پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

جمعیت چاق‌ها در جهان از گرسنه‌ها پیشی گرفته است

کارشناسان با اعلام اینکه شمار افرادی که اضافه وزن دارند از جمعیت گرسنگان جهان پیشی گرفته است، از دولتها خواستار تهیه راهکارهای اقتصادی برای تغییر رژیم غذایی مردم شدند.به گزارش کرمان نیوز   به نقل از  گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری فرانسه، بری پاپکین در کنفرانس سالیانه انجمن بین‌المللی اقتصاددانان کشاورزی گفت فرایند گذر از یک جهان گرسنه به جهان چاق با سرعت چشمگیری اتفاق افتاده است.

وی افزود واقعیت این است که تعداد افراد چاق در سراسر جهان از کسانی که سوء‌تغذیه دارند بیشتر شده است. درحالی که روند کاهش گرسنگی به کندی انجام می‌شود چاقی به سرعت در حال افزایش است. درحال حاضر بیش از یک میلیارد نفر در جهان اضافه وزن دارند و ‪۸۰۰‬ میلیون نفر دچار سوء‌تغذیه هستند. جمعیت جهان ‪ ۶/۵‬میلیارد نفر برآورد شده است. چاقی در جهان عادی است و کمبودتغذیه که در معدودی کشورها و برخی جمعیت‌ها هنوز بااهمیت تلقی می‌شود، دیگر بیماری اصلی دنیا نیست.

بار چاقی و بیماریهای مرتبط با آن از ثروتمندان به فقرا تغییر جهت داده است و این پدیده نه فقط در شهرها بلکه در روستاهای سراسر جهان نیز دیده می‌شود. چین یک نمونه است که در این کشور تغییر مهمی در تغذیه مردم رخ داده است و روغنهای نباتی و فراورده‌های حیوانی جایگزین غلات شده است، فعالیت بدنی کاهش ، حمل و نقل موتوری افزایش و تماشای تلویزیون بیشتر شده است. پاپکین استاد دانشگاه کارولینای شمالی گفت این درحالی است که همه کشورها در حل مشکل چاقی کوتاهی کرده‌اند. وی افزود با استفاده از قیمت مواد غذایی می‌توان رژیم غذایی مردم را تغییر داد و تمایل به مصرف غذاهای سالمتر را بالا برد.  بطور مثال اگر به ازای هر کالری نوشابه غیرالکلی و آب میوه قیمت آنها بیشتر شود مصرف آنها کمتر می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.