمندانه از میان نامزدها ، اعتمادشان را به فرد یا افرادی تقدیم می‌کنند و اجازه نمی‌دهند حق تصمیم‌گیری آنها به هر شکل نقض شود، ثمره‌ای گرانقدر است که ارزشی فراتر از نتیجه انتخاب دارد.

فارغ از این که کدام حزب، گروه یا جریان و ائتلاف سیاسی در این انتخابات بیشترین کرسی نمایندگی مردم را کسب می‌کند، این نتیجه مهم است که جریان‌های فکری موجود در این رقابت، حول این محور متفق‌اند که باید اصلاح امور کشور را در چهارچوب اصول انقلاب اسلامی دنبال کنند.

این نکته مهم که نامزد برنده در این رقابت، نماینده تمام افراد یک حوزه انتخابیه است و او باید فارغ از نتیجه، خود را وکیل آحاد جامعه آن حوزه بداند، اهمیتی فراتر از نتیجه آرا دارد.

وقتی که تنها میزان مشارکت مردم است که می‌تواند موانع و سنگ اندازی‌ها موجود در مسیر اقتدار و عزت میهن اسلامی را در عرصه بین‌المللی مرتفع کند به واقع نتیجه انتخاب چه مفهومی دارد.

بدون شک ایرانیان در انتخابات مجلس هشتم نیز حماسه‌ای دیگر خواهند آفرید و آنگاه فارغ از نتیجه، مسوولیت سنگین خدمتگزاران آنها در قوای سه گانه بیش از پیش خواهد شد.

در استان‌هایی مانند کردستان که تعدد قومیت‌ها و وجود مذاهب مختلف همواره به خیال خام دشمنان محلی مناسب برای ایجاد تفرقه است، این مشارکت مردم است که دشمن را مایوس می‌کند و بدیهی است که نتیجه آن که مردم به چه کسی برای وکالت خود اعتماد می‌کنند اولویت دوم است.

اگر بتوان ابتدا قبل از برگزیدن هر انتخابی، فارغ از نتیجه آن بر موضوع تسلط یافت، بدون شک می‌توان تصمیمات بهتری گرفت.

اگر در هنگام اخذ تصمیم قبل از اندیشه به نتیجه آن که احتمال دارد به نفع یا زیان من یا قوم من یا هم آیین من باشد به ضرورت‌های آن تصمیم و اثرات فراگیر آن اندیشید به طور قطع جهت‌گیری ها سویی بهتر خواهد داشت.

انتخاب فرد اصلح به طور دقیق همان اخذ تصمیم فارغ از نتیجه است چرا که بسیار محتمل است که افراد اصلح، آنهایی نباشند که ما فکر می‌کنم منافع‌مان در چهارچوب‌های آنها گنجانده شده است.

ردصلاحیت شب انتخاباتی نامزد مطرح اصولگرای کرمان

محمد رضا پور ابراهیمی، کاندیدای مطرح اصولگرای انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در شب انتخابات رد صلاحیت شد.

به گزارش آفتاب در حالیکه بسیاری شانس اول پیروزی انتخابات در حوزه انتخابیه کرمان و راور را برای محمدرضا پورابراهیمی، کاندیدای اصولگرای مورد حمایت حزب اعتدال و توسعه قائل بودند، شامگاه پنج شنبه نامه ردصلاحیت از سوی فرمانداری کرمان به وی ابلاغ شد.

بنا براین گزارش پیش از ابلاغ این نامه، ابتدا پیامک (sms) هایی با مضمون خبر ردصلاحیت این کاندیدا در کرمان منتشر شده بود. این در حالی بود که یک منبع آگاه در شورای نگهبان، امکان رد صلاحیت یک کاندیدا را پس از مهلت قانونی رسیدگی به صلاحیت ها، رد کرده و البته هرگونه پاسخگویی در این مورد را به اداره اسناد در شورای نگهبان ارجاع داده بود، که مصاحبه با َآنها ممکن نشد.

نهایتاً درساعات پایانی پنج شنبه شب،مشخص شد که طی نامه ای با امضاء رئیس ستاد انتخابات کشور، رد صلاحیت پور ابراهیمی به وی ابلاغ شده است.

تکذیب شایعات بی اساس

بی تقوائی تا چه حد؟

با توجه به پخش شایعاتی مبنی بر انصراف یا عدم تائید صلاحیت آقای دکتر پور ابراهیمی کاندیدای هشتمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخاباتی کرمان و راور بدینوسیله به اطلاع عموم مردم شریف کرمان و راور می رساند که شایعه مذکور هیچ گونه پایه و اساس قانونی ندارد و آقای دکتر پور ابراهیمی با قاطعیت تمام در صحنه قرار دارند باقی می ماند.

ستاد انتخاباتی دکتر محمدرضا پورابراهیمی ۱۳۸۶/۱۲/۲۳
۲۰:۰۷

خیزش بزرگ مردم کرمان و راور برای انتخاب دکتر پور ابراهیمی

گروه سیاسی - دکتر محمدرضا پور ابراهیمی کاندیدای هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمان و راور عصر یکشنبه در اجتماع پرشور هزاران نفر از مردم شهرها ، بخش ها و روستاهای کرمان و راور در تالار تلاش شهر کرمان به تشریح ضرورتهای توسعه و آبادانی همه جانبه استان کرمان و بیان حقایق پنهان و ناگفته های بسیاری پرداخت .
متن کامل سخنرانی ایشان به شرح زیر می باشد :
انقلابی که در سال 57 پیروز شد ،انقلابی بود که معمار آن بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اهداف بلند یک حکومت اسلامی که دربرگیرنده تمامی زوایای یک حرکت مبتنی بر نظام اسلامی بود را ترسیم کردند . اگر نگاهی به قانون اساسی و نگاهی به اندیشه های بلند امام (ره ) در زمان تشکیل انقلاب اسلامی داشته باشیم ،حقیقتا متوجه می شویم که این انقلاب در تمامی زوایای یک جامعه اسلامی برای رسیدن به کمال مطلوب تمامی موارد مورد نظر را که اسلام نیز تاکید می کند ، مورد نظر قرارداده است . شما در زندگی مولای متقیان علی ابن ابی طالب (ع) نگاه بکنید، مولای متقیان اسطوره ی فضیلت و تقوا که بیان موضوع مرتبط با ارتباط مردمی ایشان با خدای متعال همیشه در سخنان بزرگان ما دیده می شود سخنی که اشاره می کند آنان که می خواستند تیغ را از پای علی در بیاورند ، بهترین زمان را در وقت نماز می دانستند ، نماز رابطه ی معنوی مولای متقیان (ع)با خداوند متعال است . این مرد بزرگ، این مردتاریخ ساز در عرصه ی جهان و افتخار تمامی مسلمانان در زمانی که با این رویکرد معنوی با این شرایط و با این وضعیت تبیین و تفسیر می شود . همین مولای متقیان بزرگترین سختی ها و مجاهدتها را در راه ایجاد یک جامعه ای که بتواند بهره گیری کند ،از مسایل اقتصادی تعریف می کند . دهستانهای کوفه را با دست خود آباد می کرد . کار و تلاش را به عنوان یک ارزش در جامعه تعریف می کند و ائمه اطهار(ع) هم بیان می کنند که تلاش و مجاهدت برای کسب روزی حلال برای توسعه ی فضای اقتصادی و حرکت درجهت افزایش رفاه اجتماعی تا جایی عرق ریختن یک کارگر برای کسب روزی حلال کمتر از خون شهید نمی داند و این درتعابیرائمه است .آیا می توانیم قبول کنیم در جامعه ما و در استان کرمان ما بیش از 700 هزار نفر زیر خط فقر باشند ؟! چطوری می توانیم قبول کنیم در جامعه ای که می خواهیم آن را با سایر کشورهای مسلمان به عنوان یک الگو معرفی نماییم وبه عنوان یک نمونه معرفی کنیم در آن جامعه بیان بکنیم که بخشی از جامعه ی ما نیازهای اولیه خود را نمی توانند تامین کنند؟! چطور از افرادی که در نیازهای اولیه خود مانده اند توقع داریم رابطه معنوی شان را با خدا برقرار کنند ؟! جالب اینکه این بخش ازمردم که سختی های جامعه را تحمل می کنند، اینها وفادار ترین افراد به انقلاب بودند و در بیان گهر بار امام (ره)انقلاب ما بردوش همین کوخ نشینان است نه کاخ نشینان .
امروز باید با تمام توان در حل مشکلات مردم ،آن هم بزرگترین مشکلات اقتصادی شان بکوشیم . آمار و ارقامی که از مکاتبات مردم با مسئولین و از نامه های مردم در سفر ریاست محترم جمهور به استان های مختلف برداشت و استنباط می شود این است که بزرگترین مشکل و دردهای خانواده ها مشکلات اقتصادی و مسایل معیشتی است . مسایل حل مشکلات مسکن ، ازدواج و در راس آنها مسئله اشتغال جوانانشان است . امروز اگر در جامعه نگاه کنیم کمتر خانواده ای پیدا می شود که یک یا دو نفر از اعضای آن خانواده پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، دنبال کار نباشند . سه دهه از انقلاب گذشته است باید فکری جدی و کارجدی درجهت تحول اقتصادی شروع شود . بنده برنامه های خودم را درجاهای مختلف اعلام کردم ، این بخش ها و رویکردها مبتنی بر دو تجربه فردی بنده است .
اولا توان تخصصی اینجانب در حوزه مسایل اقتصادی و بازار سرمایه کشور
ثانیا تجربه اینجانب در مسئولیتهای اجرایی استان در حوزه مسایل اقتصادی .
بنده به جرات عرض می کنم خدمت شما مردم عزیز و گرانقدرکرمان و راور، به فضل پروردگار با شناسایی دقیق اطلاعات تخصصی درحوزه مسایل اقتصادی استان چون بنده ، قبل از معاونت اقتصادی و برنامه ریزی در سال 82 به عنوان تنها فردی که از حوزه دکترای تخصصی بازار سرمایه استان بودم دعوت شدم برای سازمان بورس کشور، بنده به عنوان موسس و اولین مدیر بورس اوراق بهادار استان کرمان در سال 82 به کرمان آمدم. به عنوان فردی که 2 سال در حوزه تخصصی بازار و سرمایه و در حوزه مسایل اقتصادی کار کردم و ضمنا 2 سال هم درحوزه معاونت برنامه ریزی استانداری کرمان در خدمت برادربزرگوارم جناب آقای دکتر رئوفی نژاد و مردم عزیز استان بودم . این را از جهت تجربه اقتصادی خودم عرض می کنم ، بنده با اشراف به مسایل اقتصادی استان به ویژه شهرهای کرمان و راور ، به دلیل بضاعت علمی خودم به عنوان یک استاد دانشگاه ، به عنوان یک فردی که در دانشگاههای بزرگ کشور همانند دانشگاههای تهران ، اصفهان ، کرمان و سایر دانشگاهها تدریس کردم و سالها در حوزه تخصصی اقتصادی به دانشجویان میهن اسلامی تدریس کردم خدمت شما این دو نکته را عرض می کنم :1- استان کرمان استانی ثروتمند اما دارای مردمانی محروم است این وضعیت زیبنده مردم استان کرمان نیست . این وضعیت باید با حمایت مردم و با ورود مردم به عرصه کار و تلاش و سازندگی تبدیل شود به عرصه ای که هر کس می خواهد در استان کرمان براساس شاخصه های توسعه یافتگی ارزیابی کند افتخارکند که کرمانی است و بارویکرد تخصصی چهره ی اقتصادی حتما عوض خواهد شد . بنده مدیون هیچ گروه و باند سیاسی در استان کرمان و کشور نیستم . فقط براساس توکل برخداوند متعال با استعانت از او در بخش های مختلف چه دردوران قبل و چه بعد از 84 در بخش های مختلف و مسئولیتهای مختلف بر اساس توان تخصصی ،تجربه کاری و فعالیتهای مستمری که داشتم ، بدست آوردم . لذا در صورتی که بنده بتوانم افتخار نمایندگی شما را در دست داشته باشم به هیچ گروه و به هیچ فردی بدهکارنیستم در دوران فعالیتم در استانداری توانستم در استان کرمان بالاترین ارزش مصوبات اقتصادی کشور را دربین 30 استان کشور به استان کرمان اختصاص دهیم و فقط 10 هزار میلیارد تومان مصوبه اقتصادی را به عنوان یکی از کارهای بزرگ که در سفر ریاست محترم جمهور به استان که درهیچ استانی در سفرهای رئیس جمهوری مصوب نشد مصوب پتروشیمی بود. 4 مجموعه بزرگ پتروشیمی با پیگیری های شبانه روزی و با بکارگیری نیروهای تخصصی در این زمینه و متقاعد کردن مسئولین و مدیران وزارت نفت محقق شد و در استان کرمان این به عنوان مصوبه دولت در دستور کار قرار گرفت . 4 مجتمع پتروشیمی که حدود 4 هزارو 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای آن درنظر گرفته شد ، که بحمدلله شروع شده و در سالهای آینده به بهره برداری خواهد رسید و به فضل پروردگار همین یک مورد ، بخش زیادی از فضای اقتصادی کرمان را متحول خواهد کرد .
احیا فعالیتهای معدنی و صنعتی در استان کرمان تشکیل کنسرسیوم بزرگ برای ایجاد مناطق ویژه در شمال و جنوب استان کرمان ،ایجاد ستاد عالی پسته کشور که بالاترین اقدام برای ساماندهی صنعت پسته که یکی از حیاتی ترین فعالیتهای کشاورزی برای کشاورزان ما محسوب می شود . این گوشه ای از فعالیتهایی بود که انجام دادیم و انشاءالله امیدواریم تمامی این مصوبات بتواند هر چه سریعتر با حمایت مسئولین و حمایت مردم انشاءالله اجرایی شود.
اواسط و اواخر تابستان امسال از طرف جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بنده تماس گرفته شد ، معاون محترم صدا و سیمای کرمان که از مسئولین جمعیت ایثارگران است ،گفتند که ما علاقه داریم برای بحث نمایندگی مجلس شما به کرمان بیایید. بنده عرض کردم که الحمدلله رب العالمین در کرمان چهره های بسیار خوب و توانمندی وجود دارد ،که اگر در کنار آنها قرارگیرم ودر حوزه اقتصاد کلان کشور باشم شاید بهتر بتوانم به آنها کمک کنم. فلذا در ابتدا از این درخواست امتناع کردم ،اما پیگیری های مکرر ایشان و تماس هایی که از جاهای دیگربه بنده شد، بنده عرض کردم که واقعا اگر شرایطی هست که بنده بتوانم خدمتی بکنم در حوزه مسایل کرمان با رویکرد مسایل اقتصادی ، این آمادگی را دارم تا در خدمت مردم بزرگوار باشم . لذا براساس پیگیری های مکرر و تماس های بسیاری که از طرف عزیزان مختلف از جمله ایثارگران ، جانبازان و خانواده های معظم شهدا ، گروه ها و اقشار مختلف که با بنده صورت گرفت و همچنین پیگیری جمعیت ایثارگران استان که  یکی از گروه های مجموعه (5+6) بیان می شود، بعد از مدتی با پیگیری انجام شده قبول کردم که اگر در استان کرمان شرایطی باشد من درخدمتشان هستم . خوب در ابتدا دوستان بنده به عنوان کاندیدای جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به گروه( 5+6) معرفی کردند سه گام هم قرار بود در گروه (5+6 )انجام شود :
بررسی سوابق فردی
بررسی توانمندی و کار آمدی
مقبولیت اجتماعی
در خصوص بررسی سوابق فردی کارها انجام شد . کاندیداهای دیگر هم بودند - سوابق آنها هم بررسی شد ، خوب امتیاز لازم را همه کاندیداها آوردند – بنده هم امتیاز لازم را بر اساس آنچه دوستان عرض کردند آوردم . گام بعدی مرحله توانمندی و کارآمدی بود که دوستان بر اساس شاخصه هایی که ارزیابی کردند و این توانمندی و کارآمدی را مورد بررسی خودشان قرار دادند و بنده امتیاز لازم را کسب کردم . مرحله سوم بحث مقبولیت بود آن چیزی که متاسفانه امروزبرخی از دوستان در جامعه مطرح می کنند که حرکت بنده خارج از چارچوب توافقی بود ،که انجام شد . نخیر؛حرکت بنده دقیقا در همان چارچوبی بود که توافق کردم - چرا که وقتی بحث مقبولیت مطرح شد بنده عرض کردم در ابتدای آبان ماه نمی شود مقبولیت افرادی را برای انتصابات اسفند ماه تعیین کرد .باید حرکتی شروع شود و تمام کاندیداهایی که علاقمند هستند حضور پیداکنند در حوزه مسایل نمایندگی مجلس ، بیایند فعالیت کنند . فضای جامعه در یک ماه آخر و در 15 روز آخر شکل می گیرد . آن فضا شرایطی را بوجود می آورد که متوجه می شوید مقبولیت چه کسی بیشتر است .
بنده به عزیزان عرض کردم الان 4 ماه تا اسفند ماه فرصت باقی است چگونه می توان مقبولیت را سنجید . گفتند ما تصمیم گرفتیم مقبولیت را این گونه بسنجیم ؟! و براساس این عمل می کنیم و جمع بندی ما بر این است که شما در این مقبولیت قرار نگرفتید (!) و به همین شکل می خواهیم تصمیم گیری کنیم (!). من خدمت اعضای گروه (5+6 )رسیدم، قبل از آن هم خدمت خیلی از مسئولین استان . پیشنهاد من این بود که بنده به عنوان یک بسیجی دوران دفاع مقدس و فردی که با تمام وجود علاقه دارم به استان و شهر خودم کرمان خدمت بکنم و از روی دلسوزی هم عرض می کنم ،آن این است که اگر می خواهیم موفقیتی را در عرصه انتخابات داشته باشیم باید براساس مقبولیت واقعی نظر سنجی کنیم . ببینیم خروجی کار چیست و تصمیم گیری کنیم . این مسایل را هم به دوستان و هم به مسئولین بزرگوار استان عرض کردم . به دوستان عرض کردم بنده به عنوان یک فرد در خدمت مجموعه افرادی که علاقمند هستند به انقلاب و نظام و ارزش ها وامام با وفاداری کامل خدمت کنند من آماده هستم، همه دوستان هم به این شکل رفتار کنند . همه دوستان فعالیتهایشان را شروع کنند یک ماه یا 20 روز قبل از انتخابات یک نظرسنجی انجام شود هرکسی که بالاترین رای را آورد دیگران حمایت کنند . اگر بنده نبودم من از دیگران حمایت می کنم و به تمامی داوطلبین هم عرض کردم شما هم به هوادارانتان و به کسانی که دوست دارند شما در سمت نمایندگی مجلس تصدی مسئولیت کنید، به دوستانتان عرض کنید که به این شکل می خواهیم عمل کنیم تیمی هم تلاش کنیم همه کوشش کنیم پانزده - بیست روز قبل از انتخابات مشخص شود که اقبال عمومی به سمت کیست . براین اساس تصمیم می گیریم . اگر بنده پور ابراهیمی در جایگاه نظر سنجی اول یا دوم بودم می مانم ، اما اگر جایگاهم دهم بود اگرشما هم از من بخواهید نمی مانم . چرا که من فکر می کنم انسان خوبی هستم اما اگر مقبولیت نداشتم . نمی توانم به مردم بگویم به زور به من رای بدهند . من باید بروم وکنار کسی که مقبولیت دارد بیاید درعرصه کار ، بنابراین با این شرایط با عزیزان طرح موضوع کردم . متاسفانه دوستان مطرح کردند نخیر همین نظرسنجی مناسب است فضا هم همین است و باید بر این اساس عمل کرد(!) . من وقتی این فضا را مطرح کردند ،گفتم خیلی خوب اگر قرار است این گونه عمل شود بگذاریم حداقل در مسیر کار چارچوبی فراهم شود که بتوانیم بهتر تصمیم بگیریم . بعد متاسفانه مواجه شدیم با فشارهای بسیار زیادی که به جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گذاشتند و کار را به جایی رساندند که جمعیت ایثارگران به شکلی نامحسوس یا نامشهود اعلام کرد که اصلا آقای پور ابراهیمی کاندیدای ما نیست (!). چیزی که از اول بنده را دعوت کردند به کرمان ، کم کم تحت فشار سیاسی آن را رد کردند و اعلام کردند دعوت ما بسیار ساده بوده و قرارنبوده ایشان در حوزه نمایندگی بیایند(!؟) که من این را اصلا نمی بخشم . بنده هم وقتی دیدم فضا اینگونه است به عزیزان جمعیت ایثارگران عرض کردم ،به دعوت شما آمدم اما به درخواست شما از صحنه خارج نخواهم شد (!)و حالا که شما با این روش رفتار می کنید باید مبنای حرکت را عقلانیت و شرعیت بگذارید . این چه روشی است که انتخاب می کنید و فشار را به جمعیت ایثارگران آوردند ،که اصلا اعلام کنند که ما نماینده ای نداشتیم . این درست است ؟

مگر بنده به جز یک ایثارگر بودم ،که در 15 سالگی در دوران دفاع مقدس در مقابل تانکهای دشمن در مهران و شلمچه ، ام الرصاص ،در کربلای 4 و 5 ، والفجر10 ،حلبچه جنگیدم (؟)
مگر من جزو ایثارگران انقلاب اسلامی نبودم و نیستم ؟! چرا این فضارا ایجاد می کنید که بچه های مومن و انقلابی جامعه فقط و فقط به واسطه ی فضای تنگ سیاسی که ایجاد می شود اینها از حلقه های خدمت به نظام محروم شوند . چه کسی باید پاسخگوی این حرکت ها باشد ؟ بنده خدمت عزیزان عرض کردم حال که به این شکل عمل می کنید بنده به عنوان یک کاندیدای مستقل با اهداف مشخص درخدمت مردم عزیزمان هستم . بنده اعلام می کنم کسانی که به امام ، انقلاب ، ارزش ها ، شهدا ، ولایت مطلقه فقیه ، دیدگاههای مقام معظم رهبری و همه اصول و مبانی پایبند هستند، همه در حلقه اصولگرایی هستند و بنده برای خدمت به جامعه دست همه شان را می گیرم تا بتوانیم حرکت بزرگی را در توسعه اقتصادی استان فراهم کنیم . اصولگرایی و خدمت به انقلاب در راستای ارزشهای نظام و انقلاب عمل کردن به صورتجلسه های افراد پنج و یازده نفره نیست ! اعتقاد به ارزش ها و اصول مبانی بر دل و عمل افراد است مگر می شود در صورتجلسه ای اعلام کرد کسی به ارزش ها اعتقاد دارد یا نه ؟مگر می تواند چند نفر تصمیم گیری کند که می شود، برای اصولگرایی حدود و معیار تعیین کرد ؟ چه کسانی هستند و چه کسانی نیستند ؟اصولگرایی بر دل و عمل افراد است . بنده هم با این فضا وارد عرصه انتخابات شدم . به دوستان هم عرض کردم بنده بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری که در جمع مردم یزد فرمودند (هر کس که احساس بکند که می تواند به اجتماع و مردم خود خدمت کند وارد صحنه انتخابات نشود تکلیف شرعی خود را عمل نکرده است )بنده هم اعلام کردم امروز بزرگترین مشکل و معضلی که ما در وضعیت کرمان و استان داریم وضعیت مسایل اقتصادی است . مشکلات اقتصادی که من در جلسات مختلف در خصوص آنها صحبت کردم . شاخصه های محرومیتی است که امروز باید با تمام توان تعدیل پیدا کند . من با این شرایط عرض کردم که آماده ام به عنوان یک استاد دانشگاه بسیجی دوران دفاع مقدس و یک بسیجی در عرصه علم و دانش و یک بسیجی در حوزه اجرا تخصصی در مسئولیت های کلان کشور و استان اعلام آمادگی کردم ، برای تحول در حوزه مسایل اقتصادی که زیر بنای خیلی از حوزه ها و مسایل است ، آمادگی دارم ، که در این راه حرکتی بزرگ که پور ابراهیمی هم کم است ، اگر دهها پور ابراهیمی هم فدا شود آماده هستم ، با تمام توان خدمتگزار این مردم باشم . انشاءالله
جالب است بدانید امروز بعضی از عزیزانی که داعیه ی اعتقاد به ارزشها و اصول را دارند در عمل شرایطی را ایجاد کردند که به جز راندن افراد مومن و بچه های بسیجی از حلقه مسایل ارزشی کاری ندارند . این معنی اعتقاد به ارزشها و اصول نیست .
اگر هنر داریم باید تمام کسانی که به انقلاب وفادار نیستند به وفاداران انقلاب تبدیل کنیم . اگر کسانی که وفادار عادی انقلاب هستند به افراد کامل وفادار به انقلاب تبدیل کنیم . طرفداران را به حزب الهی هایی با تمام وجود در خدمت انقلاب تبدیل کنیم ، همه اینها مسایل افزایش ترقی افراد جامعه است ، ما اگر بر عکس عمل کنیم این چه اصولگرایی است ؟!کجا ترغیب اصولگرایی است ؟! کجا ترغیب مبانی و ارزشهای اصولگرایی است ؟چگونه می توانیم آن دنیا و در شب اول قبر پاسخگو باشید ؟که دارید این جوری عمل می کنید !؟در زمان انتخابات ریاست جمهوری هم شما شاهد این حرکتها بودید . یادتان هست افرادی بودند که اصلا حضور آقای احمدی نژاد را به هیچ صورت نمی پذیرفتند (!) هزاران حرف پشت سرایشان مطرح کردند (! )و از کاندیدای خاص خودشان تبلیغ کردند و حتی اجازه نمی دادند جوانهای این استان حمایت خود را از آقای احمدی نژاد اعلام کنند (؟)شما دیدید چه اتفاقی افتاد (!)خیلی جالب بود ، بعد از روی کار آمدن دولت آقای احمدی نژاد اولین کسانی که مسئولیت گرفتند (!؟؟؟)همین آقایان بودند (!؟)این هم خیلی جالب بود این تعارضات کجاست ؟ جالب اینکه در همین الان هم بعضی از افراد این استان که حکم خود را از دولت گرفتند تعهداتشان را خارج از دولت ایفا می کنند ؟؟!کجای این با معیارهای ارزشی می خواند ؟ کجای این با معیارهای اصولگرایی می خواند . این فضا فضای تغییراتی است که انشاءا... باید درفضای استان کرمان قرارگیرد. ما دوست داریم عدالت که امروز بهترین و بالاترین شعار دولت خدمتگزار آقای احمدی نژاد است انشاءا... در جامعه تحقق یابد و یکی از منشاهای ظهور عدالت تصدی مسئولیت ها بر اساس لیاقتها در استان کرمان خواهد بود و انشاءا... انجام خواهد شد .متاسفانه مشکلات زیادی و فشارهای زیادی به بنده وارد کردند ؟!چه قبل از ثبت نام و چه بعد از ثبت نام .در بعد از ثبت نام آمدند بنده را رد صلاحیت کردند!!! به چه دلیلی – به دلیل اینکه  عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران هستم . من خدمت عزیزان مسئول در کرمان عرض کردم که عزیزان به سه دلیل قانونی این موضوع که شما مطرح می کنید. اصلا مصداق بنده نیست . توضیح دادم ، مدارک و ادله کاملا کارشناسی و قانونی را ارایه کردم . متاسفانه به هر شکلی که انجام شد نامه ای از کرمان رفت و صلاحیت بنده رد شد ! رفتم در تهران خدمت اعضای محترم شورای نگهبان که جا دارد از همه آنها تشکر کنم ، به واسطه ی این احقاق حقی که کردند ، خدمتشان توضیح دادم ، موارد قانونی را عرض کردم به طوری که به من بیان داشتند که شما اصلا مشکلی نداشتید ، این اتفاق باعث شد که حدود 15 روز فعالیت مداوم جوانان ، عزیزان و بزرگانی که در ستاد بنده مشغول فعالیت بودند با کندی روبرو شود و یک مقدار ،این قضیه اثر منفی هم برای بنده ایجاد کرد ، بعضی از افراد رفتند در جامعه مطرح کردند که نمی دانیم آقای پور ابراهیمی را به چه دلیل رد صلاحیت کردند ؟هزاران حرف خلاف واقع را در اوج بی تقوایی زدند . ولی خوشبختانه رد صلاحیت هیچ موضوع قانونی نداشت و نهایتا هم شورای محترم نگهبان رای خودش را صادر و صلاحیت بنده را تایید کرد . برای جلسات اینجانب در خیلی از جاها فشارهایی می آورند ! بعضی از عزیزانی که مسئولیت ستادهای اینجانب را در شهرها و مناطق قبول می کنند متاسفانه با کمال بی تقوایی آنها را تهدید می کنند که با هیچ ادبیاتی قابل توجیه نیست و قابل قبول نخواهد بود ، که ما افرادی که متعلق به یک کاندیدا هستند را با شرایطی روبرو کنیم که آنها را دلسرد نماییم ، تا از کاندیدای مورد نظر خودشان حمایت نکنند . در خانه شهر که آخرین جلسه بنده برای بانوان بود متاسفانه یک حرکت خلاف قانون انجام شد ما از ساعت 5/ 6 تا 5/ 8 عصر بر اساس نامه رسمی فرمانداری کرمان مجوز تالار خانه شهر داشتیم . دقیقا ساعت 5/ 6 دوستان ستاد ، تالار را تحویل گرفتند به طوری که فعالیتهاو برنامه ها راس ساعت 7 شروع شد به شکلی که بنده ساعت 10/ 7 پشت تریبون رفتم و آماده سخنرانی شدم که ناگهان افرادی آمدند وارد تالار شدند ! و فضای تالار و سخنرانی بنده را به هم ریختند و بعدهم با کمال بی ادبی به دروغ اعلام کردند که حق قانونی آنها بوده . بنده به دوستان و هواداران خودم عرض کردم ما به جز قانون و تقوا هیچ چیزی رادر دستور کار خود قرار نداده ایم . متاسفانه در همان جلسه برخورد بدی هم صورت گرفت و مادر یکی از جانبازان عزیز و بزرگوار را با توهین و افترا با یک شرایط خاصی روبرو کردند . جالب اینجاست به جای اینکه پاسخگوی این حرکت زشت خود باشند ، بنده را متهم به کار غیر قانونی کردند ! این نهایت بی تقوایی است !
درجلسه ماهان متاسفانه با کمال وقاهت خیمه حسینیه ای که قرار بود بنده در آنجا سخنرانی کنم را پاره کردند و آن را پایین آوردند که نیم ساعت قبل از سخنرانی بنده ، مردم آمدند و این خیمه را احیا کردند . جا دارد گلایه کنم از معدود ائمه جمعه ای که ما باید از آنها درس و عبرت بگیریم . در سخنرانی هایشان تحلیل هایی ارایه می کنند و بنده را به عنوان یک فرد ضد انقلاب معرفی می کنند . چرا این کار را می کنید ؟ !
شما نتیجه این کارها را ندیده اید ؟ ندیده اید که مردم هر وقت این گونه عمل می کنید ، بر عکس عمل می کنند ؟ !
ما گوشت و پوست و خونمان از انقلاب و نظام است . کارنامه ام مشخص است . ما که جزء خانواده شهدا هستیم ، بنده 15 سالم بود در جنگ بودم وتمام زندگی ام برای شما روی کاغذ است . یک ذره ایراد نتوانستید به پرونده من بگیرید ، بزرگترین کارهای اقتصادی را انجام دادم که خوشبختانه یک ریال مشکل اقتصادی از بنده  نتوانستید بگیرید . هر کس از ائمه جمعه و بزرگان اشکالی در خصوص بنده دارد با من تماس بگیرد من تمام مسایل را به او می گویم . امام جمعه محترم ماهان تحلیلی را ارایه می کند و می گوید ایشان (پور ابراهیمی )می خواهد اقتصاد لیبرالیسمی را مطرح کند . بنده در چندین سال قبل در دانشگاه امام صادق (ع)یکی از کارهایی که انجام داده ام بحث ارتباط بین مسایل اقتصادی و فقهی بود و به اتفاق آقای دکتر صالح آبادی ، رئیس سازمان بورس فعلی کشور مرکز تحقیقات مدیریت مالی اسلامی را راه اندازی کردیم . آن روز بنده هیچ مسئولیتی نداشتم این را احساس وظیفه و تکلیف شرعی خود دیدم که در حوزه مسایل اقتصادی اسلامی ورود کنم . شش ماه در آنجا کار کردم بهترین مقالات تخصصی اقتصادی را گرفتیم به طوری که امروز در قانون بازار سرمایه کشور مورد بهره برداری قرار می گیرد . به طوری که تمامی مسایل شرعی در آن لحاظ گردیده است .
در زنگی آباد در جلسه ای که توسط بانی آن جلسه دعوت شدیم امام جمعه محترم زنگی آباد از سخنرانی بنده جلوگیری می کند . بنده از بعضی ائمه جمعه گلایه دارم ! من مخلص روحانیت هستم، خودم ازخانواده روحانیت هستم !چرا اینگونه برخورد می کنید ؟
شما اگر بدتر از این هم برخورد کنید من از اعتقادم به امام ، ارزشها ، ولایت مطلقه فقیه ، مبانی که امروز امام (ره ) و رهبر معظم انقلاب ترسیم می کنند یک ذره کم نخواهد شد.
در دانشگاه شهید باهنر کرمان جلوی جلسه ی بنده را می گیرند ، جناب آقای دکتر امیری ریاست محترم دانشگاه ، شما که عضو فرهیخته این دانشگاه و جامعه هستید !چرا به خودتان اجازه می دهید امروز در دانشگاه اجازه ندهند یک استاد دانشگاه که سالها در این دانشگاه تدریس می کند جلوی سخنرانی اش را که مجوز رسمی هم داشته بگیرند ؟
من اگر در دانشگاه نتوانم با دانشجویان خود صحبت کنم ، کجا می توانم صحبت کنم ؟!
این قابل قبول نخواهد بود که هیات سه نفره شورای دانشگاه مجوز قانونی که من داشتم را نادیده گرفته و درب تالار را ببندد و حتی دانشجویان را جلوی درب ورودی دانشگاه که از دانشگاه های دیگر آمدند ، مورد بی حرمتی قراردهند! و حتی نیروی انتظامی را خبر کنند که اینها را دستگیر کنید ؟ ما همه این موارد را تحمل خواهیم کرد. موارد بدتر از این را هم پیش بینی کرده ایم . هیچ اشکالی ندارد اگر تکلیفی برای رضای خدا باشد برای آن تکلیف جانمان را هم فدا خواهیم کرد .
خدمت مردم عزیز کرمان وراور اعلام می کنم که امروز فضایی است که بر اساس آن باید ببینیم مشکلات اصلی جامعه چیست ؟ براساس توضیحاتی که خدمت شما عرض کردم حل مسایل اقتصادی در بالاترین جایگاه قرار دارد ، امروز ریشه خیلی از مفاسد و معضلات اجتماعی در بحث و مشکلات اقتصادی است . امروز مردم اولویتشان مسایل اقتصادی است . ما باید نگاه کنیم و ببینیم چه کسانی دارای این ویژگی هستند ، که بتوانند این مسایل را حل کنند . اگر به غیر بنده کسانی باشند که تخصص اقتصادی به همراه تجربه کار اجرایی و توانمندی در عمل داشته باشند ، بنده اولین کسی خواهم بود که به آنها رای خواهم داد ! به مردم هم اعلام می کنم نگاه کنید به نیازو ضرورتها و درکنارآن به توانمندی افرادی که امروز به صحنه آمده اند ، همه خوبند ، کسانی هم که از قبل بودند امتحان خود را پس داده اند ، امروز خروجی کار 30 سال برنامه ریزی اقتصادی در استان کرمان که متاسفانه سوابق بخشی از مسئولین اقتصادی استان کرمان در سالهای گذشته که کار اقتصادی می کردند را بنده بررسی کردم متاسفانه تخصص اقتصادی هم نداشتند .شما نگاه کنید چه اتفاقی افتاده ! ما بزرگترین ظرفیتهای معدنی را در استان داشتیم که با کمترین برنامه ریزی اقتصادی از آنها بهره برداری شده است ؟! این کارهایی که بنده در سفر ریاست محترم جمهوری تحت عنوان مصوبات اقتصادی انجام داده ام ، بحث پتروشیمی ، بحث تشکیل کنسرسیوم برای ایجاد فولاد ، که ما باید با تاسف اعلام کنیم: 20 سال است که از بهره برداری سنگ آهن ما می گذرد هنوز یک کیلو فولاد تولید نشده است ! این نشان می دهد برنامه ریزی اقتصادی در دوره های گذشته واقعا فجیع بوده است ، این خروجی کاری است که امروز عرض می کنم خروجی کار امروز سالها کار اقتصادی مدیران قبلی 700 هزار نفر افرادزیر خط فقر می باشند !این فضا و رویکرد بایستی با فعالیت اقتصادی و آمدن افراد متخصص در حوزه های کاری متحول شده و با عنایت خداوند متعال و دعای امام زمان (عج ) و حمایت مردم انشاءا... قطعی خواهد بود . ما در باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس از ورزش جوانان برومند استان حمایت می کنیم و کرمان را به قطب ورزشی کشور تبدیل خواهیم کرد .
در پایان از حضور همه شما مردم عزیز و بزرگوار تقدیر و تشکر می نمایم .

قدرت دولتی برای بر هم زدن معادلات تبلیغات در کرمان

روزنامه «حدیث» در شماره روز گذشته خود، سخنان یکی از کاندیداهای مطرح این دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های «کرمان» و «راور» را به صورت ویژه‌نامه چاپ کرده بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در نامه‌ای دست‌نویس، خطاب به چاپخانه، از نشر و توزیع نشریه «حدیث» شماره 2483 جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار «تابناک» از کرمان، روزنامه «حدیث» کرمان از قدیمی‌ترین و معتبرترین و از معدود روزنامه‌هایی است که در کرمان روزانه چاپ می‌شود.

این روزنامه در شماره روز گذشته خود، سخنان یکی از کاندیداهای مطرح این دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های «کرمان» و «راور» را به صورت ویژه‌نامه چاپ کرده بود.
این در حالی است که تنها دادستان حق توقیف و جلوگیری از چاپ یک نشریه را داراست.

بنابراین، با این دستور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معلوم نیست آیا مقام قضائی یا دادستان کرمان، دستور جلوگیری از چاپ و توزیع نشریه «حدیث» در روز 21/12/86 را صادر کرده است، یا خیر، که در این صورت، باید مدیرکل ارشاد کرمان به دستور قضائی اشاره می‌کرد.
حال پرسش این است که این دستور این اداره معلوم از ناحیه چه مقام یا کسی بوده است؟

گفتنی است، کاندیدای یادشده پس از دعوت در جبهه متحد و خارج کردن ایشان به طور اجباری از لیست جبهه متحد، مستقل وارد صحنه شده و توانسته است معادلات انتخابات را تغییر دهد.

واکنش مدیر مسئول روزنامه حدیث کرمان

در پی اقدام غیر قانونی مهدی  محبان در توقیف روزنامه حدیث کرمان - مهدی شجاعی مدیر مسئول این نشریه در نامه ای  سرگشاده  به مقامات عالی رتبه سیاسی و قضایی کشور که در اختیار رسانه ها قرار گرفته است به این امر غیر قانونی اعتراض کرده است .

وی در بخشی از این نامه آورده است :

این اولین بار نیست که در مقاطع حساس و تاثیرگذار این روزنامه توقیف و سپس با دلجویی آزاد می شود .

اقدام جناحی مدیرکل ارشاد کرمان در توقیف ویژه نامه حدیث کرمان

مهدی محبان مدیرکل فرهنگ و  ارشاد اسلامی کرمان ساعت ۱۵ امروز در نامه دست نویس و فاقد شماره دبیرخانه و مهر این ادره کل  خطاب به مدیر چاپخانه شکوفه ( محل چاپ حدیث کرمان ) دستور  توقیف روزنامه حدیث کرمان را صادر کرد .

متن کامل این نامه به شرح زیر است :

مدیریت محترم چاپ شکوفه

با سلام - احتراما بنا به دستوری که به ارشاد داده شده است از چاپ و خروج نشریه حدیث کرمان شماره ۲۴۸۳ تا اطلاع ثانوی خودداری نمایید .

با تشکر - محبان  ۲۱/۱۲/۸۶

وی همچنین در تماس تلفنی با مدیر این چاپخانه این امر را خواستار شده است .

شایان ذکر است یک واحد گشت انتظامی نیز دقایقی بعد ضمن حضور در  چاپخانه و دربهای خروجی آن مانع خروج و پخش این روزنامه شدند .

بسیاری از اصحاب رسانه و مطبوعات استان این اقدام غیر قانونی را محکوم کره اند .

لازم به توضیح است در این نشریه مصاحبه دکتر محمدرضاپور ابراهیمی چاپ شده بود که به مذاق هم طیفیهای سیاسی محبان  خوش نیامده بود .

 

 

راه اندازی وبلاگ یادمان آیت الله حقیقی

با توجه به ارتحال روحانی و مجاهد عالیقدر آیت‌الله حاج "عباس حقیقی" وبلاگی به منظور یادمان ایشان راه اندازی شد . آدرس  این وبلاگ عبارت است از :

http://haghighi.blogsky.com/

 

آیت‌الله"عباس حقیقی" به دیار باقی شتافت

آیت‌الله حاج "عباس حقیقی" از روحانیون مبارز و انقلابی استان کرمان روز شنبه به دلیل عارضه قلبی در سن ‪ ۸۶‬سالگی در بیمارستان شفای این شهر به دیار باقی شتافت.

به گزارش ایرنا، وی که ازاستادان به نام حوزه‌های علمیه استان کرمان به شمار می‌رفت، یک ماه قبل پس از انجام عمل سنگین جراحی، در بخش "آی سی یو" بیمارستان بستری بود.

آیت‌الله حقیقی تا قبل از بیماری قلبی، امامت جماعت مسجد جامع کرمان که به عنوان بزرگترین و مهمترین مساجد شهر کرمان به شمار می‌رود را بر عهده داشت.

پیکراین روحانی برجسته فردا (یکشنبه) ساعت ‪ ۹‬صبح در شهر کرمان تشییع می‌شود.

امام جمعه کرمان:مدعیان حقوق بشر، وحشیانه به جان بشر افتاده اند

امام جمعه کرمان بااشاره به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه و سکوت مجامع جهانی گفت:مدعیان دروغین حقوق بشر، وحشیانه به جان بشر افتاده اند.

به گزارش حدیث کرمان حجت الاسلام سید یحیی جعفری و امام جمعه کرمان با نسلیت ایام رحلت پیامبر خدا(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) گفت: منشا همه سعادت و خوشبختی مادی و معنوی و شرافت انسان علم و دانش است.

وی با بیان روایتی از رسول خدا(ص) گفت: فضیلت کسب علم و دانش برتر از عبادت در راه خداست و امام مجتبی (ع) نیز عقل و خرد را تامین کننده زتدگی سالم دنیا و آخرت بیان فرموده اند.

امام جمعه کرمان با یادآوری رنجها و زحمات حضرت رسول(ص) از آغاز رسالت تا رحلت جانگداز ایشان، ایمان به هدف و اصرار و پافشاری بر حق را دو عامل مهم موفقیت ایشان در برابر کفر، ظلم و استکبار دانست و آن را الگوی مسلمانان ذکر کرد.

وی با بیان نحوه شهادت امام حسن(ع) گفت: آن امام بزرگوار قربانی مقام و دنیا طلبی شده و پس از 4 بار سوقصد، سرانجام مسموم شده و به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار فلسطینیان و سکوت شورای ناامنی سازمان ملل که آلت دست آمریکا و غرب قرار گرفته و نیز اهانت کشورهای اروپایی به حضرت رسول(ص) و غفلت کشورهای اسلامی را تاسف آور دانست.

وی گفت: امروزه جاهلیت مدرن، ملتهای آزاده وبخصوص مسلمانان را نشانه رفته و مدعیان دروغین حقوق بشر، وحشیانه به جان بشریت افتاده اند.

سید یحیی جعفری نوطئه دشمن در مقابل ملت ایران و مخالفت آنان با حضور مردم در انتخابات را شکست خورده دانست و گفت: برخلاف خواست دشمن حضور ملت در پای صندوقهای رای همواره حداکثری و عامل یاس آنان بوده است.

وی با گرامیداشت هفته وقف،آن را یکی از مسائل مهم و مورد ناکید اسلام برای حل مشکلات جامعه دانست و گفت: متاسفانه این مساله که حتی در غرب هم رواج یافته، در جامعه ما کمرنگ شده است.

وی از واقفان خواست قبل از هرکاری با افراد خبره و آگاه به مسائل دینی مشورت کنند.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به هفته منابع طبیعی تصریح کرد: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست مانند نماز و روزه تکلیف و واجبی شرعی و تخریب آنها خران است اما متاسفانه بدست اشرف مخلوقات در حال نابودی است.

وی ضمن قدردانی از تلاشهای کارکنان منابع طبیعی از مسئولان خواست برای تخریب کنندگان این تعمتهای الهی مجازاتهای سنگینی در نظر بگیرند و همه را به کاشت درخت تشویق کنند.

شعار انتخاباتی دکتر پور ابراهیمی

به گزارش کرمان نیوز شعار دکتر  محمد رضا پورابراهیمی از کاندیداهای کرمان و راور در مجلس هشتم که دارای اقبال عمومی زیادی نیز در بین مردم است

(( برای خدمت به مردم ؛  بگذاریم دیگران نیز کار کنند ))است .

درس‌ها یی از شهید مدرس، نماد نماینده اصلح

"سید حسن مدرس" یکی از شخصیت های برجسته و درخشان تاریخ معاصر ایران است که به دلیل داشتن سابقه طولانی در مبارزه علیه استعمار و استبداد، جایگاه ارزشمند و ویژه ای در عرصه سیاست و فقاهت دارد.

این روحانی نستوه و خستگی ناپذیر تا پایان عمر خود دست از مبارزه و تلاش در راه احقاق حقوق مردم بر نداشت.

مدرس در سال ‪ ۱۲۴۰‬هجری شمسی در "سرابه" اردستان به دنیا آمدو تحصیلات خود را در علوم اسلامی در اصفهان، سامرا و نجف نزد "میرزای شیرازی" و دیگر مجتهدان آن زمان آموخت.

فعالیت های سیاسی او با عضویت در انجمن ایالتی اصفهان آغاز شد و هم زمان با تشکیل دوره دوم مجلس شورای ملی،ازسوی "آخوند خراسانی" به عنوان یکی از پنج مجتهد طراز اول به "مجلس شورای ملی" معرفی شد.

یکی ازاقدام های مهم آیت الله مدرس مخالفت با قرارداد ننگین ‪ ۱۹۱۹‬بود که به اعتقاد وی و دیگر وطن پرستان، استقلال ایران را به دست بیگانگان می سپرد.

وی با ورود به مجلس توانست در برابر بسیاری از نمایندگانی که به طور فرمایشی به مجلس راه یافته بودند ایستادگی کند.

شهید " سید حسن مدرس " با قدرت بیان و نفوذ معنوی و شجاعت خاص خود در زمان به قدرت رسیدن رضاخان با او به مخالفت برخاست که این موضوع یکی از دلایل دشمنی رضاخان با وی بود.

رضاخان که مبارزه و مجاهدت های مدرس را برنمی تافت سرانجام او را تبعید و در ‪ ۱۰‬آذر ‪ ۱۳۱۶‬توسط عمال خود در شهر "کاشمر" به شهادت رساند.

سال روز شهادت وی در دور چهارم مجلس شورای اسلامی به عنوان روز "مجلس" نام گذاری شد.

"علی اکبر ناطق نوری" رئیس دور چهارم مجلس شورای اسلامی، زهد همراه با شجاعت، صراحت لهجه، بصیرت و استبداد ستیزی را از ویژگی های بارز شهید مدرس نام برد و گفت: امام خمینی(ره) بهترین شخصیتی بودندکه این ویژگی های مدرس را شناختند و از ایشان الهام گرفتند.

وی افزود: به رغم تهمت های ناروایی که دشمنان بر مدرس وارد می‌ساختند اما درک تهاجم فرهنگی، ایجاد روحیه اعتماد به نفس در ایرانیان، استثمار ستیزی و افشای خطر بیگانگان، ایشان را از دیگر افراد متمایز کرد.

به گفته ناطق نوری ویژگی های شخصیتی شهید مدرس می‌تواند الهام بخش همگان به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد.

ناطق نوری به نقل از امام خمینی (ره) گفت:اینک که مدرس با سربلندی از بین ما رفت برماست که ابعاد روحی و بینش سیاسی واعتقادی او را هر چه بهتر بشناسیم و بشناسانیم چرا که او زنده است و الگوی مبارزان حق جو است.


***روایت‌هایی از زندگی شهید مدرس و فرازهایی از سخنان وی :
-"هنگامی که مدرس از سوی علمای نجف و ایران به عنوان مجتهد بزرگ و طراز اول به تهران آمد، دوستانش برای اقامت وی در تهران دو اتاق اجاره ای پیدا کردند، یکی با اجاره ماهی ‪ ۳۰‬ریال و دیگری ماهی ‪ ۳۵‬ریال . مدرس بدون آن که از نزدیک مکان های مورد نظر را ببیند، اتاق سی ریالی را برگزید.

همراهان به او گفتند: اتقا سی و پنج ریالی راحت تر است، چرا آن را نمی گیرید، فرق معامله پنج ریال بیستر نمی‌باشد، ولی این یکی رفاه و آسایش شما را بهتر تامین می‌کند.

مدرس پاسخ داد:" چیزی که استقلال، عقیده و اراده را مورد تهدید قرار می دهد"نیاز" است. من نمی‌خواهم به کسی احتیاج پیدا کنم. من به اندازه دارایی خود و در حد توان خویش باید اتاق اجاره کنم. می‌خواهم محتاج مردم نباشم.احتیاج به پول، نوکری می‌آورد. من می‌خواهم زبانم برای بیان حقایق و دفاع از مردم محروم و مظلوم، آزاد باشد."
-"در روز تاریخی استیضاح رضاخان در ‪ ۱۷‬محرم ‪ ۱۳۴۲‬ق مدرس وارد مجلس شد.

با ورود وی دسته ای اوباش و مزدور که از عمال رضاخان رشوه گرفته بودند، شروع به اهانت کردند و فریاد زدند: مرده باد مدرس، زنده باد سردار سپه.

شهید مدرس، اعتنایی نکرد و پس از گذشتن از آنها با حقارت به آنان نگریست و خطاب به هوچیان رضاخان گفت: آخر اگر مدرس بمیرد دیگر چه کسی به شما پول خواهد داد؟ و پس از آن فریاد کشید: زنده باد خودم، مرده باد سردار سپه.

مدرس به اتاقی که مربوط به وی بود وارد شد، جمعی از نمایندگان طرف دار رضاخان مانند، "سید یعقوب انوار" و "مستوفی الممالک " به او هجوم آوردند و دوات و بادبزن و اشیای دیگر را به طرف او پرتاب کردند. در این بین، رضاخان وارد اتاق شد و به طرف مدرس حمله کرد و با دست راست خود، گلوی مدرس را گرفت و به دیوار فشار داد و در حالی که از شدت غضب چشمانش سرخ شده و رگ هایش بیرون زده بود، به شهید مدرس گفت: آخر سید تو از جان من چه می‌خواهی؟آن خورشید فقاهت و نماینده شجاعت ملت ایران، با رشادت تمام و لهجه شیرین اصفهانی گفت: می‌خوام که تو نباشی."
-"در زمانی که "نصرت الدوله" وزیر دارایی بود، لایحه ای به مجلس آوردکه به موجب آن دولت ایران، یک صد قلاده سگ از انگلستان خریداری و وارد کند.

او شرحی درباره این سگ‌ها بیان کرد و گفت: این سگ‌ها شناسنامه دارند، پدر و مادر دارند، نژادشان معلوم است و به محض آن که دزد را ببینند، او را می‌گیرند. مدرس پس از شنیدن توضیحات شاهزاده نصرت الدوله، دست خود را بر روی میز کوبید و گفت: مخالفم. وزیر دارایی گفت: آخر چرا هر لایحه می آوریم، شما مخالفت می‌کنید؟
مدرس در ضمن آن که تبسمی بر لبانش بسته بود، جواب داد:"مخالفت من هم دلیل دارد و هم به سود شماست. مگر نگفتید: این سگ‌ها به محض دیدن دزد او را می گیرند؟ خب آقای وزیر دارایی !با ورود این سگ‌ها به ایران، اول کسی که گرفتار می‌شود، خود شما هستید. پس مخالفت من به نفع شماست."
-روزی مدرس در مسیری که از مجلس شورا به منزل می‌رفت،به دکان بقالی محل رفت تا ماست بخرد، وقتی که بقال مشغول کشیدن ماست بود،مدرس به شرح مسائل سیاسی و آن چه که در مجلس گذشته بود، پرداخت و به نطق هایش اشاره کرد.

وکیل دیگری که در کنار مدرس ایستاده بود، با اعتراض به مدرس گفت:آقابرای چه این‌ها را به بقال می‌گویی؟ شهید مدرس در جواب گفت: "چون این موکل من است و باید بداند. حق آن است که مردم از مسائل سیاسی و اجتماعی و روابط کشورها خبر داشته باشند.آگاهی مردم نسبت به مسائل،درحل مشکلات ونابسامانی ها خیلی کمک می‌کند."
-روزی جمعی از نمایندگان در خانه مدرس جمع بودند، یکی از آن‌ها از طرف نمایندگان به علت مشکلات و مخارج زیاد در خواست تبدیل حقوق صد تومانی به دویست تومان را داد، مدرس در جواب گفت: "روزی که انتخاب شدید، مشخص شد که حقوق شما صد تومان است و با رضایت، وکالت را انتخاب کردیدیاانتخابتان کردند، اگر حالا ناراضی هستید، باید استعفا کنید و اعلام کنید که ما با حقوق دویست تومان حاضریم قبول نمایندگی کنیم. اگر موکلین شما (مردم)راضی شدند و باز به مجلس آمدید، حق دارید دویست تومان بگیرید."
-شهید مدرس با شجاعت تمام، وقتی که قرارداد وثوق الدوله با انگلستان مطرح شد، به اعتراض در مجلس گفت:" این قرار داد منحوس، یک سیاست مضر به دیانت اسلام است. کابینه وثوق الدوله خواست ایران را رنگ بدهد، اظهار تمایل به دولت انگلیس کرد، بر ضد او ملت ایران قیام نمود...هر کس تمایل به سیاستی نماید، ما ملت ایران با او موافق نخواهیم بود، چه رنگ شمال (کنایه از روس ها)، چه رنگ جنوب (کنایه از انگلیس ها) چه رنگ آخر دنیا (کنایه از آمریکا) . ما یک ملتی هستیم فقیر و باید بی‌طرف باشیم و هیچ رنگی نداشته باشیم. صریحا عرض می‌کنم: بنده که مخالف با آن کابینه بودم، برای این بود که قرار داد را مضر می‌دانستم، بنده بر ضد او هستم... یک اشخاصی رنگ پیدا کردند و گفتند: عقیده ما تمایل به سیاست انگلیس است، شاید یکی پیدا شود و بگوید عقیده سیاسی من روس باشد، ما بر ضد همه هستیم.

ایرانی مسلمان، باید مسلمان و ایرانی باشد، هر رنگی غیر از این داشته باشد، دشمن دیانت ماست، دشمن استقلال ماست."
-از مدرس پرسیدند، آقا می‌گویند که "امین التجار بوشهری " می‌خواهدمبلغ هنگفتی پول به شما بدهد، ولی از گرفتن آن امتناع می‌کنید. دلیل چیست؟چرا نمی گیرید؟ مدرس گفت: "دو ریال بدهد، ولی توقعی نداشته باشد،قبول می‌کنم، ولی اینها در این بخشش‌ها که می‌کنند، نظر دارند و می‌خواهند در موقع مقتضی از آن سوء استفاده کنند."
-در جریان انتخابات دوره چهارم، هر کسی در صدد بود تا وکیل شود و چون مدرس در بین مردم و علما محبوبیت و شهرتی بسزا داشت، یکی از این افراد که به منزل شهید مدرس آمده بود تا از ایشان تاییدیه بگیرد، پس از تعارفات معمول گفت: حضرت آقا، فلان شخص برای بزرگ نمودن خود، در روزنامه نوشته که من در منزل مدرس بودم و او با دست خود، برای من چای آورد و من خوردم. سپس متن روزنامه ای که آن مطالب را نوشته بود، به مدرس نشان داد.

شهید مدرس بلافاصله به آقای منتظرالوکاله گفت: اشکال ندارد شما هم بنویسید، به منزل مدرس رفتم و او چای ریخت و خودش خورد، شایسته است مرا وکیل خود نمایید !آن مرد با شنیدن سخنان مدرس از شدت خشم برافروخت و از جای برخاست و رفت!"