پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

حاشیه‌های مصاحبه مطبوعاتی هیئت رئیسه دانشگاه شهید باهنر کرمان

 مصاحبه مطبوعاتی 2 ساعت و 30 دقیقه‌ای امروز رئیس و معاونان دانشگاه کرمان با خبرنگاران در بخش پرسش و پاسخ، حاشیه‌های جالب و در عین حال عجیبی داشت. 

  به گزارش کرمان نیوز  به نقل از  خبرگزاری فارس در جلسه امروز، پس از حدود 2 ساعت سخنرانی رئیس دانشگاه و 5 معاون وی، نوبت به خبرنگاران حاضر رسید تا سئوالات خود را از هیئت رئیسه دانشگاه کرمان بپرسند. این در حالی بود که تقریباً نیمی از خبرنگاران به دلیل طولانی شدن زمان مصاحبه، محل گفت‌وگو را ترک کرده بودند. در این جلسه، خبرنگار خبرگزاری فارس هنگامی که وقت طرح سئوال به وی اختصاص داده شد، ضمن طرح 2 سئوال در حوزه برنامه‌های عمرانی و آموزشی دانشگاه، انتقاداتی را از هیئت رئیسه دانشگاه مطرح کرد.
وی با اشاره به اجرای چند برنامه کنسرت که با سرودهایی از خوانندگان غیرمجاز در جشن خوابگاه‌ها در تالار وحدت دانشگاه برگزار شده بود و نیز افتتاحیه هفته فرهنگی دانشگاه توسط 2 دختر سنگنورد خطاب به رئیس و معاونان دانشگاه گفت: شما به عنوان مدیران اصولگرا باید بیش‌تر در این قضیه اهتمام داشته باشید و سعی کنید چنین مواردی که با اصول دینی و قانونی مردم و کشور منافات دارد در دانشگاه اجرا نشود. رئیس دانشگاه شهید باهنر در پاسخ به انتقادات خبرنگار فارس گفت: همین طور که شما از ما انتقاد کردید، بعضی دیگر هم از ما تقدیر کرده‌اند! احمد امیری خراسانی با بیان اینکه تعدد سلایق از مزایای دانشگاه است به اجرای ترانه‌های لس آنجلسی در تالار وحدت اشاره کرد و خطاب به خبرنگار فارس گفت: شما از دید خودتان در این قضیه به ما انتقاد کردید. وی، ادامه پاسخ به انتقادات خبرنگار فارس را به معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه واگذار کرد. منصور صاحب الزمانی در ادامه با تأکید بر اینکه «ما در قضایایی که شما به آن انتقاد کردید، تاکنون هیچ منتقدی نداشته‌ایم»، گفت: در دانشجویان سلایق مختلفی هست و انتقادات شما هم که از دانشجویان ما هستید از دید خودتان است.
وی با اشاره به افتتاح هفته فرهنگی دانشگاه توسط 2 دختر دانشجوی سنگنورد که با طناب از سقف یکی از ساختمان‌های دانشگاه پایین آمده بودند، گفت: این خانم‌ها محجبه بودند و ما همیشه نباید به مسائل این طور نگاه کنیم که خانم‌ها باید در محدودیت باشند؛ بلکه شما باید دیدتان را وسیع‌تر کنید.
معاون فرهنگی دانشگاه شهید باهنر همچنین ادامه داد: شما اولین نفری هستیدکه در این زمینه انتقاد کرده‌اید و اگر شما به این می‌گویید اصولگرایی، پس من اصولگرا نیستم.
خبرنگار فارس، همچنین خطاب به هیئت رئیسه داشگاه کرمان، پیشنهادی را مبنی بر احداث آرامگاه شهدای گمنام در دانشگاه شهید باهنر مطرح کرد که امیری خراسانی رئیس دانشگاه در پاسخ به وی گفت: احداث آرامگاه شهدای گمنام و در نقاط مختلف، فراز و نشیب‌ها و تبعات مثبت و منفی داشته است.  وی با بیان اینکه ما هرچه داریم از شهداست و جایگاه شهدا در قلب عاشقان است، گفت:‌ در این زمینه بخشنامه‌هایی وجود دارد و ما باید با وزارت علوم هماهنگ عمل کنیم.  در این هنگام خبرنگار یکی دیگر از خبرگزاری‌های کشور نیز از اظهارات خبرنگار فارس در زمینه دفن شهدای گمنام در دانشگاه حمایت کرد و با انتقاد از صحبت‌های رئیس دانشگاه هنر، مبنی بر تبعات منفی در صورت انجام این کار گفت: جایگاه شهید، جایگاه والایی است و اگر دانشجویان، بیش‌تر با شهدا آشنا شوند، قطعا این قبیل مسائل به وجود نخواهد آمد. صحبت‌های خبرنگار این خبرگزاری در حالی مطرح شد که تنها 3 خبرنگار در جلسه باقی مانده بودند. ‌ رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان، همچنین در پاسخ به سخنان وی در اظهاراتی که تا این لحظه به آنها اشاره نکرده بود تصریح کرد: قضیه دفن شهدا در دانشگاه کرمان منتفی نیست و ما این قضیه را در دست برنامه ریزی داریم و نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.
انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.