پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

فرمانده بسیج استان کرمان : نگاه به بسیج نباید سیاسی شود

فرمانده منطقه مقاومت بسیج سپاه کرمان گفت : نگاه به بسیج نباید سیاسی شود و به آن از عینک یک جریان سیاسی نگریست. ‌به گزارش کرمان نیوز   به نقل از ایرنا سردارسرتیپ دوم پاسدار غلامعلی ابوحمزه در جمع خبرنگاران افزود: دفاع از جریانات سیاسی کار بسیج نبوده و نیست. وی مسائل سیاسی را با تحلیل سیاسی متفاوت دانست و گفت: زمانی که ما یک تحلیل را ارائه می‌دهیم بلافاصله برخی می‌گویند بسیج وابسته به جناح چپ یا راست است در حالی که بسیج به هیچ جناح و جریانی وابستگی ندارد. وی افزود: البته بسیج تحلیل ، آگاهی و بینش سیاسی را حق خودش می‌داند و آن را به بدنه جامعه هم تزریق می‌کند. فرمانده منطقه مقاومت بسیج سپاه کرمان گفت: هر دولت و جریانی که در کشور حاکم باشد ما ارائه تحلیل و ارتقای بینش سیاسی را وظیفه خود می- دانیم. وی پاسخگویی به سووالات و ابهامات تشکل‌های بسیجی را از دیگر وظایف بسیج اعلام کرد و افزود: هیچکس نمی‌تواند مانع این کار ما شود. ابوحمزه گفت : با این حال خط قرمز ما این است که له یا علیه یک جریان سیاسی وارد عمل نشویم. وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری برخی آقایان در کرمان به سپاه و بسیج ایراد گرفتند و ما اعلام کردیم که لباس شخصی می‌پوشیم و با شما مناظره می‌کنیم اما هیچ گروهی حاضر به مناظره با ما نشد. وی همچنین به انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری و شوراها اشاره کرد و بیان معیارها و ملاک‌های انتخاب اصلح، دعوت از مردم برای شرکت گسترده در انتخابات و همکاری با دستگاههای اجرایی را سه وظیفه بسیج در انجام این رویداد برشمرد. فرمانده منطقه مقاومت بسیج سپاه کرمان از تفکر برخی افراد مبنی بر فکر کردن و تصمیم گرفتن بجای مردم انتقاد کرد و گفت: حق انتخاب با مردم است. وی اضافه کرد: پذیرفتن نظام اسلامی، قانون اساسی، ارزشها و ولایت فقیه اصول و چارچوب بسیج و سپاه می‌باشد و هرکس اینها را قبول نداشته باشد غیرخودی است. ابوحمزه گفت: گاهی افراد خارج از منظر نظام وارد عمل می‌شوند که این خط قرمز ماست.

وی درباره نقد از بسیج هم گفت: تاکنون نقد منصفانه‌ای از بسیج انجام نشده و ما نقد به معنای توهین را نمی‌پذیریم. وی با بیان تفاوت نقد منصفانه و مغرضانه افزود: در نقد منصفانه باید نقاط قوت و ضعف را با هم دید. او افزود: بسیج در کرمان کارهای بزرگی انجام داده که بازتاب نداشته است.

فرمانده منطقه مقاومت بیسج سپاه کرمان از خبرنگاران و نویسندگان خواست گزینشی با بسیج برخورد نکنند. وی شرایط زمان و مکان را نیز بسیار مهم خواند و گفت: برخی نقدها منصفانه است ولی به مصلحت عمومی نیست. وی همچنین همگان را از تعصبات بی‌روح، بی‌منطق، خشک و به دور از آموزه‌های اسلام برحذر داشت و گفت: این تعصبات نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه بر مشکلات جامعه هم می‌افزاید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.