پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

۱۱۰۰ مداح در استان کرمان فعالیت دارند

رئیس کانون مداحان استان کرمان گفت: مداحان باید ارتباط فرهنگ عاشورایی و مهدوی را تبیین کرده و امیدآفرینی را مد نظر قرار دهند.

  به گزارش کرمان نیوز به نقل از ایسنا ، محمدرضا احمدی ،  ۲۸ تیرماه در نشست خبری با تسلیت ایام عزاداری سیدالشهدا علیه السلام اظهار کرد: حدود ۲۰ سال است که کانون مداحان در کنار شورای تبلیعات اسلامی شکل گرفته و ساماندهی مداحان، رسیدگی به حریم مداحی و آموزش و صدور مجورز آموزشگاه‌های مداحی از وظایف کانون‌های مداحان است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حمایت از مداحان و همچنین آموزش‌های تخصصی، مدون و کلاسیک مداحی، افزود: یکی از اقدامات انجام شده بیمه اماکن و هیات‌های مذهبی بود و در سال گذشته برای تمام کسانی که در سامانه تبلیغات اسلامی ثبت‌نام کرده بودند، انجام شد و امسال نیز ادامه دارد.

احمدی در ادامه درباره وظایف مداحان تصریح کرد: مداحان باید ارتباط فرهنگ عاشورایی و مهدوی را تبیین کرده و امیدآفرینی را مد نظر قرار دهند.

رئیس کانون مداحان استان کرمان گفت: در خصوص پیرغلامان امام حسین(علیه السلام) اقدامات خوبی انجام شده که برگزاری همایش پیرغلامان حسینی یکی از این اقدامات در سطح کشوری است.

وی ادامه داد: در استان کرمان حدود ۱۵۰ نفر از پیرغلامان حسینی شناسایی شده‌ و از محرم ۱۴۰۱ تا کنون تجلیل و قدردانی از آنها انجام شده است.

احمدی اظهار کرد: حوزه رسانه و فضای مجازی، فرهنگ عاشورایی و شعور حسینی، رسالت مداحان در راستای تبیین فرهنگ عاشورایی، امر به معروف و نهی از معروف، حجاب و ... از محورهای مورد توجه محرم امسال است.

رئیس کانون مداحان استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: تعدادی از مداحان به‌صورت فصلی کار انجام می‌دهند که آمار دقیقی از آنها وجود ندارد و تعدادی نیز ماهیانه در هیات‌ها کار می‌کنند و مداحانی نیز مستمری‌خوان هستند که آمار آنها در کل استان ۱۱۰۰ نفر است.

وی بیان کرد: در طول سال کارگاه‌های متعدد آموزشی در زمینه محتوای کار مداحان برگزار می‌شود و کارگروه صیانت از ذاکری و مداحی اهل بیت وجود دارد که جلسات را ارزیابی و نکات را به مداحان متذکر می‌شود تا ستایشگری اهل بیت برخلاف چارچوب نباشد و چیزی که ارائه می دهند مستند باشد و از اشعار به روز استفاده کنند.

در پنج شهرستان کرمان، سیرجان، رفسنجان، جیرفت و بم موسسه آموزشی مداحی وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.