پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

مدیر کل بهزیستی استان : موافق ایجاد اداره کل بهزیستی جنوب استان کرمان هستم

 

ناهنجاری‌های منطقه جنوب استان کرمان، ناهنجاری‌های سخت درمانی هستند و نیاز است در آن منطقه اداره کل مستقل ایجاد شود

 به گزارش کرمان نیوز به نقل از  تسنیم  ، علیرضا وحیدزاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان، با تبریک فرارسیدن هفته بهزیستی، اظهار داشت: همه باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در کنار هم باشیم و به یکدیگر کمک کنیم.

وی با بیان اینکه نظام اجتماعی کشور بسیار اهمیت دارد و مداخلات اجتماعی باید با یک حساسیت و کار کارشناسی انجام شود، گفت: جامعه ما نیاز به آرامش دارد و ایجاد التهاب در آن مشکلات را بدتر می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه توانمندسازی جامعه هدف در اولویت برنامه‌های سازمان بهزیستی است، بیان کرد: از ابتدای سال گذشته، ایجاد مرکز نوآوری‌های اجتماعی در استان کرمان در دستور کار قرار گرفته و این مرکز ایجاد شده و به‌زودی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز نوآوری‌های اجتماعی همراه با شبکه‌های اجتماعی با دسته‌بندی 20 بسته شغلی افتتاح می‌شود، افزود: نمایشگاه دائمی تولیدات مددجویان بهزیستی در قالب مرکز نوآوری‌های اجتماعی دایر می‌شود.

وحیدزاده با اشاره به اینکه طرح سنجش سلامت خانواده در استان کرمان اجرایی می‌شود، ادامه داد: در این طرح خانواده‌هایی که از سه تا پنج سال تشکیل شدند و ازدواج کردند مورد سنجش قرار گرفته و اختلالات خانوادگی برای رفع آن بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از معلولیت‌ها در جنوب استان کرمان ناشی از ازدواج‌های فامیلی است، گفت: 9 خانواده دارای 5 معلول در سطح استان کرمان داریم که این معلولیت‌ها ژنتیکی و بر اثر ازدواج فامیلی است.


بدسرپرستی و کودک آزاری از بیشترین آسیب‌های اجتماعی در سطح استان کرمان


مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه بدسرپرستی و کودک آزاری از بیشترین آسیب‌های اجتماعی در سطح استان کرمان است، ابراز داشت: 9 عامل که باعث گسست خانواده می‌شد را شناسایی کردیم که در جلسه با فرمانداران و مسئولان شهرستان‌ها در برخی مناطق ارائه شده و این جلسات ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بارزترین عامل گسست در خانواده‌ها بی‌توجهی بوده و در مرحله بعد بی‌احترامی در خانواده است، گفت: در این تحقیقی که انجام شد، اعتیاد آخرین عامل و ریشه گسست خانواده‌ها است.

وحیدزاده با بیان اینکه افزایش سالمندی در کشور و استان را داریم اما نباید به هر قیمتی اقدام به فرزندآوری شود و حتماٌ باید مشاوره ژنتیکی را داشته باشیم، افزود: برای ایجاد اداره کل بهزیستی در جنوب استان کرمان هیچ ابلاغی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه ناهنجاری‌های منطقه جنوب استان کرمان، ناهنجاری‌های سخت درمانی هستند و نیاز است در آن منطقه اداره کل مستقل ایجاد شود و ما موافق آن هستیم، بیان کرد: در سال‌های گذشته سعی کردیم نیروی انسانی بهزیستی در جنوب استان را افزایش بدهیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه در استان کرمان بالغ بر 60 هزار پرونده توانبخشی و بیش از 10 هزار نفر زن سرپرست خانوار داریم که از بهزیستی خدمات می‌گیرند، گفت: حدود هزار نفر فرزند بدسرپرست در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند و در مجموع بالای 300 هزار نفر در استان تحت پوشش بهزیستی هستند که حدود 10 درصد جمعیت استان می‌شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.