پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

راههای تحقق عدالت اجتماعی در کشور

راههای تحقق عدالت اجتماعی در کشور را می توان به شرح زیر نام برد :

1. مبارزه با فقر و فساد و تبعیض که سه پارامتر مهم است که از فرمایشات مقام معظم رهبری در دهه گذشته انقلاب بوده است. مبارزه با رانت خواران، برخورداران ، مبارزه با ارتشاء و … جلوگیری از فساد، در انواع مختلف خود اعم از فسا اخلاقی، فساد اقتصادی و … و جلوگیری از تبعیض و عدم برخورداری یک اقلیت و محرومیت اکثریت، ایجاد شکاف و فاصله طبقاتی در جامعه بطوریکه قطب های شمال و جنوب بوجود آید و جامعه به فقیر و غنی تقسیم شود. مبارزه اصولی و ریشه دار با فقر و فساد و تبعیض یک نوع اصلاح و اقدام اصلاح گری محسوب می شود.

2. برخورد عادلانه دستگاه قضا با مجرمین، بویژه برخورد با مجرمین اقتصادی و فرصت طلبان که ثروت های کلان کشور را خارج می نمایند و یا زمینه فساد اقتصادی را در جامعه بوجود می آورند.

3. ایجاد بازار بورس با نظارت دولت، چرا که بورس نشانه اقتصاد و محل خرید و فروش سهام و رونق اقتصادی یک کشور است و امکان برخورداری عامه مردم، بویژه فقیران در مشارکت اقتصادی است .

4. نظارت بر نفت که عمده محل در آمد ارزی و پولی کشور است و جلوگیری از بوجود آمدن مافیای نفتی

5. ایجاد فرصت برابر برای آحاد مردم تا همگی بتوانند در سایه عدالت موجود در جامعه فرصت رشد و بروز استعدادی نهفته خود را داشته باشند.

6. توزیع عادلانه ثروت در یک مکانیزم برنامه ریزی شده و بطوری که جملگی احساس نمایند خدمات دولت و کارگزاران علی السویه به هم رسیده است .

7. ایجاد امنیت شغلی و اقتصادی که در سایه احساس آرامش و امنیت، افراد بتوانند سرمایه گذاری نمایند.

ریاست محترم جمهوری اسلامی دکتر احمدی نژاد در عمر کوتاه دولت خود در جهت عدالت که محوریت شعارهای دولت وی محسوب می‌شود گامهای بلند و امیدوارکننده ای برداشته است. سفرهای استانی وی و برگزاری جلسات هیات وزیران در مناطق محروم کشور و تصویب مصوبه های متعدد در جهت رفع فقر و محرومیت از مناطق محروم کشور ، همگی اقداماتی در جهت تحقق عدالت اجتماعی می باشد. که امیدوارم روز به روز و بطور برنامه ریزی شده توسعه یابد و همه مردم طعم شیرین عدالت را احساس نمایند ....

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.