پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

تصویب استخدام رسمی مشاغل دولتی در مجلس

عضو کمیسیون مشترک بررسی لایحه مدیریت خدمات کشور گفت: این کمیسیون استخدام رسمی در مشاغل حاکمیتی را به نیابت از سوی مجلس تصویب کرد.

به گزارش کرمان نیوز   موسی الرضا ثروتی در گفت‌وگو با فارس آغاز بررسی لایحه مدیریت خدمات کشوری براساس اصل 85 قانون اساسی که طی آن لایحه نهایی شده و به شورای نگهبان ارایه خواهد شد را مورد اشاره قرار داد و گفت: روز دوشنبه 13 ماده لایحه خدمات مدیریت کشوری از تصویب کمیسیون برنامه و بودجه گذشت. وی با بیان اینکه در فصل یک لایجه به بیان تعاریف پرداخته شده است، اظهار داشت: در ماده یک این فصل وزارتخانه به عنوان واحد سازمانی مشخص که تحقق یک یا چند هدف از اهداف دولت را بر عهده دارد، به موجب قانون ایجاد شده و یا می‌شود و توسط وزیر اداره می‌شود، تعریف شده است.

ثروتی افزود: در ماده «موسسه دولتی»، در ماده 3 موسسه یا «نهاد عمومی غیر دولتی» و در ماده 4 «شرکت دولتی» تعریف شده است.
به گفته ثروتی شرکت دولتی در لایجه خدمات کشوری بنگاه اقتصادی است که به موجب قانون برای انجام قسمتی از تصدیهای دولت که انجام آن توسط بخش غیردولتی امکانپذیر نیست ایجاد و بیش از 50 درصد سرمایه و سهام آن متعلق به دولت است. بنابراین هر شرکت تجاری که براساس سرمایه‌گذاری وزارتخانه‌ها و شرکتهای دولتی منفردا و یا مشترکا ایجاد شده، مادامی که بیش از 50 درصد سهام آنها منفرد و یا مشترکا متعلق به واحدهای سازمانی فوق‌الذکر باشد شرکت دولتی است.

ثروتی افزود: همچنین در تبصره یک ماده چهار آمده است تشکیل شرکت‌های دولتی باید صرفا به تصویب مجلس شورای برسد.ثروتی افزود: در ماده 5 دستگاه اجرایی تعریف شده است و بر این اساس کلیه وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی موسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی شرکتهای دولتی و تمامی دستگاههای که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر تصویب نامه است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی ایران بانک مرکزی، بانکها و بیمه‌های دولتی، دستگاههای اجرایی نامیده می‌شوند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.