پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

آزمون IBT طی شهریور ماه برگزار می‌شود

مدیر کل دفتر آزمون سازی و روان سنجی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام اینکه آزمون IBT تافل طی شهریور ماه امسال برگزار می‌شود، از برگزار شدن آزمون تولیمو در آینده ای نزدیک به روش IBT خبر داد.

به گزارش کرمان نیوز  به نقل از  رسانه ها دکتر اسدالله آسرایی در گفت و گو یی با بیان اینکه در صورت فراهم شدن امکانات لازم، این آزمون هفته ای یکبار برگزار می‌شود، اظهار داشت: بالاترین امتیاز در نظر گرفته شده برای این آزمون 120 امتیاز است؛ که در چهار آزمون 30 نمره ای برگزار خواهد شد. وی با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری این آزمون در حال حاضر برای شهر تهران فراهم شده است، تصریح کرد: برگزاری آزمون IBT در شهرهایی چون شیراز، اصفهان، کیش، چابهار، مشهد و تبریز نیز در برنامه کاری این سازمان قرار گرفته است؛ که انتظار می‌رود در شش ماه آینده شاهد برگزاری این آزمون در تعدادی از این شهرها باشیم.

مدیر کل دفتر آزمون سازی و روان سنجی سازمان سنجش افزود: پس از برگزاری این آزمون نیز کارنامه ای به داوطلبان ارائه خواهد شد؛ تا نتایج به دست آمده قابل ارائه به دانشگاه های سراسر جهان باشد. وی با تاکید بر اینکه در آینده ای نزدیک سازمان سنجش ردیف حد نصاب امتیازات قابل قبول را تعیین خواهد کرد، اظهار داشت: این اقدام سبب تسهیل در روند ارزیابی سطح عمومی داوطلب در دانشگاه های داخل کشور می‌شود. دکتر آسرایی با اشاره به اینکه ایران از مدت‌ها قبل تلاش‌های خود را در خصوص راه اندازی این آزمون آغاز کرده است، گفت: آزمون IBT در کشور همزمان با کشورهای ترکیه و امارات متحده عربی آغاز خواهد شد.

وی افزود: از مجموع کشورهای دنیا هم اکنون تنها حدود 15 کشور در زمینه برگزاری این آزمون فعال هستند که ایران نیز به زودی به این دسته از کشورها خواهد پیوست. وی در پایان از برگزاری آزمون تولیمو در تاریخ 14 مهرماه خبر داد و گفت: این آزمون نیز به روش‌های گذشته برگزار می‌شود؛ اما به زودی آزمون‌های جدید تولیمو به شیوه IBT در میان داوطلبان برگزار خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.